SH1THEAD 14.03.2005 23:46:23 | |
---|
No jos kerta transistorit on niin paskoja ja putkivehkeet kalliita, niin miksipä ei tultaisi vastaan? TheWickerMan sen sanoi, Laneyn TF-sarja, josta löytyy etuaste putkilla. Erittäin tuhti ja tukeva saundi, eikä hintakaan ole edes paha. 356€ maksoi muistaakseni silloin kun oman Laneyn sieltä tilasin (ja kohta on tulossa jo toinen). Mutta sitten, en kyllä jättäisi huomioimatta Line6:äkään. Spider II:sta on osattu ottaa todellakin kaikki irti. Säröt sopii mm. erittäin hyvin mokoman soittamiseen, mitä nyt oon testaillut. Eikä tuokaan ole hinnalla pilattu, ja sitä saa helvetin monessa eri koossa. Kitara on lyömäsoitin ja siinä pitää olla helvetisti säröä. |
Wasbesp 14.03.2005 23:53:15 | |
---|
No jos kerta transistorit on niin paskoja ja putkivehkeet kalliita, niin miksipä ei tultaisi vastaan? TheWickerMan sen sanoi, Laneyn TF-sarja, josta löytyy etuaste putkilla. Erittäin tuhti ja tukeva saundi, eikä hintakaan ole edes paha. 356€ maksoi muistaakseni silloin kun oman Laneyn sieltä tilasin (ja kohta on tulossa jo toinen). Mutta sitten, en kyllä jättäisi huomioimatta Line6:äkään. Spider II:sta on osattu ottaa todellakin kaikki irti. Säröt sopii mm. erittäin hyvin mokoman soittamiseen, mitä nyt oon testaillut. Eikä tuokaan ole hinnalla pilattu, ja sitä saa helvetin monessa eri koossa. Tarvii käydä tässä joku päivä tuolla Power Soundissa testailemassa noita, katselin nettisivuilta, että siellä niitä näyttää olevan. Kiitoksia vinkistä. Onks kaikki Alexit laihoja? |
metallica89 15.03.2005 07:18:33 | |
---|
Olen ton peaveyn kannalla. Itelläni on vanhempi malli tosta ja siinä on mielestäni aika saundi trankuksi. Ja olen kokeillut tuota samaa malliakin ja sekin on loistava. |
JOO100 15.03.2005 08:24:51 | |
---|
Mulla on kans tuo samainen Peavey, ja on kyllä tosi hyvä vahvistin. Tällä hetkellä on vaan niin surkea säröpedaali niin soundi on aika puuroa... Ennen tota Peaveyta mulla oli Marshall, ja se oli kans tosi hyvä. Mut kyllä Peavey vie voiton. Antaa metallin virrata. |
Wasbesp 15.03.2005 16:23:54 | |
---|
Tänään olen menossa testaamaan ainakin joitakin Laneyn vahvareita, en ole varma onko samassa liikkeessä myynnissä myös noite Peaveytä. Toivottvasti olisi niin pääsisi testaamaan samalla. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Ze Kink 15.03.2005 16:45:46 | |
---|
Kuinkas hyvin toi trademark 60 pelittää bändikäytössä? Hyvin, olen sillä vedellyt useinkin. Ei mitään kuuluvuusongelmia, ei tarvinnut mikittää tai mitään. |
Ze Kink 15.03.2005 16:47:55 | |
---|
No jos kerta transistorit on niin paskoja ja putkivehkeet kalliita, niin miksipä ei tultaisi vastaan? TheWickerMan sen sanoi, Laneyn TF-sarja, josta löytyy etuaste putkilla. Erittäin tuhti ja tukeva saundi, eikä hintakaan ole edes paha. 356€ maksoi muistaakseni silloin kun oman Laneyn sieltä tilasin (ja kohta on tulossa jo toinen). Joo, nuo Tubefusionit ovat hinta/laatu -suhteeltaan varsin hyviä pelejä. Ainakin mitä olen pariin otteeseen testaillut. Mutta sitten, en kyllä jättäisi huomioimatta Line6:äkään. Spider II:sta on osattu ottaa todellakin kaikki irti. Säröt sopii mm. erittäin hyvin mokoman soittamiseen, mitä nyt oon testaillut. Eikä tuokaan ole hinnalla pilattu, ja sitä saa helvetin monessa eri koossa. Itte en oo ainakaan tykänny tuosta yhtään, olen testannut useassa eri koossa useampaan otteeseen, ja aina järkyttynyt siitä kehnosta saundista. En kyllä voi suositella. |
Migo 15.03.2005 18:47:22 | |
---|
Hyvin, olen sillä vedellyt useinkin. Ei mitään kuuluvuusongelmia, ei tarvinnut mikittää tai mitään. Joo hyvä. Mietin justiinsa kun kattelin uutta vahvistinta, että toimiiko tuo bädikäytössä (tm60). Nykyinen spider I hukkuu rumpujen alle ja muutenkin soundi on aikasta kökkö. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Wasbesp 15.03.2005 19:29:49 | |
---|
Noniin. Testailin tuollaista Laneyta, ja särösoundi ei kyllä miellyttänyt oikein alkuunkaan. Testailin myös Peaveyn Studio Prota, josta irtosikin jo ihan ok tason murinat. Testasin samaten Behringerin sitä efektihässäkkä-vahvistinta (linkki ketjun avauksessa) sekä Spider II:sta, ja hylkäsin ne samantein, ei vakuuta ei. Marshallin joku MG-sarjalainenkin tuli soitettua, ei kiinnostanut. Liikkeestä löytyi sitten käytetty tälläinen: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … marshall_avt100_combo_prodinfo.html Ja siinä se sitten olikin, kolme kanavaa, hyvät säröt putkista ja hintakin hyvin kohdallaan mielestäni. Footswitch oli tuosta hajalla, elikkäs huomenna pääsen hakemaan Marsun kotiin. Kertokaa nyt tähän loppuun vielä mielipiteet, teinkö kovinkin tyhmän vedon? En ainakaan mielestäni, sillä soundi miellytti, ja putkivahvistin on aina putkivahvistin. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Niskamies 15.03.2005 19:33:11 | |
---|
Kertokaa nyt tähän loppuun vielä mielipiteet, teinkö kovinkin tyhmän vedon? En ainakaan mielestäni, sillä soundi miellytti, ja putkivahvistin on aina putkivahvistin. Mutta toi AVT ei ole putkivahvistin. Mutta jos saundi ja hinta miellytti, niin voit olla tyytyväinen ostokseesi, sanoivat putkipuritanistit sitten mitä tahansa. Meitsi on meshissä. |
Wasbesp 15.03.2005 19:35:21 | |
---|
Mutta toi AVT ei ole putkivahvistin. Mutta jos saundi ja hinta miellytti, niin voit olla tyytyväinen ostokseesi, sanoivat putkipuritanistit sitten mitä tahansa. Aivan siis juu. Putkietuastehan siinä siis on. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Nazareth 15.03.2005 19:35:29 (muokattu 15.03.2005 19:36:47) | |
---|
juu-u ei mitää Niskis kerkes. "man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27 |
Kampuzzjeah! 15.03.2005 21:53:27 | |
---|
Testailin myös Peaveyn Studio Prota, josta irtosikin jo ihan ok tason murinat oisit nyt tän ostanu.;) ois jääny säröttimiin ym.muuhun rahaa. mulla lähtee jytäkät hevanderit studio prolla ja pedaalilla. |
Migo 15.03.2005 22:09:00 | |
---|
Jatketaas vielä tähän. Elikkäs kumpis näistä saa enempi ääniä: Tech 21 tm60tai120 vai randall rg-75 g2? Kumpi noista toimii bändikäytössä kun tuota hevanderia soitellaan. Ääntä pitäis irrota sen verran ettei huku rumpujen alle. Niin ja sellanen vielä, että missäs tuota randallia voi käydä testailemassa?? Etelä-Suomessa... Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Sunrise 15.03.2005 22:12:01 | |
---|
Kertokaa nyt tähän loppuun vielä mielipiteet, teinkö kovinkin tyhmän vedon? En ainakaan mielestäni, sillä soundi miellytti, ja putkivahvistin on aina putkivahvistin. Mitä se vehe kustanti? Smouldering decay, Take her breath away, Millions of our years, In minutes disappears |
Kertokaa nyt tähän loppuun vielä mielipiteet, teinkö kovinkin tyhmän vedon? En ainakaan mielestäni, sillä soundi miellytti, ja putkivahvistin on aina putkivahvistin. Jos hinta oli tuo mikä thomannilla niin itse olisin ainakin ottanut paljon mieluummin tuon Englin, saman verran kutakuinkin maksaa. Mutta kuten itse sanoit, soundi miellytti sua. Et sä siinä tapauksessa tyhmää vetoa tehnyt. Omia korviahan sitä uskoa kannattaa eikä muiden mielipiteitä. Tosin, oletko tietoinen millaista ääntä tuo Engl saa aikaan? crack a nut and undulate! |
Laareppi 15.03.2005 22:30:16 | |
---|
Jos nyt tuolla reilulla 600€ pitää heviskobe hankkia, suosittelen lämpimästi unohtamaan trankkuvehkeet (olivat ne sitten kuinka mallintavia tahansa) ja siirtymään suoraan putkikamoihin. Käytettynä löytyy Marsuja enemmän kuin sietokyky kestää, ja jonkun Laneyn täysputkivekottimenkin voisit halvalla saada. Englejä näkyy valitettavan vähän. Toisaalta se reilun 700€ Thunder-combo on joka sentin arvoinen uutenakin! Jos taas trankut kiinnostaa, niin Randall G2:sta voin suositella. Se onkin jo kunnon hevikone, kuitenkin blues-soundeja unohtamatta. Tuolla TM60:lla olen soitellut aika reilusti mm. koululla, ja itselleni ei iske juuri ollenkaan. Soundit ovat vaan yksinkertaisesti huonot. Mikeistä se ei johdu, EMG:t. Muutenhan se on ihan kelpo peli, ominaisuuksiltaan ja teholtaan. Sitten taas halpaa ja hyvää on olemassa, nimittäin Peavey Bandit. Tehoa on reilusti ja soundit ovat yllättävän hyvät. Toisaalta ominaisuuksiltaan se on hieman riisutumpi. Peaveyltä on tuota pikaa tulossa Valve King -täysputkivahvistinsarja, joka näyttää paperilla todella hyvältä, ja halvalta. Muistaakseni 1x12 combon suositusretail-hinta on jotain 500$. Ei paha täysputkicombosta! |
Wasbesp 15.03.2005 22:51:26 | |
---|
Mitä se vehe kustanti? 560€ Jos hinta oli tuo mikä thomannilla niin itse olisin ainakin ottanut paljon mieluummin tuon Englin, saman verran kutakuinkin maksaa. Mutta kuten itse sanoit, soundi miellytti sua. Et sä siinä tapauksessa tyhmää vetoa tehnyt. Omia korviahan sitä uskoa kannattaa eikä muiden mielipiteitä. Tosin, oletko tietoinen millaista ääntä tuo Engl saa aikaan? Hinta ei siis ollut sama, kun hankin tuon käytettynä. Niinkuin tuolla aloitusviestissä mainitsinkin, niin se 650€ oli hintakatto. Engl:stä olen joskus ääninäytteitä kuunnellut, koska sitä on niin paljon ylistetty, ja kyllähän se mukavalta kuulostaa. Niitä ei vaan käytettyinä tahdo löytyä. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Niq 16.03.2005 06:58:52 (muokattu 16.03.2005 07:00:49) | |
---|
Kertokaa nyt tähän loppuun vielä mielipiteet, teinkö kovinkin tyhmän vedon? En ainakaan mielestäni, sillä soundi miellytti, ja putkivahvistin on aina putkivahvistin. Jos soundi miellyttää niin eihän sillä väliä ole mikä vehje se on. Tietty ei noista valvestateista kannata liikoja maksaa, niitä ensimmäisen sarjan (parhaita) 80-100W valvestateja saa käytettynä 200-300e hintaan, joten en maksaisi tuommoisestakaan käytettynä 450e enempää, ja silloinkin pitäisi olla ihan uudenveroinen. Niin ja kyseessä ei ole putkivahvistin ja jos myyjä tuollaista väittää niin korjaa asia ihmeessä ja vaadi kunnon alennukset kun johtavat harhaan maksavaa asiakasta. ;) Yksi putki siellä sisällä on ja soundiinkin se vaikutti ainakin noissa aikaisemmissa valvestateissa, mutta muutenhan tuo on täysi transistoripeli. EDIT: Vastasin illalla luettuun viestiin aamulla, joten siis vähän myöhässä ehkä :) "Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
Migo 16.03.2005 09:53:09 | |
---|
Tuosta randallista haluaisin kokemuksia kuulla. Kuinka hyvin se 75w toimii bädikäytössä?? Itse tarvitsisin sellaisen vahvistimen joka ei tosissaan hukkuisi rumpujen paukkeeseen. Onkos kukaan testannut tätä:RANDALL RG-50 TC? Kuka myy randallia etelässä? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |