aku.miettinen 15.03.2005 19:27:42 | |
---|
Elikkä tässä on alku Metallican Jump In The Firestä: |-------------------|-------------------|-----------------|---------------| |-------------------|-------------------|-----------------|---------------| |-------------------|-------------------|-----------------|---5------3----| |---------3---------|---------3---------|---------3-------|---5------3----| |-----3-4---5-4-3p0-|-----3-4---5-4-3p0-|-----3-4---5-4-3-|---3------1----| |-3-6---------------|-3-6---------------|-3-6-------------|---------------| Kuinka tuo kannattaisi soittaa? |
...And Justice For All 15.03.2005 19:33:21 | |
---|
Ihan demppaamalla downstrokella jos vaan pystyt. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
No ei kai tuossa muuta ihmeellistä ole kuin tuo pull-off eli 3p0. Sen soitat nyhtäisemällä sormen tuosta "kolmosen" päältä niin, että "Nolla" jää soimaan. Viulu on saletisti kielisoitin jos mä sanon! Vittu nii!
Pastilli? |
Schnowotski 15.03.2005 21:55:48 (muokattu 15.03.2005 22:06:22) | |
---|
Jos taas sormitusta, niin ehkäpä niin, että etusormi ottaa kaikilta kieliltä kolmosvälit, keskisormi nelosvälit, nimetön vitosvälit ja pikkusormi kutosvälit. Ja niin, että peukalo on timmisti otelaudan takana ja vain sormet liikkuvat. Sen soittaa helposti niin, että koko käsi liikkuu nuottien mukana "kun ei muuten yllä", mutta pienellä venyttelyllä. Ja tottakai coolit kitaristit ei soita noin asemista, vaan miten sattuu, mutta se on parasta opetella vähän noitakin. Nuo soinnut C5 ja Bb5 pitää kuitenkin ottaa ihan ei-asemasta (kaiketi), eli esim. tuo C5: g|-5- d|-5- a|-3- E|--- Etusormella tuo kolmonen a-kieleltä ja pikkusormi painaa vitoset. Tuota G-kielen nuottia ei ole pakko soittaa. Se Bb5 sitten samalla sormituksella, eli siirretään vain se sormien muoto alemmas kaulalla. sitten takaisin asemaan (että etusormi on siinä kolmosvälissä jne.) soittamaan sitä riffiä. ----- EDIT: nuo soinnut tuntuisivt menevät luontevimmin (vähän fiiliskysymys miten ottaa): d|-5- a|-3- E|--- Eli tuosta etusormella kolmonen ja nimettömällä vitonen. Bb5 jälleen samalla sormituksella. Pikkusormi voi ottaa sen G-kielen vitosen (tai miksei nimetön sitäkin?). --- Varmaan about tuolla sormituksella hetfieldkin sen soittaa? kuka tietää? Ja jos neuvoin väärin, niin sanokaa vain... Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä. Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
paavi 16.03.2005 11:03:48 (muokattu 16.03.2005 11:12:26) | |
---|
Hei, pistäkää noi tabut aina html-tab-tagien väliin...
|-------------------|-------------------|-----------------|---------------| |-------------------|-------------------|-----------------|---------------| |-------------------|-------------------|-----------------|---5------3----| |---------3---------|---------3---------|---------3-------|---5------3----| |-----3-4---5-4-3p0-|-----3-4---5-4-3p0-|-----3-4---5-4-3-|---3------1----| |-3-6---------------|-3-6---------------|-3-6-------------|---------------|
Ja muistetaan sitten aina, että etenkään noita netistä löytyviä tabulatuureja ei kannata koskaan ottaa liian tarkasti. Ne saattaa olla kaikkea maan ja taivaan väliltä. Joko hyvin lähellä totuutta tai aivan muuta. Nyt ei oo biisiä kuunneltavissa eikä kitaraa kädessä, mutta muistaakseni aina tahdin ensimmäiset sävelet dempattuna, sitten se korkein sävel aika vapaasti soiden (ehkä jopa vähän vibratoa) ja loput jotain siltä väliltä. Onko siinä tosiaan joka kerta tuollainen pull-off? Eikö nuo lopun iskut tule aina kahden sarjoissa eli: C5 C5 A#5 A#5 ? karpela diem (tartu tanjaan) |
moottorisaha 17.03.2005 16:55:21 | |
---|
Hmm, itse en ole kyllä ainakaan tuota pull-offia tuonne survonut, eikä sitä taida kyllä alkuperäisessä biisissäkään olla. Kuulostaa soitettuna ainakin aika paskalta eikä mene tasaiskuille niinkuin tuo riffi muuten. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Sunrise 17.03.2005 19:31:31 | |
---|
Hmm, itse en ole kyllä ainakaan tuota pull-offia tuonne survonut, eikä sitä taida kyllä alkuperäisessä biisissäkään olla. Kuulostaa soitettuna ainakin aika paskalta eikä mene tasaiskuille niinkuin tuo riffi muuten. Tossa nimenomaan on pull-off siinä 3-0 kohdassa. Siis 1. kerralla on 2 kertaa pull-off, sitten toisella, kolmannella ja neljännellä kerralla on 1 kerran pull-off. Toi riffihän soitetaan 4 kertaa hieman eri variaatiolla. Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS |
moottorisaha 18.03.2005 14:07:30 (muokattu 18.03.2005 14:08:21) | |
---|
Tossa nimenomaan on pull-off siinä 3-0 kohdassa. Siis 1. kerralla on 2 kertaa pull-off, sitten toisella, kolmannella ja neljännellä kerralla on 1 kerran pull-off. Toi riffihän soitetaan 4 kertaa hieman eri variaatiolla. No itse olen soittanut sen aina näin, eikä tuossa ainakaan minkään pull-offien kanssa pelleillä: http://www.kolumbus.fi/seppala.ari/warp/jump.mp3 Ja noin se mielestäni levylläkin menee (voi tosin olla jotain pieniä virheitä koska opettelin tuon korvakuulolta). Äsken testasin soittaa tuota tuon pull-offin kanssa mutta en saa sitä mitenkään järkevästi sovitettua, ja muutenkin se itse sävel kuulostaisi aivan paskalta tuohon soitettuna. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Sunrise 18.03.2005 16:22:07 | |
---|
No itse olen soittanut sen aina näin, eikä tuossa ainakaan minkään pull-offien kanssa pelleillä: http://www.kolumbus.fi/seppala.ari/warp/jump.mp3 Ja noin se mielestäni levylläkin menee (voi tosin olla jotain pieniä virheitä koska opettelin tuon korvakuulolta). Äsken testasin soittaa tuota tuon pull-offin kanssa mutta en saa sitä mitenkään järkevästi sovitettua, ja muutenkin se itse sävel kuulostaisi aivan paskalta tuohon soitettuna. Kyllä tosta se pull-off puuttu, ja sen myös kuulin aika selvästi. Se nuotti ei soi kovinkaan kauaa, niin sitä ei kuule helposti välttämättä. Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS |
MyssyE 18.03.2005 18:45:09 | |
---|
tuon alun "3-6" voi soittaa myös e-kielen 3. väli, ja samoisen kielen kutosvälin korvaa a-kielen 1. väli. Voi olla helpompi pienikätisemmille. |
moottorisaha 18.03.2005 21:01:33 | |
---|
Kyllä tosta se pull-off puuttu, ja sen myös kuulin aika selvästi. Se nuotti ei soi kovinkaan kauaa, niin sitä ei kuule helposti välttämättä. Jaajaa, no en sitten ole ilmeisesti kuunnellut sitä tarpeeksi tarkasti. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |