Aihe: Carl Martin delayla xl
1
mikasoi
13.03.2005 17:43:15
Onko kellään kokemuksia tai ajatuksia kyseisestä polkimesta?

Dileytä ajattelin vaihtaa jossakin vaiheessa ja tuohon nyt ajattelin tutustua jotenkin.

Minkälaisia vaihtoehtoja tolle olis sun mielestä. Tarviis olla sellanen rokkabilly saundi ja laadukas peli.

Millanen tuo Linja6 dl 4 on?

Joo, menisin testaa kauppaan, mutta kun ne on loppu. Ei-o ja ties millon tulee.(siis ne linja6set)
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
Fortune
15.03.2005 15:02:06
Linjakuutosta on kehuttu, mutta sen jälkeen kun näin yhden menevän hedelmäpeliksi heilakan jännitteen tuloksena, en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan. Digipeli ja digipelin oireet.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
mikasoi
15.03.2005 22:21:57 (muokattu 15.03.2005 22:22:23)
Sanovat tuon hedelmäpeli-ilmiön jäävän pois line6 omalla muuntajalla. Ne sais tosta paikallisesta 330 eurolla yhteensä(line6dl-4 + sen oma muuntaja).
javia
15.03.2005 23:21:57
Ei ole kyseisestä pedaalista kokemusta mutta nyt mulla kokeiltavana kaverilta tuo trexin replica, tuntuu erinomaiselta. todella laadukkaan oloinen kaiku. Täytyy jatkaa mutustelua, tänään sain vasta... Tätähän tuolla mualmalla kehuskellaan kovastikin, hinta on kylläkin kova... kokkeilkaa...
Vehkeitten räpläys kuulluu asiaan...
Jii
15.03.2005 23:34:49
Onko kellään kokemuksia tai ajatuksia kyseisestä polkimesta?

Carl Martinilta olen käyttänyt vain kompuraa ja se on ollut hyvä. Testaa ihmeessä DeLaylaa.

Millanen tuo Linja6 dl 4 on?

Säätämällä saa hienoja soundeja. Nimimerkki Fortune on kuullut mun avaruuspsykedeliasoiton rautalankabiisissä jännitteiden vuoksi ja siitä mainitsikin. Onneksi tuo oli soundcheck. Mun Dl4 lähti efektiloopista tuolla keikalla.

Joo, menisin testaa kauppaan, mutta kun ne on loppu. Ei-o ja ties millon tulee.(siis ne linja6set)

Et luultavasti saa hyviä soundeja irti pikatestillä. Avaruussoundeja irtoaa helposti, mutta hyvät säädöt vaativat vähän enemmän aikaan. Itse käytän DL4:stä vain muutamaa mallinnusta.
dfloreno
15.03.2005 23:42:48

Ei ole kyseisestä pedaalista kokemusta mutta nyt mulla kokeiltavana kaverilta tuo trexin replica, tuntuu erinomaiselta. todella laadukkaan oloinen kaiku. Täytyy jatkaa mutustelua, tänään sain vasta... Tätähän tuolla mualmalla kehuskellaan kovastikin, hinta on kylläkin kova... kokkeilkaa...

Replica on kyllä ihan ygönen minunkin mielestä, mutta itselläni veti toi Linja6:n DL4 pidemmän korren tällä kertaa. Toi Trex on vaan ihan ylikallis, eikä toi customsoundsikaan kauheasti voi tulla hinnassa vastaan. Toi DL4 on kuitenkin todella käytännöllinen... Mutta tosta en ollut kuullutkaan että ne sekoilee? Mutta niin tai näin, niin kyllä mun keikkasettiin on järkevämpi hommaa toi DL4, on presettejäkin, jne. Jos ei ois köyhä, niin pitäisin keikalla DL4:n ja studiossa trexin... eiköhän riittä delayt :).
I'll Play The Blues For You.
Fortune
16.03.2005 11:15:09

Säätämällä saa hienoja soundeja. Nimimerkki on kuullut mun avaruuspsykedeliasoiton rautalankabiisissä jännitteiden vuoksi ja siitä mainitsikin. Onneksi tuo oli soundcheck. Mun Dl4 lähti efektiloopista tuolla keikalla.

Ja sinullahan on nimenomaan se Linekuutosen oma virtalähde, joten sillä ei ole mitään merkitystä. Miten voisi ollakaan, eihän se Linekuutosen jännite sen kummempaa ole :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Rämppy
16.03.2005 12:20:35
Line6 on mulla ollut käytössä muutaman vuoden ja kyllä siitä saa maukkaat rockabillykaiut, rautakitaralankakaiut ja vaikka minkälaista muuta viivettä. Vaikka digivehkeet ovat tarkkoja jännitteen suhteen, ei mulla ole ollut DL4:n kanssa ongelmia karummissakaan keikkapaikoissa. Jonkun aikaa menee nysvätessä, kun etsii mieleisiä kaikuasetuksia. Kun ne on löydetty ja tallennettu muistiin, on käyttö ihan kakkupala. En voi kuin suositella. Verkkomuuntaja on pakollinen varuste, pattereilla ei pääse edes alkuun.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
mikasoi
16.03.2005 22:29:48
Tjoo-o, vaaka keikkuu nyt moneen suuntaan. Kunhan tässä pääsee hieman liikkumaan sellaiseen liikkeeseen missä pääsen soittamaan noilla...

Hinnakkaita näyttää olevan nyt nuo ehdokkaat, joten saattaa lopullinen päätös sitten ollakkin siitä kiinni mikä tupsahtaa vastaan käytettynä ja edukkaana.. En nyt hirveen innokas oo yli 200 sijottaa.
dfloreno
17.03.2005 00:27:35

Tjoo-o, vaaka keikkuu nyt moneen suuntaan. Kunhan tässä pääsee hieman liikkumaan sellaiseen liikkeeseen missä pääsen soittamaan noilla...
Hinnakkaita näyttää olevan nyt nuo ehdokkaat, joten saattaa lopullinen päätös sitten ollakkin siitä kiinni mikä tupsahtaa vastaan käytettynä ja edukkaana.. En nyt hirveen innokas oo yli 200 sijottaa.

Jos spedu tulee pelkkään billyyn, niin kandee miettiä myös sitä Akain Headrushia, se on ainakin halpa ja ihan ok soundinen.
bluewille
17.03.2005 10:34:06
Niin ja Akai Headrush on ihmeen monipuolinen värkki.. digidelay, "analogiselta" kuulostava delay/ nauhakaikusimu, josta voi plugata tyhjillä plugilla vaikka päitä (4kpl) pois käytöstä ja säätää päiden etäisyyksiä. Korkeitten vaimennusta ja toistopäiden äänten "vaimennusta" loppua kohti voi jotenkin säätää. Ja soundi on aika mukavan pehmee. Sitten vielä loopsamplerikin..

Itsekin joskus kokeilin sitä Carl Martinin Delaylaa.. ei oikein itselle kelvannut soundi jotain siitä niinkuin puuttui. Vankkaa tekoa se toki oli.
javia
17.03.2005 11:34:10
Onko muuten kellään kokemusta siitä MEKin pt-80 digikaiusta? Hinta ei ainakaan paha, r.kankaan hinnastossa 129e...
Ocku
17.03.2005 15:59:47
Delayla xl ei ole tuttu mutta vanhempaa mallia olen testannut ja tykkäsin. Kuului parempiin viivepolkimiin kun juoksentelin niitä testaamassa oman hajottua. Vanhemmassa oli vissin ainakin bucket-brigadet.

Line6 DL4:sestä en tykännyt. Yamahan UD-Stomp oli mielestäni paljon parempi ja monipuolisempi.

T.Rexin Replica oli kyllä pettymys kun sitä testasin. Ehkä pitäis antaa uus mahis T.Rexille.
dfloreno
18.03.2005 00:10:14

T.Rexin Replica oli kyllä pettymys kun sitä testasin. Ehkä pitäis antaa uus mahis T.Rexille.

Ajaa?? Mikä siinä tökki? Toki, hintaansa nähden siinä pitäis minunkin mielestä olla vielä jotain, mutta onhan toi soundi just siinä... :).
Ocku
18.03.2005 22:48:50
Ajaa?? Mikä siinä tökki? Toki, hintaansa nähden siinä pitäis minunkin mielestä olla vielä jotain, mutta onhan toi soundi just siinä... :).

Se heikensi kuivaa signaalia likaa. Melkein yhtä paha kuin E-H:n pedaalit.

Sen toisto oli liian "tarkka", eli se toisti atakin liian kovaa. Niin kuin lähes kaikissa digitaalisissa vempaimissa aina (paitsi Ibanezin DL-7:ssa).

Se kuulosti "Ding-ding-ding-ding" kun sen olisi pitänyt kullostaa "Ding-ing-ng-ng".
javia
19.03.2005 09:45:25

Oho, nyt ollu vajaa viikon replica lainassa, ja siksi paras delay mitä koettanu, koska se ei muunna soundia juuri miksikään, vaan pysyy sellaisena paksuna ja todella täyteläisenä, muhkeana?? Justiinsa toi peruskaiku saundi tossa on erittäin hyvä. Mutta ehkä tohon hintaan pitäs jotain muutakin saada kuin hyvä peruskaiku...
dfloreno
19.03.2005 11:25:16

Sen toisto oli liian "tarkka", eli se toisti atakin liian kovaa. Niin kuin lähes kaikissa digitaalisissa vempaimissa aina (paitsi Ibanezin DL-7:ssa).

Se kuulosti "Ding-ding-ding-ding" kun sen olisi pitänyt kullostaa "Ding-ing-ng-ng".

Puhutaankohan me nyt samasta pedaalista? Siis Trexin Replica? EIkös toi oo btw. vielä tr00-bypass? No enivei, aika muhkea soundi tossa mun mielestä on; on mulla ollut toi DL-7:kin... Replicassa vaan se hinta on IMO kohtuuton.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)