Aihe: Mitä mieltä olette Triton Le:stä?
1 2 3 4 5 6
Pyros
20.03.2003 09:47:55
Mitä ajattelette kyseisestä soittimesta? Kannattaako ostaa?
rkokkonen
21.03.2003 10:03:42

Onhan se ihan järkevä vehje sen verran mitä sitä oon kerenny testailemaan. Valmiita komppeja siinä on noin joka toisessa soundissa, ja se taas häirittee hieman bändissä soittamista jos vahingossa näppää sellasen soundin päälle.

Mutta ihan järkevät soundit siinä on, ei siinä mitään. Jos on varaa ni osta pois.
No joo, enpä ollu hauskaa taaskaan... http://www.causemos.net/rkokkonen
Casse
21.03.2003 21:47:19

Mitä ajattelette kyseisestä soittimesta? Kannattaako ostaa?

Onhan tämä toimiva peli. Tosin noissa preset soundit oli mulle vähä pettymys mutta kun niitä oppii kunnolla muokkaamaan niin kyllä niistä hyvät saa.

Se vain ärsyttää että noita paikkoja omille soundeille on niin vähän. Esim. kombinaatioissa 1 paikka! Pitää sitte tallentaa presettien päälle. Mitä järkeä oli laittaa eis sitä yhtä sinne? Program soundeissa paikkoja sentään on muistaakseni 63, mutta kyllä se yks pankki olis ollu ihan hyvä, sekä programmeissa että kombinaatioissa.

Valmiita komppeja siinä on noin joka toisessa soundissa, ja se taas häirittee hieman bändissä soittamista jos vahingossa näppää sellasen soundin päälle.

Tämä on kyllä ihan totta. Muutenkin niitä tekno soundeja sun muita on vähä turhan paljon siellä, minun makuun siis.
Pyros
22.03.2003 01:21:36
Nojoo, kävin tänään testaamassa tota. Ihan jees saundit oli, ei vaan oikeen saanu irti kovin paljoo vielä...Koskettimisto ei oikeen ollu mun mieleen, ehkä sitten tykkään enemmän painotetuista. Hmm...toisaalta vois hommata käytettynä Trinityn, jos jostain löytäs. Eikös Trinityssä ole painotetut koskettimet? Kannattasko ennemmin Trinity kun Le?

Harmi kun en tiiä oikeen paljoo näistä uudemmista Korgeista...:'(
Casse
22.03.2003 20:24:37

Koskettimisto ei oikeen ollu mun mieleen, ehkä sitten tykkään enemmän painotetuista. Hmm...toisaalta vois hommata käytettynä Trinityn, jos jostain löytäs. Eikös Trinityssä ole painotetut koskettimet?

Onhan Le:stäkin täyspitkä painotettu versio, sillä vain sitte on hintaluokka vähä suurempi. Trinitystä en kyllä tiedä, mutta eiköhän siitäkin joku versio ole painotettu. Trinity ProX saattaisi olla sen mallin nimi.
J Bro
23.03.2003 00:25:14
Kannatan mieluummin Korg Tritonia.
Triton Le on pirkka versio. =)
Kaikki on reenistä kiinni.
rkokkonen
23.03.2003 13:03:30

Oliks se Trinityssä vai Tritonissa ku se soundin vaihtaminen kestää joku kolme sekuntia? Kaveri joskus hehkutti LE:tä ku se soundi vaihtuu samantien eikä sitten ku viitsii.
rkokkonen
23.03.2003 21:02:55

No LE:ssä ne tosiaankin ainaki vaihtuvat heti kun käsketään.

Näin mäkin huomasin joo.

Tosin se on ärsyttävää kun vaihdat programmeista kombinaatioihin, toisin päin tai kombinaatio soundia yleensäkin niin se ääni katkeaa heti kun vaihto on tapahtunut.

Mut eiks melkein kaikissa syntikoissa oo toi sama? Tai siis no, Korgin syntikoissa? Ainakin tossa mun N5:ssa tuntuis käyvän noin kans. Tosin se ei mua haittaa koska mulla on omat kustomoidut soundit jo ihan tossa Combi-puolen User bankissa.
Casse
23.03.2003 21:15:53

Mut eiks melkein kaikissa syntikoissa oo toi sama? Tai siis no, Korgin syntikoissa? Ainakin tossa mun N5:ssa tuntuis käyvän noin kans. Tosin se ei mua haittaa koska mulla on omat kustomoidut soundit jo ihan tossa Combi-puolen User bankissa.

En osaa sanoa kun kokemus puuttuu.
No kun tuossa LE:ssä ei ole sitä combin user pankkia. Siinä pitää ite raivata tila omille soundeille ja se ottaa päähän. Ja vaikka kaikki olisivatkin combeissa niin se soundit kumminki katkeaa kun vaihtaa toisesta combi soundista toiseen. Joka on vähän outoa kun programmissa tätä ei tapahdu.
rkokkonen
23.03.2003 21:58:02

...on vähän outoa kun programmissa tätä ei tapahdu.

Joo, no jos se soundien rakentaminen tapahtuu vähänkään samalla tavalla ku tossa N5:ssa niin combi-bankeissa soundit rakennetaan prog-bankin soundeista.

Yhteen combi-soundiin mahtuu kahdeksan prog-soundia, ja yhteen prog-soundiin taas saa kaks samplea päällekkäin. (Näin siis N5:ssa.) Joten se soundin katkeaminen voi yksinkertaisesti johtua siitä että vehkeestä loppuu puhti.

Saa korjata jos olen puhunut paskaa.
Pyros
23.03.2003 22:23:08
Tuota joo. Näinpäs tossa tarjouksen Tritonista 1900€, Triton Le:stä alin näkemäni hinta oli 1200€. Prr...Mitenkähän muuten on syntsien koskettimistojen kanssa. Pystyykö niitä vaihtamaan? Ja mitenkä tapahtus nopeesti äänten vaihto? Onko niihin olemassa erikseen jotain pedaleja? Ja jos on niin mitenkä ne toimivat? ..tyhmä kysymys..
Casse
24.03.2003 09:22:04

Joo, no jos se soundien rakentaminen tapahtuu vähänkään samalla tavalla ku tossa N5:ssa niin combi-bankeissa soundit rakennetaan prog-bankin soundeista.

Yhteen combi-soundiin mahtuu kahdeksan prog-soundia, ja yhteen prog-soundiin taas saa kaks samplea päällekkäin. (Näin siis N5:ssa.) Joten se soundin katkeaminen voi yksinkertaisesti johtua siitä että vehkeestä loppuu puhti.

Saa korjata jos olen puhunut paskaa.

Ei kyllä se toimii ihan samalla tavalla tuossa Le:ssä. Se voi muuten hyvinkin johtua tuosta puhdin loppumisesta se katkeaminen.

Tuota joo. Näinpäs tossa tarjouksen Tritonista 1900€, Triton Le:stä alin näkemäni hinta oli 1200€

Mistä katoit nuo hinnat?

Mitenkähän muuten on syntsien koskettimistojen kanssa. Pystyykö niitä vaihtamaan?

Siis tarkoitatko että pystyykö yhden koskettimen vaihtamaan jos se menee esim. rikki? Jos tarkotit tätä niin pystyy koska esim. minun syntikkaan on näin tehty.

Ja mitenkä tapahtus nopeesti äänten vaihto? Onko niihin olemassa erikseen jotain pedaleja? Ja jos on niin mitenkä ne toimivat? ..tyhmä kysymys..

No joko näppäimistöstä tai sitten jos on peräkkäisiä soundeja niin pedaali on hyvin kätevä. Eli pistät sen pedaalin (Triton Le:ssä esimerkiksi) Switch pedaalin paikkaan ja sitten Globalista määräät siihen pedaali paikkaan asetuksen että siellä on esim. program up (josta soundit siis menee yhen ylös päin) tai program down (soundit yhen alaspäin). Sitten vain poljet pedaalia niin vaihto tapahtuu.
Pyros
24.03.2003 19:10:30
Joop, hinnat oli www.musikantti.fi Jyväskyläläinen kauppa.
Muistin Le:n hinnan vähä väärin se olikin jotain 1300€ mutta kuitenkin...
Pyros
27.03.2003 15:49:10
Niin, combi paikkoja on kyllä vähän...mutta voiko niitä tallentaa semmoselle SmartMedia lätylle?
Casse
27.03.2003 20:53:37 (muokattu 29.03.2003 20:33:33)

Niin, combi paikkoja on kyllä vähän...mutta voiko niitä tallentaa semmoselle SmartMedia lätylle?

1 itseasiassa jos tarkkoja ollaan =) Voi tallentaa Smart Mediaan mutta ei kait niitä voi soittaa kumminkaan Smart Media kortilta vaan ne pitää tallentaa syntikkan muistiin? No mulla kyllä itellä on tuommonen kortti ja siellä on pari pankkia muistissa. Pitäs testata tässä joskus kun ehtii...

EDIT. Joo testasin tuon Smart Media jutun ja kyllä se soundi pitää tallentaa sieltä eka syntikkaan ennen kuin sitä voi soittaa.
HK
29.03.2003 21:27:22

1 itseasiassa jos tarkkoja ollaan =) Voi tallentaa Smart Mediaan mutta ei kait niitä voi soittaa kumminkaan Smart Media kortilta vaan ne pitää tallentaa syntikkan muistiin? No mulla kyllä itellä on tuommonen kortti ja siellä on pari pankkia muistissa. Pitäs testata tässä joskus kun ehtii...

EDIT. Joo testasin tuon Smart Media jutun ja kyllä se soundi pitää tallentaa sieltä eka syntikkaan ennen kuin sitä voi soittaa.

Osaako se värkki soittaa sekvenssiä suoraan siltä smartmedialta? Kai niitä nyt ainakin voi sinne tallettaa?
Peltikorva pahimmasta päästä.
P.H
29.03.2003 22:31:48
Olen itse myös hankkimassa uutta syntikkaa ja valinta kohdistuu Tritoniin tai Triton le:hen. Joten voisiko joku vähän selventää, että mitä ominaisuuksia Tritonissa on, jotka puuttuvat LE:stä.
Pyros
30.03.2003 00:54:36
No tuota eikös Tritonissa ollu neljä insert efektiä enemmän?
Saa korjata. Ja sittenhän siinä on samplaustoiminnot valmiina, Le:hen pitää ostaa se laajennus. Kosketusnäyttöähän Le:ssä ei ole, ja uskoisin että sen tekeminen maksaa aika paljon..? Tritonissa on lisäksi painotetut koskettimet, (Onhan Le:n 88 mallissa). Sitten Le:ssä on SmartMedia lättyjä, Triton toimii tavan korpuilla.
Emmä tiiä enempää, joitain pieniä eroja sitten lisäks...
Pyros
30.03.2003 01:06:01
Ainiin, Le:hen ei voi lisätä laajennuskortteja ja ei oo ribbon kontrolleria.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)