Aihe: Digitech GNX3 1 | |
---|---|
![]() 06.02.2005 18:45:17 | |
Eli kannattaako tommonen ostaa? Aattelin myydä ton Bossin me-50 ja tilalle ostaa tikitekin. Eikös siinä oo rumpukone ja joku nauhotussysteemi? Onko kellään kokemuksii? | |
![]() 06.02.2005 18:50:05 | |
Itselläni ei suurta kokemusta ole, mutta haluisin tietää, että mikäs tossa boss me-50 oli vikana kun myyt sen? Kaverini aatteli ostaa sen ja haluaa tietoa kyseisestä vempeleestä. Se on Viidakon laki | |
![]() 06.02.2005 19:40:58 | |
Mulla on tilaus kyseisestä vehkeestä saksanmaalta, mutta eipä oo vielä tullut kun samassa tilauksessa on vähän muuta kamaa mitä pitää odotella... En siis oo vielä testaamaan päässyt, mutta kyseisestä vehkeestä löytyy "rumpukone", eli siis siinä on jonkin verran valmiita komppeja, joita voi jonkin verran "modata", eli vaihdella tempoa, äänen volyymia ja ehkä vielä jotain kolmatta tuntematonta tekijää. Kuulema asiallinen peli reenaukseen ja pienimuotoiseen nauhoitteluun mutta ei kunnon rumpukone. Äänitykseen on sisäinen 8-raituri, joka on tiettävästi ihan hyvälaatuinen, suurimpana vikana kuulema että sisäisessä muistissa aika vähän tilaa nauhoituksille, kunnon nauhoittaminen vaatii muistikortin (joku SmartMediaCard tms.) Raiturissa on (muistaakseni) oma line in, joten sillä voi äänittää myös laulua, ja tietenkin mitä muita soittimia tahansa, mutta "sisään tullutta" soundia tuskin pystyy erikoisemmin muokkaamaan. Muuten vehje on ominaisuuksiltaan aika monipuolinen, oiskohan ollu 15 vahvistinmallinnosta, 10 säröpedaalimallinnusta ja läjä efektejä. On saavuttanut myös arvostelumenestystä, mutta niistähän ei tiedä... Voin yrittää muistaa kommentoida vehjettä tänne kunhan saan sen ensiksi käsiini! | |
![]() 06.02.2005 19:58:57 | |
Itselläni ei suurta kokemusta ole, mutta haluisin tietää, että mikäs tossa boss me-50 oli vikana kun myyt sen? Kaverini aatteli ostaa sen ja haluaa tietoa kyseisestä vempeleestä. Eihän siinä bossissa mitää vikana ole. Tuli vaa semmonen fiilis, että pitää ostaa jotain uutta. Siinä digitechissä on vaa enemmän kaikkee sälää. onhan toki bossissa myös kaikkee ja se on kyl tosi helppokäyttönen. Eli ei mitään suurempaa syytä oo. Joo, joku varmaa tajus... | |
![]() 09.02.2005 13:38:18 | |
Mulla on lokakuusta asti ollut GNX3. 8-raituri oli mulle suurin tekijä joka vaikutti juuri tuon ostamiseen. Nyt kehitellyt riffit ja muutkaan jutut eivät unhoitu seuraavaan päivään mennessä, kuten ennen, varsinkin jos niitä oli useampi uusi kerralla. Ja ulostulolta parhaimmat cdlle. Enpä liiemmin moitittavaa löydä. Soundia löytyy kun laitteen kanssa pääsee sinuiksi, pikkuisen 15w kotilaatikonkin saa soimaan kuin järeämpikin. Monta ulottovuutta on vielä kokeilematta, mulle ehkä tarpeetonta, tai sitten ei mielikuvitus riitä :) | |
![]() 11.02.2005 17:56:43 | |
Vielä semmost niille ketkä omistaa ton vehkeen, että käytätteks te pattereita virtalähteenä vai tuleeks tos mukana jonkinmoinen virtapiuha? Ja käkö tohon minkälainen muistikorttisysteemi? Eikös siihen joku Smartmedia tai vastaava käy? Toimiiko tämmönen http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … c_smartmedia_card_128_prodinfo.html Mikä se smart card reader sit on? Kiitos tiedoista, jos niitä tulee... | |
![]() 14.02.2005 18:10:40 (muokattu 14.02.2005 18:12:33) | |
Tulee siinä muuntaja mukana, ei tarvitse paristojen kanssa kikkailla. Smart-mediakorttia ei tule mukana, ja juuri 128megan muistikortti on suurin mikä siihen käy. Kortin lukija on siihen sisäänrakennettu, eikä kortti jää edes törröttämään, että sen voi antaa olla paikallaan vaikka roudailetkin. | |
![]() 13.03.2005 17:06:07 | |
Smart-mediakorttia ei tule mukana, ja juuri 128megan muistikortti on suurin mikä siihen käy. Eli onko tuossa siis minkäänlaista tallennusmahdollisuutta sillon, jos ei erikseen osta sitä korttia? | |
![]() 13.03.2005 18:19:37 | |
Kyllä, sisäistä muistia on jonkin verran, mutta siinä on pari esimerkkikipaletta jo valmiina, joten omaa tallennuskapasiteettia on n. minuutti parhaimmalla laadulla, huonommalla laadulla on sitten jonkin verran enemmän, mutta en minä ainakaan äänenlaadusta haluaisi tinkiä. Eli muistikortti kyllä ehdoton, jos nauhoitella haluaa. Pistäkääpä kyseisen härvelin omistajat tänne jotain hyviä soundipresettejänne(V-amp threadin malliin), tuossa on kuitenkin sen verran säädettävää, että hyvän soundin saaminen tuntuu vievän paljolti aikaa... | |
![]() 13.03.2005 18:19:42 | |
Eli onko tuossa siis minkäänlaista tallennusmahdollisuutta sillon, jos ei erikseen osta sitä korttia? Kyllä siihen parhaalla äänenlaadulla pari minuuttia mahtuu. Aivan | |
![]() 13.03.2005 19:36:10 | |
Kyllä siihen parhaalla äänenlaadulla pari minuuttia mahtuu. 16megaa sisäistä muistia, mutta miksei hankkisi 128Mb korttia, kun se ei maksa paljon mitään nykyään. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! | |
![]() 13.03.2005 20:25:35 | |
16megaa sisäistä muistia, mutta miksei hankkisi 128Mb korttia, kun se ei maksa paljon mitään nykyään. niinpä, aikanaan ne maksoi ihan pirusti Aivan | |
![]() 13.03.2005 20:39:08 | |
mulla on ollu kyseinen laite yli vuoden verran. rumpukone on oiva apu ja nauhuri siinä on parasta. muistikortti pakollinen jos tekee biisejä mis on enemmän ku yks kitara. mä nauhoitan aina kaiken stereona, kuullostaa paremmalta cd:llä. silloin voi tehdä kortille n 5minuuttisen biisin missä on esim rummut ja kolme skebaa. soundien ohjelmointiin menee joskus hermot mut kyl ne sieltä aina löytyy. ja esim guitar onen ja guitar worldin sivuilta voi ladata soundeja suoraan gnx:ään midi-piuhan avulla. "There is no destiny, only right fucking now." | |
![]() 14.03.2005 18:59:43 | |
Hommasin sitten tuollaisen Saksan Ebaystä ihan kokeilematta. 250e maksoin, joten ei paha hinta GNX3:sta. Tulee joskus ens viikolla. Voin kertoa kokemuksiani, kunhan saan laitteen. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! | |
![]() 15.03.2005 10:27:13 | |
Heittäkää tänne sitten arviot ton gnx3 wahista. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? | |
![]() 26.03.2005 22:59:36 | |
no niin.. herätetään keskustelu taas henkiin. ostin kunnon vahvarin (jcm800) ja siinä on niin hienot soundit että gnx3 jäi sivuun. se wah on ainakin mun mielestä helkutin kuivasoundinen ja terävä äänenvaihdos puolessavälissä. kaikki säröt tuntuu ennemmin surinalta kuin kunnon jytinältä. enpä tiedä onko kyseessä mun ohjelmointitaidot vai mikä, mutta en aio sitä enää kytkeä les paulin ja jcm:n väliin. gnx3 on kyllä loistava laite nauhoittamiseen ja kuulokkeilla soittamiseen. "don't throw rocks if you're living in the glass house." | |
![]() 26.03.2005 23:03:43 | |
Heittäkää tänne sitten arviot ton gnx3 wahista. Se on suht. paska, esim bosseissa on paljon parempi. Itse käytän GNX:n kanssa crybabya. Itse ainakin tykkään, että sen wahin kuulee ja että se leikkaa ihan kunnolla, tuosta GNX:n wahista en voi niin sanoa. Aivan | |
![]() 11.08.2005 23:03:44 | |
Nostetaas. Eli tänää sain tommosen. En oo kauheesti ehtiny säätää, mutta en meinaa kunnon soundeja saada millään. Jos kuulokkeilla soittaa ni soundit on jo huomattavasti paremmat, mutta saisko mitenkää vahvistimen kautta parempia soundeja? Kaikki on vaa surinaa ja purinaa. Pitää huomenna vähän enemmän perehtyä tuohon. | |
![]() 13.09.2005 03:18:13 | |
Itellä on kyllä vaan gnx 2 mutta laitehan on lähes sama. käsittääkseni identtinen saundeiltaan kuitenkin. Gnx:n kanssa menee jokunen tovi ennen kun sen kanssa pääsee sinuiks, mutta kun pääsee niin sitte siitä saa kyllä mukavaa saundiakin aikaseksi. Ite käytän kotioloissa koneen ja gnx:n välissä mikseriä, saan equttaa nopeesti jos on tarvista, käytännössä aina equtan jonkin verran, paranee saundit huomattavasti. Digitechin sivuilta saa saundeja gnx pedaaleihin, tosin omasta mielestä suurin osa on kuraa mutta hyviäkin löytyy ja kyse on kuitenkin makuasioista. kannattaa siis käydä kattomassa. Itekin oon sinne jotain saundeja laittanu. Omasta stereostani kuunneltuna saundit on mun makuun hieman liian kirkkaat ja senpä takia ite jouduin hieman kikkaileen saundieni kanssa että sain ne kotona toimimaan haluamallani tavalla. Jos laitteesta tai digitechistä yleensä hakee negatiivisia asioita niin mun mielestä huonoin juttu on se ettei digitech ole kauheammin panostanut mallinnostensa laatuun eikä tunnu kehittävänkään niitä oikeen mihinkään suuntaan. Joku tyyppi digitechin foorumilla (nimimerkki guitar3456) on tehny gnx4:lle ison kasan malleja ja kauppaa jotain 3 cd:n settiä missä on sitten marsua, mesaa yms. olis kiva kuulla mitä se on saanu aikaseks mutta en kyllä viittis ostaa patcheja laitteeseen kuitenkaan. Tekee kuulemma gnx 2:sellekin jonkinlaisen paketin jos jotakuta kiinnostaa. Multa saa kans saundeja gnx2:seen jos haluaa (en ole montaakaan saundia digitechin sivuille laittanu) kun pistää sähköpostia tuleen niin katsotaan. Käsittääkseni digitechin sivuilta saa patch konvertterin jos haluaa muuttaa vaikka gnx 2:lle tehdyn patchin gnx 3 muotoon. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)