Aihe: M-Audio Delta 1010LT:n omistajat!!
1 2
fmcruelty
14.03.2005 12:29:10
Sellanen tuli mieleen, että oottako ottanu kortista kaikki 10 inputtia käyttöön? Siis myös ne digipuolen(S/PDIF) inputitki. Mikäli kyllä, niin millasta muunninta käytätte? Pitääs itelläki saada ne käyttöön ja siten löytää jostaki suhteellisen edullinen 2-kanavanen muunnin. Vihjailkaa ja suositelkaa!
Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti.
januszian
14.03.2005 12:44:05

btw. siinä on 2 balansoitua inputtia, 6 analogista balansoimatonta RCA inputtia, SPDIF in ja MIDI IN, eli siis yhteensä 9. Midistähän et voi mitään nauhottaa? vai?
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Niq
14.03.2005 12:52:51

SPDIF in

Tämä lienee stereo, joten se lasketaan kahdeksi inputiksi.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
kivi
14.03.2005 12:55:41
ja siten löytää jostaki suhteellisen edullinen 2-kanavanen muunnin. Vihjailkaa ja suositelkaa!

Joku vanha DAT-nauhuri toiminee tuossa? Niissä on yleensä s/pdif:t.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
fmcruelty
14.03.2005 13:33:42
Tämä lienee stereo, joten se lasketaan kahdeksi inputiksi.

Nii onki... ja se pitääs saada nimenomaan käyttöön.
Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti.
Checkmate
14.03.2005 15:18:52
Kysymys aiheen vierestä aiheeseen liittyen: jos ostaa tällaisen piuhanipun http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=3ff5d4a82f37872303797af376df35b8 , niin voiko siten 1010LT:llä nauhottaa koneelle 8 raitaa kerralla laittamalla 2 mikkiä noihin Deltan omiin xlr:iin ja ottamalla 6 raitaa Spiritin mikserivaffarin kanavakohtaisista inserteistä?
http://www.mikseri.net/artistit/?id=36220
fmcruelty
14.03.2005 18:24:05 (muokattu 14.03.2005 18:24:44)
Näin tein minäkin, paitsi et muutin ne XLR:t linjatasoisiksi ja ajan kaikkiin 8:aan samalta etuselta.
Checkmate
14.03.2005 18:45:03
Näin tein minäkin, paitsi et muutin ne XLR:t linjatasoisiksi ja ajan kaikkiin 8:aan samalta etuselta.

Onko sitte suurikin soundiero noiden kortin XLR:ien ja RCA:iden välillä? Katsoit hyötyväsi tuosta toimenpiteestä paljonkin? Eli vaan xlr -> rca -muuntimet kehiin, vai onko jotain muutakin mitä pitää tehdä? Jep, tyhmä olen :-}

Sellainenkin kysymys vielä, että pystyykö tuolle Deltan I/O-hässäkkäkaapelille laittamaan jatkokaapelia mitenkään? Eli sille 44-pinniselle, mikä lähtee äänikortin takaa. Se originaaliratkaisu näyttää ihan avuttoman tyngältä.
http://www.mikseri.net/artistit/?id=36220
Juntunen
14.03.2005 19:23:46

Itse ostin sellaisen kolmimetrisen snake-piuhan, missä on toisessa päässä 8 rca:ta ja toisessa plugit. Sain suoraan pöydän direct-outeista korttiin signaalin. Helpottaa työskentelyä huomattavasti kun tosiaan nuo alkuperäiset piuhat on niin pirun lyhyet.

Ja tuon digimuunninongelman kanssa painiskelin itsekin tuossa joulun alla. DAT-nauhurin sain metsästettyä, mutta siinä ei ollut kuin sisäänpäin tuo spdif.
Dianin uusi demo purkissa! Kuuntele. Kommentoi. Kiitos.
fmcruelty
14.03.2005 20:06:22 (muokattu 14.03.2005 20:09:59)
Onko sitte suurikin soundiero noiden kortin XLR:ien ja RCA:iden välillä? Katsoit hyötyväsi tuosta toimenpiteestä paljonkin? Eli vaan xlr -> rca -muuntimet kehiin, vai onko jotain muutakin mitä pitää tehdä? Jep, tyhmä olen :-}

Sieltä kortista pitää vaihtaa se jumpperi, et se muuttaa ne mic-in -> line-in. Eli toimii samalla periaatteella ku ne rca:t, mutta eri liittimellä. Etusten laadusta en tie ku vaihdoon ne heti ennen ku ees testannu korttia.
januszian
14.03.2005 20:48:40

hölötänpä vielä lisää kun en tarpeekseni saanut. :)

Meikän Soundcraftin Spirit E8 mikseri pöytä vaatii että on stereo plugi inserttireiässä jotta signaaliketju ei katkea.

Eli mulla on piuhat jossa on rca uros toisessa päässä ja toisessa päässä 6,3 mm stereo plugi jossa molemmat kanavat "hitsattu" yhteen ja hyvin soi.
Hevirokki
16.03.2005 13:41:59

Sieltä kortista pitää vaihtaa se jumpperi, et se muuttaa ne mic-in -> line-in. Eli toimii samalla periaatteella ku ne rca:t, mutta eri liittimellä. Etusten laadusta en tie ku vaihdoon ne heti ennen ku ees testannu korttia.

Itselläni on sama kortti ja kokemukset etusten laadusta ainakin rumpuäänityksissä ovat huonot. Säröytyvät todella helposti, eikä gain-säätöä ole. Jumppereissa on muistaakseni kaksi vaihtoehtoa ja kummatkin menivät ruvelle. Tässä tapauksessa virvelin ja basarin äänittämisessä.

J.
fmcruelty
16.03.2005 15:09:27 (muokattu 16.03.2005 15:09:53)
Jumppereissa on muistaakseni kaksi vaihtoehtoa ja kummatkin menivät ruvelle.

Öö, siis tarkotatko et sait linja-signaalinki särölle? Vai tarkotikko et siä o kaks eritasosta mic-inniä?
januszian
16.03.2005 15:59:21

Jossain päin Ameriikkaa mulla sanottiin että tossa mun Soundcraftin Spirit E8 mikserissä on hieman laadukkaammat etuset kuin tossa Delta 1010LT:ssa. Joten ne ei mitkään järjettömän hifit voi olla...
l6mp6l6
16.03.2005 18:35:10
Jumppereissa on muistaakseni kaksi vaihtoehtoa

Neljä niitä on.
he was a sk8er boi she said see you later boi
Pentinpuro
18.03.2005 18:31:02

Minä olen ajellut kaikki kanavat Mackien pöydän läpi, ne kortin kaksi omaa etusta ovat kyllä reilusti huonommat.
Hevirokki
20.03.2005 23:18:28

Neljä niitä on.

Tarkoitin mikkietusessa (jos luitte koko tekstin). Toiset kaksihan on linjatasoiselle signaalille.
Juntunen
20.03.2005 23:24:04

Minä olen ajellut kaikki kanavat Mackien pöydän läpi, ne kortin kaksi omaa etusta ovat kyllä reilusti huonommat.

Samat sanat.
Dianin uusi demo purkissa! Kuuntele. Kommentoi. Kiitos.
Grimoire
23.03.2005 14:05:49
Omistan kyseisen kortin, ja olen tehnyt bändin kanssa jo monia nauhoituksia kortin kanssa.
Minun mielestä ne kaks etusta on ihan laadukkaat, ainakin hyvin toimii basarin ja virvelin nauhottamisessa. Muissa kanavissa mulla etusena Spiritin12 mikseri josta otan directoutista signaalin ulos ja kyseisessä mikserissä on myös tuo digitaalinen ulostulo eli SPDIF:in saa myös käyttöön tarvittaessa. Kolmos kanavassa käytän putki etusta kun sattuu olemaan vain yks semmonen käytössä.
Basarin ja virvelin nauhotuksessa mulla toiseks herkin linja jumpperointi käytössä, ja signaali ei mene ruvelle.
Vika ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)