Aihe: puhelinlangat laulaa..
1
Cocktus
14.03.2005 13:56:59

Tämä nyt ei ihan musiikkiin liity, mutta ostin metritavarana nelinapaista puhelinkaapelia. Sitten se myyjä antoi mulle liittimet kumpaankin päähän. Kotona zoomailin tarkemmin niitä ja totesin, että niissä on 6 pinniä (vai mitä ne nyt on).

Kysymys kuuluu: Onko sillä mitään väliä miten mä ne neljä napaa sinne liittimen perseeseen survaisen. Itse loogisella päättelykyvyllä pistäisin sillä tavalla, että jättäisin reunimmaiset pinnit vapaaksi ja pistäisin navat keskimmäisiin kiinni. Luonnollisesti täsmälleen samalla tavalla kuin johdon toisessakin päässä. Miten tämä nyt oikea oppisesti hoidetaan?
www.mikseri.net/zombi
vrajala
14.03.2005 14:08:17
Reunimmaiset tyhjiksi ja toinen pää peilikuvana, esim. ensimmäinen liitin lukkoklipun puolelta katsoen: musta-punainen-vihreä-keltainen ja toinen: keltainen-vihreä-punainen-musta. Näillä väreillä näyttivät olevan kaikki nuo tehdaspiuhat, 2-johtimisilla musta ja keltainen pois. Toki sillä ei ole niin kauhiasti merkitystä mihin järjestykseen ne laitat kunhan ne tulevat noin peilikuvana.

Rautalangasta väänsin. vähempikin olisi ehkä riittänyt...
Ota näistä sitten selvää
Tim
14.03.2005 14:30:43

yhen kesän villissä nuoruudessani noita väsäilin, mutta en muista muuta kun että oli semmonen erikoispihtisysteemi, millä ne metallilenkurat siinä muoviliittimessä painettiin sitten kiinni reikiin työnnettyihin johtimiin. En tiedä miten tuo onnistuu ilman niitä pihtejä, mutta kai se jotenkin :)
Olipas informaatiorikas postaus :)
Cocktus
15.03.2005 10:38:05

Eikö kauppias kopioinut sulle kytkentäskeemaa - mä ainakin pyydän aina tuollaisista kaaviot.

Eipä se mitään antanut. Enkä minäkään tajunnut kysyä. Eiköhän tästä selvitä kun ohjeita tulikin jo varmasti riittävästi.

yhen kesän villissä nuoruudessani noita väsäilin, mutta en muista muuta kun että oli semmonen erikoispihtisysteemi, millä ne metallilenkurat siinä muoviliittimessä painettiin sitten kiinni reikiin työnnettyihin johtimiin. En tiedä miten tuo onnistuu ilman niitä pihtejä, mutta kai se jotenkin :)

Itsekin sitä mietin, että millä ne painetaan kiinni sinne. Täytyy koittaa jotenkin selvitä.
www.mikseri.net/zombi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)