toivajar16 29.12.2004 17:00:38 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? A) Silloin tällöin kyllä. Paranee vanhetessaan b) Sormet, Amfisound, Ebs ja kiero mielikuvitus. Pitäisi vieläkin enemmän viettää aikaa treeniksellä oman vahvarin seurassa. "Ei se siitä" |
M.Hanski 29.12.2004 17:05:27 (muokattu 14.03.2005 10:15:38) | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? A) Tällä hetkellä juu. B) Sormista. Edit: Eipä tuo nykyinen soitin ainakaan huononna soundia/meininkiä. ;) |
Maisteri 03.01.2005 22:03:47 (muokattu 03.01.2005 22:05:09) | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Varmaan enemmänkin kuin tyytyväinen. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Lähtee: - Millin paksuinen sininen Dunlopin kitarapleku ja suhteellisen kova tatsi. Toki sormillakin vedellään ajoittain, pehmeämpää saundia haettaessa. - Raskaan murisevasti soiva Gibson Thunderbird. Yleensä potikat suunnilleen seuraavissa asetelmissa: etumikki täysillä, takamikki lähes täysillä ja tone jotakuinkin puolivälissä. - Boss ODB-3 kevyehkönä maustesärönä. - Marshall JCM 800 Bass series 100W lämminsoudinen, rouhea putkinuppi, jolla kaverina saman sarjan 4x12"-kaappi. |
Aleksi-serkku 05.01.2005 17:51:20 (muokattu 05.01.2005 17:54:36) | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Tokkiinsa. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Oikean käden nimettömästä, keski- ja etusormesta, pörisevästä Marsusta ja vanhoista kielistä. "Minkä takia sun täytyy tykätä vävystä joka, heitää sua kaljapullolla?" MEKKALA #4 |
Jonte 07.01.2005 14:55:10 | |
---|
Jatkanen tässä taas syvääluotaavia, mutta, ah, niin turhia topikkejani. Tällä kertaa tehdään tästä tälläinen monisyinen jutska. A) Oletko tyytyväinen soundiisi? B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? A) Ei. Tavoittelen 70-luvun P-basson soundia, jonka tavoittaa joskus kyseisen kymmenluvun kotimaisessa iskelmämusiikissa. B) Pyrin pitkään soivaan, murisevan pyöreään ja tasapainoiseen soundiin, jossa ääni katkaistaan ja terävästi sytytetään niin, että asiassa on tolkkua rumpalin edesottamusten kanssa. Hartkella ei kovin helppoa. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Lilcor 09.01.2005 19:27:59 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Kyllä olen. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? No se lähtee äärimmäisen matalasta vireestä ja ohuesta plekusta. Tykkään räminästä ja karusta saundeista yleensäkkin. Muut voivat pitää sitä ainoastaan kauheana metelinä, mutta mä arvostan. Hihi :EE |
Jatkanen tässä taas syvääluotaavia, mutta, ah, niin turhia topikkejani. Tällä kertaa tehdään tästä tälläinen monisyinen jutska. A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Olen tyytväinen B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Se irtoaa Fenderin precisionista, Diamond sound:sta ja selmerin 18 tuuman ja H/H 4*10:stä..!! I´m The King, I´m The Sun x) |
JK 14.03.2005 13:13:37 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi?} B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? A) Kyllä B) Telecaster bass by Nevalainen, tallassa Demppari, VOX AC 50 nuppi ja 1 x 15" kaappi "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Ville S 14.03.2005 13:28:57 | |
---|
A) tyytyväinen oon mut parempaan voi aina pyrkiä! B) sormista, vahvistimesta, bassosta, EQ säädöistä ja efekteistä melko lailla siinä järjestyksessä. |
kivi 14.03.2005 13:56:52 (muokattu 14.03.2005 13:58:39) | |
---|
Olen tyytyväinen (ja ilmeisesti joku muukin, koska mulle on harmillisen paljon enemmän kysyntää basistina kuin kitaristina:-) ). Bassokamapuolella kun ollaan, niin vastataan bassokamoihin liittyen; soundi lähtee presaribassoista, rotosoundin swing bass -kielistä, fender vintage voltage -piuhasta, Dan Armstrong 60 -nupista (paremmin tunnettu Ampeg V2:na) ja 1x15" ja 2x12" kaapeista. Mutta kyllä sen soundin saa melkein mistä perinnebassostäkistä vaan. Joskus väliin tulee laitettua Art Tube Pac, jos ei oo varma että soundi pysyy luotettavana ja tasalaatuisena, esimerkiksi jos sattuu pakkotilanne soittaa jollain muulla bassolla. |
hemmo 14.03.2005 15:20:26 | |
---|
Bassokamapuolella kun ollaan, niin vastataan bassokamoihin liittyen; soundi lähtee presaribassoista, rotosoundin swing bass -kielistä, fender vintage voltage -piuhasta, Dan Armstrong 60 -nupista (paremmin tunnettu Ampeg V2:na) ja 1x15" ja 2x12" kaapeista. Mutta kyllä sen soundin saa melkein mistä perinnebassostäkistä vaan. Oho! Mullakin on tommonen DA-nuppi. Mutta tiesitkö, ettei se olekaan täystäysputkivehje? Joku hiton trankku on siinnä etuasteessa. 8-( "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
heu heu 14.03.2005 19:22:57 | |
---|
A. Olen tyytyväinen jazz-basso soundiini B. Soundi lähtee sormista, tallamikistä ja hiomattomista kielistä.. Toivelistalla soundiini jenkkipresari ja fenkku bassmann.... Vain rokki on poikaa... |
kivi 14.03.2005 21:38:28 | |
---|
Oho! Mullakin on tommonen DA-nuppi. Mutta tiesitkö, ettei se olekaan täystäysputkivehje? Joku hiton trankku on siinnä etuasteessa. 8-( Myykkö halavalla? :-P |
Jani The Rock 14.03.2005 21:45:41 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Gyl olen. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Soundi numero yksi: Rickenbackerista kaulamikki päälle ja tone kiinni. Vahvistimesta treblet pois, bassot kaakkoon ja middlet johonkin. Soundi numero kaksi: TurboRotta Rickenbackerin ja vahvistimen väliin ja tallamikki päälle. Vahvistimen säätöihin ei tarvi koskea. Näiden lisäksi tarvitaan sormet ja fiiwis. The road never ends for me, kid. |
rattledad 14.03.2005 23:16:40 (muokattu 14.03.2005 23:19:07) | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Joskus soundaan hyvältä ('munsta'). B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? Pysynyt itsellekin salaisuutena tuo logiikka. Viimeksi hyvä soundi löytyi kun löysin vahvistimesta napin, jolla EQ:n sai pois päältä. Mutta paljon on kiinni bassosta ja vahvistimesta jolla sattuu soittamaan, tilasta jossa soittaa, kenen kanssa soittaa, biorytmeistä ja tähtien asennosta... ja isommilla keikoilla miksaajan sormista. Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
B@sshole 14.03.2005 23:18:47 | |
---|
Jatkanen tässä taas syvääluotaavia, mutta, ah, niin turhia topikkejani. Tällä kertaa tehdään tästä tälläinen monisyinen jutska. A) Oletko tyytyväinen soundiisi? B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? A) Riippuu mitä projektia tekee, mutta välillä kyllä. En kaikkien tyylien expertti ole. B) Sormista soundi lähtee! |
Thunderthumb 15.03.2005 10:33:25 | |
---|
A) Oletko tyytyväinen soundiisi? erittäin tyytyväinen B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? iterakennettu basso, dimarzio willpower+pj aktiivisetti mikit, keitetyt & tinnerissä uitetut 105 kielet, pleku, behringer (älkää naurako) bx3000t nuppi & helvetin hyvin rakennettu sisältä demppaamaton 15" mötikkä oikeella litrakoolla. Ei siis mun rakentama. Tällä saa mukavan kilinän/kolinan/jytinän/murinan hevimusiikkiin. suosittelen. |
paavi 15.03.2005 11:42:08 (muokattu 15.03.2005 11:52:37) | |
---|
Jatkanen tässä taas syvääluotaavia, mutta, ah, niin turhia topikkejani. Tällä kertaa tehdään tästä tälläinen monisyinen jutska. A) Oletko tyytyväinen soundiisi? Tällä hetkellä olen varsin tyytyväinen. B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee? -vahvat sormet -warwick-aktiivibasso -warwick quad IV vahvari -warwick 211 ja 115 kaapit Tärkeistä tietenkin tekniikka. Vaikea lähteä sitä tässä lyhyesti kuvaamaan, mutta se on syntynyt monien asioiden kompromissinä tässä vuosien varrella. Näppäilen yleensä kahdella sormella. Joskus otan kolmannen tai neljännenkin sormen mukaan. Silloin tällöin slappia ja poppia väliin. Aika paljon slaideja ja bendejä. Enemmän tallamikillä. Bassot puolessa välissä, trebleä vähän enemmän. Vahvistimessa sellanen hymyilevä-equtus. Kompura. Efektejä en käytä, koska en oo mielestäni vielä treenannut tarpeeksi, jotta voisin vetää esim. keikalla (paha vetää taustalauluja ja painella vielä efektejä samaan aikaan). Tarkoitus olisi kyllä ottaa käyttöön pari noista mun lattiaefekteistä, esim. BOSS chorus ja overdrive. Pari erilaista wahiakin on. Täältä löytyy biisejä: http://www.netsonic.fi/~reiher22/tnkeknm.html (soitettu suoraan pöytään, bass pod välissä) karpela diem (tartu tanjaan) |
Järjestysmies 15.03.2005 13:32:29 | |
---|
A) Suht tyytyväinen, säröissä vielä vähän kikkailua, mutta pitäs vaan jaksaa vääntää.. Ja rakentaa parempi kytkin.. B) Ibanez, Hartke ja bass v-amp pro |
Hughes 15.03.2005 22:07:54 | |
---|
Mikä? MoParit on ihana asia. |