Niskamies 13.03.2005 21:38:22 | |
---|
Eli millainen materiaali Oak(tammi?) on rummuissa. Noi kiinnittivät huomion sillä että perussetti maksaa vain n. 1200 euroa, mikä on vähän kun vertaa n. 1000 euroa kalliimpiin Maple Customeihin. Noissa kuitenkin on kaikki Yamahan huippurumpujen ominaisuudet, mutta millainen saundi sitten on? Todella edullisia ovat. Omistaako kukaan? Onko äänitteitä tai pääsisikö kokeilemaan? Meitsi on meshissä. |
totomiettinen 13.03.2005 22:27:02 | |
---|
Käsittääkseni oak on ainakin aika äänekäs materiaali. Jopa äänekkäämpi kuin koivu. Muuta tietoa ei ole... White men can't jump |
*Veeti 13.03.2005 23:03:03 | |
---|
Oak Custom kuuluu Yamahan ns. laatusettien kategoriaan. Tammi on tosiaankin erittäin kova materiaali rummuissa. Sointia voi verrata tosiaankin koivun kovuuten. Mun mielestä tammi kuitenkin soi vaan eri lailla kovaa kun koivu. Sointia vois kuvailla ehkä sanoilla kova, syvä ja tumma. Kolkon kuulosia sanoja, mutta ihan pirun hyvä setti on kyseessä. Hintaerosta en osaa sanoa mitään yksiseliteistä vastausta. Olisko mahdollista vain, että tammea on jostain kumman syystä halvemmalla saatavissa rummun valmistukseen. Tammi on kuitenkin arvokas materiaali monissa eri tuotteissa, joten kuulostaisi toikin aika oudolta... |
Niskamies 14.03.2005 06:52:04 (muokattu 14.03.2005 06:54:28) | |
---|
Koivusettejä on kehuttu studiohommissa, johtuuko se rummun kovuudesta? Jos johtuu, niin voisi kuvitella että tammirummut olisivat myös kova sana rumpujen äänityksessä. EDIT: osaisiko joku sanoa mitä attack tarkoittaa rumpujen soinnista puhuessa? Luetun perusteella noissa Oak Customeissa on todella paljon attackia. Meitsi on meshissä. |
ddrum54 14.03.2005 09:24:06 | |
---|
Oliko se todella täystammea? Jos, niin siihen nähden hinta on kohdallaan. Puumateriaalien kovuudesta vielä: rummuissa käytetty kanadanvaahtera on kovempi materiaali kuin skandinavian koivu. Tammi taitaa mennä ohi tuosta vaahterastakin. Eli on varmaankin todella hyvin resonoivat rummut. 2`n 4 |
Tuo attack, mitä esmes täällä viljellään paljon kirjoitusasussa atakki, tarkoittanee sellaista terävää ja iskevää soundia, sellaisen pehmeän soinnin vastakohtaa. Karkea jako, joka ei vissiin kuitenkaan ihan näin mee, on että vaahtera on pehmeäsoundinen ja koivussa on paljon atakkia. Kalamies#16 >-)))> |
Mikko/DE 14.03.2005 10:13:17 | |
---|
Kaisaniemen ProCenterissä on tommonen setti, käy siellä kokeilemassa. Taitaa noissa se soundi olla aika ennalta määrätty jos vertaillaan koivu tai vaahterarungon soundiin. Hyvät rummut ne varmasti on. Jotkut tykkää, jotkut ei, jotkut ei tiedä mistä tykkää... |
Bacchus 14.03.2005 12:42:48 | |
---|
Oliko se todella täystammea? Jos, niin siihen nähden hinta on kohdallaan. Juu, kyllä se on täystammea. Tosiaankin hinta kohdallaan, itsekään en tiennyt että noinkin edullisia ovat. - |
Niskamies 14.03.2005 13:25:43 | |
---|
Tuskin huonon ostoksen tekisin jos noihin investoisin? Pelottaa vaan tuo että niitä mainostetaan todella äänekkäinä rumpuina. Attack on siis se mitä on hakusessa, diggailen erottelevasta saundista. Pitänee käydä Pro Centerissä testaamassa. Meitsi on meshissä. |
Bacchus 14.03.2005 13:28:04 | |
---|
Tuskin huonon ostoksen tekisin jos noihin investoisin? Pelottaa vaan tuo että niitä mainostetaan todella äänekkäinä rumpuina. Attack on siis se mitä on hakusessa, diggailen erottelevasta saundista. Pitänee käydä Pro Centerissä testaamassa. Tuskin teet huonoa ostosta. Tietenkin kannattaa käydä ensin testailemassa, saa edes jotain kuvaa soundista. Ellen ihan väärin muista, nimimerkillä sakkemule oli joskus tuollaiset Oak Customit myynnissä. Hän varmasti tietäisi enemmän. Itse joskus niitä torilta kuolasin... - |
Niskamies 14.03.2005 13:33:31 | |
---|
Eikös muuten attack ole se mikä on hyvä studiohommissa? Tuntuvat niin monet diggaavan koivurummuista äänityskäytössä, joten mitenköhän tammirummut toimivat siinä? Meitsi on meshissä. |
Bacchus 14.03.2005 13:47:52 | |
---|
Eikös muuten attack ole se mikä on hyvä studiohommissa? Tuntuvat niin monet diggaavan koivurummuista äänityskäytössä, joten mitenköhän tammirummut toimivat siinä? Mun käsittääkseni koivurummut tekee äänityskäytössä hyväksi se, että niissä on luonnollisesti korostuneet ylä-ja alapään äänet. - |
sakkemule 14.03.2005 23:36:50 | |
---|
Ellen ihan väärin muista, nimimerkillä sakkemule oli joskus tuollaiset Oak Customit myynnissä. Hän varmasti tietäisi enemmän. Itse joskus niitä torilta kuolasin... jep, mulla oli moinen setti muutama vuosi sitten. helvetin hyvä soundiset, vaikkakin aika kova ääniset. atakkia tosiaankin oli. mun 24" basari oli kuin tykki. suosittelen, varsinkin rock ukoille. kaverini, joka omistaa sonorin designerit, sanoi turun Kårenin keikan kuunneltuaan, ettei ole ikinä parempia rumpusoundeja kuullut. onko se että omistaa designerit sitten joku määre, niin tiedä sitten. soitin sillä keikalla heviä. se mun setti meni asialliseen kotiin keskisuomeen. kaveri on ollut tyytyväinen. Deja Voodoo |
Niskamies 14.03.2005 23:47:05 | |
---|
jep, mulla oli moinen setti muutama vuosi sitten. helvetin hyvä soundiset, vaikkakin aika kova ääniset. atakkia tosiaankin oli. mun 24" basari oli kuin tykki. suosittelen, varsinkin rock ukoille. kaverini, joka omistaa sonorin designerit, sanoi turun Kårenin keikan kuunneltuaan, ettei ole ikinä parempia rumpusoundeja kuullut. onko se että omistaa designerit sitten joku määre, niin tiedä sitten. soitin sillä keikalla heviä. se mun setti meni asialliseen kotiin keskisuomeen. kaveri on ollut tyytyväinen. Hyvät ja muhkeat rokkisaundit olisi mieluisat, joten uskon että noi saattaisi olla täydelliset. Pitänee käydä testaamassa. Veikkaisin että 20" basarikin olisi aika tykki. Olisi suunnitelmissa 20/10/12/14/16 setti. Ajattelin jos hommaisi tohon 16" lattiatomiin sellasen basariksimuuntosysteemin, niin voisi soittaa jatsia 10/12/16 setillä. Ainakin Tamburolla on nostin: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=aa7ca4c66d92c535e17948a3a5367246 Muistan myös nähneeni basarinjalkoja jotka menevät lattiatomin jalkojen paikalle. Linkkiä? Meitsi on meshissä. |
sakkemule 15.03.2005 08:23:19 | |
---|
Deja Voodoo |
afro 15.03.2005 13:28:36 (muokattu 15.03.2005 13:29:50) | |
---|
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Tombo 15.03.2005 13:45:22 | |
---|
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma? |
DimensionZ 15.03.2005 19:59:20 | |
---|
''He jumped right out of a building!!'' |
afro 15.03.2005 20:16:02 (muokattu 15.03.2005 20:19:26) | |
---|
Ei taida Yamahaan mennä, toi basarin raiserihan menee tohon Pearlin tomiripustukseen. Ostaa vain Pearlin tomiripustuksen (vaikka ISS:n, se on nopeampi irrottaa, lähtee muutamassa sekunnissa) tuohon kaveriksi. Ei ne niin kalliita ole. Noissa Jammuissahan kuitenkin on kanssa YESSit, niin muutos on nopea tehdä. Edit: Suurempi ongelma on noiden jalkojen istuvuus Yamahan muhveihin, käytin tuota nimittäin Yamahan tomissa ja on ihan aavistuksen liian pieni se jalan halkaisija. Pysyi kuitenkin ihan normaalisti ja tukevasti ilman omia patenttejakin, joten syytä huoleen ei pitäisi olla. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
DimensionZ 15.03.2005 20:41:44 | |
---|
Ostaa vain Pearlin tomiripustuksen (vaikka ISS:n, se on nopeampi irrottaa, lähtee muutamassa sekunnissa) tuohon kaveriksi. Ei ne niin kalliita ole. Noissa Jammuissahan kuitenkin on kanssa YESSit, niin muutos on nopea tehdä. Edit: Suurempi ongelma on noiden jalkojen istuvuus Yamahan muhveihin, käytin tuota nimittäin Yamahan tomissa ja on ihan aavistuksen liian pieni se jalan halkaisija. Pysyi kuitenkin ihan normaalisti ja tukevasti ilman omia patenttejakin, joten syytä huoleen ei pitäisi olla. Niin no tietenkin näin, en tullut ajatelleeksi. Mutta eikö Yamaha sitten tee itse näitä konvertointi systeemejä? Vai onko ne niin kalliita niinkun muutkin Yamahan varaosat ettei kehtaa ostaa? ''He jumped right out of a building!!'' |