Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mietelmä vaan
1 2 3 4 5 6
swallow
13.03.2005 20:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tuntuu etten kuulu tänne kun kaikki tuntuu olevan vähintäänkin wanna be "PRO" rumpali noin niin ku ainakin jos teidän settejä kattelee. En sano etteikö jokainen ison setin omistaja osais ja käyttäis sitä settiä oikein mut täällä tuntuuvaan siltä että on monelta mennyt ohi se tärkein asia Rakkaus musiikkiin ja sen soittamiseen!!
Vai onks täällä vai liian raffeja bändin äijiä jotka ei tunne sanaa rakkaus??
Ajattelin vaan päästää höyryjä ja sanoo mitä oli mielessä.
 
Rauhaa ja rakkautta siskot ja veljet!
 
Alpha
13.03.2005 20:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kovasti meitä soittajia on koitettu ajaa pois muusikoita häiritsemästä. Yrittäkööt penteleet...:o)
 
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike
...And Justice For All
13.03.2005 20:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustakin tuntuu samalta aina kitarakamat-alueella. Syytä en oikeen tiedäkään...
 
© ...And Justice For All.
swallow
13.03.2005 20:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kovasti meitä soittajia on koitettu ajaa pois muusikoita häiritsemästä. Yrittäkööt penteleet...:o)
 
Erittäin hyvin sanottu siellä takana....!
 
Mä just oon sellanen soittaja en muusikko!
Ja oon vielä sellanen noin niin ku suurinpiirten mies elikkäs = se ei oo niin justiinsa esim soundi suhteen jne.
mut siks en varmaan haluukkaan koskaan menestyä ku ei musta olis siihen!
 
Rauhaa
Terok
13.03.2005 20:53:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olihan tästä keskustelua, mie julistan sitä rakkauttani jossain muualla...
riqu
13.03.2005 22:09:05 (muokattu 13.03.2005 22:09:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oha se hauskempi soittaa ku on sellaset kamat joista tykkää
 
ToMi88
13.03.2005 22:13:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tää on hyvä aihe!
Itsestäni taas tuntuu turhankin usein että täällä aika moni ylistää vaan kamoja, mutta soittoon ei paljoa puututa.
Ja usein täällä tapellaan jostain ihan turhasta asiasta mikä johtuu toisen mielipiteestä. Jokaisella on omat mielipiteensä eikä niistä tarttee suuttua vaan miettiä oisko siinä toisen mielipiteessä mitään järkeä..
 
No pidän turpani ummessa ja vaikenen..
 
savopie
13.03.2005 22:32:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä olen kans todellakin soittaja, en muusikko, kokemusta on liian vähän. mun setti on oikeestaan sellanen minkä haluun, kun 8"tomini tulee viikon päästä, sitten en tarvitse enää mitään..:D (tai no ehkä joskus)
 
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
tthei
13.03.2005 22:48:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mullekkin tärkeempää on se itse soittaminen vaikka välillä se kamariippuvuus taas pääsee valloilleen ja haluaa kaikkea uutta mitä ei oikeestaan ees tartte :D Mutta vaikka isosta määrästä kamaa tykkääkin, niin eihän se sulje vaihtoehtoa pois että pitäisi siitä soittamisesta enemmän kun niistä kamoistaan. No toi oli ehkä vähän kömpelösti sanottu mutta ompahan sanottu nyt kuitenkin.
 
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Groovi
13.03.2005 23:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse useinkin eri topiceissa sanonut, että vaikka katson esimerkiksi itseni siihen ryhmään joka soittaa perus moposettiä isommalla satsilla, ei sillä ole soittotyylin eikä perusasioiden haskaamisen kanssa paljonkaan tekemistä.
Soitan pääsääntöisesti varsin suoraviivaisesti, mutta käytän harkitusti ja hillitysti kaikkia settini rumpuja ja peltejä.
 
Itse soitan siitä älyttömästä intohimosta juuri rumpuihin, enkä ole koskaan varsinaisesti edes rakentanut soittoani ammatillisessa mielessä pitkäjännitteisesti. Se on minulle harrastus, tosin ollut jo 16 vuotta ja haluan soittaa varmasti koko loppuelämänkin.
 
Koskaan ei ole ollut kysymyksessä: setti=soittohalu, vaan nykyäänkin kasailen aika-ajoin treenikämpän nurkassa olevan todella vanhan Pearl Exportin kahden tomin moposetin, ja otan sellaisen roots-meiningin. Edellisen keikankin soitin tuolla pommisetillä.
 
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
ToMi88
13.03.2005 23:19:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite oon kans vaan soittelija ja pärjään hyvin omalla mopo setilläni (Kuva profiilissa). en tarttee enempää roinaa..
 
tthei
13.03.2005 23:53:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite oon kans vaan soittelija ja pärjään hyvin omalla mopo setilläni (Kuva profiilissa). en tarttee enempää roinaa..
 
Uskompa että melko moni näistä isojen ja "isojen" settien omistajista täälläkin pärjäisi pienelläkin setillä. Ja kyllähän sitä kiva on välillä moposetillä päästellä menemään, ja toisaalta kiva sillä isommallakin setillä on soitella välillä. Se nyt vaan mun mielestä ainakin on kivempi kun on enemmän kamaa ja valinnan varaa että mitä siihen settiinsä tökkää, vaikka selvästi pienemmälläkin määrällä kamaa selviäis hyvin. Voisi verrata vaikka rahaan tässä nyt. Kaikkihan nyt kieltämättä haluais sen loton päävoiton ja miljoonaomaisuuden, mutta kyllä sitä pienemmälläkin toimeentulolla hyvin pärjää.
 
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
hgr
14.03.2005 00:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoat mitä tarvii on 2 basaria, virveli, 4 tomia, ride, 3 crashia, haikka, china, pari splässiä ja gongi. Jos ei noilla saa taittumaan niin sitten on soittajassa vika.
hollmi-5
14.03.2005 07:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lista siitä, mitä välttämättä tarvitsee löytyy jäsenkuvauksestani :-)
 
Vitsivitsi. Tosi vähällä sitä pärjää. Vanhemmiten ja paljon keikkaillessa tahtoo settikin pienentyä. Ei enää viitsi niin paljoa mukanaan kantaa. Keräily ja kamojen kanssa touhuaminen nyt sattuu olemaan joillekin aika tärkeä osa tätä harrastusta. Turha siitä on enempiä johtopäätöksiä vetää, jos kaverilla on paljon sälää. Kertokoon sekin omalla tavallaan rakaudesta tätä jaloa harrastusta kohtaan. Musiikkiahan niillä olisi tarkoitus kuitenkin tehdä.
 
Mika Hollström
AP
14.03.2005 10:13:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oha se hauskempi soittaa ku on sellaset kamat joista tykkää
 
Totta tuokin.
Ja hyviä ja huonoja soittajia on tavattu sekä isojen että pienten settien takaa, joten kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä en tekisi vain sillä perusteella, että jollain on 5 etutomia.
 
K100 #7
riqu
14.03.2005 11:11:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itelleni riittää 3 tomia hyvin, kakski varmaan riittäis mut symbaaleihin on joku pakkomielle ja kokoaja tekis mieli lisää
 
swallow
14.03.2005 11:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja lisäisin vielä että, korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös rummut ole tausta soitin??
 
ja kiitokset kaikille vastanneille
 
Rauhaa
Suleima
14.03.2005 12:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja lisäisin vielä että, korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös rummut ole tausta soitin??
 
Uskaltaisinko sanoa vaikka näin: Rummuilla, kuten muillakaan soittimilla, ei ole minkäänlaisia rajoituksia. Usein rummut kyllä toimivat vain taustalla ylläpitäen rytmiä salakavalasti. Melko suuri osa niistä teoksista, joilla rummuista on yritetty tehdä jotain elämää suurempaa soitinta perusvarman taustatyöskentelyn sijasta, on musiikillisesti tökeröä tavaraa (poikkeuksia luonnollisesti on ja ne vahvistavat säännöt). Siksi rummut voidaan jollain tavalla mieltää "taustasoittimeksi".
 
ÄM
14.03.2005 12:45:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ainakin rakastan soittamista ja settiä myös.
 
Vuosia oli ylimääräiset romppeet komerossa, mutta nyt taas tulee vedettyä koko setillä (4tomia) ja vahailtua rumpuja ym kamojen palvontaa. Se on vähän kausi luonteista, että mikä kiinnostaa. Mutta samalla myös into soittamiseen lisääntyi.
 
moderndrummer88
14.03.2005 16:09:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mullekkin tärkeempää on se itse soittaminen vaikka välillä se kamariippuvuus taas pääsee valloilleen ja haluaa kaikkea uutta mitä ei oikeestaan ees tartte.
näin on! joskus sitä alkaa himoitsemaan kaikkea täysin turhaa, itse suunnittelen että kuhan rahaa sais hommais semmosen pienen virvelin pikkubongot ja lehmänkellon! täysin turhaa mutta silti. pikkuveli on alkanut mankumaan että haluais tuohon settiin kolmannen etutomin, minä en semmosta tarvii(oikeastaan yks etutomi riittää minulle) mutta mikäs siinä jos se haluaa maksaa suurimman osan :)
joskus taasen iskee täysin toisenlainen fiilis, yks etutomi ja lattiatomi jäljelle kaikki turhat kuten tuplat, ylimääräiset pellit ja tuommoset pois - tykkäänpähän ihan noinkin silloin tällöin vedellä.
 
Tärbä-tärbä-kosh
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «