Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 59 10 11 12 13131 132 133 134 135
Paperilyhty
12.03.2005 13:16:19 (muokattu 12.03.2005 13:18:02)
Todella usein näkee Led Zeppelinin olevan jossain Top 10 heavy / hardrock listoilla.

Mitenhän nuo listasijoitukset liittyy itse yhtyeeseen ja sen musiikkiin? Eihän Zeppelin itse itseään sinne listoille laita, kyllä ne on ihan muut tahot. Samoin tuo genremäärittely; ei minunkaan mielestä Zeppelin ole hard rockia tai heviä tai mitään muutakaan, vaan ihan omassa kategoriassaan, jossa on vain yksi bändi (Arvatkaa mikä?).

Aivan naurettavaa, ne ei ees soita hardrockia, saatika heviä...haha. Ei soitakaan. Heviähän on vain Metallica, Megadeth,Testament, Exodus, Pink Floyd ja Antihammer. Mutta varsinkin Metallica.
Sen Zeppelinin rumpalinkin, Bonham vai mikä onkaan, soittotyyli ei ainakaan ole yhtään hevi. Se, jos kuka, nyt ainakin on ihan liian yliarvostettu.

No ei vaan, Zeppelinistä saa tykätä tai olla tykkäämättä, ihan sama minulle.
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
Sunrise
12.03.2005 17:01:18
Mitenhän nuo listasijoitukset liittyy itse yhtyeeseen ja sen musiikkiin? Eihän Zeppelin itse itseään sinne listoille laita, kyllä ne on ihan muut tahot. Samoin tuo genremäärittely; ei minunkaan mielestä Zeppelin ole hard rockia tai heviä tai mitään muutakaan, vaan ihan omassa kategoriassaan, jossa on vain yksi bändi (Arvatkaa mikä?).

Ei soitakaan. Heviähän on vain Metallica, Megadeth,Testament, Exodus, Pink Floyd ja Antihammer. Mutta varsinkin Metallica.
Sen Zeppelinin rumpalinkin, Bonham vai mikä onkaan, soittotyyli ei ainakaan ole yhtään hevi. Se, jos kuka, nyt ainakin on ihan liian yliarvostettu.

En tarkota sitä että kaiken pitää olla heviä. Mua ärsyttää vaan se että Led Zeppelinille annetaan liikaa credittiä aivan väärissä genreissä.
Frayed Ends of Sanity, Hear Them Calling, Hear Them Calling ME
sutki
12.03.2005 17:41:50
mun mielest led zeppelin paras biisi on ehk toi dazed and confused on sen kaikki biisit kyl parhait mut sil ei oo yhtään hyvää cd ku ne kaikki on parhait =)
jeeeps
willie
12.03.2005 17:45:09
En tarkota sitä että kaiken pitää olla heviä. Mua ärsyttää vaan se että Led Zeppelinille annetaan liikaa credittiä aivan väärissä genreissä.

Eipä ne Zepin kundit sille mitään voi. Heistä digataan yli genrejen parhautensa vuoksi.
Paperilyhty
13.03.2005 14:36:32
Oli muuten hieno Zeppelinin "esiintyminen" tässä Suomen televiision Grammy-koosteessa, Jimmy ja John Paul vilahtivat ruudussa ehkä kokonaista kaksi sekuntia. No, olihan siinä sentään se vanha konserttipätkä. Kuitenkin olisin halunnut nähdä Robertin kiitospuheen!

Kuuntelen just I:stä, mahtavaa!
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
willie
13.03.2005 14:59:28
Kuuntelen just I:stä, mahtavaa!

Muistan vieläkin kuinka se Zep I ilmestyessään teki aivan lähtemättömän vaikutuksen. Kyllä se on mun mielestä se paras Zep -levy kumminkin (ne muistot...).
kingdom
13.03.2005 23:49:22 (muokattu 13.03.2005 23:49:38)
Eikä sen soolotkaan ole kovinkaan kummoisia. Esim. Eric Clapton kusettaa sen mennen tullen.

En minäkään tykkää tilutuksesta. Mielipideasioita.
ACARDIA ETSII LAULAJAA KUOPIOSTA!
Risto Mustalisä
14.03.2005 08:01:40 (muokattu 14.03.2005 08:03:41)

Mielestäni sinulla on nyt hyvin tyypillinen ajatusvirhe.Et ota huomioon aikaa.Se mikä 70-luvulla oli rajua heviä ei nykyisin enää välttämättä kuulosta siltä.Rainbown I surrender oli ilmestyessään rankkaa heviä.Teet melkoisen vääryyden jos vertaat 70-luvun soundeja suoraan 90- ja 2000-luvun soundeihin.Pitää verrata aikalaisiin.Ja aikalaistensa joukossa Zep on heviä tavaraa.Kokeile vaikka.Ja mitä Purpleen tulee niin kuuntelepa niitä Mark I -kokoonpanon levyjä.Zeppelin oli toki kokeiluja pelkäämätön ja monipuolinen bändi.Välillä tuntuu ,että tämä asia on nykyhevibändeiltä unohtunut tyystin.

Lisäksi kannattaa muistaa ,että Zeppelin on ollut suuri vaikuttaja mm.Judas Priestille - eritoten Halfordille.Jos et usko niin kuuntele Priestin uusimman levyn Revolution-raidan loppupuoliskoa ja vertaa sitä Whole lotta loven "häröily"-väliosaan.Uskon ,että tribuutti on täysin tahallinen.

Lopeta siis turha provoilu,kuuntele mitä haluat ,mutta ota lakki pois päästä kun Led Zeppelinistä puhutaan :-)
Born to be wild - paitsi kotona
Paperilyhty
14.03.2005 09:16:31
Tunne ko bändin neljä ekaa levyä n. ulkoa.. ja lisäksi ostin äsken tripla-live cd:n How the west was won....
On ollut tosi kova livebändi

Vain neljäkö? Pitäisi tuntea ne kaikki, kuten eräät... ;)
Ei vaan, olen kyllä kateellinen kaikille, jotka on saaneet elää sellaisessa maailmassa, jossa Led Zeppelin ja Jimi Hendrix ovat vielä olleet olemassa. Ajatella, joskus on ollut mahdollista avata radio ja kuulla Jimin uusi laulu tai mennä levykauppaan ja nähdä uusi Zeppelin-levy. Eikä vain nähdä, vaan myös ostaa se uunituoreena.
No, onhan meillä Britney Spears, Idols ja rap. My generation, jee jee.
Peffi
14.03.2005 19:01:49 (muokattu 14.03.2005 19:03:58)

Ei soitakaan. Heviähän on vain Metallica, Megadeth,Testament, Exodus, Pink Floyd ja Antihammer. Mutta varsinkin Metallica.

Minun ymmärtääkseni Zeppelin on heavya 70-luvun mittapuun mukaan, mutta nykypäivänähän kuulostaa oudolta sanoa Zeppeliniä heavyksi.
Royal Banzai
14.03.2005 20:08:07
Huh, mun mielestä on vaan hyvä että Zeppiä ei kutsuta enää heviksi. Mutta ei siitä sen enempää.
Does your mama like to reggae?
author
13.04.2005 20:49:54
En nyt aloita uutta Led Zeppelin -threadia mieltäni askarruttaneen kysymyksen vuoksi:

Mikä biisi soi Led Zeppelinin The Song Remains The Same DVD:llä siinä vaiheessa kun bändi istuu autossa matkalla areenalle ? Sellainen kaunis akustinen kappale.
Masai-mies
13.04.2005 22:33:59

bron yr auer
author
13.04.2005 23:56:12 (muokattu 13.04.2005 23:56:59)
bron yr auer

Varma vai veikkaus ?

edit. Päätellen omasta kuvasta olet varma.
cerulean
14.04.2005 08:51:55
Eihän Led Zeppelin nykyajan mittapuilla ole lähelläkään heviä... Ja miksi sen tarvitsisi olla? Led Zeppelin on jotain suurempaa kuin yhden genren vanki.
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
Masai-mies
14.04.2005 17:01:47

Varma vai veikkaus ?

edit. Päätellen omasta kuvasta olet varma.

Hyvin päätelty :)
sirdickyj
14.04.2005 18:31:47 (muokattu 14.04.2005 18:33:21)
bron yr auer

Milläs levyllä tommonen biisi on? En oo kuullutkaan. Kolmoselta löytyy biisi, jonka nimi on Bron-y-aur stomp, se ei muistikuvani mukaan kylläkään soisi k.o. kohdassa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Iso D
14.04.2005 18:48:51 (muokattu 14.04.2005 18:49:21)
Milläs levyllä tommonen biisi on? En oo kuullutkaan. Kolmoselta löytyy biisi, jonka nimi on Bron-y-aur stomp, se ei muistikuvani mukaan kylläkään soisi k.o. kohdassa.

Mestariteokselta nimeltä Physical Graffiti.
Vedestä nousee kasvi!
omerna
14.04.2005 19:12:30
Mestariteokselta nimeltä Physical Graffiti.

Jep, ihan hiton hyvä. Mut siis tuohon alkuperäiseen kysymykseen on aika mahdoton sanoa kunnon vastausta, mut ehkä II on kaikista niistä parhaista parhain. Piisiä on minun MAHDOTON sanoa, niitä on niin paljon:)
Livin' lovin' she's just a woman.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)