Aihe: Polyrytmiikkaa!
1
J Bro
23.03.2003 00:40:40
Onko teillä käsillä jotain viileitä polyrytmisiä kuvioita joilla voisi vaivata päätä? Meshuggah riittäkööt! =)
Onko tiedossa mitään loistavia saitteja josta tietoa löytyisi?
/Pianisti
Kaikki on reenistä kiinni.
Tmp
23.03.2003 20:39:36
Katsotaan ymmärsinö oikein. Olen vain tyhmä kitaristi joten älkää teilatko.

Joku soittaa esim 5/4 ja toinen 4/4. kahdenkymmenen iskun jälkeen 5/4 on kerennyt soittaa neljä kertaa läpi ja 4/4 viisi kertaa läpi jolloin molemmat aloittavat taas samaan aikaan ykkösellä?
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
juoni
23.03.2003 20:50:25

Joku soittaa esim 5/4 ja toinen 4/4. kahdenkymmenen iskun jälkeen 5/4 on kerennyt soittaa neljä kertaa läpi ja 4/4 viisi kertaa läpi jolloin molemmat aloittavat taas samaan aikaan ykkösellä?

Näinhän se on. Ja rumpalihan voi siis soittaa yht'aikaa vaikka neljää eri tahtilajia (useimmillahan on neljä raajaa), joita sitten muut soittajat toivottavasti seuraavat( jokainen osaltaan.)
Speedy
23.03.2003 20:57:50

Ei ei ei.. ainakaan teoriassa.. Periaatteessahan se noin vois mennä, mut kyllä kuitenki kaikki yleensä soittaa 4/4, jos soittaa tyylin 5/4, nii se soittaa kuitenki sen 4/4-tahtilajissa, mutta kvintoleita..

Kattokaa tuolta tuo "Hieno komppi" otsikko. Siel on kans kädenvääntöö aiheesta..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)