Aihe: VHT:n päätteet ja maahantuoja
1
Heviasmo
13.03.2005 14:57:54
Huomenta!

Yritin haulla etsiskellä informaatiota koskien VHT:n laitteistoa, mutta en löytänyt mitään tyypillisen tuurini mukaan. Linkkiä ja lukkoa, jos tähän aihe jo on.

Asiaan: Eli olen hankkimassa aivan lähiaikoina putkipäätettä itselleni ja olen useammalta vahvistinvalmistajalta katsellut hintahaarukkaa, mutta VHT:ltä en ole kummemmin hintainformaatiota löytänyt. Mitään 100 wattista päätettä en ole hankkimassa, 20-30 wattia olisi aivan varmasti riittämiin asti.

Olen myös pihalla siitä, että kuka/mikä on tällä hetkellä VHT:n maahantuoja Suomessa?

Jos omakohtaisia kokemuksia löytyy, kertokaa ihmeessä suosituksenne sopivasta päätteesta metallimäiskeen saralle. ENGL? Marshall? Mesa? VHT?
( Budjettini on siinä n. 1000€ paikkeilla, kamalasti yli ei saisi mennä. )

Kiitos ja anteeksi, elkää lyökö.
"Fuck it, kids love it!" -Jack Owen
Leo80
13.03.2005 15:19:45
No sen verran on omakohtaisia kokemuksia, että vaihdoin vuosi takaperin marsun 9005-mallisen päättärin VHT:n 2150:een, ja en oo yhtään katunu. Siis aivan hillitön vehjes...mesoihin en osaa verrata, mutta marsun toi mun VHT ainakin hakkaa mennen tullen, eli soveltuu mättöön mitä parhaimmin. :)
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
otto_t
13.03.2005 15:21:47 (muokattu 13.03.2005 15:34:14)
Itselläni on ollut nyt n.5 vuotta VHT: 2150 pääte ja kyllä pitää sanoa että soundillisesti pyörii aivan omassa sarjassaan. Paras vahvistin mitä olen 13 soittovuoden aikana kokeillut. Siirryin yksikavanaisesta JCM-800:sta tohon VHT:n päätteeseen ja ero oli aika hurja. Vaikka kyllä nuo JCM-800:et ovat myös ihan ok pelejä.

Pienin pääte mitä firmalta tällähetkellä (tietääkseni) löytyy on 2/50/2. Eli 2x50w, joko 6L6 tai EL34 putkilla. Mutta suosittelisin kokeilemaan KT88/6550 putkilla varustettua päätettä (eli esim 2/90/2 tai 2150).

Tuossa oli huhua että soundatalle olisi tulossa kontillinen VHT:n vahvistimia/päätteitä/kaappeja ja soitin mielenkiinnosta firmaan ja kyllä he vahvistivat tuon huhun. Tosin vielä ei ollut varmuutta että milloin rojut olisi suomessa asti.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
pekurides
13.03.2005 17:17:33

Kuten myös,
vuoden verran oon itekin tykitelly VHT2150 päätteellä ja kyllä potkii ja kun päätesäröä ei metallissa kaivata vaan enemmänki headroomia ni ei 2x105wattia oo yhtään haitaksi!
Nii et hyvin saundaa vaikkei putket hehku täysillä!!!
Se on bluus ja jatsimiesten hommia ku haetaan sitä "putkisäröä" luukuttamalla nupit kaakossa:) mulla on sitä säröpuolta varten kunnon etuvahvistin.
Sen vielä kehun että on kyllä hiljaisin vahvari mitä tiedän ei tuu ylimääräisiä surinoita ym.
Haittapuolena paino 52lbs.muistaakseni ja 4unittia...täyttä rautaa!!! ihan hirvee roudaa.... mutta laatu painaa sanovat:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)