bATE bASARI 12.03.2005 14:22:18 | |
---|
Olisin kenties hankkimassa suteja ja en tiedä mitkä ovat hyviä, joten voisitteko kertoa mitä kannattaa ostaa ja mitä itse käytätte. |
miän vain 12.03.2005 14:53:44 | |
---|
Vic Firthin valkokahvaiset. Niissä pystyy säätämään kuinka paljon langat ovat esillä, niin että ne myös pysyvät kohdallaan. Aika vähän kyllä tulee vispilöityä. Kalvon karheus kuluu niin nopeasti, eikä niitä ihan parin päivän välein ole varaa vaihtaa. Sileällä kalvolla taas ei sihvilä kuulu, ja homma turhauttaa. Ehkä en vain osaa. |
Outkast 12.03.2005 15:09:03 (muokattu 12.03.2005 15:12:21) | |
---|
Henk.koht mielestäni ei kannata hankkia noita VicFirthejä, tosin omistan kyllä tuollaiset (huono ostos). Mielummin suosittelisin vaikka RegalTipin JeffHamilton sigantureja tai sitten jotain muita kumikahvaisia suteja joita löytyy esim. ProMarkilta ja Premieriltä. Nuo Vic Firthit kolahatavat ikävästi aina välillä vanteeseen ja mielestäni kanttilyönnit eivät kuulu sutisoittoon missään määrin. Kalvon karheus kuluu niin nopeasti, eikä niitä ihan parin päivän välein ole varaa vaihtaa En kyllä tajunnut pointtiasi. Itselläni kakkosvirvelissä, jota käytän sutisoittoon, on ollut sama coated ambassador jo yli vuodenpäivät ja soveltuu vieläkin sutisoittoon paremmin kun loistavasti. Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET. |
Outkast 12.03.2005 15:11:30 (muokattu 12.03.2005 15:12:41) | |
---|
Tyhjä viesti. Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET. |
AP 12.03.2005 15:28:51 | |
---|
Olisin kenties hankkimassa suteja ja en tiedä mitkä ovat hyviä, joten voisitteko kertoa mitä kannattaa ostaa ja mitä itse käytätte. Millaiseen soittoon? Kapulankorvikkeeksi hiljaiseen volyymiin mulla on LP:n muoviset sudit, musta kahva ja valkoinen teräosa. Muovisten huono puoli on, että niitä ei voi virpalla "kahisuttaa" juurikaan yhtä hyvin. Tätä varten mulla on Premierin kumikahvaiset, terästeräiset sudit, ne "lenkkipäiset". K100 #7 |
miän vain 12.03.2005 15:59:16 | |
---|
En kyllä tajunnut pointtiasi. Itselläni kakkosvirvelissä, jota käytän sutisoittoon, on ollut sama coated ambassador jo yli vuodenpäivät ja soveltuu vieläkin sutisoittoon paremmin kun loistavasti. Kun liu'utat vispilää, kuuluuko suhina? Kuuluuko se vielä yleisössäkin? Mulla menee se pinta äkkiä sileäksi, ja sitten on aika sama miten niitä vispilöitä liikuttaa, kun ei kuulu. Lyönti tulee läpi tietenkin, mutta se liu'utussuhina ei. Sama jos käyttäisi kirkasta kalvoa. Tietenkin on mahdollista, että tekniikka pettää. Mutta ei kai se niin paljon pielessä voi olla, kun uudella (karhealla) kalvolla homma toimii kuitenkin? Muuten 1400 kirjoitusta täynnä just nyt. Jipii. |
tthei 12.03.2005 16:57:15 | |
---|
Millaiseen soittoon? Kapulankorvikkeeksi hiljaiseen volyymiin mulla on LP:n muoviset sudit, musta kahva ja valkoinen teräosa. Muovisten huono puoli on, että niitä ei voi virpalla "kahisuttaa" juurikaan yhtä hyvin. Tätä varten mulla on Premierin kumikahvaiset, terästeräiset sudit, ne "lenkkipäiset". Mullakin on tollaset samanlaiset Premierin sudit. Empä pahemmin osaa sanoa sudeista kun ei oo koskaan tullu niillä mitään oikeen treenattua. Täytyis kai joskus vaivautua niin osais sit senkin taidon. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
JeeVes 12.03.2005 17:48:32 | |
---|
Mulla on nuo ihanaiset Regaltipin Jeffit ja ne on kyllä aivan parhaat. Osta sellaiset, ne tosin on aika hinnakkaat muistaakseni. kalamies #15 >-)))> |
afro 12.03.2005 22:35:29 | |
---|
Regal Tipin vispilät on yleisesti aikasta hyviä. Itsekin niitä käytän ja voin suositella. Malleja en nyt osaa kyllä sanoa. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
tulppu 12.03.2005 23:55:25 | |
---|
Älä nyt perkeleessä mee ostamaan sellasia valkosia vic fith suteja, petyt kumminki, ne on suoraan sanottuna ihan paskat. (en itse ole sortunut vaan kaverilla on) Regal tipit on ihan ok, mutta niiden huono puoli on taas se että ne kuluu helposti loppuun. Steve Gadd vetää muuten regal tipeillä. Hyviksi olen itse todennut kaikin puolin sellaiset zildjianin perus kumivartiset sudit tai sitten pro-markit. Täältä tulee kyllä suositus zildjianeihin!! |
moottorisaha 12.03.2005 23:57:57 | |
---|
Ei niissä Vic Firthin valkoisissa ole mitään vikaa. Toimii ihan samanlaila kuin muutkin. Vispilät on vain yleisestiottaen aivan perseestä. :) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
...And Justice For All 12.03.2005 23:59:25 | |
---|
Kuten sanottu, vic firthin whitet hoitaa hommansa tyylikkäästi. © ...And Justice For All. |
markkuliini 13.03.2005 02:52:04 | |
---|
vic Firthin valkoisissa on todella kova muovivarsi joten rimflexit ym. jää niillä tekemättä. Eivät ole yhtä mukavan joustavat kuin muovivartiset. Ja jotenkin turhan massiiviset minun mielestäni. Regal tipin mustat teleskooppivartiset ovat parhaat mitä minä olen kokeillut, juuri sopivan letkut ja harjat pysyvät siinä asennossa mihin ne on laittanut. Regalin Jeff Hamilton model:in harjat on minun käteeni liian jäykät, mutta ne tuntuvatkin enemmän kapuloilta kuin löysempi perusmalli. Ihan mistä tykkää. Jeff modelit ovat itsellä käytössä jos pitää mättää enempi, esim. tämän illan keikalla, regular taas jatsimmassa meiningissä. Regal on kyllä aika monien suosima merkki vispilöissä, myöskin kestävyyden osalta. En ole itse ainakaan saanut yhtään paria sököksi, ja kolme paria on siis käytössä. Tuosta kalvon pinnoitteesta sen verran että juuri tuollaisilla jäykemmillä vispilöillä on vaikeampi saada soundia kuluneemmasta kalvosta, mutta kyllä sekin on mahdollista. Löysemmästä vispilästä on helpompi saada enemmän pinta-alaa kiinni kalvoon ja näin siis enemmän soundia. |
grooveman 13.03.2005 10:59:08 | |
---|
Ite oon käyttäny ns. halpis-vispilöitä(10-14€), ja hyvin olen pärjännyt. Premierin kumikahvaiset on ainakin minulle riittänyt tosi hyvin ja soitan vispilöillä todella paljon. En vaan yksinkertaisesti viitsi maksaa 40 euroa vispilöistä jos halvemmallakin pärjää. Kepa Kettunen muuten käyttää muistaakseni noita premierin vispilöitä. ...jatsiahan mie olen aina halunnu soittaa. |
ToMi88 13.03.2005 11:27:44 | |
---|
Muuten 1400 kirjoitusta täynnä just nyt. Jipii. Onnea Miän vain! :) |
tulppu 13.03.2005 11:40:12 | |
---|
Mä oon muuten kanssa testannu noi premierin sudit, ne on yllättävän hyvät halpaan hintaansa nähden. |
tulppu 13.03.2005 11:46:03 | |
---|
Vispilät on vain yleisestiottaen aivan perseestä. :) HYI ! :D Sudeillahan on kiva soittaa.. |
ilarj 13.03.2005 11:57:37 | |
---|
Regaltipit on ne parhaat meilkeinpä. Vic virthin valkoset on ihan kauheet koska ne on niin jäykät. Ittelläni on pro-markit jotka on kanssa tosi hyvät. Huom promarkilla on monta mallia ne harmaat on ainakin hyvät, tosin aika kalliit. Suosittelisin regaltippejä. Ne on vaa niin toimivat perusvispilät. Älä niitä valkoisia virttejä, sit ku on soittanu ees vähän vispilöillä ni huomaa et ei ne oo mitkään hyvät, vaik saattaaki siltä vaikuttaa. |
Mulla on Vaterin kumi päällysteiset ja metalli siimoilla. Toimii! Ja kyllä suhisee kuluneempikin kalvo. Sekä nylon siimaisia useampia, joista parhaat RegalTipin. Niissä on putki alumiinia, jonka päällä läpinäkyvä kumi. Muovi runkoiset hajoaa aina. |
Youni 13.03.2005 17:13:10 | |
---|
Muovivispilät kusee ja pahasti. Onhan ne kestävät, mutta kun ei niillä saa ääntä muuten, kuin piiskaamalla. Sisään vedettävät metallivispilät on parhaat. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |