Aihe: Tabulatuuri-niksi
1
Pitkavirta
08.03.2005 12:44:54
Sain tossa tabulatuureja kirjotellessa ihan semmosen hassun idiksen. On nimittäin tosi vitsin mälsää vedellä niitä viivoja varsinkin jossain bussissa matkalla treeneihin, kun ei oo niitä uusimpia idiksiä kuitenkaan 'ehtiny' kotona tabittaa.

Elikkä, ensin otat sukkahousut..

Ei vaan, teet esim. Wordilla (muutkin tekstinkäsittelyohjelmat käy) ihan basic taulukon, silleen että sarakkeita on 1 ja rivejä X-1, kun X=kielten lukumäärä.

Sit tulostelet niitä niin että aina on muutama mukana. Mua ainakin helpotti.

Lukkoa ja bannia, jos oli ihan huono.
konehes
08.03.2005 13:49:14
Käytä ruutupaperia.
Fortune
08.03.2005 17:54:58
Käytä ruutupaperia.

Pitää siihenkin viivat vetää.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Wasbesp
08.03.2005 21:26:53

Itselläni on tapana käyttää paperia, mihin on tehty valmiiksi viivat tekstiä varten. Siihen ei tarvitse enää vedellä niitä viivoja, suttaa vaan jonkun viivan välistä merkiksi, että mistä alkaa seuraava rivi. Kotona jos tabitan, niin käytän toki guitar prota.
Onks kaikki Alexit laihoja?
Herba
09.03.2005 10:02:28
oon kerran piirtäny A4:lle muutamat viivat ja sitte kopioinu sitä tarpeen mukaan.
konehes
11.03.2005 20:50:14
Pitää siihenkin viivat vetää.

Höpö höpö. Siinähän on viivat jo valmiina. Laittaa vaan kielten nimet alkuun. Kyllä pitää olla aika huono ruutupaperin tulkitsija jos ei osaa käyttää.
Fortune
13.03.2005 12:52:27
Höpö höpö. Siinähän on viivat jo valmiina. Laittaa vaan kielten nimet alkuun. Kyllä pitää olla aika huono ruutupaperin tulkitsija jos ei osaa käyttää.

No melkoista tilan tuhlausta, jos ruutupaperin viivoja käyttää nuottiviivoina. Sivulle ei montaa viivastoa sovi.

Hönöä moinen.

Millimetripaperi kävisi paremmin :)
Marvel
Fortune
13.03.2005 14:25:44
No, eihän siihen ruutupaperillekaan tartte välttämättä merkata kuin ne kielet mitä kyseisessä riffissä tai vaikka soolon pätkässä tarttee. Omisa tabloisa yleensä on pelekästään E, A ja D-kielet merkittyinä, joskus todella harvoissa säätöriffeisä ehkä tarttee jopa G-kieltä.=)

No harvaa on silti. Tilan tuhlausta.

Kukin tyylillään, itse käytän nuottipaperia :)
Marvel
konehes
13.03.2005 15:47:22
No melkoista tilan tuhlausta, jos ruutupaperin viivoja käyttää nuottiviivoina. Sivulle ei montaa viivastoa sovi.

Tässähän olikin kyse tabulatuureista. En minäkään nuotteja ruutupaperille raapusta. Tabseille se on omiaan. Selkeältä näyttää.
Fortune
14.03.2005 14:31:48
Tässähän olikin kyse tabulatuureista. En minäkään nuotteja ruutupaperille raapusta. Tabseille se on omiaan. Selkeältä näyttää.

Siis samahan tuolle on, tilaahan se tabulatuuri vie suunnilleen saman verran kuin nuottikuvakin.
Marvel
konehes
14.03.2005 18:36:14
Siis samahan tuolle on, tilaahan se tabulatuuri vie suunnilleen saman verran kuin nuottikuvakin.

Mutta nuotteja on todella ärsyttävä tehdä, jos viivojen välit on suuret. Tulee helposti huonon näköistä. Tabulatuureissa se on vain plussaa. (Tila siis)
Juntunen
14.03.2005 22:13:02

Minä käytän kalenterin takaa löytyvää vuosiruudukkoa. Monta biisiä oon saanu sopimaan yhteen ruudukkoon. :)
Dianin uusi demo purkissa! Kuuntele. Kommentoi. Kiitos.
Fortune
15.03.2005 10:58:05
Tabulatuureissa se on vain plussaa. (Tila siis)

Ei minusta. Sama asia.
Marvel
Jäärä
15.03.2005 11:34:16
http://www.blanksheetmusic.net/

Mm. tuolta saapi tulostettua aika monenlaista nuottiviivastoa ym. ilmatteeksi.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)