Edward 06.03.2005 20:21:02 | |
---|
Koitin etsiä haulla, mutta en juuri tähän liittyvää juttua löytänyt. Eli ostin siis Lexicon Omega Studion (USB). Siinä tuli mukana Cubase LE softa, jolla olen tässä pari päivää koettanut äänitellä. Jokin kuitenkin mättää: En pysty saamaan latenssia alle 20ms vaikka kuinka yrittäisin. Heti kun mennään 20ms alle, ääni menee ihan ruvelle. Lexicon tukee ASIOta. Kortin interfacessa on sellainen Monitor Mix -namiska, jota säätämällä on mahdollista saada suora direct monitorointi, jolloin latenssia ei tietenkään tule, mutta eipä silloin kuulu mitkään plugaritkaan. Onkos jollain kokemusta kyseisestä äänirasiasta? Tarkoitus olisi siis saada lantenssi niin alhaiseksi, että pystyisi ihan plugareiden kanssa äänittämään. Koneeni on AMD Athlon XP2800+ ja muistia on 512MB. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Zammy 06.03.2005 21:03:17 | |
---|
Valitettavasti voi olla niin, että tuon laitteen kanssa latensseja ei juuri tuosta saa pienennettyä. Uusimmat ajurit sulla tietysti on asennettuna ja oletko kokeillut myös muokata niitä buffereiden kokoja. Eli buffereiden kokoa pienemmäksi ja määrää isommaksi tai päinvastoin. Riffin testissä muistaakseni pääsivät 11 ms latensseihin jollain softasynalla. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
PIM 06.03.2005 21:07:21 | |
---|
Ikävä kyllä olet tainnut iskeä kätesi ns. pa**aan. Tuollaisista USB1.1 liitäntäisistä boxeista ei mitään kovin matalia latensseja voi odottaa puhtaasti tiedonsiirtoväylän nopeudesta, tai paremminkin sen hitaudesta, johtuen. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Edward 06.03.2005 22:57:49 | |
---|
Ikävä kyllä olet tainnut iskeä kätesi ns. pa**aan. Tuollaisista USB1.1 liitäntäisistä boxeista ei mitään kovin matalia latensseja voi odottaa puhtaasti tiedonsiirtoväylän nopeudesta, tai paremminkin sen hitaudesta, johtuen. Jotain tällaista vähän pelkäsinkin. Pitääpä koittaa, jos tuon voisi vielä palauttaa, tai vaihtaa johonkin parempaan. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Edward 06.03.2005 23:03:57 (muokattu 06.03.2005 23:19:14) | |
---|
I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Edward 07.03.2005 10:47:52 | |
---|
Soittelinpa liikkeeseen ja vaihto onnistuu. Vaihdossa otan EMU 1820 Firewire-kortin. Sillä pitäisi kuulemma lantenssit saada kuriin. Onkos tuosta kortista tietoa? I'm just asking - Olen vain persekuningas |
hoffe 07.03.2005 12:56:54 | |
---|
Kannattaa harkita ostaa ulkoinen firewire/usb2-boksi, jotta onnistuu käyttö helposti myös läppärin kanssa. Itsellä on m-audion 1814 ja ainoa ongelma on tullut vain firewiren kytkemisestä sb-kortin fw-väylään, mutta vikahan johtui vain sb-kortista. Noita firewire/usb2 korttejahan löytyy sitten joka lähtöön/tarpeeseen. "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
KaljaMaha 08.03.2005 20:27:41 | |
---|
Soittelinpa liikkeeseen ja vaihto onnistuu. Vaihdossa otan EMU 1820 Firewire-kortin. Sillä pitäisi kuulemma lantenssit saada kuriin. Onkos tuosta kortista tietoa? Mulla on! On tällä hetkellä maahantuojalla koska pci-kortin ja audiodockin välinen yhteyspiuha kenkkuili. En tiedä onko syynä rikkinäinen piuha vai jompikumpi liittimistä. Kun piuhan sai aseteltua kohdilleen niin kaikki toimi loistavasti. Latenssit on huomaamattoman pienet ja liitintä löytyy joka lähtöön. Surround-kuuntelukin onnistuu. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Edward 09.03.2005 08:56:53 | |
---|
Mulla on! On tällä hetkellä maahantuojalla koska pci-kortin ja audiodockin välinen yhteyspiuha kenkkuili. En tiedä onko syynä rikkinäinen piuha vai jompikumpi liittimistä. Kun piuhan sai aseteltua kohdilleen niin kaikki toimi loistavasti. Latenssit on huomaamattoman pienet ja liitintä löytyy joka lähtöön. Surround-kuuntelukin onnistuu. Hieno homma! Pakko kysyä heti pari kysymystä: Minkäs ohjelman kanssa käytät tuota korttia? Siinähän tulee mukana Cubase VST/32, mutta itselleni se ainakin näyttää turhan vaikealta. Kuinka alas olet saanut latenssin? Itse koitin laittaa sen 2ms:iin ja rupesi poksumaan. 4ms näyttäisi toimivan. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
KaljaMaha 09.03.2005 17:07:00 | |
---|
Minkäs ohjelman kanssa käytät tuota korttia? Siinähän tulee mukana Cubase VST/32, mutta itselleni se ainakin näyttää turhan vaikealta. Mulla siinä tuli kyllä mukana Cubase VST 5.1. No jos ei ole Cubasea käyttänyt niin näyttäähän se aluksi vaikealta. Olen sillä tehnyt jotain demopohjia kun se onnistuu sinä niin helposti, mutta pääasiassa olen käyttänyt sitä nuendolla. Kuinka alas olet saanut latenssin? Itse koitin laittaa sen 2ms:iin ja rupesi poksumaan. 4ms näyttäisi toimivan En pysty nyt tarkistamaan kun kortti on huollossa mutta sen verran pieni latenssi että ei haitannut ainakaan kitaran äänityksessä. Olisiko ollut 4ms tai jotain. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Edward 10.03.2005 10:35:01 | |
---|
Mulla siinä tuli kyllä mukana Cubase VST 5.1. No jos ei ole Cubasea käyttänyt niin näyttäähän se aluksi vaikealta. Olen sillä tehnyt jotain demopohjia kun se onnistuu sinä niin helposti, mutta pääasiassa olen käyttänyt sitä nuendolla. Juu niin taisi minullakin tulla;) Mietin vaan kun koneella olisi myös Cubase LE, joka ainakin minun silmääni näyttää aika erilaiselta kuin VST, niin kumpaahan sitä käyttäisi... En pysty nyt tarkistamaan kun kortti on huollossa mutta sen verran pieni latenssi että ei haitannut ainakaan kitaran äänityksessä. Olisiko ollut 4ms tai jotain. Eilen testailin LE:llä ja plugareilla ja sain latenssin 1ms ilman napsetta. Muutin tosin koko wintoosan asetuksia ennen tuota. Aikas jees;) I'm just asking - Olen vain persekuningas |
KaljaMaha 10.03.2005 13:03:41 | |
---|
Onko ollu mitään häikkää siinä välipiuhassa? Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Edward 10.03.2005 15:45:12 | |
---|
Onko ollu mitään häikkää siinä välipiuhassa? Eipä oo. Ihan kestävältä vaikuttaa. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
KaljaMaha 10.03.2005 19:16:27 | |
---|
Eli sattuipa maanantaikappale meikäläiselle. Tai voipihan siinä kortissa olla jotain suuremminkin vialla. Katsotaan mitä ne siellä huollossa tuumaavat. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Edward 11.03.2005 12:00:52 | |
---|
Eli sattuipa maanantaikappale meikäläiselle. Tai voipihan siinä kortissa olla jotain suuremminkin vialla. Katsotaan mitä ne siellä huollossa tuumaavat. Mikäs siinä sun piuhassa alunperin oli? I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Piuha vaan oli herkkä liikuttamiselle. Joskus se pisti kaikki audiodockin valot palamaan samanaikaisesti ja vilkutteli smpte-valoa omia aikojaan vaikkei aikakoodista ollut tietoakaan. Windows meni tahmeaksi ja asiaan auttoi vain piuhan irroittaminen. Ja ei siihen tarvinnut aina edes koskea. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
Petrowich 15.05.2005 14:35:52 | |
---|
Itselläni on ollut Lexicon Omega jo n. 1,5 vuotta eikä sen kanssa ole asennusvaikeuksien jälkeen ollut pienintäkään ongelmaa. Koneeni ei ole mikään turbokone vaan 2,0 celeron ja 512 muistia. Softasynilla latenssi on 11 ms eikä tunnu pahemmin CPU:ta rasittavan. |
ronkainen_ron 20.10.2007 18:01:54 | |
---|
voi olla tyhmä kysymys, mut tällä kortillahan saa siis tallennettua samanaikaisesti eri raidoille? |
Johann Onn 20.10.2007 22:57:05 (muokattu 20.10.2007 23:02:51) | |
---|
|