Aihe: Tekniikan Maailman monitoritesti
1 2 3 4 5
kivi
27.02.2005 20:16:09
Saako tsadista samaan hintaan noita kuin thomannilta?

Ovh stadissa on 340 euroa, mutta aika pienellä tinkimisellä hinta putosi hiukan alle Thomannin hinnan. Saattaa tietysti olla siitäkin kiinni, paljonko rahaa ostaja muuten kantaa Soundataan...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Ze Kink
27.02.2005 21:36:59 (muokattu 27.02.2005 21:37:26)
Ovh stadissa on 340 euroa, mutta aika pienellä tinkimisellä hinta putosi hiukan alle Thomannin hinnan. Saattaa tietysti olla siitäkin kiinni, paljonko rahaa ostaja muuten kantaa Soundataan...

No ei yhtään :) toivottavasti ei ole siitä kiinni siis.
Mutta kai sinne vois huomenissa lähettää spostia ja kysellä että josko hinta vähän putoaisi.
kivi
27.02.2005 22:08:06
No ei yhtään :) toivottavasti ei ole siitä kiinni siis.
Mutta kai sinne vois huomenissa lähettää spostia ja kysellä että josko hinta vähän putoaisi.

Tinkiminen sähköpostilla ei mun mielestäni ole hyvä ajatus. Ylipäänsä kommunikoiminen muuten kuin itse valitsemansa myyjän kanssa kasvokkain (tai jos matka on pitkä, puhelimessa) ei ole hyvä ajatus, jos hintaa pitää viilata.

Tinkiminenhän ei koskaan oo firman linjaa. Firma pitää saada "yhden kerran" poikkeamaan linjastaan että asiakkaalle tulisi hyvä mieli, ja tämä käyttäisi firman palveluksia useamminkin.

Tinkiminen on taitolaji, jossa tavoitteena on paitsi hinnan putoaminen, myös se, että sekä myyjälle että ostajalle jää hyvä mieli.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Ze Kink
28.02.2005 19:23:33
Tinkiminen sähköpostilla ei mun mielestäni ole hyvä ajatus. Ylipäänsä kommunikoiminen muuten kuin itse valitsemansa myyjän kanssa kasvokkain (tai jos matka on pitkä, puhelimessa) ei ole hyvä ajatus, jos hintaa pitää viilata.

Tinkiminenhän ei koskaan oo firman linjaa. Firma pitää saada "yhden kerran" poikkeamaan linjastaan että asiakkaalle tulisi hyvä mieli, ja tämä käyttäisi firman palveluksia useamminkin.

Tinkiminen on taitolaji, jossa tavoitteena on paitsi hinnan putoaminen, myös se, että sekä myyjälle että ostajalle jää hyvä mieli.

No mikäs siinä, käväisen sitten perjantaina kyseisessä liikkeessä.
Leikari
02.03.2005 14:59:11
Tinkiminen sähköpostilla ei mun mielestäni ole hyvä ajatus...

... riippuu...

mailin sijasta suosittelen puhelinta

- kummempaa kokeilematta tehtävissä bulkkitavaraostoksissa (muutaman satkun elektroniikkatavara) voi testata kodinkonekaupassa hyvin toimivaa systeemiä so. kun on selvittänyt "netistä/kavereilta tms .kyselemällä" merkin ja mallin niin soittaa kolmeen liikkeeseen ja kysyy paljollako myy - myyjällä on tasan se yksi hetki päättää, että tekeekö kaupan vai eikö -- nopea tinkakierros

- toinen asia sitten on (kuten ehkä Kivellä), että ostaa sen verran paljon/säännöllisesti, että muodostuu henkilökohtainen suhde johonkin myyjään - silloin saa sekä palvelua (ml. kokeilumahdollisuuksia) & edulliset hinnat & myös tietää mitä saa

- täytyypä tunnustaa, että minulla on tuo käytäntö juuri "väärin" päin - lähimmässä kodinkoneliikkeestä löytyy ystävä (kun liike itse on tuon aseman itselleen luonut) & musiikkiliikkeet joutuvat helposti pikatinkakierrokselle Thomannin/st-paulin referenssihintojen kanssa
Ze Kink
02.03.2005 16:54:38 (muokattu 02.03.2005 16:56:11)
Mainittavahan se on että ostan kyllä ehkä kuitenkin tuolta St. Paul's soundista, hinta jo valmiiksi sama kuin Thomannilla. Ja tingatakin tuosta voi, luulisin.

E: Mutta silti kyllä ajattelin perjantaina käydä soundatassa kattomassa ensin.
Ze Kink
04.03.2005 22:13:06
Jep, en tänään mennyt, mutta huomenna soundataan rahojen kanssa, ja yritän tingata.
Niskamies
04.03.2005 22:16:37
Jep, en tänään mennyt, mutta huomenna soundataan rahojen kanssa, ja yritän tingata.

Soundata on kiinni viikonloppuisin.
Meitsi on meshissä.
kivi
04.03.2005 23:59:49

Soundatassa on muutto käynnissä. Tosin vain edelliseen taloon kaupungista katsoen, mutta kumminkin. Saattaa olla esittelymahdollisuudet vähän karut.
(Handsome Dick Manitoba)    
Ze Kink
05.03.2005 15:02:11

Aijaa, no en muutenkaan olisi voinut mennä, kun iski kuume yhtäkkiä. No maanantaina vissiin.
Ze Kink
11.03.2005 19:37:39
Tuossa nuo nyt makoilee. Pitäis kiinni laittaa, mutteivät mahdu pöydälle. Pitää huomenna kattoa mitä keksitään :D
Xiauoko
11.03.2005 22:14:37
On nyt sitten tuollaiset Truth 2030A:t omassa pajassa. Nyt tarvitsisi saada jotain kaiuttimen ja poydän väliin jotta saisi eliminoitua pöydän ääntelyn. Ehkä tarvitsisi nostaa myös kaiuttimia n. 10-15cm korkeammalle.

Olisiko kenelläkään jotain vinkkejä että mitkä materiaalit olisivat sopivia, fiksun näköistä ja mistä kyseisiä tarvikkeita voisi saada? kiitokset.
www.dinomansik.tk
hörhö
12.03.2005 13:04:34

On nyt sitten tuollaiset Truth 2030A:t omassa pajassa. Nyt tarvitsisi saada jotain kaiuttimen ja poydän väliin jotta saisi eliminoitua pöydän ääntelyn. Ehkä tarvitsisi nostaa myös kaiuttimia n. 10-15cm korkeammalle.

Olisiko kenelläkään jotain vinkkejä että mitkä materiaalit olisivat sopivia, fiksun näköistä ja mistä kyseisiä tarvikkeita voisi saada? kiitokset.

Sinuna eristäisin jollain huopamatolla. Piikitkin saattaisivat toimia, mutta näyttäisivät pöydällä turhan hassuilta.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
kivi
12.03.2005 14:10:36
Sinuna eristäisin jollain huopamatolla. Piikitkin saattaisivat toimia, mutta näyttäisivät pöydällä turhan hassuilta.

Kartioista koostuvat kaiutinalustat ovat hyvät ja pro, mutta kotioloissa puhelinluettelot ja ohuehko vaahtomuovi toimivat ihan ok.
(Handsome Dick Manitoba)    
Xiauoko
12.03.2005 15:23:36
...Piikitkin saattaisivat toimia, mutta näyttäisivät pöydällä turhan hassuilta.

Piikkejä olen vähän etsinytkin mutta en ole löytänyt. Mistäköhän niitä kannattaisi lähteä etsimään?

Kartioista koostuvat kaiutinalustat ovat hyvät ja pro.

Mistäköhän niitä saisi?

kiitos ehdotuksista.
www.dinomansik.tk
hörhö
12.03.2005 15:30:56

Piikkejä olen vähän etsinytkin mutta en ole löytänyt. Mistäköhän niitä kannattaisi lähteä etsimään?

Kallita ovat valmiina. Esim. http://www.hifitalo.fi/shop/showsub.php?id=16

Sensijaan voi yrittää tehdä itse. Napsauta pultista kanta pois, kiinnitä porakoneeseen ja hio smirkeliä vasten. Itselläni kaiutinjalustoissa on huonekalujen tappiliitosten paikan merkintään tarkoitetut nastat pohjissa, jotka seisovat 5-sentin kolikoiden päällä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
Chaplin
12.03.2005 19:08:15 (muokattu 12.03.2005 19:09:28)
http://www.biltema.fi/

Sieltä verkkokauppa ->

Hakuun tuotenumero: 24170

4 kpl, 14,90 €

Vaikuttaa ihan fiksuilta..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
momo
16.03.2005 15:10:54
Samaan monitoriaiheeseen liittyen, mitäs ne TM:n testin voittaneeet yamaha msp5a kaiuttimet kustantavat suomessa halvimmillaan? Ja mistä niitä saisi? Esim. thomanilta löytyy ainoastaan msp5 mallia, joka ei tainnut olla sama vehje.
"Raha on vain vaihdon väline"
Chaplin
16.03.2005 15:44:06
Samaan monitoriaiheeseen liittyen, mitäs ne TM:n testin voittaneeet yamaha msp5a kaiuttimet kustantavat suomessa halvimmillaan? Ja mistä niitä saisi? Esim. thomanilta löytyy ainoastaan msp5 mallia, joka ei tainnut olla sama vehje.

Kyllä kait se on sama vehe.. Eiköhän toi a tarkoita Aktiivia, ja noi Thomaninn vehkeet on aktiivit.

Luulen että Suomessa toi F-musiikki on ton Yamahan maahantuoja?
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)