JeeVes 10.03.2005 15:40:25 | |
---|
Tervas. Itse sain juuri tämän levyn ja kuuntelen sitä just parhaillaan. Onkos kenelläkään muulla kyseistä levyä jo hallussa? Onko koko bändi yleisesti edes mitenkään tunnettu täällä? Extolin kotisivut --> www.undeceived.net Levystä omaa mielipidettä sen verran, että pojat on muuttanut kyllä omaa suuntaansa erittäin radikaalisti, ainakin laulun puolelta. Kuitenkin levy saa minulta erittäin positiivista palautetta. Hienoja melodeja, miellyttävät laulut, hienoja c-osia, rumpusaundit on tosi kohdallaan. Hyvä mättö vivahde biisi keskellä levyä (The things I found). 10+ kalamies #15 >-)))> |
Jay Zero 10.03.2005 15:50:15 (muokattu 10.03.2005 15:50:33) | |
---|
Nään Extolin livenä noin 30 tunnin kuluttua (Bobfestissä, eli mä tiedän bändin osittain nimenomaan juuri ko. skenen kautta). Mulle itelle on Extolin levyistä oikeastaan ainoastaan Burial-tuttu. |
hahuusko 10.03.2005 17:48:00 | |
---|
Sain itse Blueprintin viime kuun puolivälissä ja onhan tuota tullut kuunneltua aika paljon. Musiikkityyli on kyllä muuttunut aika rankasti aiempiin levyihin verrattuna enkä aluksi ollut oikein varma, oliko tyylinmuutos minusta välttämättä kovin onnistunut, mutta jotenkin levy sitten vähitellen kolahti. Hyvä levy, etenkin juuri tuo The Things I Found on aivan mainio ralli. Myös Gloriana, Pearl ja The Death Sedative erottuvat edukseen ja muutkin biisit ovat tasaisen hyviä, eipä sieltä yhtään heikkoa lenkkiä löydy. Laulumelodiat tosin ovat välillä jotenkin omituisen kankeasti rytmitettyjä, ne vaativat vähän totuttelua. Ja levyn masterointia en menisi kehumaan; biisit on kompressoitu niin pahasti lyttyyn että välillä mennään ihan särön puolelle. Ei kuulosta kivalta se. Mutta olihan tuo Blueprint kokonaisuutena oikein mukava yllätys, ennakkotietojen ja -arvostelujen perusteella en osannut odottaa näin hyvää levyä. |
miccomalliton 10.03.2005 21:47:32 | |
---|
Muutaman biisin oon uudelta levyltä kuullut. Vaati kyllä totuttelua, vaikka ei huonolta kuulostakkaan. Pakko myöntää, että olen kuitenkin vähän pettynyt tähän uuteen linjaan. Mielestäni Extolin paras levy on Burial ja sen tyyppistä melodista death/black mättöä olisin halunnut lisää. Okei edellinen levyhän oli jo kyllä erillaista, lähinnä kai trashia. Joka tapauksessa loistava bändi, loistavia muusikoita. Mikäköhän siinä on että monet muutkin kyseisen skenen bändit ovat muuttaneet aika rajusti tyyliään esim. Sanctifica?! Onneksi sentään Crimson Moonlight jatkaa entistä rankempana, jopa välillä liian rankkana, uudella levyllään. Levyllä on kyllä todella karmeat rumpusaundit. Aivan liian muovisen kuuloiseksi trigattu. Olisi kiva keskustella enemmänkin kyseisistä bändeistä ja muistakin rankempaa kristillistä musiikkia soittavista bändeistä. Taitaa vaan aihe ärsyttää aika monia "oikeita metallipäitä". Mutta ehkä sitä voisi aloittaa jonkun keskustelun, vaikka tällä palstalla. Voisi olla parasta ettei ainakaan topicin otsikossa toisi bändien kristillisyyttä esiin ettei menisi taas älyttömäksi teologiseksi väittelyksi ja haukkumiseksi. Olisi kivaa analysoida bändien musaa ihan asiallisesti toisten kiinnostuneiden kanssa. Onko kellään kiinnostusta? "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
JeeVes 10.03.2005 22:29:11 | |
---|
Eikä mitä kovasti vaan kristillyys esiin! Olen kyllä kateudesta punainen etten itse tänäkään vuonna repeä Bobfestiin. Paljonko oli liput? kalamies #15 >-)))> |
JeeVes 12.03.2005 17:49:07 | |
---|
Sori, nosto. kalamies #15 >-)))> |
Timesby 12.03.2005 19:57:10 | |
---|
Synergy ja Undeceived on kovia lättyjä molemmat. Synergy on kyllä parempi. Pitää vissii hommata tuo uusi levy. Onkos tuo uusi Synergyn lailla rässiä? "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Blitz 12.03.2005 21:09:27 (muokattu 12.03.2005 21:10:27) | |
---|
En tiedä mistä johtuu, mutta en ole tavannut vielä yhtäkään thrashia soittavaa "gospel"-meininkiä vetävää yhtyettä. Olen tosin kuullut monia sellaisia, mutta ei niistä yksikään oikeasti ole sitä rässiä. Jos biisissä on nopeaa komppia, ei se aina heti ole sitä thrashia... EDIT: Enkä siis hyökkää ketään tämän ketjun kirjoittajaa vastaan. Ihan näin yleisesti totean kun halusitte keskustelua. "hevi on paskinta rässi on parasta" |
tommijk 12.03.2005 22:15:14 (muokattu 12.03.2005 22:22:42) | |
---|
En tiedä mistä johtuu, mutta en ole tavannut vielä yhtäkään thrashia soittavaa "gospel"-meininkiä vetävää yhtyettä. -Believer -Deliverance -Vengeance Rising -Seventh Angel -Consecrator -Tourniquet (vanhempi materiaali) Siinä nyt joitain Thrash metal bändejä.. Lock 'n' Loll |
-Believer -Deliverance -Vengeance Rising -Seventh Angel -Consecrator -Tourniquet (vanhempi materiaali) Siinä nyt joitain Thrash metal bändejä.. Tourniquet on kyllä ihan huippu. Kaikkia levyjä olen ainaki kuullut. Psycho Surgery on iha mainio teos. Jopa imperiumi.netissä saanut 9½ ja klassikko tittelin. Extolin uusinta olen kuullut 1½ biisiä ja vois sen kyllä ostaa ku nokan eteen sattuu. Iha jeessiltä kuullosti. R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004) |
Blitz 13.03.2005 17:29:29 | |
---|
-Believer -Deliverance -Vengeance Rising -Seventh Angel -Consecrator -Tourniquet (vanhempi materiaali) Siinä nyt joitain Thrash metal bändejä.. Tsekataan... "hevi on paskinta rässi on parasta" |
JeeVes 15.03.2005 13:04:15 | |
---|
Onkos tuo uusi Synergyn lailla rässiä? Onhan se, näitä Extolin levyjä ei oikein pysty millään vertailemaan. Niiden tyylierot on niin suuret. kalamies #15 >-)))> |
JeeVes 15.03.2005 13:05:22 | |
---|
EDIT: Enkä siis hyökkää ketään tämän ketjun kirjoittajaa vastaan. Ihan näin yleisesti totean kun halusitte keskustelua. Niin no eipä se Extolin Synergy ihan perusträssiä ole, taitaa olla sellaista proge-trashia. kalamies #15 >-)))> |