Aihe: Boss PW-10 WAH
1
sihvoh
12.03.2005 18:54:27 (muokattu 12.03.2005 18:56:46)
Tulin hankkineeksi tuollaisen ja mitä nyt kaupoissa tuli kokeiltua eri polkimia, niin omaan korvaani nuo mallinnokset kuulostivat aika hyvin tehdyiltä verrattuna esikuviinsa. Mitäs mieltä ovat muut jotka ovat kokeilleet tätä?

Luin jo aiempia viestiketjuja aiheesta, mutta nyt kun on kulunut aikaa niin, mitäs mieltä omistajat ovat tällä hetkellä laitteesta, onko se käyttökelpoinen vai onko jäänyt nurkkaan pölyttymään?

Itse käytän tätä kotona harrasteluleluna sekä putkivahvarin että Guitarportin edessä. Molempien kanssa tuo toimii ainakin omasta mielestäni varsin mainiosti. Omat ostokriteerit olivat häiriötön ääni, keskimäärin hyvät soundit, monipuolisuus ja kestävä rakenne. Noiden perusteella tuli sitten hankittua moinen. Kun aikaa kuluu riittävästi, niin voin tehdä vaikka arvostelunkin, jos tarvitaan.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Robert
12.03.2005 19:54:53
No nyt olen tuon kanssa kohta vuoden soitellut, ja tyytyväinen olen ollut. Käyttöliittymä on vaan tehty hieman hankalaksi, IMHO. Mutta mallinnukset ovat hyvän kuuloisia, ja vekotin toimii tarvittaessa sätäpedaalinakin.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu... kalamies#4 >-)))>
januszian
12.03.2005 21:21:23

Meikäläinen sen kummemmin lukematta toteaa aiheeseen että ohuen kuulonen. Tosi OHUEN.

Ei mulle sopiva. Mä valkkaisin minkä tahansa VOXin tai Dunlopin ennen tota.

heh, itte oon silmäilly Roger Mayerin vision wahia mutta 300 on AIKA paljon wahista. :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Hannu H.
13.03.2005 12:30:28

Mitäs mieltä ovat muut jotka ovat kokeilleet tätä?

Kaupassa olen kerran testannut. Kyseinen yksilö toimi muuten ihan hyvin, mutta wahin renkutus ei vaikuttanut soundiin mitenkään... oli kokoajan "täysillä" se efekti... Laittoi luotettavuutta epäilemään. Turhaan ehkä, mutta kuitenkin.
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
sihvoh
13.03.2005 13:49:26 (muokattu 13.03.2005 13:59:12)
Kaupassa olen kerran testannut. Kyseinen yksilö toimi muuten ihan hyvin, mutta wahin renkutus ei vaikuttanut soundiin mitenkään...

Olisiko WAH ollut pois päältä. Tässä on nimittäin kaksi eri kytkintä. Kantapäällä kovaa painamalla voi vaihtaa talletettuja muistipaikkoja. Varvaspuolella on kytkin, jota painamalla saa WAHin päälle tai pois päältä.

Ainakin tämän mekaaninen rakenne on erittiäin hyvä. Runko ja poljin on jämäkkää meltallivalua ja myös polkimen jäykkyyttä voi säätää.

Hemmetti mähän oikeasti teen tästä jonkinlaisen arvostelun, kunhan opin käyttämään kunnolla ja käyn uudelleen kaupassa polkemassa myös tämän esikuvia.

EDIT: Tällä on muuten viiden (5) vuden takuu, joten kyllä se luultavasti luotettava on.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
januszian
13.03.2005 20:02:39

Meikä testas sitä muinoin Musamaailmassa (Tuolla saatanan kätyreiden mailla jossa asiakasta viedään kuin naapurin vierasta sikaa. VITUNMOISIA MULKKUJA JOKA IKINEN MYYJÄ!)
Ja sen verran testasin etten saanut siitä yhtäkään wahia jota olisin jaksanut kovin pitkään kuunnella.

Mulla on itelläni ollut George Dennis wah switch+ , Dunlopin Crybaby, VOX ja sit muutama Line6 värkki joissa on Wahi jos omistaa jalkapedaalin. Paras on ollut VOX.

Kun puhuin "ohuudesta" niin vertasin suoraan Line6:sen mallinnuksiin ja ero on kuin yö ja päivä. Esim. jos otat Line6:sesta Mesa Dualrectifier mallin ja väännät säröt kaakkoon niin silti se wahi "itkee" ja "kirkuu" ja oikeesti muutta saundia.

Mutta kun tuntu että BOSS ei ees puhdasta värittänyt... Ei saanut funkkia sitten millään tai Jimiä tai mitään muutakaan.

Styrkkarina putki Peavey Classic ja keppinä joku Tokai Lespa.

No, kaikilla on makunsa mutta mulle toi ei sopinut koska mä haluan että wahi dominoi sillon ku sen päällä vahvarista huolimatta. Testatkaa ennen päätöstä.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
sihvoh
15.03.2005 18:22:02 (muokattu 15.03.2005 18:24:49)
Nyt on testiä takana riittävä määrä ja huomioita:

+ Rakenne on erinomaisen hyvä
+ Viiden vuoden takuu
+ Häiriöttömät soundit (radioasemat eivät kuulu läpi)
+ Kohtalaisen hyvä Advanced WAH
+ Hyvä Univibe

- "Crybaby" kuulostaa samalta kuin "Vox"
- "Morley" on vähän oudon kuuloinen
- "Säröpedaalit" ovat ilman säätöjä heikko esitys
- Soundit ovat aika steriilit ja munattomat
- True bypass puuttuu
- Säätöjen teko on onnettoman työlästä

Säätömahdollisuuksia on paljon, mutta kun ei tee mieli nyt säädellä vaan soittaa. Kyllä tuli mentyä halpaan BOSSin yleisesti hyvän laadun perusteella. Purkki on kuin riisuttu GT-sarjan multiefekti, jossa on säädöt tehty hankaliksi. Säröpuoli on kelvoton säätöjen puuttumisen takia. Paras osa-alue on ehdottomasti mekaaninen rakenne - erittäin tukeva kotelo yhdistettynä infrapunalla toimivaan säätömekanismiin.

Johtopäätös ja lopputulos on se, että tämä vaihtuu heti analogiseen VOX V848 waakkuun... jossa on tasan yksi säätö - on/off.
JPQ
15.03.2005 19:24:32

Miltä sen WAHin sitten oikeasti pitää kuulostaa? Meikäläinen ei
tiedä, joten melkeimpä kaikki WAHIT kuulostavat hyvältä :-)

Wah on "keinotekoinen" efekti joten se ei matki missään määrin mitään
oikeaa joten sellainen minusta ilman muuta makuasia. Mun wahwah
valintani olisi varmaan aika "Moog".:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)