Aihe: Tuuraus
1 2
Tankero
11.03.2005 23:56:40
Tulipa mielee, kun satun olemaan just tuurauskeikalla, että varmaan arvoisilla kollegoilla on ollut mitä ihmeellisimpiä syitä tuurauskeikoille.
Mulla nyt sattuu oleman sellainen, että tällä bändin vakkarirumparistilla oli tullut niin pahat rytmih'äiriöt, ettei pystynyt keikalle.
KoskPaavo
12.03.2005 00:16:07
Jos sillä onkin oikesti sydänvika???
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
clave
12.03.2005 00:19:51

Mua tuuras takavuosina mun kaveri, kun käsi leikattiin. Sitten se rupes säätämään parempien keikkojen kanssa ja tartti tuuraajaa. Se soitti mulle ja kysyi lähdenkö tuurauskeikalle? Ai tuuraamaan itseäni vai?

Noin ne joskus menee.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Tankero
12.03.2005 00:51:37
Mua tuuras takavuosina mun kaveri, kun käsi leikattiin. Sitten se rupes säätämään parempien keikkojen kanssa ja tartti tuuraajaa. Se soitti mulle ja kysyi lähdenkö tuurauskeikalle? Ai tuuraamaan itseäni vai?

Noin ne joskus menee.

Aika hyvä.
Täällä on kyllä mirrinpäivät. Saa tykittää puoli neljään asti. Se on aina nautinto. Ja huomenna kans.
Tankero
12.03.2005 00:53:40
Jos sillä onkin oikesti sydänvika???

Mikä lienee. OYS:iin kai se oli joutunut meneen. Niitä rytmiesoja sillä on ollut aiemminkin. Olen ennenkin tuurannut samasta syystä.
clave
12.03.2005 00:55:41

Aika hyvä.
Täällä on kyllä mirrinpäivät. Saa tykittää puoli neljään asti. Se on aina nautinto. Ja huomenna kans.

mut toi on suuri helpotus että ei joudu roudaamaan välillä. varmaan sais jos haluis pitää roudaustaidon timmissä.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Tankero
12.03.2005 02:52:21
mut toi on suuri helpotus että ei joudu roudaamaan välillä. varmaan sais jos haluis pitää roudaustaidon timmissä.
Voishan sitä treenimielessä kantaa rummut autoon. Vois jätkät vain ehkä ihmetellä.
half
12.03.2005 13:37:32
Tulipa mielee, kun satun olemaan just tuurauskeikalla, että varmaan arvoisilla kollegoilla on ollut mitä ihmeellisimpiä syitä tuurauskeikoille.
Mulla nyt sattuu oleman sellainen, että tällä bändin vakkarirumparistilla oli tullut niin pahat rytmih'äiriöt, ettei pystynyt keikalle.

Pääsin kerran tuuraamaan tuuraajaa. Bändillä oli kahden päivän veto ja ensimmäinen tuuraaja sai kenkää eka illan jälkeen. Ajautuivat, ehkä osin alkoholista johtuen kitaristi laulaja-liiderin kanssa taiteelliselle törmäyskurssille. Ryhmä oli hieman varauksellinen tullessani paikalle, mutta kyllä ne siitä suli ja keikkakin oli ihn jees.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Timi
12.03.2005 13:47:37
Ei tuota syytä ole aina ilmennyt,kun olen käynyt tuuraamassa jotain rumpalia.Aika harvoin nykyään kysytäänkin,liekö ikäkynnys?Taidostahan ei missään tapauksessa voi olla kysymys!Voisi tietysti sekin vaikuttaa,että eipä juuri huvita lahteä jonnekkin susirajalle muutaman dollarin tähden!
artope
12.03.2005 18:37:18

Meillä oli kerran sairastumisen takia haitaristia tuuraamassa
yks vanhempi äijänköriläs. Kyllähän se biisit osas soitella, mutta kamala kiire oli kipaleitten välissä. Heti kun biisi loppui, niin jo seuraavaa oltiin laskemassa alkuun. Samoin tahtilajien välissä. Eivät tanssiporukat ehtineet kunnolla edellisestä rytmistä toipua, kun uutta jo aloitettiin... Kai sillä oli kiire kotiin.
Sperde
13.03.2005 20:26:01

Pari tuurausta eräässä bändissä. Ekalla kerralla tuurattava soittaja saanut "vatsataudin Levillä". Tosiasiassa tapellut raflan poken kanssa keikkaa edeltävänä iltana, ja saanut lähtöpassit ja porttikiellon. Finnairilla hesasta tuuramaan parin tunnin varoajalla. Onneksi solisti maksoi lennot.

Toinen tuuraus samassa bändissä Cinderellalla. Virallinen selitys, että tuurattavalla soittajalla vahingossa tuplabuukkaus, eli parempi keikka. Totuus, että huutanut ja örveltänyt ja tapellut vahtien kanssa. Putkaan ja laivasta ulos aamulla ja porttikielto. Ja mulla puhelin soi taas pari tuntia ennen laivan lähtöä.

Solistin bändi vaihtuikin siinä lähiviikkoina sitten kokonaan.
pekkajau
13.03.2005 20:35:25
Kerran jouduin tuuraamaan yhtä basistia koska sillä oli kuulema "pura mahassa"? No sillä oli ihan oikeesti pura mahassa kun se oli sorvannut semmosta rautapuraa ja jotenkin se oli säheltänyt sen sorvin kanssa jotta se pura meni mahanahkan läpi pötsiin!
Tärkeintä ei ole se että itse viihtyy vaan se että kaverit viihtyy!
uruttaja
13.03.2005 21:15:54
Useimmiten olen päässyt tuuraamaan,kun vakinainen uruttaja on ihan perinteisesti alkanut tuelta juopottelemaan ja unohtanut länsimaisen työsopimussäännöstön.
baron
13.03.2005 21:17:38 (muokattu 13.03.2005 21:18:05)

Useimmiten olen päässyt tuuraamaan,kun vakinainen uruttaja on ihan perinteisesti alkanut tuelta juopottelemaan ja unohtanut länsimaisen työsopimussäännöstön.

Mullakin on alkanut maine levitä ja eiliseksi tarjottiin mulle ekaa kertaa tuurauskeikkaa, mutta piti kieltäytyä kun oli oma keikka.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
nikolai
13.03.2005 23:27:11
Merkillepantava seikka tuuraushommissa on se että ainoa hyväksyttävä syy tuurauksesta kieltäytymiseen on jo samalle päivälle myyty keikka. Häät, hautajaiset tms. ei ole mikään syy. Loppuu kyselyt muuten alkuunsa :)
uruttaja
14.03.2005 00:43:10
Kyllä minusta tuurauksesta saatava korvaus on täysin suoraan verrannollinen myöntävään tai kieltävään vastaukseen. Lähes yhtä tärkeää on se kuka pyytää tuuraamaan ja minkälaiseen bändiin joutuu/pääsee tuuraamaan.

Kerronpa tosi tarinan viime kesältä. Yksi kaiffari soitti ja pyysi tuuraamaan. No mulla ei ollut keikkaa ja aloin kyselemään yleisiä asioita soittoajoista, liksasta, kyydeistä jne. Vähän aikaa kun olin jutellut tämän tollottimen kanssa, niin homma olis mennyt niin, että kyseessä on triolle myyty keikka, eikä sillä kaiffarilla ollut vielä siinä vaiheessa hajuakaan basistista, saati pa-laitteista. Ne kuulemma on yleensä löytynyt laulavalta kiipparistilta. Keskustelu jostain syystä muuttui pinnalliseksi ja tyrehtyi kokonaan, kun tuli puhetta rahasta.

Syy siihen että olisin päässyt "tuuraamaan" oli se että osaan auttavasti laulaa ja että minulla ehkä on PA....
Neljä Ruuvia
14.03.2005 09:24:35 (muokattu 14.03.2005 09:25:00)
Tuuraushommista sen verran että täällä kun aina noita nuorempia haukutaan niin täytyy puolustaa vähän .Noissa poppihommien tuurauksissa kun yleensä se että niitä ei harjoitella ja setti on tiukasti sovittu.Se on myös aina matskua jota muuten kukaan ei yleensä soita. Niin täälläkin noista kavereista on moni sellanen että kun viikkoa ennen saavat sen setin kasetilla tai yms. ne TODELLAKIN osaa sen setin ääni ääneltä ,intro introlta. ILMAN nuotteja!
Mynthorin(se nyt ei oo enää ees nuori kyllä) ilme ,kun soitti yhden äänen väärin tunnin ja vartin festarikeikalla ilman treenejä ja lappuja oli mahtavan näköinen.
Yhden äänen! hyvä suoritus ,sanoisin. Mies itse oli muistaakseni pettynyt tasoonsa.
uruttaja
14.03.2005 10:08:29
Tuo on kunnioituksen arvoinen suoritus. Tuonkaltaiset tuuraukset on varmaan soittajallekin ihan haastavia.

Onhan se mukava mennä humppabändiinkin tuuraamaan, kun on kunnon nuotit ja tunne eikun paranee, jos ne on vielä siitä sävellajista mistä ne biisit vedetään.

Ainakin täällä päin se tuurauskeikkojen tarjonta nousee loppuviikkoa kohden. Usein tarjotaan vasta tunti, kaksi ennen sovittua keikkaa.

Tuo mun ylempi esimerkki oli aika hyvissä ajoin soitettu, kun se tapahtui jo torstaina. Tais unohtua siitä, että siinä ei olis laulanut kukaan muu kuin mä. Tältä kaiffarilta uskomaton pokeri myydä keikka firmabileisiin, eikä ole bändistä tai kamoista minkäänlaista hajua.
Mynthor
15.03.2005 05:58:41
(se nyt ei oo enää ees nuori kyllä)

Mutta aika salskea ja vetävä, sanovat usiat...
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)