Aihe: Premier
1 2
CD
11.03.2005 21:22:27 (muokattu 11.03.2005 22:06:56)
Onko nuo Premierin Cabria "halpis"setit mistään kotosin? Soitinlaineella oli alkaen 650e -> 1000e setti, Artist sarjakin kiinnostaisi, mutta hinnat menee vähän yli budjetin. Mites tuo Carbia sarjan hardwaren kanssa?

Jos mielipiteitä, niin kuulisin niitä mieluusti.

Voi tietysti suositella samaan hintaluokkaan muita (parempia) settejä.
jazzmies
11.03.2005 22:15:18
Onko nuo Premierin Cabria "halpis"setit mistään kotosin? Soitinlaineella oli alkaen 650e -> 1000e setti, Artist sarjakin kiinnostaisi, mutta hinnat menee vähän yli budjetin. Mites tuo Carbia sarjan hardwaren kanssa?

Jos mielipiteitä, niin kuulisin niitä mieluusti.

Voi tietysti suositella samaan hintaluokkaan muita (parempia) settejä.

Oman kokemukseni mukaan kaikki Premierit ovat siedettäviä, mutta kaikki Premierin telineet ovat sietämättömiä. Työpaikallani on 75 % kaikista Premierin telineistä hajonnut jostakin kierteestä tai muusta kiinnityksestä kahden vuoden aikana. Tai siiten mutterit jämähtävät niin lujaan kiinni, että pitää ranteen pa***na vääntää tai kapuloilla hakata. Toivotaan että firma oppii vähitellen arvostamaan myös kuluttajia. Siihen asti Yamaha on liian hyvä kilpailija, sillä eipä ole kohdalleni juuri hajonneita telineitä osunut.
Groovi
11.03.2005 22:19:37 (muokattu 11.03.2005 22:20:08)
Oman kokemukseni mukaan kaikki Premierit ovat siedettäviä, mutta kaikki Premierin telineet ovat sietämättömiä. Työpaikallani on 75 % kaikista Premierin telineistä hajonnut jostakin kierteestä tai muusta kiinnityksestä kahden vuoden aikana. Tai siiten mutterit jämähtävät niin lujaan kiinni, että pitää ranteen pa***na vääntää tai kapuloilla hakata. Toivotaan että firma oppii vähitellen arvostamaan myös kuluttajia. Siihen asti Yamaha on liian hyvä kilpailija, sillä eipä ole kohdalleni juuri hajonneita telineitä osunut.

itse luulin että Premier olisi päässyt pikkuhiljaa eroon tuosta "notkuvat telineet" maineestaan, mutta ilmeisesti toisin on? Itselläni on pitkä kokemus myös Yamahan hardwaresta, enkä ole saanut yhtäkään ständiä rikki. Eli sen perusteella voinee suositella ko. merkkiä enemmän kuin Premieriä.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
ramzuz
11.03.2005 22:21:28
Joo Premierin telineitä ei kato susikaan! Olen itse soittanut välillä jollakin premierin haikkaständillä ja se on niin surkea että yläpelti ei pysy ylhäällä ja muutenkin todella hutera. Rummut on premierillä hyviä mutta telineet aivan säälittäviä. Itse ajattelin että jos ostais premierin setin niin ostaisin telineet erikseen ja setin ilman telineitä. Mutta kyllä ne telineet menee hyvin esim. kotona ym. Mutta jos joutuu roudaamaan ja kokoamaan paljon niin siinä ne eivät kestä.
Yamaha ja Pearl ovat aivan eri maata telineissä.
Pienet setit on parhaita!
Groovi
11.03.2005 22:25:06
Joo Premierin telineitä ei kato susikaan! Olen itse soittanut välillä jollakin premierin haikkaständillä ja se on niin surkea että yläpelti ei pysy ylhäällä ja muutenkin todella hutera. Rummut on premierillä hyviä mutta telineet aivan säälittäviä. Itse ajattelin että jos ostais premierin setin niin ostaisin telineet erikseen ja setin ilman telineitä. Mutta kyllä ne telineet menee hyvin esim. kotona ym. Mutta jos joutuu roudaamaan ja kokoamaan paljon niin siinä ne eivät kestä.
Yamaha ja Pearl ovat aivan eri maata telineissä.

joo-o, ja mun nykyiset Sonorin 400-sarjan ständit on myös yllättävän hyvää rautaa. Tuplaständi jossa on samassa jalassa 17" ja 19" pellit kantaa mukisematta ja heilumatta tuon painon. Ja juuri nuo kierteet ja kiinikkeet on näköjään laatutavaraa.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Ruutikallo
12.03.2005 08:50:00
Suosittelen pientä rahallista panostusta ja kehottaisin ostamaan artist sarjaa. Todella huippuluokan rummut ja järkevään hintaan. Tosin viime tai edellisvuonna artist settien valmistus siirtyi englannista johonkin aasian maahan, mutta sieltähän lähes kaikki nykyään tulee.
Ja noihin premierin telineisiin: koskaan en ole yhtään kierrettä rikkonut eikä ständit ole keikoilla pettäneet.
Mutta varmasti valmistusvirheitäkin joissain erissä on. Ja kaikilla valmistajilla.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
drummer89
12.03.2005 11:40:26
Ostin Soitinlaineelta Premierin Cabria seriesit(n.600)Ihan hyvä setti oli,ainakin nyt ku on uudet kalvot tomeissa.Mut se oli sellanen setti missä tuli mukana hihatin pellit ja sen standi(TÄYSIN SUSI!!)ei se jaksa nostaa yhtään mitään.Ja sitte siinä tuli mukana 1crash ja standi(ei hyvä), että muuten tomien kannalta hyvä ostos..mutta mitä noilta symbaaleilta ja standeilta olisi voinu edes odottaa..
Pieni setti päältä kaunis...
grooveman
12.03.2005 11:49:37
Itellä on premierin haikkaständi ollut kohta jo neljä vuotta, ja mitään ongelmaa ei ole tullut vastaan kierteiden kulumisen tai jousen "laiskuuden" osalta.
...jatsiahan mie olen aina halunnu soittaa.
Youni
12.03.2005 12:02:01
Ostin Soitinlaineelta Premierin Cabria seriesit(n.600)Ihan hyvä setti oli,ainakin nyt ku on uudet kalvot tomeissa.Mut se oli sellanen setti missä tuli mukana hihatin pellit ja sen standi(TÄYSIN SUSI!!)ei se jaksa nostaa yhtään mitään.Ja sitte siinä tuli mukana 1crash ja standi(ei hyvä), että muuten tomien kannalta hyvä ostos..mutta mitä noilta symbaaleilta ja standeilta olisi voinu edes odottaa..

Setin mukana tulevilta symbaaleilta ei kannata odottaa yhtään mitään. Roskaa ne on monella merkillä. Itse ostin Cabria Fusionit kun halvalla sain Laineelta, enkä kyllä ole katunut. Kyllä ne kotisoittelussa menevät. Minusta tuo symbaalitelineiden kiristykset ovat hyvät, kun siinä kaksi metallinpalaa painuvat tankoa vasten, muovi tietysti välissä. Pysyvät hyvin todella kevyellä kiristyksellä. Puomitkin menevät sisään, niistä ei ole mitään valittamista.

Kumma, että oma Premierin haikkaständini on priimakunnossa, vaikka sitä olen ahkerasti käyttänytkin. Hyvin nostaa 14" 502:sen ilman huojuntaa. Ehkä nuo telineet eivät sitten ammattimuusikon keikkailua kestä, sitä en alkaisi ihmettelemään. Hyvin ne treenisetissä menevät.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
tthei
12.03.2005 13:33:39

No Cabrian mukana tulleet standit nyt eivät luultavasti ole sieltä Premierin parhaasta päästä. Mutta mulla on 4000-sarjan haikka- ja virppa standi ja yksi 4000 puomistandi ja yksi suora standi. Nämä pelittävät ainakin hyvin ja keikoillakin mukana on ollu eikä oo ongelmia tullu. Tossa suorassa standissäkin on kiinni 16" crash, 14" crash, 8" bell ja 12" tomi (standien puutten vuoksi tarttenu kehittää tollanen patentti) ja kyllähän se nyt väkisinkin tosta määrästä kamaa pikkasen heiluu, mutta ei häiritsevästi.
Yhen ärsyttävän vian oon löytäny kyllä. Noista siipimuttereista lähtee se "siipiosa" irti (ainakin virppa ja haikkastandin kohalla), mutta se on kyllä menny takas painamalla sen vaan paikoilleen.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Youni
12.03.2005 18:29:26
Cabria settejä olen pariakin soitellut tässä lähi aikoina. Bassari oli yllättävän hyvä eikä tomeissakaan sen hintaluokan rummuiksi valittamista, mutta virveli on huono. Särisee, rätisee, kaikuu liikaa, surisee, ei soi. Kalvojen ja maton virettä jaksaa yrittää veivata edestakaisin jonkun aikaa, kunnes huomaa sen olevan turhaa... Ikävä miinus muuten kelposetissä.

Juuri näin on asian laita minullakin. Basari ja tomit hyvät, snare on setin heikoin lenkki. Halvalla tehty ja sen kyllä huomaa. Demppirengas paransi oman snareni saundia huomattavasti.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
CD
12.03.2005 21:23:14
Kiitos, tämä on valaisevaa, toisin kuin maahantuojalla, soitin-laineella. Ensimmäinen setti mitä siellä tarjottiin oli firebeatin 370e.. Eikä itseasiassa Premierin rumpuja ollut (saati sitten muitakaan rumpuja) näytillä, että niitä olisi itse voinut tutkia.

No olisko sitten esimerkiksi uusi Taman superstar -setti parempi ostos, pysyisi vielä suhtkoht budjetissa?
riqu
12.03.2005 21:46:02
Cabria settejä olen pariakin soitellut tässä lähi aikoina. Bassari oli yllättävän hyvä eikä tomeissakaan sen hintaluokan rummuiksi valittamista, mutta virveli on huono. Särisee, rätisee, kaikuu liikaa, surisee, ei soi. Kalvojen ja maton virettä jaksaa yrittää veivata edestakaisin jonkun aikaa, kunnes huomaa sen olevan turhaa... Ikävä miinus muuten kelposetissä.

tamburolta saa 150e laatu virpan, jos ne tomit ja basari kerta on hyvii ni eipä oo ~ 750e paljoo setistä
Niskamies
12.03.2005 21:48:32
Kannattaa suosiolla vaihtaa halpa virveli paremmaks. Sitä vaihtelee kalvoa ja virittelee, mutta hyvä saundi ei tule sitten millään. Hyvä virveli kuulostaa taas hyvältä lähes joka vireellä ja kalvolla. Ei ne klassikot maksa edes hirveästi välttämättä. 250 euroon saa monenlaista virveliä Slingerlandista Ludwigiiin.
Meitsi on meshissä.
DimensionZ
12.03.2005 22:16:18

No olisko sitten esimerkiksi uusi Taman superstar -setti parempi ostos, pysyisi vielä suhtkoht budjetissa?

Ai parempi kun Cabriat? Varmasti. Tästä uudesta Superstarista ei ole omakohtaista kokemusta mutta sehän korvaa Rockstarit, joista on sitäkin enemmän. Hardware on todellakin aivan käyttökelpoista Tamoissa, mielestäni Yamaha ja Tama ovat tässä yleensäkin parhaat. Rockstarin basari ja pöntöt ovat myös hyvältä soundaavaa tavaraa kun vaihtaa lyöntikalvot, alakalvojenkin vaihtaminen tietysti parantaa entisestään. Virvelikään ei ihan mikään superhuono ole, vaikka myös selvästi setin heikoin lenkki. Uskaltanee kuitenkin luvata että sen myymällä saa enemmän rahaa kuin Cabrian virvelistä, joka taas edesauttaa uuden hankintaa. Ja kun tässä olen nyt puhunut nimenomaan korvattavasta mallista, Rockstarista, niin Superstarit ovat näihin verrattuna varmasti paremmat, onhan niissä sentään aika suuri prosentti koivua runkomateriaalina. Yamahan aiemmin maininneena ehdotan myös tutustumista Stage Customeihin, näitä irtoaa myös alle tonniin uusi setti, ja itse Staget omistaneena ei ole kuin kehuttavaa varsinkin Advance-mallista. Käytettynä saattaa irrota sekä Rockstaraa että Stagea todella halvalla. Lisäksi kun Rockstaran valmistus on lopetettu nyt niiin varmaan kohta alkaa niidenkin poistomyynti eli halvalla voi löytää hyvän setin aivan uutena.
''He jumped right out of a building!!''
*Veeti
13.03.2005 23:21:27
Tuli noista stage customeista vaan mieleen, että niitä vanhoja mallejahan saa tällä hetkellä aika koviin hintoihin kun ne uudet on valtaamassa niiden paikkaa...
hollmi-5
14.03.2005 08:41:09
Olenko minä palstalla ainoa, jolla on hyvää sanottavaa Premierin HW:sta? Genistan (ja Signian) mukana aikoinaan tulleet standit ovat minulla olleet hyviä ja kestäviä. Sitten hommasin sellaisen haitsunstandin, joka tulee Artist-sarjan mukana. Se ei ole lähelläkään sitä toista omistamaani Premierin standia. Tama ja Yamaha toimitavat halvempienkin rumpusarjojensa mukana hyvät standit.
Mika Hollström
riqu
14.03.2005 11:25:08
uusissa stagecustomeissa on muovilugit :/
Terok
14.03.2005 13:23:02

Aika kuraa on oman vanhemman APK sarjan hardwarekin, mutta on kyllä halvinta Premieriä aikoinaan. Esim haikkaständin peltinen putki saa lommoja korkeudensäädön ruuvista joten tietämättömät saa sen aika helposti ruvelle :)
Puomistandi oli ihan ok vaikkakin ruuvit kyllä petti välillä ja ride kiepasahti ikävästi ympäri... On se kivaa kun on ny Pearlin räkki!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)