Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: marshall jcm 900 50w nuppi
1 2
käsi
11.03.2005 15:14:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen ehkä ostamassa tollaista stäkkiä jossa on nuppina tuo marsun jcm 900 ja kaappina 4x8. käytettyjä molemmat.
laitteet on ehjät ja muutenkin hyvä kuntoiset. olen testannut
 
voisiko joku laittaa kommenttia tosta nupista, onko se hyvä ja riittävä esim keikoille. ja miten hyvin tuo laite kestää,
hinta olis kait tuollainen 500e, mutta hintaan sisältyy myös säröpedaali, marshallin joku jonka nimeä en muista.
 
en itse marshallin laitteita juurikaan tunne, siksi kyselen.
olenko sokeana maksamas liikaa
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Kassu
11.03.2005 16:20:19 (muokattu 11.03.2005 16:20:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se 500 ole kauhea hinta, mutta ei nyt mitenkään kovin edullinenkaan. Ihan ok. Joku nyt varmasti tulee sanomaan että JCM800-vahvistimenkin saa 300 eurolla mutta paskan marjat. Hintataso nykyään 900-sarjan vahvareillakin on 400-500 euroa.
 
Lisäys: Mene kauppaan ja kokeile. Tehot riittävät varmasti. 4x8? Eikö mieluummin 2x12 tai 4x12?
 
tunkki
11.03.2005 16:49:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen ehkä ostamassa tollaista stäkkiä jossa on nuppina tuo marsun jcm 900 ja kaappina 4x8. käytettyjä molemmat.
laitteet on ehjät ja muutenkin hyvä kuntoiset. olen testannut
 
voisiko joku laittaa kommenttia tosta nupista, onko se hyvä ja riittävä esim keikoille. ja miten hyvin tuo laite kestää,
hinta olis kait tuollainen 500e, mutta hintaan sisältyy myös säröpedaali, marshallin joku jonka nimeä en muista.
 
en itse marshallin laitteita juurikaan tunne, siksi kyselen.
olenko sokeana maksamas liikaa

 
Itse kans kyllä katselisin jonkun muun kaapin. 900:n luonne on hieman nenäkäs ja se kaipaa alapäävoittoista kaapia. Mutta kukin tietysti tyylillään.
 
-Strapping young lad-
käsi
11.03.2005 17:35:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en ole liikkeestä tuota ostamassa. siksi kyselen kun en ole juurikaan marsujen kanssa ollut tekemisissä. se mitä tuolla olen soittanut se on kuulostanut hyvältä, mutta pitää vielä päästä testailemaan.
 
tuo 4x8" ajattelin jossain välissä vaihtaa 2x12" tms kaappiin, mutta myyjä myy tollaista pakettia. hoitoalan palkat kun on persiistä niin tuo 500e kuulostaa kovalta hinnalta. mitä katselin muita hintoja niin esim combona peaveyn bandit 112 on aikas hyvä.
 
tuosta jcm sarjasta olen kuullut aika paljon hyvää, mutta jonkin verran haukkujakin. pitää vielä miettiä. lisää kommentteja tuosta jcm hässäkästä otan vastaan mielelläni
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Kassu
11.03.2005 17:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuosta jcm sarjasta olen kuullut aika paljon hyvää, mutta jonkin verran haukkujakin. pitää vielä miettiä. lisää kommentteja tuosta jcm hässäkästä otan vastaan mielelläni
 
Niin ja JCM-sarjahan on melkoisen laaja. JCM800, 900 600 ja ainakin vielä 2000. Plus että jokaisen "sarjan" alla kulkee 4-5 mallia. Siis JCM-sarjan vahvistimia on kymmeniä. Että kannattanee perehtyä jokaisen vahvistimen ominaisuuksiin. Soitin Huttusella ainakin jokinaika sitten oli 100w JCM900. En tiedä onko enää.
 
käsi
11.03.2005 18:31:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos en tota jcm 900 50w nuppia ja siihen sitä alakaappia osta, tuskin ostan muita malleja. tämä tarjous mulle tuli yllärinä siksi sitä mietin
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Kassu
11.03.2005 18:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos en tota jcm 900 50w nuppia ja siihen sitä alakaappia osta, tuskin ostan muita malleja. tämä tarjous mulle tuli yllärinä siksi sitä mietin
 
Sanon siis suoraan mitä äskeisessä viestissäni tarkoitin: Mene kokeilemaan että sua ei ala vituttaa myöhemmin että löit kätesi paskaan. JCM900 on varmasti top 5 marshallin vihatuimmat vahvistimet-listalla. Omasta mielestäni se on varsin hyvä vahvistin. Käy kokeilemassa jossain, mielellään juuri sitä vahvistinta.
 
Boltsa
11.03.2005 18:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM900 on varmasti top 5 marshallin vihatuimmat vahvistimet-listalla.
 
Oftopic mutta taitaa valvestatet johtaa tuota listaa :)
 
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
käsi
11.03.2005 20:10:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sama se minkä vahvistimen ostaa niin aina on hyviä ja huonoja puolia. itse en juurikaan marshalleista mitääntiedä.
peaveyn bandit 112:n soundiin tykästyin, mutta olen juuri tuolla jcm900 50w nupilla ja siinä olevilla kaapeilla soittanut paljon bänditreeneissä.
 
aikomus on vielä mennä vähän testailemaan sitä ja kokeilemaan mitä siitä saa irti. clean ja särö saundeissa siis.
pedaaleilla tietty pystyy soundia muuttamaan mutta ei niilläkään paljoa voi pelastaa jos perus soundi on perseestä.
 
nyt kun olen selaillut tämän päivän aikana noita marsujen infoja läpi ja hintoja kattellut, ei tuo 500 euroa noista kovin pahalta tunnu.
 
siksi kyselen että en joutuisi kustuksi linssiin, eli että en maksaisi liikaa ko. vermeistä. yhden lisä kaapin joudun varmaankin lähitulevaisuudessa ostamaan tuohon jos tuon nyt päätän ostaa.
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Keke Urlaub
11.03.2005 20:28:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa varauksella harmony kentraali katsella läpi ko. vahvistimen osalta. Suosittelen myös testaamista.
Kaapille ja nupille 500e ei kyllä ole paha hinta. Tuohon kaappiinhan saattaa modata esim. 2x12 tilalle, nythän on elementtitilaus meneillään :).
 
Ben_D
11.03.2005 20:33:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sama se minkä vahvistimen ostaa niin aina on hyviä ja huonoja puolia. itse en juurikaan marshalleista mitääntiedä.
peaveyn bandit 112:n soundiin tykästyin, mutta olen juuri tuolla jcm900 50w nupilla ja siinä olevilla kaapeilla soittanut paljon bänditreeneissä.
 
aikomus on vielä mennä vähän testailemaan sitä ja kokeilemaan mitä siitä saa irti. clean ja särö saundeissa siis.
pedaaleilla tietty pystyy soundia muuttamaan mutta ei niilläkään paljoa voi pelastaa jos perus soundi on perseestä.
 
nyt kun olen selaillut tämän päivän aikana noita marsujen infoja läpi ja hintoja kattellut, ei tuo 500 euroa noista kovin pahalta tunnu.
 
siksi kyselen että en joutuisi kustuksi linssiin, eli että en maksaisi liikaa ko. vermeistä. yhden lisä kaapin joudun varmaankin lähitulevaisuudessa ostamaan tuohon jos tuon nyt päätän ostaa.

 
Jos tykkäät Peaveyn soundista niin osta se. Ei sitä Marshallia kannata väkisin ostaa.
 
käsi
11.03.2005 20:46:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tykkäät Peaveyn soundista niin osta se. Ei sitä Marshallia kannata väkisin ostaa.
 
tässä heilunkin kahden vaiheilla kumman ottaisi. no molempien soundista tykkään. peaveystä tiedän enemmän kuin marsusta. siksi tuo marsu tuntuu huonommalta vaihtoehdolta, mutta en halua taas sen takia hylätä sitä etten tiedä marshallin tuotannosta mitään. iso syy miksi kyselen tousta on se, että miten hyvin tuo jcm900 pitää "hintansa" ja kuinka hyvin ne kestää.
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Kassu
12.03.2005 00:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä heilunkin kahden vaiheilla kumman ottaisi. no molempien soundista tykkään. peaveystä tiedän enemmän kuin marsusta. siksi tuo marsu tuntuu huonommalta vaihtoehdolta, mutta en halua taas sen takia hylätä sitä etten tiedä marshallin tuotannosta mitään. iso syy miksi kyselen tousta on se, että miten hyvin tuo jcm900 pitää "hintansa" ja kuinka hyvin ne kestää.
 
Niin, kyllähän ne nyt kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin uudet, piirilevylle kootut marshallit. Kannattaa ihmeessä kokeilla sitä 900-vehjettä. Käyttökelpoisia soundeja saa varsinkin yliohjaamalla puhdasta kanavaa EQ:lla tai overdrivella.
 
käsi
12.03.2005 06:43:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt loppu jahkailu, ostin sen jcm900 nupin eilen illalla. eipä tarvi miettiä enää. toinen lisäkaappi pitää laittaa ostos listalle seuraavaksi
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Kassu
12.03.2005 10:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt loppu jahkailu, ostin sen jcm900 nupin eilen illalla. eipä tarvi miettiä enää. toinen lisäkaappi pitää laittaa ostos listalle seuraavaksi
 
Juu. Kannattaa tosiaan suosia vaikka marshallin omia 2x12- ka 4x12 kaappeja. Esim. 1936, 1960.
 
Jussi Guitar
15.03.2005 10:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Kannattaa tosiaan suosia vaikka marshallin omia 2x12- ka 4x12 kaappeja. Esim. 1936, 1960.
 
Mä sanoisin et Marshallin 2x12 on se käytännöllisempi tuntien jonkin verran suomen kuppiloiden kokoa.
4x12 on toki "slashimpi" mut ne paikat missä tolla voi luukuttaa tai et se ylipäätään mahtuu lavalle on kuitenki sit jo ISONPEEAAN paikkoja.
 
Mutta mutta jos sä tykkäät peaveyn saundista niin toi 4x8 voi olla lähempänä sitä kuin ne 12tuumaset.
 
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA.
Marzi
15.03.2005 11:03:06 (muokattu 15.03.2005 11:03:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4x12 on toki "slashimpi" mut ne paikat missä tolla voi luukuttaa tai et se ylipäätään mahtuu lavalle on kuitenki sit jo ISONPEEAAN paikkoja.
 
Ööö... Miksi pitää aina luukuttaa. 30W Voxiakaan ei voi koskaan luukuttaa missään. Enempi elementtejä kuulostaa monesti paremmalta. Varsinkin enemmän oikeanlaisia elementtejä. Vintage30- tai Greenback -varustettuja kannattaa tsekata siihen kaveriksi ainakin kokeeksi.
 
Ja saman tilan se 2x12" vie ku 4x12", paitsi korkeussuunnassa. Painaa enempi, mutta sou?
 
Mulla on muuten sama 50W marsnalli, oon tykänny ja on kestäny. Kaverin samanlaisesta, mutta 100W:sta paloi ic-piiri. Maksoi muutaman kympin korjata.
 
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
JCM
15.03.2005 12:38:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AAAAH.
 
Pää repeää taas, helvetin helvetti. Täällä puhutaan VAAN JCM 900:sta.
 
Koittakaa ny ymmärtää että jos on JCM 900 High Gain Dual Reverb ja JCM 900 High Gain MKIII Master Volume vaikkapa vierekkäin niin kyseessä on ERI vahvistimet, tyystin erilaiset.
 
Molemmat kyllä hyviä, mutta tuommonen yleistys ottaa päähän. MALLEJA on erilaisia, jokaiselle uskon että sopiva löytyy kun kirjo on kuitenkin Marsuissakin sen verran laaja.
 
Aiheeseen, kaappi+nuppi jos saa 500€ (olettaen että ne on kunnossa) niin hinta on vähintäänkin ihan kohdallaan kyllä.
 
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Kassu
15.03.2005 12:40:54 (muokattu 15.03.2005 12:41:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AAAAH.
 
Pää repeää taas, helvetin helvetti. Täällä puhutaan VAAN JCM 900:sta.
 
Koittakaa ny ymmärtää että jos on JCM 900 High Gain Dual Reverb ja JCM 900 High Gain MKIII Master Volume vaikkapa vierekkäin niin kyseessä on ERI vahvistimet, tyystin erilaiset.
 
Molemmat kyllä hyviä, mutta tuommonen yleistys ottaa päähän. MALLEJA on erilaisia, jokaiselle uskon että sopiva löytyy kun kirjo on kuitenkin Marsuissakin sen verran laaja.
 
Aiheeseen, kaappi+nuppi jos saa 500€ (olettaen että ne on kunnossa) niin hinta on vähintäänkin ihan kohdallaan kyllä.

 
Dii:
 
Niin ja JCM-sarjahan on melkoisen laaja. JCM800, 900 600 ja ainakin vielä 2000. Plus että jokaisen "sarjan" alla kulkee 4-5 mallia. Siis JCM-sarjan vahvistimia on kymmeniä. Että kannattanee perehtyä jokaisen vahvistimen ominaisuuksiin.
 
JCM
15.03.2005 13:36:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dii:
 
Hokasin!
 
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «