Aihe: Jackson Performer-sarja.
1 2
Gypsy
11.03.2005 23:12:57 (muokattu 11.03.2005 23:13:44)
Ihan hyviä pelejä. Joskus 90 luvun puolivälissä tommosen hinta tais olla vähän vajaa kolme tonnia (mk) uutena, ehkä 2900. En tiedä mikä on nykyään käytettyjen hintataso.
Niq
12.03.2005 08:39:22

Käytettyjen hintataso on alhaalla, johtuu varmaankin lähinnä siitä että noista löytyvä lisenssifloikkatalla on jotain joulutinaa ja se varmasti vuosien käytön aikana on kulunut. Jos tallaa ei oteta huomioon, niin hyviä kitaroita ovat muuten. Itselläni oli saman sarjan halvempi PS-1 ja siitä tuli ihan loistavasoundinen peli kun lukitsin floikantekeleen puupalikoilla paikalleen ja vaihdoin parempaa mikkiä pleksiin. Möin pois lähinnä sen sikaohuen kaulan takia, ei sovellu meikäläisen kouraan.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
Velli
12.03.2005 10:14:42
Olin Joskus 90-luvun loppupuolella ostamassa itselleni juuri tuota PS4:ää. Performer oli noihin aikoihin Jacksonin halvin sarja ja se oli suunnattu lähinnä aloittelijoille. Eivät mitään erityisen laatukeppejä ole, mutta kyllähän noilla nyt soittelee. Hinta oli tosiaan n. 3000mk.

Niin kuin joku jo mainitsikin, niin se talla on kyllä ihan susi (tehty huonoista materiaaleista).
Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN.
solgrav
12.03.2005 10:39:19
Olin Joskus 90-luvun loppupuolella ostamassa itselleni juuri tuota PS4:ää. Performer oli noihin aikoihin Jacksonin halvin sarja ja se oli suunnattu lähinnä aloittelijoille. Eivät mitään erityisen laatukeppejä ole, mutta kyllähän noilla nyt soittelee. Hinta oli tosiaan n. 3000mk.

Niin kuin joku jo mainitsikin, niin se talla on kyllä ihan susi (tehty huonoista materiaaleista).

Huomasin tallan surkeuden kyllä, ja se ekaksi vähän epäilyttikin. Mut ei siinä nyt lopulta täysin paska ole kuin se vibrakampi (tai lähinnä sen kiinnitys!). Ja kun varaosiakaan ei enää saa...

Juu, ei tainnut 90-luvulla olla markkinoilla mitään 100EURon Harley Bentoneita, tai ESP-LTD:itä aloittelijoille...Nimittäin olen soittanut 10-vuotta kitaraa, ja kyllä tuo PS4 tuntui heti hyvältä käteen. Eikä kaula ole läheskään yhtä ohut kun esim. Ibanezin Prestige-sarjassa! Mutta kokeilemani PS4 oli niin hirveissä säädöissä (ja paskat kielet), ettei siitä sen syvällisempiä johtopäätöksiä voinut vetää...Pitun liukas oli jokatapauksessa soittaa (mikä on hyvä asia).
KORPIMETALLI
mhaarala
12.03.2005 14:27:25
Olivat halvinta Jacksonin sarjaa, itselläni oli seitsemän vuotta Performer PS2 ja kyllähän tuo palveli...

Soitettavuus oli ihan ok tuon hintaluokan vehkeeksi ja minulla se lisenssifloikka piti kyllä vireen pommien pudotteluissakin, mutta kammen kiinnitys oli maailman surkein ja se lonksui ja heilui todella epämiellyttävästi. Puhdas soundi oli yllättävän mukava kaulamikillä, muuten mikit olivat lähinnä ponnettomat. Pulttikaulaisista nyt en muutenkaan pahemmin pidä ja mitään ylimääräisiä ylimmiltä nauhoilta soittamista helpottavia ratkaisuja näissä ei ole. Sustain oli olematon varsinkin ylimmillä nauhoilla, mikä häiritsi erityisesti sooloilua. Oli myös kohtalaisen mieltynyt hurisemaan ja pörisemään.

Verrattaessa nykyiseen kitaraani (mmv-sn) eroja näiden kahden välillä on seuraavasti:

- tietenkin rakenteelliset erot, eli pulttikaula vs set-neck, mmv:ssä paksumpi kaula
- viimeistely, Jacksonin viimeistely oli huolellisemmin ja paremmin tehty kuin tämän mmv:n
- lisenssifloikat taitavat olla melkein yhtä huonoja, tosin mmv:ssä kammen kiinnitys on vähän parempi
- sustain, mmv:n sustain on HUOMATTAVASTI parempi
- mikit ja muu elektroniikka on mmv:ssä toiselta planeetalta (halpa-jacksonit vs EMG-HZ h4)

Aloittelijan kitaraksi Performer käy ihan hyvin. Paljon mitään niistä ei kannata maksaa ja jos vain on vähän enemmän rahaa, niin kannattaa yrittää etsiä mieluummin Professional-sarjalainen käytettynä, ne ovat huomattavasti laadukkaampia kuin Performerit.
spacemonkeyevolution
12.03.2005 14:45:54 (muokattu 12.03.2005 14:47:10)
Itellä PS4:nen palvellut hyvin ja palvelee edelleen. Tosin talla on kyllä lelu ja sitä on tässä ooteltu että se laukeaa lopullisesti. Blokattuna tosin ajelee asiaansa kohtalaisesti, sikäli kun vaan kierteet kiristimistä jne. ovat kunnossa. 280e ei kyllä ps4:sesta ole iso raha, jos kitara on hyvässä kunnossa.

EDIT: niin ja kyllä perfomersarjalaiset pieksää nää uudet js:ssät tuhat nolla.
Don't worry, be heavy
Velli
12.03.2005 15:59:03
EDIT: niin ja kyllä perfomersarjalaiset pieksää nää uudet js:ssät tuhat nolla.

Silloin kun Jackson teki performereita oli myös yksi JS-malli: JS-20. Se oli se kaikista halvin rimpula ja luulenpa että nuo nykypäivän JS:t ovat suoraa jatkoa tuolle JS-20:lle.

Jos muuten tulee jotain teknistä kysyttävää noista performereista, niin kysykää pois. Mulla on tässä edessäni Jacksonin esite vuodelta -98, sieltä löytyy kaikki specsit. Tuo oli muuten vuosi jolloin KE-2 oli ensimmäistä kertaa mukana esitteessä. KE-1:kin löytyy vielä...
solgrav
12.03.2005 18:24:51
- mikit ja muu elektroniikka on mmv:ssä toiselta planeetalta (halpa-jacksonit vs EMG-HZ h4)

Aloittelijan kitaraksi Performer käy ihan hyvin. Paljon mitään niistä ei kannata maksaa ja jos vain on vähän enemmän rahaa, niin kannattaa yrittää etsiä mieluummin Professional-sarjalainen käytettynä, ne ovat huomattavasti laadukkaampia kuin Performerit.

Nokun tuo Performer nyt sattui olemaan paikallisessa musapuodissa sopivasti myynnissä...ja saan luultavasti nykyisestä kepistä sen 200EUR, niin ei ollut niin riskiostos tuo.

Elikkä nuo alkup. mikit ovatten kohtalaisen perseestä? Ajattelinkin noita EMG-HZ mikkejä, tai ainakin H4:sta tallaan pistää, jahka rahat saan.
KORPIMETALLI
spacemonkeyevolution
12.03.2005 19:25:26
Elikkä nuo alkup. mikit ovatten kohtalaisen perseestä?

Ei ne mitkään mahtavat ole, mutta asiansa jollain tapaa ajaa. Etenkin kaulamikillä saa mukavan pehmeen soundin. Ratkaisuna vois olla ehkäpä just tuo et vaihtaa tallaan jonkun hieman tykimmän mikin (täällä suht paljon käyty keskustelua hevi/metallihumppareista, hakua vaan peliin) ja jättää muut paikoilleen. Tai ihan sitten mikä parhaalta ratkaisulta tuntuu.
Don't worry, be heavy
bodomreaper
12.03.2005 20:03:34
Mulla on tällä hetkellä PS-2 ja se on kyl tosi hyvä kitara verrattuna et mitä se makso(260€).Floikka pitää vireen kohtalaisen hyvin.
HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!!
solgrav
12.03.2005 21:08:23
Ei ne mitkään mahtavat ole, mutta asiansa jollain tapaa ajaa. Etenkin kaulamikillä saa mukavan pehmeen soundin. Ratkaisuna vois olla ehkäpä just tuo et vaihtaa tallaan jonkun hieman tykimmän mikin (täällä suht paljon käyty keskustelua hevi/metallihumppareista, hakua vaan peliin) ja jättää muut paikoilleen. Tai ihan sitten mikä parhaalta ratkaisulta tuntuu.

Nykysessä kitarassani ei olekaan muuta kuin tallamikki, ja volyyminamiska. Ei edes Tonea ole, enkä ole muuta kaivannutkaan. Kun en mikään sooloilija ole, niin tallamikki saa olla päällä kokoajan.
KORPIMETALLI
Jormaz
12.03.2005 21:12:25
Jos muuten tulee jotain teknistä kysyttävää noista performereista, niin kysykää pois. Mulla on tässä edessäni Jacksonin esite vuodelta -98, sieltä löytyy kaikki specsit. Tuo oli muuten vuosi jolloin KE-2 oli ensimmäistä kertaa mukana esitteessä. KE-1:kin löytyy vielä...

Mulla on varmaan sama esite jossain. Eikös siinä ollu RR-2 joka oli joku ihan Frankenstein, Japanissa tehty, eebeniotelauta ilman merkkejä, pulttikaula..?

Kannessa oli joku härskisti pensselillä maalattu Dinkyn tapainen?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4
Velli
12.03.2005 22:04:58
Mulla on varmaan sama esite jossain. Eikös siinä ollu RR-2 joka oli joku ihan Frankenstein, Japanissa tehty, eebeniotelauta ilman merkkejä, pulttikaula..?

Kannessa oli joku härskisti pensselillä maalattu Dinkyn tapainen?

Eikun tässä on Marty Friedman kannessa soittamassa KE1:tä...
Jormaz
12.03.2005 22:10:34 (muokattu 12.03.2005 22:11:54)
Eikun tässä on Marty Friedman kannessa soittamassa KE1:tä...

Tarkistin, oot ihan n00b, mun kataloogi on -98 :)

http://www.vintaxe.com/catalogs_american_jackson.htm

L: Ei kun siis -97 :)

Oon juonu joko

a) liian vähän kaljaa
b) liian paljon kaljaa
c) veikkaan vaihtoehtoa "a"
In Goth We Trust!
The 666 Club #4
trent
12.03.2005 22:22:24 (muokattu 12.03.2005 22:23:07)
Mulla oli tuollainen PS4 n. 5vuotta sitten. Luovuin siitä koska siinä oli paskat mikit, kiersi niin p****leesti ja kammen sovitus oli aika holoholo. En jaksanut korjata puutteita vaan ostin Ibanez RG570:n ja olen edelleen tyytyväinen.
mhaarala
13.03.2005 17:47:48 (muokattu 13.03.2005 17:48:40)
Nokun tuo Performer nyt sattui olemaan paikallisessa musapuodissa sopivasti myynnissä...ja saan luultavasti nykyisestä kepistä sen 200EUR, niin ei ollut niin riskiostos tuo.

Elikkä nuo alkup. mikit ovatten kohtalaisen perseestä? Ajattelinkin noita EMG-HZ mikkejä, tai ainakin H4:sta tallaan pistää, jahka rahat saan.

Alkuperäiset mikit ovat lähinnä ponnettomat, mutta niin kuin sanoin, kaulamikillä saa yllättävän hyvän kliinin. Pidin siitä jopa enemmän kuin kalliimman Professional-sarjalaisen soundista. Ja oli se Performeri muutenkin yllättävänkin monipuolinen soitin siinä mielessä että siitä irtosi soundi aika monenlaiseen tarpeeseen. Muilta osin soitin onkin sitten vähän "no jaa"-tasoa, vaikka JS-sarjan päihittääkin kirkkaasti. Ja perus-stratocasterin. :P Tuo H4 on aika hyvä vaihtoehto tallaan, itse pidän mikin soundista paljon.
solgrav
13.03.2005 18:24:23
Mulla oli tuollainen PS4 n. 5vuotta sitten. Luovuin siitä koska siinä oli paskat mikit, kiersi niin p****leesti ja kammen sovitus oli aika holoholo. En jaksanut korjata puutteita vaan ostin Ibanez RG570:n ja olen edelleen tyytyväinen.

No kammen saa kyllä kikkailtua, ja mikin vaihdettua. Se tässä vähän oli tarkotuskin, koska rahaa ei liikaa ole ni ostetaan halvempi kehityskelponen kepukka...

Meinasin pistää tuon "uudemman mallisen" kammen tuohon, eli tämä missä on kammessa itessään sellanen mutteri. Toimiva systeemi kun saa kammen siihen asentoon kun haluaa. Aattelin patentoida sen kiinni pultilla (jonka kierre sopii tuohon uuteen kampeen), ja toiselle puolelle tallaa ohut mutteri. En keksi miks tuo ei toimis...jos nyt kukaan ymmärsi.
KORPIMETALLI
mhaarala
13.03.2005 18:32:24 (muokattu 13.03.2005 18:33:49)
Sitä kampea muuten ei sitten saa kikkailtua ellei vaihda koko tallaa. Minullakin oli tarkoitus rakennella ja customoida PS2 uuteen uskoon, mutta totesin että se tulisi maksamaan aivan liikaa saavutettavaan hyötyyn nähden.
apuri
13.03.2005 18:41:48
Sitä kampea muuten ei sitten saa kikkailtua ellei vaihda koko tallaa.

Vanhemmissa jt-500 talloissa mitä noissa ps-sarjalaisissa on kammen kierteet sustainblokissa. Blokkia pitää kaventaa sahaamalla pala pois niin sen jälkeen holkkikammen (esim. schaller) saa paikoilleen helposti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)