Iisakki 09.02.2005 22:52:45 | |
---|
Olen alle puoli vuotta laulua harrastanut ja kehitystä tuntuu tulevan erittäin nopeasti. Ongelmana on kurkun kuivaminen. Aamuisin ja yöllä tuntuu kuin hiekkaa massuttaisi.. Kuivuus häviää kun 10min. nieleskelee haaleaa vettä. En ole varma johtuuko tuo laulamisesta, eli onko muilla ollut samanlaista? |
Triskal 09.02.2005 23:32:14 | |
---|
Vopi olla kuiva huoneilma kyseessä. |
Tellervo 10.02.2005 09:31:07 | |
---|
Mulla tulee vastaavia oireita tupakoinnista. Minimumo. |
bibly 10.02.2005 20:52:01 | |
---|
oletko kokeillut kaikenlaista volyymin vaihtelua? en tietysti tiedä auttaako se, mutta itse olen laulanut kohta 6-vuotta kuorossa/bändissä.. eli, koita laulaa ensin hiljempaa ja rauhallisemmin, sitten kovempaa että veri tirskuu.. jos kurkku kuivuu, niin voi ei.. |
tanjuli 11.02.2005 17:37:06 | |
---|
pika-apua kurkun kuivuuteen saa, kun jonkun aikaa pureskelee kielensä takasivuja takahampaillaan. alkaa kuola irrota ja on jotain nieltävää. kätevä just ennen keikkaa kun ei viitsi hirveitä määriä vettä juoda ettei tartte juosta vessaan ekan biisin jälkeen. [i hear voices but at least they're on tune] |
nikomati 17.02.2005 19:06:09 | |
---|
1 olut. Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä |
LNA 18.02.2005 09:02:46 | |
---|
En tiedä mikä vikana, kun itselläni on myös aina öisin tolkuton jano (vaikka päivisin juon vähintäänkin sen pari litraa vettä), mutta kaupunkilaistytön maalaisjärki sanoi, että "ota tyttö vesilasi yöpöydälle viereesi". Ja kas tuo on helpottanut. Ei tarvitse sängystä kömpiä keittiöön ja karistaa viimeisiä unia turhaan aamuyöllä pois, kun voi kurkottaa, hörpätä vähän ja jatkaa suoraan unia. Liikaa ei tosin kannata illalla ja aamuyöllä vettäkään ryypätä, sillä vessareissut ovat myös oivallisia valveistuskeinoja.. You have 13 hours in which to solve this Labyrinth.. |
out of breath 09.03.2005 12:25:26 (muokattu 09.03.2005 12:25:57) | |
---|
1 olut. komppaan paitti että III se olla pitää Only one way to say it, so I'll say it! |
komppaan paitti että III se olla pitää eiku IVA |
marsescos 24.03.2005 12:46:03 | |
---|
Käväse ostaa reinboun halpa-suklaata, ja tempaset ne tuorevoiteluksi, nii kyllä se siittä. Music varies with the contrast of mind |
Cristian 01.04.2005 19:42:43 | |
---|
Vettä. Ja taas vettä. :) Ja ei ruokaakaan 1,5-2 tuntia ennen laulamista sovi unohtaa... Ruokahan sisältää suureksi osaksi vettä, mikä erittyy sen sulaessa. Yhteensä ruoat+juomat nestettä olisi hyvä saada vähintään 4 litraa päivässä. On tietty yksilöllistä. Jos laulaa tosi paljon, kannattaa hankkia kivennäisaineita myös muualta kuin ruoasta. Rauta, magnesium, sinkki. Jo lähtee. |
Keppis 13.06.2005 21:40:33 | |
---|
Tekeeköhän khavi sen, kun mulla aina välillä on sellasia päiviä, että "möristessä" kurkku kuivuu tosi nopeesti, ja sit kun kurkku on kuiva sattuu. Toisina päivinä taas lähtee rennosti ja vaivattomasti hetken äänenavauksen jälkeen. Virsissä on munaa! |
Mirrinsane 19.06.2005 16:59:14 | |
---|
Tekeeköhän khavi sen, kun mulla aina välillä on sellasia päiviä, että "möristessä" kurkku kuivuu tosi nopeesti, ja sit kun kurkku on kuiva sattuu. Toisina päivinä taas lähtee rennosti ja vaivattomasti hetken äänenavauksen jälkeen. limakalvojen kuivuminen voi johtua monesta seikasta, kahvista, alkomahoolista, huonosta ilmasta(siis sen laadusta) ja erinäisista allergioista. haalea vesi on se paras apu, ellei ainoa. Se on pojat sellanen juttu Pastilli? |
wrshredder 20.06.2005 11:04:34 | |
---|
Mulla kuivui kurkku pääsykokeissa. johtu varmaa siitä ko jännitin niin paljon. "I SUREENDÖ I SUREENDÖ , IM GIVIN AP THE ROUL OF PRETEENDÖ , OU PII TEENDÖR, KÖÖRL PII TEENDÖR , KÄNT JU FIIL TÖ LAAV TÄT I SEEND TU JUUUUU... I SUREEENDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!! |
eppe 20.06.2005 12:31:01 | |
---|
Tekeeköhän khavi sen, kun mulla aina välillä on sellasia päiviä, että "möristessä" kurkku kuivuu tosi nopeesti, ja sit kun kurkku on kuiva sattuu. Toisina päivinä taas lähtee rennosti ja vaivattomasti hetken äänenavauksen jälkeen. no kahvihan tunnetusti kiihdyttää aineenvaihduntaa, joten se mitä juot tulee äkkiä ulos. Ja oon kuullu (ja kokenu) että kahvi tuntuu kuivattavan "kurkkua". Isosisko on laulunopettaja ja sanoikin sen olevan ns. diureetti. Se siis just kuivattaa. Aina pitäs juoda myös vettä jos vetää jotain diureettia. Alkomahooli on kanssa. Korjatkaa jos menin ihan pahasti metsään. |
d-iivil 20.06.2005 13:27:29 | |
---|
no kahvihan tunnetusti kiihdyttää aineenvaihduntaa, joten se mitä juot tulee äkkiä ulos. Ja oon kuullu (ja kokenu) että kahvi tuntuu kuivattavan "kurkkua". Isosisko on laulunopettaja ja sanoikin sen olevan ns. diureetti. Se siis just kuivattaa. Aina pitäs juoda myös vettä jos vetää jotain diureettia. Alkomahooli on kanssa. Korjatkaa jos menin ihan pahasti metsään. Et mennyt :) Mulla on aina talvisin öiden jälkeen kurkku kuin sahara, johtunee siitä että talvella ilman kosteus on jokseenkin pienempi kuin kesällä (??) Olispa leuhkaa jos sais aikaiseksi hankkia semmoisen ilman kosteuttajan tänne kämppään aina öiksi pöhisemään :) |
Angie 12.11.2005 18:47:16 | |
---|
You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
(IMIK-jäsen #19) |