Aihe: Tomi Markkola - Kotimaa
1 2 3 4 5 6
half
10.03.2005 19:13:38
..jos löytyy tuo basisti jolla on kalusto ja auto, paikka olis kuulemma auki kyrön pändissä. sirpa kyrön.

Onko paljon keikkaa ?
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
uruttaja
10.03.2005 23:03:45
On muuten levyttänyt sävellykseni 'Hiekkarakkautta.':)

Siitä kunnia Sertsolla ja Arjalle.
Martso
11.03.2005 08:49:53

Tälle varmaan olis tilaa omana threadinäki, mutta: Onko tämmöisen normaalin perusiskelmän tekeminen säveltämistä? Vai riittääkö joku esim "kirjoittaminen" sanaksi? Melkein kaikkialla muualla käytetään kahta eri sanaa, esim. songwriting ja composing, jossa composing=säveltää liittyy aina isoihin teoksiin. Mielipiteitä?
"Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen!"
Neljä Ruuvia
11.03.2005 08:59:19 (muokattu 11.03.2005 09:02:37)
Tälle varmaan olis tilaa omana threadinäki, mutta: Onko tämmöisen normaalin perusiskelmän tekeminen säveltämistä? Vai riittääkö joku esim "kirjoittaminen" sanaksi? Melkein kaikkialla muualla käytetään kahta eri sanaa, esim. songwriting ja composing, jossa composing=säveltää liittyy aina isoihin teoksiin. Mielipiteitä?

Kyllä se mun mielestä on nimenomaan säveltämistä. Voitais myös kysyä että missä mielessä jonku 8 tahdin teeman pyörittely eestaas ja isolle bändille orkestrointi on säveltämistä.
Useinkaan edes klasari puolella ne itse aiheet ei ole kovinkaan pitkiä.Keveyllä puolella kun tuota kutsutaan sovittamiseksi.
Edit:Kirjoittaminen on musta jotain missä ollaan tekemisissä tekstin kanssa.Sanoittaja on kirjoittaja.
Sertzo S
11.03.2005 09:08:09

Mulle käy ilmaisumuotona iskelmien tekijänä noista mikä vain. Kyllä noissa perusikelmissäkin on oma luomisvaiheeensa ja ei ne kaikilta synny, kuten niihin liittyvä sanoittaminenkaan. Käyttömuusiikkia samoin intervallein kuten ns. taidemusiikki, ooppera, mutta vain noin kolmeen minuuttiin kiteytettynä, josta moni jopa pitää ja jotkut taas eivät. Minua voidaan nimitää vaikkapa lauluntekijäksi, jos säveltäjä kuulostaa liian arvokkaalta.
Neljä Ruuvia
11.03.2005 09:11:44
Compose tarkoittaa jotakuinkin suomeksi että " laittaa kasaan,koostaa" ,ei mitään sen ihmeellisempää. Suomen kielen säveltäjä on vähän ehkä arvoltaan vääränlaisen korostuksen saanut.
Sertzo S
11.03.2005 09:15:30 (muokattu 11.03.2005 09:20:08)
Compose tarkoittaa jotakuinkin suomeksi että " laittaa kasaan,koostaa" ,ei mitään sen ihmeellisempää. Suomen kielen säveltäjä on vähän ehkä arvoltaan vääränlaisen korostuksen saanut.

Minua voidaan sanoa aivan hyvin myös koostajaksi, koska osaan lauluni myös koostaa kuultaviksi konaisuuksiksi, kuitenkin rajoitteeni joiltain osin tuntien. :)
manjaana
11.03.2005 11:36:06 (muokattu 11.03.2005 11:38:17)
Minua voidaan sanoa aivan hyvin myös koostajaksi, koska osaan lauluni myös koostaa kuultaviksi konaisuuksiksi, kuitenkin rajoitteeni joiltain osin tuntien. :)

Heips kukkuu sinne saimaan ihanille vesistöille...., jokos on Sipolan lätty markkinoilla, vai oliko se sinkku sittenkin..? voisin ostaa kuunneltavaks koemielessä.. ;o)
Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee...
mack the knife
11.03.2005 12:09:26
Onhan ne termit menny vähän aikojen kuluessa ristiin ja rastiin.
Mulla on ollu sellainen ajatus, että jos ei tee biisiin tekstiä eikä osaa melodiaakaan nuoteille laittaa, niin ei voi sanoa, että kirjoitin laulun.
Eihän tämä henkilö ole siinä kynään koskenutkaan, kunhan on vetäny kaseetille ehdotelman siitä, mikä sitten muuttuu suurin piirtein kokonaan tuottajan käsissä. Jos sinne asti pääsee.
Parempi sanoa vain, että tein kappaleen.
Tuli tuossa mieleen, että kun Irving Berlin oli tehnyt White Christmasin, niin se sanoi tuottajalle, että tämä on paras laulu, minkä olen kirjoittanut. Eikä osannut kuitenkaan kirjoittaa edes ukko nooaa paperille. Eihän se silloin sitä kirjoittanut, kuulostaa turhan juhlalliselta.
Ridgen artikuloitu raivo ansatiimin edessä!
clave
11.03.2005 12:52:08

Kyseessä - riippumatta lopputuloksesta - on luova työ. Sitä pitää arvostaa. Luovan työn tuotos koskettaa eri ihmisiä erilailla kuitenkin jokaista tunnetasolla. Musiikki aiheuttaa tunteen kautta elämyksen, aukoen korttipakkoja.
Musiikkia voidaan toki lähestyä analysoimalla sitä suorittamisen ja tekniikan kautta, eikä se sinänsä ole väärin tai oikein sekään. Itse lähestyn aina tunteen kautta, miksi joku musiikki puhuttelee minua enemmän kuin joku toinen?
Eihän aborginaalien didgridoomusiikissa tai intiaanien rummutuksessa tai saamelaisten jokhaamisessa ole niinkään monimutkaisia melodioita, mutta ne aiheuttavat voimakkaita (tunne)reaktioita aina transsia myöten. Ehkä niissä on improvisaatiolle lähtökohtaisesti enemmän tilaa vaikka teostoilmoitukseen laitettaisiinkin säv. trad.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
dizzy
11.03.2005 14:55:49

Tiesin... kokeilin... ja niinhä nappas serzo koukkuun.
jeppeq
11.03.2005 20:18:23
Onko paljon keikkaa ?

johtuen ilmeisesti taiteilijan näkemyksestä, realiteetti lienee 3-6 osastolla, koska "elämä on".Mahdollisuudet riippuu "kekseliäisyydestä".Kyseessä roolinvaihto, kai..
Jos haluat tarkempaa, laita vaikka pikaviesti, annan yhteystiedot. Itse tunnen vaan nykyisen bass+auto+pa -henkilön. kauppas mulle tilaa, jatkan omillani. Välitän tietoa
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
Heikki L.
12.03.2005 02:33:04

Ketäs siinä Kyrön bändissä on viime aikoina soitellu? Tuurailin joskus Luxos-aikoina muutamia keikkoja, onko samat jäbät ollu kehissä?
Shack!
Martso
12.03.2005 02:59:46
Ketäs siinä Kyrön bändissä on viime aikoina soitellu? Tuurailin joskus Luxos-aikoina muutamia keikkoja, onko samat jäbät ollu kehissä?

Jos noin hyvän basistin pitää kysellä tuommosia asioita kun saa soittaa noin hyvän basistin kans? En jymmärrä?"
Heikki L.
12.03.2005 11:44:51

Jos noin hyvän basistin pitää kysellä tuommosia asioita kun saa soittaa noin hyvän basistin kans? En jymmärrä?"

?
Shack!
jeppeq
12.03.2005 12:59:38

Ymmärtääkseni nykyiset pelimannit on sieltä oulunkylän kaupunginosasta enimmälti.En tunne muita ku väistyvän basistin.
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
Sertzo S
12.03.2005 15:31:50
Tiesin... kokeilin... ja niinhä nappas serzo koukkuun.
Täytyyhän sitä jotenkin itseään aina välillä kehua. ;)
Tankoprinssi
12.03.2005 21:37:20

?

Herätit mielenkiintoni ja kävin kuuntelemassa tämän "Laurilan Heikin" ääninäytteen ja todellakin AMMATTIBASISTI. Siinä tehtiin muutakin kuin soitettiin siitä kohtaa missä oli otelaudalla lämpimin paikka.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Martso
13.03.2005 13:08:24

HEHEE!! Onpas Martso ollu tuhannen kännissä! :) Anteeksi veljet.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)