Aihe: Pikkusormi vitosissa
1 2
lavaamo
06.03.2005 19:33:29
En nyt tiedä onko se oikein vai väärin mutta itse olen soittanut vitoset aina noin ja tuplaukset barreena
Jzci
06.03.2005 19:54:59

Slash soittaa noin. Minusta tuntuu että melkein kaikki soittaa noin, minä myös.
Näyttää siistimmältä kuin etusormi ja nimetön yhdistelmä :)
Heviasmo
06.03.2005 20:48:13
Vähän riippuu.

Noin yleensä otan aina voimasoinnut oktaavituplauksella, joten väkisinkin sen pikkurilli tulee mukaan. Mutta joissain nopeissa riffittelyissä käytän yleensä etusormi + nimetön yhdistelmää.

Ja kyllä se pikkusormi kehittyy pikkuhiljaa, kun sitä käyttää aktiivisesti ja tasapuolisesti samaan tapaan, kuin muitakin sormia. Itse opettelin heti kitaran ensimmäistä kertaa kouraan napattuani pikkusormen käytön kaikenlaisissa jutuissa, ja nykyään sillä pystyy kyllä tekemään samat jutut, kuin muillakin sormilla (pull-offit, hammer-onit, slidet, vibratot, yms..).
"Fuck it, kids love it!" -Jack Owen
StJerky
07.03.2005 14:57:56
Noin yleensä otan aina voimasoinnut oktaavituplauksella, joten väkisinkin sen pikkurilli tulee mukaan. Mutta joissain nopeissa riffittelyissä käytän yleensä etusormi + nimetön yhdistelmää.

Samma här.
waukku
07.03.2005 15:37:31
Ite soitan nimettömällä, myös oktaavi tuplaukset. Aikamoiset kourat miulla tosin on.
How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all?
FinJay
07.03.2005 18:30:26
Taitaa vaikuttaa oudolta, mut mie otan vitoset etusormella ja keskisormella... :/ Pitempään kun soittelee, niin tulee kyllä peukku kipeeks :) Pitänee vissiin opetella oikeesti soittamaan :D
Hern ndez
08.03.2005 21:07:55
Tuonne 12. fretin tienoille asti käytän yleensä etu+pikku, siitä ylöspäin etu+nimetön.

Mä käytän aina etu+nimetön+pikku. mul on niin pienet sormet et saan vitossoinnut vedettyä 24 nauhalle asti. sis niin et etusormi on 22 nimetön 24 ja pikku 24.
Lennu
10.03.2005 16:57:37

Mun perverssi mieleni luki tuon otsikon aika pahasti pieleen.

Jos mää verän D-muotoisia vitosia, niin sit on pikkis mukana.
"Pipari on kaunista, kun sitä jaetaan rakkaudella.", -Fortune.
wiljo
10.03.2005 19:08:36 (muokattu 10.03.2005 19:12:25)
itse soitan kyllä ihan normaalisti etusormi + nimetön ja tarvittaessa pikkurilli oktaavituplaukseksi.

Mä soitan myös näin, paitsi että mullon oikeestaan aina se pikkurillikin mukana. Itseasiassa yleensä on keskisormikii painettuna johonkin kohti otelautaa vaikkei soittais ku ne kolme kieltä, tiedä sitten mistä moinen johtuu.
Synnyttäjä
11.03.2005 09:08:57

Itse soitan ihan sillä etusormi+nimetön(+pikkurilli oktaavilla) -tekniikalla. Käytän myös aika usein tekniikkaa, jossa 'vierekkäiset' vitossoinnut soitetaan kättä liikuttamatta. Toimii erityisen hyvin jos soinnut löytyy eri kieliltä. Esim. vaikka F#5 e- ja a- kielten 2. ja 4. nauhalta(etusormi+nimetön) -> C5 a- ja d- kielten 3. ja 5. nauhalta(keskisormi+pikkurilli). Dave Mustaine taitaa jonkun verran tuota tekniikkaa käyttää.
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
Gulo
11.03.2005 10:30:13
Ihte soittelen etusormella ja nimettömällä. Sen oktaavituplauksenkin ottaa kyllä sillä nimettömällä ilman sen kummempia vaivoja, jos tarpeen. Tälläinen siitä, että pikkurilliä tarvii monesti bluesia soittaessa johonni muuhun. Bluesilla kun pentuna aloitin, niin siitä se on jäänyt. Tosin olen myöhemminkin havainnut, että nimetön on turha jättää vain siihen väliin roikkumaan: kaks sormea vitossoinnun välissä toimettomana on mielestäni vähän epäkäytännöllistä. Pikkurilliä käytän viitossoinnussa vain keskisormen kanssa, ja kyseessä on tosiaan poikkeustapaus, eli yleensä sellainen kun seuraava sointu on jokin täysin mystinen vääntö alaspäin. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)