Aihe: Mikä basso "yleisbassoksi?"
1 2
LaXu
10.03.2005 21:52:59
Mikähän nyt sitten mahtaisi olla ainoaksi bassoksi hyvä vaihtoehto n. 500-1000€:n hintaluokassa? Eli hakusessa basso, jolla sujuu niin rokit, funkit kuin släpitkin. Kitarapuolella tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä soittimelta haluan ja mitä katsella, mutta bassopuolella on vähän kuin aloittaisi alusta.

Tähän mennessä olen muutamia Ibanezin ja Yamahan bassoja testaillut, mutta niiden perusteella en osaa sanoa juuta enkä jaata. Ihan hyviltä ne tuntuivat ja kuulostivat, mutta niinhän sitä kaikki kun "bassokorva" ei ole kouliintunut kuulemaan kaikkia hienouksia ja vivahteita.

Sen verran tiedän jo, että 4 tai 5 kielinen aktiivibasso, mielellään kahdella mikillä ja kolmialueisella EQ:lla tuntuisi olevan meikän juttu. Mielellään vielä jollain suht perinteisellä, mutta kuitenkin "modernilla" muodolla.

Mutta mistä puista tehtynä? Neckthru vai pulttikaula? Millaiset mikit - 2xsaippuapala, j/p/musicman/mikä? Millainen talla jne?

Vahvistimeksi tulee näillä näkymin Ashdown MAG300 1x15 combo ja käyttö on enimmäkseen koti/äänitys.

Laadukkaita ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia bassoja saapi siis ehdotella.
mr.bungle
10.03.2005 21:54:00

Mikähän nyt sitten mahtaisi olla ainoaksi bassoksi hyvä vaihtoehto n. 500-1000€:n hintaluokassa? Eli hakusessa basso, jolla sujuu niin rokit, funkit kuin släpitkin. Kitarapuolella tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä soittimelta haluan ja mitä katsella, mutta bassopuolella on vähän kuin aloittaisi alusta.

Tähän mennessä olen muutamia Ibanezin ja Yamahan bassoja testaillut, mutta niiden perusteella en osaa sanoa juuta enkä jaata. Ihan hyviltä ne tuntuivat ja kuulostivat, mutta niinhän sitä kaikki kun "bassokorva" ei ole kouliintunut kuulemaan kaikkia hienouksia ja vivahteita.

Sen verran tiedän jo, että 4 tai 5 kielinen aktiivibasso, mielellään kahdella mikillä ja kolmialueisella EQ:lla tuntuisi olevan meikän juttu. Mielellään vielä jollain suht perinteisellä, mutta kuitenkin "modernilla" muodolla.

Mutta mistä puista tehtynä? Neckthru vai pulttikaula? Millaiset mikit - 2xsaippuapala, j/p/musicman/mikä? Millainen talla jne?

Vahvistimeksi tulee näillä näkymin Ashdown MAG300 1x15 combo ja käyttö on enimmäkseen koti/äänitys.

Laadukkaita ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia bassoja saapi siis ehdotella.

Jazz Basso ja lopuilla olutta.
bassolla hanuriin
hemmo
10.03.2005 22:17:22

Esimerkillinen lainaus ja vastaus. Ison plussan arvoinen. ;-=
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Niskamies
10.03.2005 22:24:30
Jazz basso on kyllä hyvä valinta. Suosittelen tsekkaamaan Yamahan BB605 "jazz basson". Kolmialuienen eq, ja aivan helkatin hyvä tuntuma ja saundi mielestäni. Pieksi monet Fenderit kun bassoja testailin Fasulla, ja H-kielen tuntumakin oli hyvä. Et tee mielestäni huonoa ostosta jos ton ostat, ja edullinenkin on.
Meitsi on meshissä.
pardy
10.03.2005 23:16:19

No juu, tää on ehkä vähän kotiapäin huutamista mutta Warwickit kannattaa kans tsekata. Joidenkin tassuun ne vaan sopii hyvin vaikka mielipiteitä rankasti jakavatkin. Kahdessa ekassa ehdotuksessa olen myös puoltavalla kannalla, hyviä ratkaisuja, varsinkin tuo eka. ;) Warwikot tosin kustantavat uutena monasti yli 1000€ mutta käytetyt saattavat olla mainioita löytöjä.
Basisti.
cfe
11.03.2005 10:23:54

Amen
http://www.causeforeffect.org
Uzo
11.03.2005 10:57:54
Kannattaa tsekata G&L tribute L2000 tai L2500. Loistava yleisbasso. Löytyy soundi kuin soundi
heu heu
11.03.2005 12:42:05
Itse suositten myös tuota presari-jazzpasso osastoo, niillä taipuu kaiken maailman musatyylit.
Amen..
the thruth is out there..
cfe
11.03.2005 12:49:20

Presari honottaa ja jatsarin kaula on kapeampi ja helpommin lähestyttävä.
http://www.causeforeffect.org
Beelsebub
11.03.2005 12:50:59
Aktiiveista Ibanezin ATK-sarja toimii ainakin omissa käsissä hyvin. Löytyy 3-alueinen eq ja kummalliset mikrofonit joilla saa soundia muokattua aika paljon.
sirdickyj
11.03.2005 13:19:51
Precison Special; on p/j mikitys ja jasson kaula. Siihen EMG:t, tonnilla kajahtaa komeasti, kun ostat Mexicon Fenkun. Tai jos Presarin keula miellyttää, niin sit vaan presari.

Asiahan on nimittäin niin, että Passolla voi kyllä soittaa ihan kaikkea funkista heavyyn, todistettavasti. On vähän niinku Strato kitarapuolella. Loppu on miehestä kiinni.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
hemmo
11.03.2005 13:23:58

Precison Special; on p/j mikitys ja jasson kaula. Siihen EMG:t, tonnilla kajahtaa komeasti, kun ostat Mexicon Fenkun. Tai jos Presarin keula miellyttää, niin sit vaan presari.

Mix muka EMG:t?

Asiahan on nimittäin niin, että Passolla voi kyllä soittaa ihan kaikkea funkista heavyyn, todistettavasti. On vähän niinku Strato kitarapuolella. Loppu on miehestä kiinni.

Tämä totta. Hyvää passolla voi vetää aloittelijasta ihan sinne stadionkeikoille asti.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Wil-J
11.03.2005 14:14:11
Tämä totta. Hyvää passolla voi vetää aloittelijasta ihan sinne stadionkeikoille asti.

Miksi ei muka jassolla? Mä ainaki.
sirdickyj
11.03.2005 14:16:45
Mix muka EMG:t?

Noku toi halus aktiivin. Niin, tosiaan ihan sama mitkä, noi nyt vaan tuli mieleen.
sirdickyj
11.03.2005 14:17:19
Miksi ei muka jassolla? Mä ainaki.

Jätkä vetää stadionilla!
Wil-J
11.03.2005 14:24:24
Jätkä vetää stadionilla!

Eiku se on tulevaisuuden visio!
Lökis
11.03.2005 15:11:37
Yleisbassoksi vanha pressa. Itse halveksin aikoinaan ko. bassoa, mutta kun sain lainaan vanhan vm.76 mallisen pressan mieli muuttui. kaikki tyylit käy. Ko. kappaleesta Ala-Kuha sanoi, että hänellä ei ole ollut näin hyvää passua käres pitkähän aikaan :).

Sääli vaan ko. kappale ei ole myynnissä:(

Lökis
Jalmus
11.03.2005 15:12:36
Lisää 200€ siihen hintahaarukkaasi, tilaa JAK ja sinulla on basso loppuiäksesi.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
rattledad
11.03.2005 16:02:20

niin rokit, funkit kuin släpitkin

Presicionillakin voi kyllä släpätä, mutta kun siitä puuttuu se yläpää. Eli jatsi mieluummin. Entäs MTD?
Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)