Tervehdys! Jossain ketjussa aiemmin kritisoitiin Screamerin kanavanvaihdossa olevaa pientä viivettä. Tuolloin epäilin asiaa, mutta kyllähän siellä sellainen pieni viive on. Onko kellään käsitystä, mistä tuo voisi johtua, ja voisikohan tuolle jotain tehdä (tai lähinnä antaa ammattimiehen tehdä)? Jos asia kuuluisi mieluummin soitinrakennusosastolle, niin ylläpitö varmaankin viskaa tämän sinne.. Kiitos! JuSu Minä olen myyrä. |
madu 11.03.2005 10:43:24 | |
---|
Ootko testannut kanavanvaihtoa Z5:lla? Mulla ei oo kokemusta muuta kuin sillä tapahtuvasta kanavanvaihdosta ja siinä ei mun mielestä ole mitään viivettä. Tai sitten en vain aisti viivettä. =) Sullahan ilmeisesti menee G-majorin kautta se kanavanvaihto? Onko viivettä myös normikytkimillä? |
JuSu 11.03.2005 11:27:56 | |
---|
Ootko testannut kanavanvaihtoa Z5:lla? Enpä ole tuota testannut... Sullahan ilmeisesti menee G-majorin kautta se kanavanvaihto? Onko viivettä myös normikytkimillä? Jep. Aluksi ajattelinkin, että viive johtuu midihässäkästä, mutta kun testasin ihan tavallisella kanavanvaihtimella, niin viivettä oli silloinkin. Täytyypä vielä testailla. JuSu Minä olen myyrä. |
madu 11.03.2005 11:51:34 | |
---|
Olisit eilen sanonu, mulla oli oma nuppi ja Z5 mukana teidän treeniksellä. =) Pitää vielä testata tarkemmin sitä viivettä omalla setillä, voihan sitä tosiaan olla vähän. Z5 käyttää kuitenkin omaa porttiaan ja eikös ne mene g-majorista footswitch jackeihin? |
JuSu 11.03.2005 12:34:43 | |
---|
Pitää vielä testata tarkemmin sitä viivettä omalla setillä, voihan sitä tosiaan olla vähän. Joo, en mäkään sitä ensiksi tajunnut, ja sittemminkin kuvittelin sen johtuvan midistä. Sen verran vähäinen se viive on, mutta muutamassa biisissä on sen verran tarkkoja vaihtoja, että niissä sen huomaa... Z5 käyttää kuitenkin omaa porttiaan ja eikös ne mene g-majorista footswitch jackeihin? Juu, G-Majorista menee niihin 'tavallisiin' footswitch -jakkeihin. Kyllä tuon kanssa voi hyvinkin elää, mutta jos sen saisi korjattua helposti ja edukkaasti, niin sitten ei tarvitsisi. JuSu Minä olen myyrä. |
Herra Rapu 11.03.2005 13:07:01 | |
---|
No emmä kyllä mitään G-meizöriä laita jos se on noin hidas! |
askomiko 11.03.2005 13:16:47 | |
---|
Siinä voi olla semmoinen poksahduksenpoistaja, eli se vaimentaa äänen pieneksi hetkeksi vaihtaessa. Aika monimutkaisia on nykyään kanavanvaihdot vahvareissa. Emmätiä. |
drlecter 11.03.2005 14:30:20 | |
---|
Mullapas on skriimerin kans ongelmia. Ei tule tarpeeksi mökää ja napsuu/helisee/poksuu roudattaessa. Heliseekö/napsuuko teidän screamerit? |
JuSu 11.03.2005 14:58:31 (muokattu 11.03.2005 14:59:09) | |
---|
No emmä kyllä mitään G-meizöriä laita jos se on noin hidas! Ei se ongelma (tai ominaisuus) olekaan G-Majorissa, vaan lienee Englissä. Ja noista helinöistä... Screamer tosiaan roudattaessa helisee ja napsuu, mutta käsittääkseni kyseessä on kaikutankin jouset, eli ihan normaalia. Tehohäviöstä en osaa sanoa, oisko pääteputket menossa...? JuSu Minä olen myyrä. |
Eemil 11.03.2005 16:40:44 (muokattu 11.03.2005 16:41:28) | |
---|
Mullapas on skriimerin kans ongelmia. Ei tule tarpeeksi mökää ja napsuu/helisee/poksuu roudattaessa. Heliseekö/napsuuko teidän screamerit? Kyllähän vaffistin aina heiluessaan helisee jos siinä kaiku on. Sieltä se kait tulee. Mökää ei tule tarpeeksi? Sulla varmaan on masterit täysillä ja kanavan gain auki mutta mites jos sulla on esim joku efekti välissä jossa output olisi mennyt vahingossa alas? Tai jotain. Mulla on Z-12, G-major ja Screamer-combo enkä ole huomannut mitään viivettä kanavan vaihdossa. Edit: Jusu olikin jo maininnut helinästä. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 |
Jaffe 11.03.2005 18:24:39 | |
---|
mulla on toi Z5 ja kyllä siinä ihan pieni viive on. eli eikähän se ole screamerin ominaisuus. 7.3.2005 klo 5:05, 3525g ja 51,5cm Tyttö. |
Keke Urlaub 11.03.2005 18:50:17 | |
---|
Tuosta putkareiden tekniikkapuolesta...eikös ole niin, että puhtailla soiteltaessa sinne särökanavan etusputkeen ei sitä virtaa/signaalia ihmeemmin mene. Eli sitten kun särökanava polkaistaan päälle, virta ja signaali kulkevat ko. putkeen, se vaatii hetken päästäkseen täyteen toimintavalmiuteen. Olenko aivan lumiukkona tuolla pihalla? |
Vainhaalee 11.03.2005 19:40:06 | |
---|
Miullakin on z5 enkä oo mtn viivettä huomannut... Pitänee tsekkailla tarkemmin... Kahta en vaihda: ENGLiä ja kanavaa... HOHo! |
drlecter 12.03.2005 18:35:21 (muokattu 12.03.2005 18:36:06) | |
---|
Kiitokset Jusulle je eemilille vastauksista. Efektiä ei ole ollut vielä välissä kun olen rokkaillut treeneissä. |
maza 12.03.2005 22:46:03 | |
---|
Tuosta putkareiden tekniikkapuolesta...eikös ole niin, että puhtailla soiteltaessa sinne särökanavan etusputkeen ei sitä virtaa/signaalia ihmeemmin mene. Eli sitten kun särökanava polkaistaan päälle, virta ja signaali kulkevat ko. putkeen, se vaatii hetken päästäkseen täyteen toimintavalmiuteen. Olenko aivan lumiukkona tuolla pihalla? Kyllä ne kaikki putket ovat täydessä toimintavalmiudessa, kunhan lämpenevät hetken. Ts. jos sulla on clean-kanava päällä, ja se toimii asianmukaisesti, särökanavankin putket ovat "täydessä toimintavalmiudessa". Signaali sitten vaan ohjataan sinne kanavaa vaihdettaessa. Vaihdossa tietysti voi tosiaan olla jonkin verran viivettä toteutuksesta riippuen. |
Keke Urlaub 13.03.2005 09:48:20 | |
---|
Kyllä ne kaikki putket ovat täydessä toimintavalmiudessa, kunhan lämpenevät hetken. Ts. jos sulla on clean-kanava päällä, ja se toimii asianmukaisesti, särökanavankin putket ovat "täydessä toimintavalmiudessa". Signaali sitten vaan ohjataan sinne kanavaa vaihdettaessa. Vaihdossa tietysti voi tosiaan olla jonkin verran viivettä toteutuksesta riippuen. Jaha, taitaa olla sitten muuten vaan hidas sähkö kyseessä :). |