Aihe: olp mm2
1 2 3
j.s.78
09.03.2005 23:49:32

onkohan kellään kokemusta kyseisestä bassosta? ei pahemmin löytynyt mitään arvosteluja mistään kun koitin etsiä. varmaan kaikki jotka haukkuvat behringereitäkin sanovat nyt että tämäkin on halpa kopio, mutta kaikki mielipiteet olis kiva kuulla. toiseksi bassoksi tuollaista miettisin. tällä hetkellä ei noita taateleita kuitenkaan mitään liikaa löydy, niin ei tuota ainakaan ole hinnalla pilattu.
eiku, mites se nyt meni?
rijopu
10.03.2005 13:21:18
Joo on tuo OLP mm2 halpa kopio, mutta omasta mielestäni todella pätevä peli hinta-/laatusuhteeltaan. Parilla kaverillani on tuommonset bassot ja mä olen joskus lainaillu niitä ihan oikeille keikoille.
Toisen kaverin bassoon asensin Bartolinin musarimikin ja EMG:n aktiivielektroniikan ja siitä tuli tykki peli. Tosin soittimen hintakin taisi tuplaantua.
Puun laatu soittimissa ei ole maailman parasta, mutta työn jälki on varsin hyvää. Samoin metalliosat hoitavat hommansa.
OLP:n oma mikki antaa varsin vahvaa signaalia ja on soundin puolesta aivan riittävä. Basso soundaa hyvältä pulttikaulaiselta ja soitettavuus on myös hyvä.

Suosittelen kyllä tätä OLPpia budjetti -luokan kuninkaaksi.
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
M-Q
10.03.2005 13:28:52

Samoin. Itellä on kans tuollainen ja tykkään kovasti. Paljonkos muuten tuli maksamaan tuo mikin vaihdos? Vois ehkä itekki kokeilla...
"Täällähän juodaan kovaa simaa ilman rusinan poikaa!" -J. E. Vanaja
Kieppi
10.03.2005 13:29:17
Rijopu: siinä OLPissa on siis tilaa valmiina siellä takalevyn alla? Kuinka paljon sitä joutuu poraamaan jne, jos aktiivi-eq:n siihen laittelee?
M.Hanski
10.03.2005 13:33:41 (muokattu 10.03.2005 13:41:13)
Rijopu: siinä OLPissa on siis tilaa valmiina siellä takalevyn alla? Kuinka paljon sitä joutuu poraamaan jne, jos aktiivi-eq:n siihen laittelee?

Veikkaan Bass Playerin OLP-testejä hetken pällisteltyäni, että EMG:n kaksikaistaiset aktiivi-EQ:t (BTC Control ja BTS control) menevät ihan heittämällä sisään pattereineen päivineen.

Edit: MM2:n konehuonetta ehkä joutuu vähän jyrsimään; patterille näyttäisi olevan tarkemmin katseltuna nirkosesti tilaa. Vitos-OLP:ssa (MM3) näyttää olevan rutkasti tilaa.
Teijo K.
10.03.2005 14:28:23

Joo on tuo OLP mm2 halpa kopio, mutta omasta mielestäni todella pätevä peli hinta-/laatusuhteeltaan. Parilla kaverillani on tuommonset bassot ja mä olen joskus lainaillu niitä ihan oikeille keikoille.
Toisen kaverin bassoon asensin Bartolinin musarimikin ja EMG:n aktiivielektroniikan ja siitä tuli tykki peli. Tosin soittimen hintakin taisi tuplaantua.
Puun laatu soittimissa ei ole maailman parasta, mutta työn jälki on varsin hyvää. Samoin metalliosat hoitavat hommansa.
OLP:n oma mikki antaa varsin vahvaa signaalia ja on soundin puolesta aivan riittävä. Basso soundaa hyvältä pulttikaulaiselta ja soitettavuus on myös hyvä.

Mitä paria OLP:pia olen testannut, niin ennemmin kuin mikin vaihtaisin siihen kaulan. Mielestäni ainakin näiden yksilöiden heikoin lenkki, siitä mikin soundista jopa pidin. Kaula oli sellainen halko ja molemmissa testaamissani yksilöissä vielä kiero päällensä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
uduwudu
10.03.2005 16:46:27
Kaula oli sellainen halko

Juuri tuosta syystä myin omani pois. Hieman kaulapainoinen basso se kyllä oli, mutta hyvän hihnan kanssa se ei haitannut. Mitään muuta vikaa siinä ei ollutkaan, mutta kaula oli niin leveä, että soittaminen oli jazzbassoon tottuneelle todella hankalaa.
Tana
10.03.2005 17:07:18 (muokattu 10.03.2005 17:08:21)

Juuri tuosta syystä myin omani pois. Hieman kaulapainoinen basso se kyllä oli, mutta hyvän hihnan kanssa se ei haitannut. Mitään muuta vikaa siinä ei ollutkaan, mutta kaula oli niin leveä, että soittaminen oli jazzbassoon tottuneelle todella hankalaa.

Musareissahan on normaalistikin leveä ja paksuhko kaula ja OLP on musarikopio. Se ei siis taida olla vika vaan ominaisuus.
Bookayasha!
Teijo K.
10.03.2005 17:09:35 (muokattu 10.03.2005 17:10:06)

Musareissahan on normaalistikin leveä ja paksuhko kaula ja tämä on musarikopio. Se ei siis taida olla vika vaan ominaisuus.

No kyllä ainakin tuossa StingRayssa on huomattavasti ohuempi kaula. Ihan eri maailmasta suorastaan. Leveyttähän tuossakin on, mutta se ei minua haittaa kun olen noilla 6-kielisillä tottunut pumpsuttelemaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Tana
10.03.2005 17:12:38

No kyllä ainakin tuossa StingRayssa on huomattavasti ohuempi kaula. Ihan eri maailmasta suorastaan. Leveyttähän tuossakin on, mutta se ei minua haittaa kun olen noilla 6-kielisillä tottunut pumpsuttelemaan.

Ok, olin vain kokeillut OLP:tä joskus pari vuotta sitten ja muistelin että kaula oli melko samanlainen mutta muisti näköjään pettää :)
Bookayasha!
rijopu
10.03.2005 22:43:06

Siinä OLP:ssä, jonka mä virittelin ei ollut takalevyä, vaan sähköjä pääsi säätämään etupuolen kromisen levyn kautta. Kyllä kontrollilevyn alta joutui jyrsimää rajoille asti tilaa, jotta sen EMG:n aktiivielektroniikan sai sinne sovitettua ja tehtyä paristolle tilaa.

Mitä paria OLP:pia olen testannut, niin ennemmin kuin mikin vaihtaisin siihen kaulan. Mielestäni ainakin näiden yksilöiden heikoin lenkki, siitä mikin soundista jopa pidin. Kaula oli sellainen halko ja molemmissa testaamissani yksilöissä vielä kiero päällensä.

Mä ole viissiin sitten Warvickin ajoilta tottunut jotenkin halkokauloihin, kun mua ei häirinny yhtään se kaulan paksuus. Vaikka pikkumun... eiku sorminen olenkin, niin ei edes kiinnittänyt tuohon asiaan huomiota. Ja nää kavereiden bassot olivat ihan suorakaulaisia pelejä. Kaulat olivat puiltaa tosiaan halvahkonoloisia, eli syyt eivät menneet ihanteellisen suoraan niissä.
rijopu
10.03.2005 22:46:54
Niin ja mä en ostaisi OLP-bassoa 5-kielisenä, koska laadukkaalta viisikielisen basson kaulan rakenteelta vaaditaan jo paljon enemmän mitä halpisbassoihin kannattaa tehtaan satsata.
Listen
11.03.2005 10:51:53 (muokattu 11.03.2005 15:25:39)
onkohan kellään kokemusta kyseisestä bassosta? ei pahemmin löytynyt mitään arvosteluja mistään kun koitin etsiä.

Mnetin hakukone on siitä "kiva", ettei se löydä otsikoistakaan kolmekirjaimisia sanoja, kuten "OLP" ja "MM2". Itse muistelen kirjoittaneeni bassosta jotain arviota, olisko ainakin jossain Music Man StingRay-ketjussa.

Vähän aikaa sitten ostin Peaveyn Precision-kopion (ohut Jazz Bass-tyylinen kaula), ja vakaa tarkoitus oli antaa OLP MM2 vaihdossa, koska kaula on tosiaan halko eikä rahaakaan ole liikaa. Mutta kas: kun olin parin päivän ajan soitellut Peaveylla ja tartuin OLP:een tarkoituksena vetäistä jäähyväisluritukset, niin kaula tuntui taas hyvältä! Eli en annakaan OLP:tä pois.

Leveä/paksu se kaula tosiaan on jatsariin verrattuna. Kannattaa kokeilla kaupassa miten istuu omaan käteen, omani ostin sokkona postimyynnistä kun eräs basistituttu suositteli Harley Bentonin jassolle seuraajaa.

Mikistä en oikein osaa sanoa mitään, koska omasta OLP:ista mikrofonin ruuvit ovat nyörääntyneet kun ei ole sopivaa ruuvimeisseliä (ja aika monta erilaista ruukkaria on kyllä kokoelmissa) ja se on tällä hetkellä turhan alhaalla. Mutta aktiiviksi peli onkin tarkoitus joka tapauksessa päivityttää. A-P Paasonen muuten arvioi päivityksen hinnaksi n. €270 (Duncanin aktiivimikki + elektroniikka) plus €70 (pari työtuntia). EDIT: Nuo Duncaneiden hinnat ovat kai arvonlisäverottomia.

Itse en ehkä nykyään OLP:ia täysin varmasti ostaisi, vaan kokeilisin Ibanezeja sun (aktiivi)bassoja. Mutta hinta/laatusuhde on kyllä erinomainen, ei uskoisi Kauko-Idässä tuotetuksi halvemman hintaluokan liukuhihnasoittimeksi. Tosi jämäkkä peli.
Mies, joka tekee työtä, menettää kallisarvoista aikaa. -Cervantes
M.Hanski
11.03.2005 11:19:50 (muokattu 11.03.2005 11:28:52)
A-P Paasonen muuten arvioi päivityksen hinnaksi n. €270 (Duncanin aktiivimikki + elektroniikka) plus €70 (pari työtuntia).

Kannattaa pällistellä eBayta, niin ei joudu maksamaan läheskään tuollaista hintaa osista.

Edit: Tässä pari linkkiä Guitar Parts Resourcen eBay-kohteisiin:

http://tinyurl.com/64pfp
http://tinyurl.com/3q8rb

Postikulut saa todnäk neuvoteltua alle $20. Tulli ja ALV päälle, ja tämänhetkisellä kurssilla hinta euroissa tulee olemaan aika tarkalleen sama kuin kokonaishinta dollareissa.
M-Q
11.03.2005 13:02:28
Oliskohan tommonen Seymour Duncanin Basslines SMB-4A ja EMG:n BTC-control aktiivielektroniikka hyvä ratkaisu meitsin OLP:hen? Onko kokemuksia kellään? Selailin hieman nettiä ja tuollaiset sattuivat silmään... Musamaailmastahan nuo löytyisivät. Ovatko muuten miten vaikea asentaa, jos itse kokeilisi?
"Täällähän juodaan kovaa simaa ilman rusinan poikaa!" -J. E. Vanaja
Teijo K.
11.03.2005 13:19:13

Oliskohan tommonen Seymour Duncanin Basslines SMB-4A ja EMG:n BTC-control aktiivielektroniikka hyvä ratkaisu meitsin OLP:hen? Onko kokemuksia kellään? Selailin hieman nettiä ja tuollaiset sattuivat silmään... Musamaailmastahan nuo löytyisivät. Ovatko muuten miten vaikea asentaa, jos itse kokeilisi?

Eipä vaikea asentaa.

Ihan yleisesti olisin kiinnostunut tietämään mitä tapahtuu kaikille niille pois vaihdetuille originaalimikeille? Laatikonpohjalleko ne päätyvät? Tuota.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
MakkeJ
11.03.2005 13:19:33
Minä vaihdoin mm2:ni mm3:n ja olen ollut aika tyytyväinen. Minusta molemmat bassot soivat hyvin, mm3:ssa erityisesti h-kieli om maininnan arvoinen.
Aika säätämistä molemmissa on kuitenkin ollut koska tykkään pitää kieliä matalalla. Kaula elää melkoisesti sään mukaan.
Itse en ainakaan aio vaihtaa mikkiä, en usko että soundi siitä mainittavasti paranee, sen sijaan laadukkaimpia potikoita voisi kyllä harkita, jos halvalla sais.
Mm2:n oli mielestäni kevyt, mutta tämä 3:n painaa kun synti, mutta siihenkin tottuu.
loud´n proud
M.Hanski
11.03.2005 14:20:08
Eipä vaikea asentaa.

Yhdyn kommenttiin.

Ihan yleisesti olisin kiinnostunut tietämään mitä tapahtuu kaikille niille pois vaihdetuille originaalimikeille? Laatikonpohjalleko ne päätyvät? Tuota.

Hemmolle, tiätty. Halavalla! :P
spp
11.03.2005 14:29:09

ei pahemmin löytynyt mitään arvosteluja mistään kun koitin etsiä.

Katos tuolta:

http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/OLP/MM2-StingRay-01.html
Korvasta vasta makian mönjän saa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)