Renki 18.03.2003 16:03:06 | |
---|
vapauden taisto Lokit lentää taivaalla Ja Syöksyvät ylitseni Paskantavat ilmasta Suoraan valkeaa päälleni Linnut kulkevat matkaa Voittoputkeaan huutavat Eivät unohda jatkaa poistuu aivoista humalat Etsin nuolta laukusta Hiljaa vain viritän jousta nuolet ilmaa haukkaa ja kostoni alkaa nyt nousta vapauden nuolimiekat kirskuvat surulihassa on päällä multahiekat he kuolivat sodasta istuskelen puistossa annoin itselleni luvan voitin taistoni nuolella olen mies punaisen tuvan Kynä vie miestä, ei mies kynää. |
noir 18.03.2003 17:11:24 | |
---|
Hoho. Meinasin jättää myöhemmäksi, mutta juuri kun olin backia painamassa, katsoin että mitäs ihmettäjakummaa? Hyvä ja hauska. En vaan tajua tuota 2. säkeistön poistuu aivoista humalat-pätkää millään. No pain, no delight. |
face6 18.03.2003 20:23:36 | |
---|
Mua taas jotenki häiritsee joku ihan toinen kohta... Paskantavat ilmasta Suoraan valkeaa päälleni Kuulostaa oudolta kun sanat ovat tuossa järjestyksessä, mutta taiteiljan vapaus on rajaton... Luultavasti kuulostaa ihan erilaiselta jos tätä jossakin on lyriikkana käytetty... |
Nimismies 19.03.2003 17:36:58 | |
---|
Tämähän on hyvä. Uusi, tuore ote ja vinkeitä sanavalintoja. Saarioisten mainoksen mukaan: "hyvähyvähyvähyvähyvä". ...vai onko se Saarioisten? "Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste |
Mia 20.03.2003 01:23:15 | |
---|
Hyviä muttei vielä kuluneita riimejä. Tykkäsin. Joistain kohdista tuli A.W. Yrjänän tyyli mieleen. Johtuuko sitten siitä, että oon sitä kuunnellu pari viimeistä päivää, tjaa. In the world where you can be anything-be yourself. |
L.C.F 20.03.2003 15:41:24 | |
---|
Kyllä siinä mun mielestä on hyvät sanotukset. L.C.F |
MrTorture 21.03.2003 09:13:18 | |
---|
Hienoa! Upeaa! Fantastista!! ...vai liioittelinko sittenkin? |
retard 21.03.2003 09:19:04 | |
---|
mjaa... |
Renki 21.03.2003 11:28:46 (muokattu 21.03.2003 11:34:20) | |
---|
Laitetaanpa vielä toinen. Liity uskonlahkoon Pitkäparta taivasta trokaa mummeleita kadulta pokaa se niille saarnaa paremmasta ja maallisesta mammonasta Nukkuu, kukkuu kaikki hullut On vapahtajamme tullut Pian osta pala taivasta Saat paikan arkkilaivasta Vaihtavat talon uskoon uuteen Menevät lahkon huoltajuuteen Siellä nuo kuivaksi kupataan laitetaan kadulle saarnaamaan Nukkuu, nukkuu kaikki hullut On vapahtajamme tullut Pian osta pala taivasta Saat paikan arkkilaivasta Mummoparat taivasta trokaa Ihmisiä tosissaan pokaa saarnaavat maailman tuhosta ja sieluttomasta ruhosta hukkuu, hukkuu kaikki hullut on nyt rankkasade tullut ei pelasta heitä gurut soi vain kirkon tammiurut Kynä vie miestä, ei mies kynää. |
Haipuma 21.03.2003 11:48:53 | |
---|
Jälkimmäinen oli todella hyvä. Mukavaa riimiä ja hyvin sopivaa toistoa. Pieniä muutoksia itse olisin tehnyt, joidenkin virkkeiden muotoilussa, mutta näinkin toimii hyvin. Tunnelma oli aluksi aika hilpeä, mutta kun alkoi funtsaamaan, sehän oli aika surullisen realistinen.. Haauuuhh.. |
Himpi 21.03.2003 13:19:22 | |
---|
Ajatuksia herätti tuo uskonlahkobiisi! Teknisestikin tuntui soljuvan hyvin, eli hyvää jälkeä kaikinpuolin! |
Hermanni 21.03.2003 14:48:34 | |
---|
jälkimmäisessä oli todella kivoja juttuja,. |
Tässä lahko-jutussa oli tosiaan hyviä riimejä, eikä asiakaan hukassa. Nuo slangi/murre yms. sanat minua yleensä arveluttavat, mutta tässä menivät. Oikein oli rutkan paljoa, hyvä. No pain, no delight. |
AV 22.03.2003 10:36:57 | |
---|
Mä dikkaan tosta ekasta. Moniselitteisyys, pojat, moniselitteisyys ja anakronistinen ote! :D |
Von Härskiburg 22.03.2003 13:21:50 | |
---|
Jälkimmäisestä tuli mieleen CMX:n Isohaara (siis se biisi, ei koko levy). Aikast hjuvää molemmat Sikamaisuus ei ole aate, vaan elämäntapa.
-P.J. Petkunterä |
Nimismies 24.03.2003 16:32:19 | |
---|
Tuo uskonlahkobiisin kertosäe on aivan loistava. Itselläni tuli mieleen tuosta lyriikasta Hassisen Koneen "Jeesus tulee". Samasta aiheesta siinäkin kerrotaan. "...Taivaan Isä&Poika OY rakkautta tänään halvalla myy". "Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste |
neco 24.03.2003 17:40:49 | |
---|
vapauden nuolimiekat kirskuvat surulihassa on päällä multahiekat he kuolivat sodasta istuskelen puistossa annoin itselleni luvan voitin taistoni nuolella olen mies punaisen tuvan Pidin näistä säkeistöistä erityisesti. Tuo vapauden nuolimiekat säe voisi olla jo jonkun runon oiva otsikko. Runon alku olisi mielestäni kaivannut enemmän hiontaa tai pelkästään kaksi viimeistä säkeistöä olisi voinut olla jo yksi runo. Mutta enhän minä voi sanoa mikä kuuluisi olla missäkin. Ihan kelpo lyriikka paikoin. |