StJerky 10.03.2005 12:42:38 | |
---|
Ajattelin että harvinaisemmat merkit ansaitsisivat oman threadin. Minulla on Marshallini alakaappina punainen Pawossound 4x12 kaappi. Käsittääkseni valmistettu Kemissä tai Torniossa 90-luvun alkupuolella. Tietääkö joku noista enempää. Minusta varsin hyvä Comboni alakaappina. Toinen outo merkki on meidän basistin Herby merkkinen Rickenbacker 4001 kopio. Ei löydy mitään tietoa tuostakaan merkistä. Lieneekö jonkun yksittäisen soitinrakentajan tekemä. Ostettu käytettynä Kuopiosta 80-luvun lopulla. |
Joq 10.03.2005 15:49:22 | |
---|
Minulla on Hagström Kent -sähkis, jonka sain enoltani. Vuosimallia '63. Kaksi singlecoilia, 22 nauhaa, oletettavasti jotain puuta. Ihan kummallinen kitara. Bodyn kansi näyttäisi olevan pari senttiä paksua muovia ja tausta puolestaan päällystetty punaisella vinyylillä. Kaula on mustan muovin peitossa. Kitara on joko standardi E-vireessä tai dropped Deessä. Lähinnä soittelen metallia tuolla... Toimii aivan loistavan hyvin! Kammellakin saa G-kielellä jopa huiman puolen sävelaskeleen divebombin! Heittäkää ne floikat menemään! |
elbowski 10.03.2005 16:04:36 | |
---|
Minulla on Hagström Kent -sähkis, jonka sain enoltani. Vuosimallia '63. Kaksi singlecoilia, 22 nauhaa, oletettavasti jotain puuta. Ihan kummallinen kitara. Bodyn kansi näyttäisi olevan pari senttiä paksua muovia ja tausta puolestaan päällystetty punaisella vinyylillä. Kaula on mustan muovin peitossa. Kitara on joko standardi E-vireessä tai dropped Deessä. Lähinnä soittelen metallia tuolla... Toimii aivan loistavan hyvin! Kammellakin saa G-kielellä jopa huiman puolen sävelaskeleen divebombin! Heittäkää ne floikat menemään! Kuvaa kehiin! Listen to Black Sabbath or DIE!!
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25 |
Volle 10.03.2005 16:31:15 | |
---|
Mulla on Luna-merkkinen teräskielinen akustinen. Japanissa on tehty ja oli kuulemma kallis aikanaan, kun se 70-luvulla ostettiin. En ole toisiin Luna-kitaroihin törmäillyt eikä googlekaan tiennyt oikein mitään. Tai sitten en vaan osannut. Nam. |
Artist 10.03.2005 16:47:31 | |
---|
Mulla on Sessionette merkkinen 90W trankkuvahvari. No, en nyt tiedä onko se niin outo, mutta ei tuo niitä aivan yleisimpiä merkkejä ole. Ihan hyvä peli, trankuksi. Kiva ominaisuus on se, että särö ja clean kanavan saa päälle samaan aikaan. Kaiku on myös hyvä. Sitten mulla on ES-335 mallinen kitara, joka on niin outo ettei siinä ole merkkiä laisinkaan. Hieno se on, ja hyvistä osista tehty eikä työn jäljessäkään mitään vikaa ole, paikallinen soitinrakentaja sitä oikein kehuikin. Olen yrittänyt etsiä spekseiltään suhteellisen vastaanvanlaisia jonkun merkkisiä keppejä netistä, mutta laihoin tuloksin. Alankin taipua siihen, että tuo on käsintehty eikä jostain toisesta pelistä customoitu. Tai voihan se olla vain customoitu, mutta huomattavasti sitä on sitten jouduttu customoimaan. |
Jiaster 10.03.2005 17:03:48 (muokattu 10.03.2005 23:10:20) | |
---|
Mulla on Sessionette Mulla oli Session Sessionette 100 joskus. Englannissa valmistettu. Ostin uutena arviolta vuonna 90 ja taisi maksaa 3500mk. Joskus kuulin Sessionia tituleerattavan humppakitaristin marsuksi. Tuon sessionin kanssa ostin silloin W.D.Brand nimisen puoliakustisen (taisi olla japsi). Sellaistakaan ei ole tullut toista vastaan kuin vasta hiljattain riffin myyntipalstalla. Se oli kyllä komea, mutta karmea soittaa (voi olla etten silloin vielä sitä osannut hyväksi säätää). Nykyään outojen kamojen joukkoon sopii Lawrence-merkkinen 335-kopio yhdellä f-aukolla. Luultavasti tehty saksassa 60-luvulla. Näin on kerrottu, mutta en tiedä sitten liittyykö Bill Lawrence tuohon mitenkään, mutta taisi hän olla jossain tekemisissä saksalaisen Framuksen kanssa aikanaan... Edit: laitoin Lawrencen omakuvaan... Katsoppa kuvauksesta mitä kitaran osia kaipailen, jos vaikka löytyisi nurkista... |
Kimmo72 10.03.2005 17:36:04 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
JuliusUK 10.03.2005 17:52:04 | |
---|
Itselläni on kitara nimeltä GrassRoots Guitars. Tämä on tasan samanlainen kuin ESP-LTD KH-202 -kitara, otelaudan inlayt tosien hieman erilaisia muodoltaan. Outoa kummiskin on ettei kitarassa ole mitään tietoa sarjanumerosta, valmistusmaasta tai mikrofonien merkistä. Juotokset taitavat inputin kohdalla olla vähän huonoja, koska joskus ääni pätkii, jonka saa korjatuksi kiristämällä inputin ympärillä olevaa mutteria. Ostin käytettynä, ja olisi kiinnostavaa tietää mikä kitarani mallin nimi on :) Ymmärtääkseni Grassroots on ESP:n japanissa myytävä versio LTD-sarjasta. Tietääkö kukaan näistä? myynnissä musta stratocaster runko! Kiinnostuneet, pikaviestittäkää! |
miktol 10.03.2005 18:15:13 | |
---|
Mulla on Aztec-merkkinen puoliakustinen ES-175 -kopio. Kitarassa ei ole sarjanumeroa, mutta tarran mukaan se on valmistettu Japanissa. Kitara on laadukkaan oloinen, mm. otelaudan kaksiosaiset otelautamerkit ovat todella komeat ja tarkasti upotetut. Otelaudan ympäri menee valko-musta-valkoinen reunalista ja body on väritykseltään sunburst (ks. omakuva). Aztec-teksti on kullanvärinen ja painettu lapaan, Tekstin vasemmalla puolella on tyylitelty auringon kuva. Kitara on mahdollisesti 80-luvun alusta? Merkistä en ole löytänyt tietoa netistä, jos joku osaa kertoa merkistä jotain, niin olisi kiva. |
E.Q 10.03.2005 18:37:31 | |
---|
Mulla on tämmönen Marshall mallia 5213 Mosfet 100 Rewerb twin. En tiedä onko nyt NIIN harvinainen, mutta en ole koskaan vastaavaan törmännyt. Joku joskus sanoi täällä omistavansa samanlaisen. Mulla on tollanen kanssa varavaffarina. K100#10 |
Kimmo72 10.03.2005 18:43:04 | |
---|
Mulla on tollanen kanssa varavaffarina. Kas! Samixii.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Kapane 10.03.2005 18:58:08 | |
---|
Ymmärtääkseni Grassroots on ESP:n japanissa myytävä versio LTD-sarjasta. Tietääkö kukaan näistä? Sen tiedän varmaksi, että Grassroots on ESP:n alamerkki. Näin Tamperella yhdellä tyypillä tuommoisen. Netissä en ole kyllä ikinä törmännyt. |
askomiko 10.03.2005 19:02:11 | |
---|
Miulla oli ALT, eli Alavu**(en muista) LevyTuotteen 4x10". |
Ze Kink 10.03.2005 19:39:44 | |
---|
Sen tiedän varmaksi, että Grassroots on ESP:n alamerkki. Näin Tamperella yhdellä tyypillä tuommoisen. Netissä en ole kyllä ikinä törmännyt. Sehän menee japanissa jotenkin niin, että toi ltd on korvattu kolmella eri merkillä tai jotain, ja Grassroots on niistä huonoin. Sitten Edwards on parempi ja sit oli vielä joku yksi. |
Minulla on tommonen Hagströmin pikkunen putkivahvari 60-luvulta. Kuva tossa avatarina. Class A tube poweria kerrakseen ja 4" kaiutin kruunaa saundin. Himmee peli. Illu |
lukeman 10.03.2005 21:55:36 | |
---|
Miulla oli ALT, eli Alavu**(en muista) LevyTuotteen 4x10". Alavuden levytuote. |
Hotakainen 10.03.2005 22:13:05 | |
---|
Mulla lojuu tuolla kaapissa Egmond-merkkinen lp-kopio jostain kuuskytluvun alusta. Kauhea soittaa, mutta en ole raaskinut myydäkään. |
LaXu 10.03.2005 22:26:00 | |
---|
Sehän menee japanissa jotenkin niin, että toi ltd on korvattu kolmella eri merkillä tai jotain, ja Grassroots on niistä huonoin. Sitten Edwards on parempi ja sit oli vielä joku yksi. Kyllä Japanissakin LTD-merkillä myydään. Edwardsit ovat mielestäni selkeästi parempia kuin parhaimmatkaan LTD:t. Grassrootsit ovat sitten ESP:n malliston halvimpia malleja, todennäköisesti Indonesiassa tai Intiassa tms. valmistettu. Allekirjoittaneen "outo lintu" on tuo kaksikaulainen Dean EVO DN76 (kts. oma sivu), ei tosin tietenkään merkin puolesta. Siinä on 7- ja 6-kieliset kaulat. Seiskaa pidän puoli sävelaskelta alemmas viritettynä. Jyhkeä soundi, LP:n ja SG:n välimaastossa. Painaa rutosti. Tuntemattomia merkkejä edustaa meikäläisen kokoelmassa sitten Morgan strato ja Fenix Les Paul. |
gator 10.03.2005 22:56:13 | |
---|
Ei toi Fenix ole mun mielestä mikään tuntematon tai edes hivenen tuntemattomampi merkki Suomessa. Hellas-Piano tota on myynyt hemmetin kauan. Kent malliseen/merkkiseen kitaraan törmäsin joskus kymmenen vuotta sit muistaakseni imatralla. Sen body oli päällystetty kokonaan punaisella nahalla ja myyjä kuttui sitä nahkakentiks. Hyvä tietää että kyseessä oli todennäköisesti Hagströmin kitara. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
wiljakainen 10.03.2005 23:33:08 | |
---|
|