Aihe: Hienoa konemusaa?
1 2 3
Juho L
13.03.2003 17:01:17
Väärin. Mm. Henryk Górecki:n 3. sinfonia on myynyt kultaa, ja kaiken lisäksi vielä useassa maassa ympäri maailman.

Varmasti tuon lisäksi on myös muita klassisia kultalevyjä.

Perhana. Sitten varmaan muistan väärin. Olikohan se sitten myynyt enemmän kuin kultaa... Pitänee tarkistaa.

En nyt löytänyt siitä mitään. Tein esitelmän Moogista aikoinaan ja siitä musiteleisin jotain sen tyllistä, että Switched on Bach olisi edelleenkin myydyin klassisen musiikin levy.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
mklami
13.03.2003 18:17:54

En nyt löytänyt siitä mitään. Tein esitelmän Moogista aikoinaan ja siitä musiteleisin jotain sen tyllistä, että Switched on Bach olisi edelleenkin myydyin klassisen musiikin levy.

Ehkä se tosiaan on myydyin. Mutta kultalevyjä on paljon, muutenkin kuin Suomen myyntirajat huomioonottaen. Switched on varmaan sitten platina- tai tuplaplatinalevy, koska tuo Górecki on myynyt aivan tajuttomasti, ja sitä on levytetty moneen kertaan. Kannattaa muuten kuunnella, biisi on sävelletty v. 1976, mutta ei hätää, kyseessä ei ole "kriits-krääts" - uutta musaa ;) G:n 3. sinfonia, lisänimeltään "Surun ja murheen lauluja" on upeimpia nykymusiikin teoksia, joita olen kuullut.

Noniin, mutta täähän oli konemusiikkipalsta :)
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
Jabbe
13.03.2003 22:20:38
Noniin, mutta täähän oli konemusiikkipalsta :)

Eihän se mitään. Etsinkin tällaista klassisen tapaista hienoa musaa, kylläkin vaan koneilla tuotettuna. Ja hyviä suosituksia olette antaneet. Mutta mistähän sitä aloittais... :)
Hoho. On se vaan kumma...?
ganesha
14.03.2003 12:28:37
Platipus-labelin julkaisema tavara on pääsääntöisesti erittäin hienoa jumppamusaa...lafkan julkaisuilla ei ole vain pistetty rumpukonetta autopilotille ja kikkailtu jtn kahden pennin melodian tynkää päälle...hienoja artisteja esim. Breeder, Humate, Bedrock...
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Notefix
14.03.2003 12:47:42

lisänimeltään "Surun ja murheen lauluja" on upeimpia nykymusiikin teoksia, joita olen kuullut.

Joo, hieno ja rauhallinen...jotkut ovat tosin sanoneet myös masentavaksi :)
Juho L
14.03.2003 13:12:41
Joo, hieno ja rauhallinen...jotkut ovat tosin sanoneet myös masentavaksi :)

Jos masentavia kappaleita haetaan niin se on ehdottomasti Satien Gymnopedie. Aina tulee mieleen sateinen päivä ja tylsistyminen eli depressio kiteytettynä.
Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta!
Järvihirviö
14.03.2003 16:54:16
Itselleni iskee seuraavat:

APHEX TWIN
KEN ISHII
SQUAREPUSHER
UNDERWORLD
THIEVERY CORPORATION (en nyt tiedä, onko toi niin "konemusaa" puristien mielestä)

Ja iso liuta suomalaisia pikkunimiä, mutta eiköhän tossa tulleet tärkeimmät
mklami
14.03.2003 17:03:23

Mainitsiko joku täällä muuten jo Airin?

Eikös se oo ranskalainen bändi? Heidän soundtrackinsa elokuvaan The Virgin Suicides oli todella hieno.

Mitäs muuta he ovat julkaisseet, ja löytyykö jotain tiettyä tyyliä? (En tiedä bändistä mitään)
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
krushing
16.03.2003 20:21:54

Järvihirviön listaan voisi varmaankin lisätä ainakin Autechren, Boards of Canadan ja vaikkapa Mira Calixin. Taattua Warp-tuotantoa kaikki. Tällä hetkellä pauhaa Prefuse73:n uusin tuotos One Word Extinguisher - mainiota kierompaan hiphoppiin kallellaan olevaa tavaraa.

Airin tuotannosta äkkiseltään tulee mieleen ainakin

Premieres Symptoms (tai sinnepäin, en nyt jaksa käydä tarkistamassa kirjoitusasua)
Moon Safari
10.000Hz Legend

Hienoa musiikkia kaikki. Zero 7 varmaan putoaa myös jos Airista diggailee.
hörhö
16.03.2003 21:33:56

Eipäs unohdeta, että Carlosilla on muutakin tuotantoa ton Bachin lisäksi. Itse olen pitänyt hänen kaikista sävellyksistä. Osa on tietysti aika kokeilevaa.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Humanoid
21.03.2003 14:04:41
Mainitaanpas tähän myös mainio englantilaisveljesten poppoo Orbital.
Samppa
qso
21.03.2003 21:44:33
Leftfield - Leftism.

Tätä myös itse suosittelen. Erityisesti
levyn ensimmäinen puolisko todella
hyvä.
Järvihirviö
02.04.2003 18:31:27
Järvihirviön listaan voisi varmaankin lisätä ainakin Autechren, Boards of Canadan ja vaikkapa Mira Calixin. Taattua Warp-tuotantoa kaikki.

Siis voi herranjumala, kuuntelin juuri Autechren Chiastic Slide -levyn. Hyväähän tuo on, mutta jumalauta kun meinasi nuppi seota =) Ja kun on Aphex Twiniinkin tottunut, niin tuo on jo aika saavutus!
krushing
03.04.2003 13:03:13

Siis voi herranjumala, kuuntelin juuri Autechren Chiastic Slide -levyn. Hyväähän tuo on, mutta jumalauta kun meinasi nuppi seota =) Ja kun on Aphex Twiniinkin tottunut, niin tuo on jo aika saavutus!

hmm...minä olen aina pitänyt chiastic slideä jonkinlaisena hittilevynä...ts. piiseissä on aika selkeät biitit ja melodiat.
Bantuteurastaja
04.04.2003 00:49:47
Dark Tranquillity - Archetype

Amispoppia parhaimmillaan.
Jabbe
04.04.2003 21:22:25
Tuoreimmat hankintani:

Thievery Corporation - The Mirror Conspiracy
St. Germain - Tourist
St. Germain - Boulevard

Ovatko kenelle tuttuja? Aika hyviä levyjä, varsinkin tämä TC menee kyllä mainiosti..!
Olenko jos ajattelen, että en ole, vai onko ajatukseni vain ajatus, että en olisi, mutta koska kuitenkin ajattelen, että en ole, niin en voisi ajatella että en ole, ellen olisi...
Juho L
04.04.2003 21:49:50
Amispoppia parhaimmillaan.

Jotenkin ei vakuuta. Hoho.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
hörhö
06.04.2003 14:41:24

Tyylikkäintä jumputusta: Amon tobin
Tutustukaa ihmeessä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Järvihirviö
06.04.2003 19:03:29

hmm...minä olen aina pitänyt chiastic slideä jonkinlaisena hittilevynä...ts. piiseissä on aika selkeät biitit ja melodiat.

No tuo oli ns. ensireaktio, kyllä siihen jo muutaman kuuntelukerran jälkeen on tottunut. Eiköhän häröilylevyistä paras ole vieläkin Aphex Twinin Druqks. Helvetin loistava levy, kokonaisuutena aivan omaa luokkaansa! Yksittäin niitä biisejä ei tosin jaksa kuunnella niin kuin RDJ:llä, ICBYD:lla etc..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)