Aihe: erillinen etuaste + pääte?
1 2 3 4
qtime
07.03.2005 13:37:05 (muokattu 07.03.2005 13:57:28)
Kuten jo todettua, esim räkki rectifier soi ihan samalla tavalla kuin nuppi rectifier. Täällä on keskusteltu mielestäni siitä onko putki vai trankku parempi. Lähestyisin asiaa vaikka siltä kannalta että kumpi on käytännöllisempi setuppi sinulle. Tahdotko kasan pedaaleja lavalle vai uhden midilaudan jolla ohjaat pakettia? Saatko nuppi+pedaali paketista ne kaikki soundit mitä tarvitset? Nauhoitatko kotona?Löytyykö sellainen etuvahvistin mikä tuotaa sinulle tarvitsemasi soundit? Onneksi täältäkin on löytynyt ne ihmiset jotka ovat kehoittaneen: Mene ja kokeile. Kitarakamat on loputon suo, johon kaikilla on mielipiteensä. Sitten kun sun korvaa miellyttää jokin, osta se.
N33m0
08.03.2005 16:06:59

Just tosta yhdistelystä tulikin mieleen että pitäis itekki vähän "päivittää" kamoja, siis...
Mul on Marshallin TSL100 ja ajattelin ostaa ENGLin E570 midiohjattavan putkietusen ja tunkee sen siihen marsun returniin.

Lähtisköhän munakkaat soundit?
( 'o')-d[||] More Beer!
Niskamies
08.03.2005 17:34:57
Just tosta yhdistelystä tulikin mieleen että pitäis itekki vähän "päivittää" kamoja, siis...
Mul on Marshallin TSL100 ja ajattelin ostaa ENGLin E570 midiohjattavan putkietusen ja tunkee sen siihen marsun returniin.

Lähtisköhän munakkaat soundit?

Uskoisin että lähtee munakkaat saundit, mutta voisit myydä ton Marshallin ja ostaa ENGL:lle oman päätteen. Roudattavuus ainakin paranee.
Meitsi on meshissä.
pekurides
09.03.2005 23:50:00

marsu+etunen looppiin=toimii.
Jos et käytä stereoefektejä ja kahta kaappia/stereokaappia ni ei ole mitään pakkoa hommaa stereopäätettä.
minä pärjäsin monta vuotta, mutta nälkähän kasvaa...
Niin ja monokaapin stereoksi kytkeminen on ihan helppo juttu samalla kantsii vaihtaa paksummat piuhat, vaikuttaa muuten saundiin aika paksusti:)
Exhausted
10.03.2005 00:16:22

Kannattaisiko Twinklen kertoa vaikka minkä nupin tilalle räkkisysteemiä ollaan hankkimassa
kivelae
10.03.2005 00:40:56

Kannattaisiko Twinklen kertoa vaikka minkä nupin tilalle räkkisysteemiä ollaan hankkimassa

Mesan Road Kingin.
wanha
Exhausted
10.03.2005 00:52:05

no huh, ei taida ihan mikä tahansa systeemi sitten riittää :) Ehkä Mesan Triaxis?
Twinkle
10.03.2005 01:12:56
ei se Road King nyt niin ihmeellinen vekotin ollut etteikö sitä voisi vaihtaa pois. Triaxista olen itse funtsinut, mutta en tiedä onko se sitten turhaa rahastusta kun ei siitä taida ihan kaikkea härpäkettä tarvita. Sehän mainoksen mukaan mallintaa joka saakelin paskan mitä Mesa on tähän päivään mennessä tehnyt eikä niillä köykäisemmillä ole minun käytössäni juuri mitään tekoa.

Sellainen Dual Recto-etunen voisi olla ihan jees, onhan se halvempikin kuin tuo Triaxis ja se olisi ehkä semmoinen vimpain mitä ei tartte niin kauheasti twiikkailla. Joku ENGL:n etunenkin kelpaisi ettei siinä mitään, kun tuota heviä varmaan tässä koko elämä soitellaan.

Räkkiin tarttis siis saada siis etunen, efektilaite ja pääte. Merkeillä, malleilla ja muilla statseilla ei ole väliä, kunhan se on hyvä. Jos siis on jotakin semmoista mallia/merkkiä joka on vähemmän tiedossa niin nyt saa kertoa.
Exhausted
10.03.2005 02:39:23

no jos koet tosiaan että vähemmälläkin pärjäät niin ei kannata sitten siihen Triaxikseen satsata. Kuten on jo mainittu, joku Englin etunen voisi olla passeli. Päättäreistä en niin tiedä mutta jos laittaa Englin etusen Englin päättäriin niin homman pitäis toimia. Ja tuollaisen yhdistelmän paras efektikaveri on varmaan G-force.
paskisti
10.03.2005 11:38:05
Kannattaa kokeilla myös Marsun JMP-1 (midi-ohjattava tarvittaessa) ja sille 50/50 päätettä. Vaikuttaa hyvältä, etusesta lähti ainakin paremmat soundit kuin DSL:stä
Soittamalla siitä selviää
Exhausted
10.03.2005 13:30:01

Paitsi että jos pitää Mesan saundista niin Marshallista sitä ei oikein saa. Sama myös toisinpäin
Twinkle
10.03.2005 14:45:17
Ja tuollaisen yhdistelmän paras efektikaveri on varmaan G-force.

Varmasti olisi ihan hyvä, mutta sekun on aika tyyris. Efekti vehje on aika toissijainen toisaalta koska ei efekteillä liikaa tule säädettyä. Ongelma on siinä että tarttis sellaisen laitteen, joka veivaisi vain peruskitaraefektejä ilman mitään vahveromallinnuksia tai säröjä. Perusefektit laadukkaasti räkkikoossa ilman että joutuisi perikatoon.

Paitsi että jos pitää Mesan saundista niin Marshallista sitä ei oikein saa. Sama myös toisinpäin

Ongelmahan nyt onkin siinä ettei tässä olla täysin 100% varmoja siitä mikä olisi se soundi joka miellyttää. ENGListä lähtee kyllä hyvät mörinät, mutta Mesakin oli ihan jees.. Marsua en ole koskaan omistanut joten siitä en tiedä mutta melkeinpä pitäisi sitäkin kokeilla.
Fortune
10.03.2005 14:54:52
Varmasti olisi ihan hyvä, mutta sekun on aika tyyris. Efekti vehje on aika toissijainen toisaalta koska ei efekteillä liikaa tule säädettyä. Ongelma on siinä että tarttis sellaisen laitteen, joka veivaisi vain peruskitaraefektejä ilman mitään vahveromallinnuksia tai säröjä. Perusefektit laadukkaasti räkkikoossa ilman että joutuisi perikatoon.

TC G-major. Voin suositella lämpimästi.

400 eurolla lähtee tätä nykyä, mikä on ryöstöhalpa hinta.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
McNulty
10.03.2005 15:48:47
TC G-major. Voin suositella lämpimästi.

400 eurolla lähtee tätä nykyä, mikä on ryöstöhalpa hinta.

Komppailen...

Itse olen kanssa räkkiä kasaamassa ja ajattelin etuseen tuota Engl E530:stä ja päättäriksi VHT:n two/50/two häsäkkää. Efektiksi todellakin tuo tc ja vielä parit pikku nippelit kuten rack tuner korgilta ja behkun dsp8024 pro curve eq:ksi... voipi midi polkimella ohjailla sitäkin ja vaihtaa lennosta eq:n asetuksia =)
Fortune
10.03.2005 15:51:21
Komppailen...

Itse olen kanssa räkkiä kasaamassa ja ajattelin etuseen tuota Engl E530:stä ja päättäriksi VHT:n two/50/two häsäkkää. Efektiksi todellakin tuo tc ja vielä parit pikku nippelit kuten rack tuner korgilta ja behkun dsp8024 pro curve eq:ksi... voipi midi polkimella ohjailla sitäkin ja vaihtaa lennosta eq:n asetuksia =)

Onhan G-majorissakin eq?
Marvel
Jormaz
10.03.2005 15:53:36
Onhan G-majorissakin eq?

Oliko se nyt 2- vai 3-alueinen parametrinen? Mä en muuten tosta G-majorin virittimestä pidä ollenkaan, saatananmoinen heiluri.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4
McNulty
10.03.2005 15:55:04
Onhan G-majorissakin eq?

on mutta kun on tuollanen behkukin tuossa valmiina ollut... "kotistudiossa" niin ajattelin ottaa sen kelkkaan mukaan :)
tc:n viritin on paljon parjattu, siksi itsekin ajattelin tuota korgin DTR-1000:sta.
Fortune
10.03.2005 17:39:19
Oliko se nyt 2- vai 3-alueinen parametrinen? Mä en muuten tosta G-majorin virittimestä pidä ollenkaan, saatananmoinen heiluri.

Hö, en minä mitään valittamista huomannut ja kitara meni kyllä vireeseen. Kumpi moodi sinulla on päällä?
Marvel
Twinkle
10.03.2005 19:46:52
hmm G-Force...G-major...kumpis niistä nyt olikaan halvempi. Kumminkin niistä halvempaa tarkoitin.

G-major on se halvempi ja se vaikuttaa ihan varteenotettavalta vehkeeltä meikäläisen käyttöön. Ei ole onneksi liian kallis mutta ilmeisesti aika hyvä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)