Aihe: Gary Moore
1 2 3 4 5 6 7 8 9
duane
04.03.2005 13:14:34
Moore on hieno kitaristi ja bluesinsa aitoa siinä missä Juha Björnisenkin ja sillä sipuli.

Hieno määrittely. Liki täydellinen. Robben Ford. multakin plussa :)
Roudarikin on ihminen.
C
04.03.2005 13:28:01
Kui toi Gibbons saa sit olla iha rauhassa? Häh? Samallaine ränttätänttäukko!

No kun se on Texasista, tajuuxä?
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
Ossi
04.03.2005 16:43:24

No kun se on Texasista, tajuuxä?

Mä oon vanha paska joka ei tajuu mistään mitään, kunhan vaan diggailen musaa. Tuli se sitten Texasista tai Terijoelta.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
dfloreno
06.03.2005 12:05:01

Mä oon vanha paska joka ei tajuu mistään mitään, kunhan vaan diggailen musaa. Tuli se sitten Texasista tai Terijoelta.

Paitsi että Terijoelta tuleva voi olla useinkin parempaa :-).
I'll Play The Blues For You.
duane
08.03.2005 02:24:32 (muokattu 08.03.2005 02:24:46)
jep. ja tervola on suomen teksas.
Roudarikin on ihminen.
guruman
08.03.2005 16:08:26
Sanokaas nyt sitten malliksi yksi valkoinen bluesmies että nähdään mitkä standardit bluesmiehen tulee täyttää.

Michael Bloomfield ja Paul Butterfield
PIM
09.03.2005 15:30:08

Pepe Ahlqvist

Mikäs Bebestä tekee bluesmiehen? Sekö että se vetää joka helvetin keikalla Sweet home Chigacon tai Got my mojo workingin tapaisia lopuunkuluneita standardeja? Wannabe bluesmies ehkä, mutta eikös oikean bluesmiehen pitäisi esittää jotain henkilökohtaisempaa materiaalia eikä pelkkiä standardeja.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
reijoteppo
09.03.2005 15:48:41 (muokattu 09.03.2005 18:35:59)
Mikäs Bebestä tekee bluesmiehen? Sekö että se vetää joka helvetin keikalla Sweet home Chigacon tai Got my mojo workingin tapaisia lopuunkuluneita standardeja? Wannabe bluesmies ehkä, mutta eikös oikean bluesmiehen pitäisi esittää jotain henkilökohtaisempaa materiaalia eikä pelkkiä standardeja.

Sama kun väittäisit, että Miles Davis ei ollut oikea jazzmies kun soitti Thelonious Monkin Around Midnightia. Tai kun B.B.King esittää Louis Jordanin Let the good times rollin.
Eikä bluesmiehen tarvi juoda retkikeitinspriitä, syödä kuolleita lehtiä ja mutaa, ja asua auton alla.
duane
09.03.2005 18:07:40
Tarvittaessa Pepe soittaa em. stankkuja, koska suurin osa miehen keikoista on turjakekuppiloissa yms paikoissa, missä ihmiset haluaa kuulla ne tuntemansa bluesbiisit... Omat biisit ovat mitä mainiointa "contemporary"bluesia...
Roudarikin on ihminen.
PIM
09.03.2005 23:29:05
Sama kun väittäisit, että Miles Davis ei ollut oikea jazzmies kun soitti Thelonious Monkin Around Midnightia. Tai kun B.B.King esittää Louis Jordanin Let the good times rollin.

No mites toi sitten eroaa siitä että Gary on välillä soittanut heviä? Ei mitenkään, ainakaan minusta. Ja toisaalta kyllä minä lasken Jordaninkin bluesiksi.
reijoteppo
09.03.2005 23:29:53
No mites toi sitten eroaa siitä että Gary on välillä soittanut heviä? Ei mitenkään, ainakaan minusta. Ja toisaalta kyllä minä lasken Jordaninkin bluesiksi.

Noniin justiin...
Mika K
09.03.2005 23:56:19
Eikö tämäkin ketju joutaisi jo lukita? Luin tässä ajankuluksi koko threadin läpi ja melkoista väittelyä mahtuu sekaan. On se ihme juttu, että aina näiden bluuspoliiseiden pitää tulla meitä tietämättömiä neuvomaan kuka sitä bluesia saa soittaa ja kuka sitä ei saa soittaa ja ketä saa kutsua bluesmieheksi ja ketä ei... voi hyvänen aika.

P.S Katsokaapa muuten huviksenne mikä ketjun aloittajan kysymys oli : )
Dinorocker
11.03.2005 18:15:58
Well, mulle Gary on helvetin kova heavyrock kepittäjä.

Ja bluesinsa soittaa hyvin myös.

Tuntuu vaan että hevissä/rokissa Gary vaikutti/kuullosti enemmän luonnollisemmalta...itseltään.

Paskoja levyjä viimeset muutamat, mun miälest.
Outrider
weetube
14.03.2005 16:04:21

NO JOO.... ET sit varmaan kauheesti oo Pepeekään kuunnellu,jos kommentit on tota luokkaa...
koko kari moore on jo loppuun kaluttu aihe,EI ENÄÄ!
"Hätäkös tässä on,valmiissa maailmassa?"
dfloreno
14.03.2005 22:02:39

NO JOO.... ET sit varmaan kauheesti oo Pepeekään kuunnellu,jos kommentit on tota luokkaa...

Eiku tätä lisää!!! Ei täällä palstalla muustakaan osata puhua... eipähän lopu jutut ainakaan ihan kokonaan.
Blue Moon
15.03.2005 07:36:09

Eiku tätä lisää!!! Ei täällä palstalla muustakaan osata puhua... eipähän lopu jutut ainakaan ihan kokonaan.

Jep... pysyväksi ketjuksi tämä. FAQ. :-)
- You can shake it you can break it you can hang it on the wall -
PIM
15.03.2005 07:39:06

No kyllä sitä on Pepeäkin aika paljon tullut kuunneltua tuolta 80-luvun HARPin ajoilta lähtien niin livenä kuin levyltäkin. Kyllähän se on tietysti muutakin vedellyt, mutta jos keikalla soitta pelkkiä yleisönaliarviointistandardeja niin siitä on minusta bluesmies kaukana. Koskahan mä olisin viimeks kuullu Pepen heittävän keikalla jotain omaa matskua? Siitä taitaa olla kyllä aikaa, mutta Got my mojo workingin se muistaa kyllä vetää joka helkutin keikalla.
dfloreno
15.03.2005 10:42:28

Jep... pysyväksi ketjuksi tämä. FAQ. :-)

Hohoho! Loistavaa huumoria, plussaa! :).
dfloreno
15.03.2005 10:53:17

No kyllä sitä on Pepeäkin aika paljon tullut kuunneltua tuolta 80-luvun HARPin ajoilta lähtien niin livenä kuin levyltäkin. Kyllähän se on tietysti muutakin vedellyt, mutta jos keikalla soitta pelkkiä yleisönaliarviointistandardeja niin siitä on minusta bluesmies kaukana. Koskahan mä olisin viimeks kuullu Pepen heittävän keikalla jotain omaa matskua? Siitä taitaa olla kyllä aikaa, mutta Got my mojo workingin se muistaa kyllä vetää joka helkutin keikalla.

No nyt on kyllä pakko puuttua tähänkin aiheeseen :). Se on totta, että Pepe soittaa aika paljon noita ns. blues stankkuja, mutta mä oon nyt lähiaikoina nähnyt Pepen moneen kertaan, ja kyllä siellä aina tulee niitä omiakin biisejä: ja mun mielestä se ei oo ikinä soittanut omaa niin paljon kuin nykyään tekee. Ei siis lähetä lyttäämään ukkoa ihan noin vaan. Tilannetta Pepellä haittaa osittain myös se, kun se tekee paljon keikkoja noiden Esko Parpala Blues Bandien kanssa, ihmiset ei erota koska on Pepen oma show ja koska on tommoinen feat. keikka. Mutta kyllä Pepe soittaa noissakin omia biisejään; mutta todettakoon nyt sekin, että IMO vois soittaa enemmänkin.

Ja lopuksi provon vielä sen verran, että mielummin kuuntelen kun Pepe soittaa skebaa, vaikkain miten stankussa biisissä, kun monia muita näitä 'kovia' ukkoja mitä tänne suomeen on tuupattu raahaamaan. Ja kun ynnää päälle sen, että Pepe soittaa harppuakin miten soittaa, ja laulaa, saa olla kova naama, että pärjää.

Olen pannut merkille, että yllättävän harva tiedostaa oikeasti miten hyvä kitaristi Pepe on: persoonallinen, hyvä soundi ja ennenkaikkea hyvä tatsi. Mut se siitä Pepen kehumisesta :)...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)