Aihe: Pilli?
1 2 3
Mosse 91
09.03.2005 20:33:41

Niin, elkää nyt naurako, mutta kun aina joissakin keskusteluissa tulee esille tuo pilli ja ärsyttää, kun ei harmainta aavistustakaan tuosta termistä.. Niin elikkäs, mitä tuo tarkoittaa? Onko se jokin vahvistimen osa vai mikä?
Incarnation
09.03.2005 20:42:12
Niin, elkää nyt naurako, mutta kun aina joissakin keskusteluissa tulee esille tuo pilli ja ärsyttää, kun ei harmainta aavistustakaan tuosta termistä.. Niin elikkäs, mitä tuo tarkoittaa? Onko se jokin vahvistimen osa vai mikä?

Toistaa diskantit. Esim. 15" elementin kanssa on hyvä olla pilli ettei ole yhtä mössöä.
Rest in peace Dime
Pänkäle
09.03.2005 20:43:42 (muokattu 09.03.2005 20:45:21)
Kyseessä lienee kaiutinkaapista löytyvä tai löytymätön diskanttituutti, eli parantaa jossainmäärin kaapin diskanttitoistoa. Tai sitten puhun läpiä päähäni.

edit: joku ehtikin jo vastata
George Ouzounian on paras.
Mosse 91
09.03.2005 21:03:37

kiitoksia, tämä selvensikin asiaa kummasti
Olli.M
09.03.2005 21:16:19
Kuinka moni muuten tykkää pillistä bassokaapissa. Omalla kohdalla se on aina pois päältä koska jotenkin se kihinä ei ole mieleen. Varsinkin säröpedaalin kanssa se ei mielestäni toimi. 4x10 toistaa mulle riittävästi yläpäätä ja kaverina 1x15 kaappi.
Solemmie.
Incarnation
09.03.2005 22:00:45 (muokattu 09.03.2005 22:01:48)
Combossani on siis kuten edellä mainitsin 15" elementti ja diskanttipilli. Käytän lähes aina basson ja vahvistimen välissä bassosäröä. Jos kytken pillin pois päältä, muuttuu basson säröisyys sietämättömäksi sirinäksi, jostain kumman syystä.
Pilli on siis combossani ehdoton.

...ja kotkalainen. Perehdy asiaan ennenkuin puhut mitään. Pilli on kaapin osa (kuten mikä tahansa muu elementti) eikä liity mitenkään vahvistimeen.
Rest in peace Dime
Olli.M
09.03.2005 22:10:04
Mulla taas menee särö sellaiseksi liian hmm."diskanttiseksi" jos laittaa pillin päälle. Tykkään sellasesta pikku murinasta vaan siellä soundin seassa ja parhaimman soundin olen saanut kääntämällä pillin pois pelistä. Tosin mulle on muutenkin mieleen sellanen tumma bassovoittonen soundi.
Solemmie.
Olli.M
09.03.2005 22:12:10
Mulle tulee myös soundi lehti. Soundi.. väsyttää...
Solemmie.
Superbeast89
09.03.2005 22:12:59
Eikös englannin kielinen nimitys "pillille" ole "tweeter"?

Oon jo jonkun aika noita kaappeja katellu, joten tyhmästä päästä myöskin tyhmä kysymys joka kuuluu: mikäs se horni on?
If you are gonna rock, rock heavy!
Teijo K.
09.03.2005 22:16:43

Eikös englannin kielinen nimitys "pillille" ole "tweeter"?

Oon jo jonkun aika noita kaappeja katellu, joten tyhmästä päästä myöskin tyhmä kysymys joka kuuluu: mikäs se horni on?

Ehkä näin

Tweeter -diskanttielementti
Horn -torvi sen elementin edessä

Ne halvimmat diskanttielementithän on pietsoja, ja pietsostahan ei itsessään lähde kovinkaan massiivisia määriä sitä ääntä. Elementin edessä oleva torvi voimistaa sitten tätä ääntä. Samalla muuten suuntaa sitä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Keny
10.03.2005 08:15:11
Pilli mulla myös EBS kaapeissa ja hyvä sillai et se on säädettävä eli takana on potikka sille.Yleensä se on klo 9.00 asennossa eli vähän päällä.

Mites muissa kaapeissa on ja mitkä säädöt pidätte?
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
10.03.2005 08:43:05
Toistaa diskantit. Esim. 15" elementin kanssa on hyvä olla pilli ettei ole yhtä mössöä.

En kyllä usko että sillä pillillä saa sen kummempaa erottelevuutta siihen soundiin. Enempi noilla keskiäänillä lienee merkitystä.

Pillillä saa esmes paukkusoittoon enempi napsua, jos sellasta hakee.

Itselläni on siitä hassuhko tilanne, että noissa EBS kaapeissa oleva säädettävä pilli voi olla ihan missä asennossa vaan. Ei mitään vaikutusta kokonaissoundiin. Hmm...bassoisaa?
"Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren
hemmo
10.03.2005 08:45:03

Itselläni on siitä hassuhko tilanne, että noissa EBS kaapeissa oleva säädettävä pilli voi olla ihan missä asennossa vaan. Ei mitään vaikutusta kokonaissoundiin. Hmm...bassoisaa?

Nokun eihän sieltä sun Tesa Basmania I putkietusesta tule lain diskanttia ulos.

Mun EBS Neo-pikkukaappien pillit on aina visusti pois päältä.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Karlsson
10.03.2005 08:49:34
Nokun eihän sieltä sun Tesa Basmania I putkietusesta tule lain diskanttia ulos.

Nijjust!
"Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren
Karlsson
10.03.2005 10:17:58 (muokattu 10.03.2005 10:18:03)
Senkin tumpistit;-)

Joo, munsta semmone löysä ja lämmin pieru, ehkä hieman kosteahkokin, on lähellä ideaalia bassosountii. Sori.
Pallisti
10.03.2005 10:18:58
Pilli mulla myös EBS kaapeissa ja hyvä sillai et se on säädettävä eli takana on potikka sille.Yleensä se on klo 9.00 asennossa eli vähän päällä.

Mites muissa kaapeissa on ja mitkä säädöt pidätte?

no mulla on peaveyn kamoissa sillain että se ssätöpitika on klo 1200 asennossa.. eli puolet auki..
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Keny
10.03.2005 11:29:37
Joo, munsta semmone löysä ja lämmin pieru, ehkä hieman kosteahkokin, on lähellä ideaalia bassosountii. Sori.

Hyvä vaan.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Wil-J
10.03.2005 12:14:26
Hyvä vaan.

Mä en muuten oikein käsitä tätä paikallista saundi-ihannetta. Oon aina itse inhonnut sitä jos basson saundi säröytyy. Ja kun vielä ainoastaan matalimpia taajuuksia korostetaan niin sävelistäkään ei saa enää mitään tolkkua. Tuloksena matala pörinää. En ymmärrä, älkää silti teilatko...
hemmo
10.03.2005 12:19:41

Mä en muuten oikein käsitä tätä paikallista saundi-ihannetta. Oon aina itse inhonnut sitä jos basson saundi säröytyy. Ja kun vielä ainoastaan matalimpia taajuuksia korostetaan niin sävelistäkään ei saa enää mitään tolkkua. Tuloksena matala pörinää. En ymmärrä, älkää silti teilatko...

Paikallista? Ei ymmärrä. Valtaosa Mnet-basisteista ei soita säröisella saundilla, luulen ma.

Mie kylläkin.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)