author 08.03.2005 12:03:31 | |
---|
Kun Suomi voitti maailmanmestaruuden jääkiekossa, suurin osa halusi että Finlandia soitettaisiin Maamme-laulun sijasta torilla. En sitten muista soitettiinko vai ei. Kyllähän Finlandia monella tapaa parempi sävellys kuin Maamme-laulu. Lisäksi sen on säveltänyt suomalainen ja sen sävel kuvaa paremmin itsenäistynyttä Suomea kuin saksalaisesta juomalaulusta tehty ralli. Toisaalta onhan Finlandia -hymnikin jo otettu muuallakin kuin uusnatsien keskuudessa käyttöön. Eikös jossain Afrikan valtiossa ole Finlandia kansallishymninä ? Toisaalta Finlandian arvo saattaisi kokea pienen laskun, jos sitä laulettaisiin tuhannen epäsäveleisen laulun voimin. |
Henko 08.03.2005 13:32:19 | |
---|
Teräsbetoni vois vetää Maamme-laulun. "Jos eläimiä ei olisi tarkoitettu syötäväsi, niin miksi ne on tehty ruoasta"?
- Homer Simpson. |
Mimi 08.03.2005 18:14:40 | |
---|
Lisäksi Paciuksen Maamme-laulu on suora cover-versio jostain saksalaisesta sotilasmarssista. Ja minä kun olen kuullut että muistuttaisi kovin jotain ikuvanhaa sakemannien juomalaulua... No, henkilökohtaisesti Finlandia tulee aina merkitsemään minulle enemmän kuin Maamme, ja mieluummin kuulisin sen myös kansallishymninä. Ja jos nyt vielä lisätään, niin alunperinhän Maamme:n sanat on ruotsiksi, sehän on vain runo (Vårt land), joka on suomennettu. Tosin tuokin on erittäin ymmärrettävää, kun kuitenkin Suomi on kaksikielinen maa jne... Ja viroksi tuon veisun nimi on muistaakseni jotain sen kaltaista kuin Mu isämaa, muuten en sanoista tiedä, liipanneekovat kuinka läheltä omiamme... Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
hörhö 09.03.2005 09:46:16 | |
---|
Kansallislaulu on itsessään todella turha asia, mutta näiden kahden väliltä nykyinen. Sopii marssipoljentoineen helpommin kansan suuhun ja muutenkin menevämpi rallateltava. Lisäksi finlandiahymni on ihan oikeasti melko jeesbiisi, niin mitä sitä kännispäissään kaikenmaailman urheilutapahtumissa ja kissanristiäisissä raiskaamaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
out of breath 09.03.2005 11:58:20 | |
---|
Mitä olette..... ei hyvää mieltä. Only one way to say it, so I'll say it! |
J från Uranus 10.03.2005 00:31:06 | |
---|
Joku tosi noheva toimittaja, olisko olla S Päivärinta kysyi joltain vieraaltaan, että "Miksei Suomen kansallislaulu voisi olla KARI TAPION Olen suomalainen". Olipa taas pohjatyö tehty hyvin - biisi ei ole Kari Tapion tekemä vaikka sitä esittää. - biisi on käännösiskelmä (Tapio vissiin kääntänyt tekstin) siis että italialainen iskelmä sitten kansallislauluksi. You gave me life, now show me
how to live. |
NHR 10.03.2005 03:45:41 | |
---|
(Tapio vissiin kääntänyt tekstin) Suom. sanat Raul Reiman. siis että italialainen iskelmä sitten kansallislauluksi. Kannatetaan! ;) Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
Joku tosi noheva toimittaja, olisko olla S Päivärinta kysyi joltain vieraaltaan, että "Miksei Suomen kansallislaulu voisi olla KARI TAPION Olen suomalainen". Olipa taas pohjatyö tehty hyvin - biisi ei ole Kari Tapion tekemä vaikka sitä esittää. - biisi on käännösiskelmä (Tapio vissiin kääntänyt tekstin) siis että italialainen iskelmä sitten kansallislauluksi. Hähähäää.. "La chante mi cantare con la guitarra i mano.. Il Italiano vero..." Tai jotain. Vähänkö hyvin se sopii suomalaiseen suuhun ;) You have 13 hours in which to solve this Labyrinth.. |
Naama-amis 10.03.2005 10:55:44 | |
---|
Kyllä! Finlandia on ainakin minusta huomattavasti parempi kappale. Samalla voitaisiin vaihtaa pääkaupunki takaisin Suomen Turkuun, minne se todella kuuluu. Koreografia tekee bändin. |
Bee-äf 10.03.2005 11:12:25 | |
---|
Miä ehdotan kansallislauluksi Kivikasvojen Tankeros lovea, niin kuin ennenkin. |
kirjoittelija 10.03.2005 14:33:03 | |
---|
Mitä olette mieltä siitä, jos maamme laulu vaihdettaisiin? Tilalle tulisi tottakai Sibeliuksen Finlandia! Olen sitä mieltä että tämä olisi loistavaa. Finlandia vaan on niin paljon parempi ja kauniimpi biisi. On kivaa olla kiva. |