Aihe: Suosittelut kaulahumbuckeriksi stratocasteriin?
1
slopez
09.03.2005 20:17:49 (muokattu 09.03.2005 20:18:37)

Tere,

No niin, asioissa aletaan edistyä. Huomenna saapuu kitara säädettynä pajalta, uutena kielisettinä DR HIGH BEAM 11-50. Sai 10-46 väistyä spagettina Eb-vireen tieltä. Toinen homma on, että se on rahoja vaille, että mun Stratocasterissa on tallassa SD:n TB-5 Duncan Custom. Nyt aloin miettimään myös sitä, että vois sen kaulamikin myös vaihdella. Ehdottakaas nyt jotain hyvää. Soittelen enimmäkseen rock/pop. Itse ajattelin että SD:n Jazz model, toisaalta taas 59 vois olla kohdallaan. Yleisin näyttää olevan toi Custom tallas ja Jazz kaulas.
This road is unclear but it feels like I'm almost home Finest Our - Will Haven
Guitaristi
09.03.2005 20:55:02

Mulla on lessussa kaulas kiinni SD:n Jazz ja olen kyllä tyytyväinen. Tietysti ihan eri asia straton kanssa.
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
slopez
09.03.2005 21:51:19

Noista SD:n sivujen soundsampleistä ei kovin hyvin saa sinänsä kuvaa kun ne on soitettu juuri lespalla. Sen nyt sain irti, että tosiaan Jazzhan on kirkkaampi mikki ja sehän kuullosti aika kirkkaalta puhtailla kun taas 59 kuullosti vähän mutaiselta. Sitten taas 59:ssä oli lämpöisempi soundi säröllä, kun Jazz:ssa oli jotenki vähän liikaa trebleä. En tiedä miten toi Jazz model reagoi leppä bodyssa. Kristallin kirkas :D Olen kuullut Jazz:sta semmosta, että siinä särö ei sitten ole oikein kummoinen, kuullostaa yleensäkin yksikelaselta.Kaippa se on sitten tuo 59'.Kuitenkin jotenkin toi Jazz herättää mieletymystä. Se vaan jos ei säröt sillä toimi mitenkään.
slopez
13.03.2005 17:00:36

Sanokaas nyt jotain tähän.
PeLu
13.03.2005 17:13:25
No sanotaan sen verran, että minulla on Flaxwoodissa tallassa SD Custom ja kaulassa SD 59. Erittäin toimiva yhdistelmä, myös puolitukset toimivat yksin ja erikseen.
tuluppa
13.03.2005 18:03:25 (muokattu 13.03.2005 18:05:21)

Mulla on stratossa Dimarzion humbucker from hell kaulamikkinä, tykkään. Käyttäytyy yksikelamaisemmin ku tavalliset humpukkerit, toimii loistavasti kliineillä ja pikkurosoilla. Mielestäni soundiltaan persoonallisempi vaihtoehto tää.

Aiemmin tuon tilalla oli Seymour duncanin 59, en vaihtais enää takas.
momo
13.03.2005 18:12:49
Kokeileppa Duncanin sivuilla olevaa Tone Wizardia(ellet jo ole ennättänyt), se ehdottaa jotain sopivaa. Stratoa kahdella humbuckerilla vaihtoehtoahan tuossa ei suoranaisesti ole, mutta puuthan siinä ratkaisevat, joten ei sillä väliä. Tuossa linkki:

http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/index.shtml
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)