drummer89 08.03.2005 18:55:25 | |
---|
Käytättekö rannetukea soittaessanne, ku itelläni meni ranne soittaessa vähän liian usein..tai luulen et johtus siitä,ni kuitenkin ranne rasittus enkä saa soittaa vähään aikaan.Varmaan pitäis alkaa käyttää tukea.Mitäs olette mieltä siitä että pitäiskö alkaa käyttää, jos pitäis ni millon sitä sit pidetään..aina kun soitan??onko kokemuksia? Pieni setti päältä kaunis... |
Youni 08.03.2005 19:20:54 | |
---|
Semmonen neuvo, että ota rumputunteja ja hommaa otteet ja käden asennot kuntoon. Kun ne ovat kunnossa luulisi rasitusvammojen katoavan. Jos tekniikkasi on kunnossa, niin sitten en tiedä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
ltg 08.03.2005 19:22:58 | |
---|
Itselläni on ranne kipeytynyt vain ja ainoastaan helvetin raskailla hiilikuitukepeillä soittaessa. Puukapuloiden kanssa ei vuosikausiin mitään ongelmaa, kun tuli tuo rannetekniikka opeteltua kuntoon jo ihan alkutekijöiksi. Groove on lämmin pissi lahkeessa. |
hollmi-5 08.03.2005 20:14:32 | |
---|
Luulisi sen rannetuen haittaavan käden luonnollista liikettä. Varsinkin ranteet ja sormet tulisi olla rennossa kunnossa soittohommissa. Mika Hollström |
Roberto 08.03.2005 21:24:26 | |
---|
Tekniikka kuosiin, jännitys pois, lämmittele ja venyttele. Vot! |
ihotauti 08.03.2005 21:28:39 | |
---|
Itelläni sama ongelma aiheutui tenniksestä. Kokeilin soittoa tuen kanssa ja homma vaikeutui kummasti. Tosin "soittotekniikkaani" kuuluu semmonen uskomaton ranteiden vatkutus että voi silläki olla osuutensa asiaan. |
JeeVes 08.03.2005 21:46:55 | |
---|
Itelläni sama ongelma aiheutui tenniksestä. Kokeilin soittoa tuen kanssa ja homma vaikeutui kummasti. Tosin "soittotekniikkaani" kuuluu semmonen uskomaton ranteiden vatkutus että voi silläki olla osuutensa asiaan. No se saattaa olla :) kalamies #15 >-)))> |
Bobana 09.03.2005 08:22:00 | |
---|
Ei sitä rannetukea voi soittaessa käyttää. Jos laitetaan rannetuki, siirtyy rasitus seuraavaan niveleen eli kyynärpäähän ja siitä taas olkapäähän... Ei auta. Oikeassa soitto/otetyylissä rasitus jakautuu kaikille nivelille eli ranteeseen, kynärpäähän ja olkapäähän. Itse olen pyrkinyt vielä viemään rasitusta lapaluulle asti eli lähes letkuna koko äijä. Tällöin ei väsy nopeissakaan ralleissa eli rentous on kaiken A ja O. Lihashuolto -> venyttyly. Jos vaikuttaa että käteen on päässyt kehittymään jännetupen tulehdus(jonka vain lääkäri voi todeta) niin se tulee hoitaa kuntoon kerralla eikä tänä aikana tule kapuloihin koskeakkaan. Silloin rannetukea pidetään vuorokaudet ympäriinsä lääkärin määräämällä tavalla. Jos ko. tulehdusta ei hoida kerralla kuntoon, niin se tulee olemaan ELINIKÄINEN, ERITTÄIN TUSKALLINEN ja VITTUMAINEN vaiva. Sen kanssa ei kannata leikkiä. Tämä pätee kaikkiin soittajiin rummuista synaan. |
drummer89 09.03.2005 08:46:41 | |
---|
joo.. Kiitoksia kaikista Neuvoista=)Olen kyllä käynyt rumputunneilla jo pari vuotta eli voi olla venyttelystä kiinni.. Pieni setti päältä kaunis... |
joo.. Kiitoksia kaikista Neuvoista=)Olen kyllä käynyt rumputunneilla jo pari vuotta eli voi olla venyttelystä kiinni.. Jees Kannattaa vielä pyytää opea tsekkaamaan otteita ja asentoja oikeen huolella.. Se on kaiken A&O Jos treenaat paljon voipi huonon asennon tuloksena olla vaikkapa jännetupin tulehdus tai muuta mukavaa!! Myös lämmittely ennen varsinaista soittoo kannattaa huolehtia. Samoin kevyt venyttely treenin päätteeksi!! Ja voitelu pitää olla myös kunnossa;) Ja rannetuet laitetaan koska Larssillakin o!! Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Youni 09.03.2005 19:42:45 | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Bobana 10.03.2005 07:57:47 | |
---|
Ja rannetuet laitetaan koska Larssillakin o!! Huono. Erittäin huono. Niillä Larssin kasari hikinauhoilla ei ole mitään tekemistä rannetukien kanssa. Kuuntele opea, se on hyvä. |