Aihe: japaniin menossa, eli kitarakauppoja ja merkkejä.
1 2
skebajaba
09.03.2005 11:18:51
jeps, elikkäs ajattelin kesällä lomallani kävästä parin kolmen viikon reissulla japanissa tokiossa tarkemmin.
sieltähän noita kitaroita tuntuu ilmeisesti tulevan joten mitä merkkejä kannattaisi katsastaa ja tietenkin kauppoja jos joku tietää niin voi kertoa myös=)
olen myös lähdössä katsastamaan alueita sieltä tokion ulkopuoleltakin joten onkohan siellä niinkään kauppoja vai onko kaikki tokion suunnalla?
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
weelie
09.03.2005 11:32:02 (muokattu 09.03.2005 11:40:11)
Ehdottaisin että ottaisit yhteyden Sneaky:yyn (aka sneakyjapan). Sähköposti-osoitetta en nyt muista, mutta kirjoittelee tdpri.com, fendertalk.com jne sivustoilla, sieltä pitäisi löytymän. Hänen mukaansa parhaita Fenkku-kitaroita ovat Seymour Duncanit, Grecot, Bachukset ja mitä niitä nyt onkaan. Fendereistä tietysti on olemassa niitä übermalleja jota Suomessa ei ikuna ole nähty (ovh 110 000 jeniä ja yli).

Fenkkuja ehdotan luonnollisesti helpon kuljetuksen takia. Gibson ja akkarimalleissa voi tulla ongelmia, kun kaulaa ei niin helposti kuljatusta varten ruuvata veke jne.

Kauppaketjuista tietysti on ainakin se tuttu ishibashi-music, joita löytynee ympäriinsä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
skebajaba
09.03.2005 19:30:17
tarkoituksena jotain 1000 euron luokkaa katella siis
Artist
09.03.2005 19:35:07
Halvimmat Grecon lisenssillä valmistamat Zemaitis-kopiot näyttäisivät olevan tonnin luokkaa.

Suosittelen mikäli haluaa omistaa LP-tyyppisen, mutta persoonallisemman ja enemmän koristellun kitaran, jollaista ei ihan joka kadunkulmassa tule vastaan.

http://www.apollonmusic.com/c_menu/natsukasi_G/greco-zemaitis.html
LaXu
09.03.2005 19:48:09
ESP Edwardsin LP-kopsu voisi olla hyvä vaihtoehto.

Komppaan ja sooloilen. Nuo kummittelevat vieläkin ja aiheuttavat GASia, vaikka viimeksi hypistelin sellaista viime kesänä. Erinomaisia ovat siis.

Kitarakaupat ei kyllä ihan heti lopu. Ihan satunnaisella hortoilulla puolentoista viikon aikana Osakassa ja Kyotossa törmäsin yhteensä noin yhdeksään kitarakauppaan. Paras käymistäni oli kyllä Ishibashin liike Shinsaibashilla Osakassa. Onhan noita Tokiossakin, mutta jos Osakaan eksyt niin tuo Ishibashi on ihan Shinsaibashin metroaseman lähellä, PARCO rakennuksessa 7. kerroksessa. Oli vähän hommaa löytää tuo sillä se PARCO-kyltti oli äärimmäisen hyvin piilotettu, muistaakseni talossa oli näyteikkunoiden peittona jotain keltaisella pohjalla olevaa mustaa tekstiä.

Shinsaibashilla on myös pelkkiä Yamahan soittimia myyvä liike. Osakasta löytyy myös ESP Custom Shop liike, joka siis myy ESP:n soittimia, Grassrootsista Edwardsiin ja custom shop kepukoihin. Hinnat tosin olivat selvästi korkeammat kuin muualla ainakin noiden Edwardsien kohdalla, mutta voi siellä aina käydä kuolaamassa. :)
Sijaintia en tähän hätään muista, meikäläisen hotelli oli Osakan juna-aseman kupeessa, joten varmaan parin kilometrin säteellä siitä se löytyy. :D

Kyotosta löysin ainakin Watanabe Musical Instruments lafkan liikkeen, samaiseen törmäsin myös Osakassa. Mä taidan olla TosiKitaristi(tm) kun ulkomailla matkaillessa nähtävyydet = soitinkaupat. :D

Osakan linnan alueella kannattaa piipahtaa sunnuntaina. Bändejä ja hyvää ruokaa saatavilla. Itse linna on näköalaa lukuun ottamatta aika tylsä.

Niin ja sitä japania kannattaa osata ainakin sen verran, että ostokset saa tehtyä ja tietä kysyttyä, peruskohteliasuuksien ohella. Ei meinaan tuntunut tuo englanti hirveän hyvin taittuvan...
Suomen kadut on muuten merkitty harvinaisen hyvin Japaniin verrattuna.
skebajaba
09.03.2005 20:21:37
Halvimmat Grecon lisenssillä valmistamat Zemaitis-kopiot näyttäisivät olevan tonnin luokkaa.

Suosittelen mikäli haluaa omistaa LP-tyyppisen, mutta persoonallisemman ja enemmän koristellun kitaran, jollaista ei ihan joka kadunkulmassa tule vastaan.

http://www.apollonmusic.com/c_menu/natsukasi_G/greco-zemaitis.html

tossa oli muuten todella kivan äköstä ja vähän yksilöllisempää kepukkaa, ja löyty jopa ne 24 nauhaa mitkä rupeavat olemaan minulle jo vähän tärkeämpikin juttu.

hitto kun on niin epäselvä toi ishibashin sivu, en löytänyt mitään sieltä haulla?
LaXu
09.03.2005 20:24:37
hitto kun on niin epäselvä toi ishibashin sivu, en löytänyt mitään sieltä haulla?

Grecoako etit? Kyllä he niitä ainakin myyvät, tosin noita Zemaitis kopsuja en nähnyt. Tavallisia LP-kopioita kyllä.
skebajaba
09.03.2005 20:32:29 (muokattu 09.03.2005 20:37:41)
Grecoako etit? Kyllä he niitä ainakin myyvät, tosin noita Zemaitis kopsuja en nähnyt. Tavallisia LP-kopioita kyllä.

mites mä noita löydän sieltä, mä oon ihan sekasin, merkkejä vilisee ja haku ei toimi

DIT: mimmosias noi fernandesin lespa kopsut on? ei ainakaan hinta ole paha.
LaXu
09.03.2005 20:36:36
mites mä noita löydän sieltä, mä oon ihan sekasin, merkkejä vilisee ja haku ei toimi

Ei tuolta nettisivuilta muutenkaan tunnu löytyvän kaikkea mitä siellä myydään. Toka linkki heti logon alla näyttää kitarat. Esim. Crews, Greco, Schecter ym. merkkejä ei löydy listasta.
skebajaba
09.03.2005 20:56:20
Ei tuolta nettisivuilta muutenkaan tunnu löytyvän kaikkea mitä siellä myydään. Toka linkki heti logon alla näyttää kitarat. Esim. Crews, Greco, Schecter ym. merkkejä ei löydy listasta.

nyt rupesi löytymään...kiitoksia
tässä menee varmasti pari tuntia=)
skebajaba
09.03.2005 21:43:28
nyt rupesi löytymään...kiitoksia
tässä menee varmasti pari tuntia=)

jumalauta...tää on pakko saada =)
http://www.ishibashi.co.jp/u-box/image/05/05-316041402-1.jpg
J.Ahonen
09.03.2005 21:49:14
Yamaha Sg, niitä ei Suomessa hirveästi näy, varmaan saat täällä tupla hinnan. (tosin kaulaa et ole siitäkään irti ruuvaamassa)
skebajaba
09.03.2005 21:57:03 (muokattu 09.03.2005 22:21:59)
Yamaha Sg, niitä ei Suomessa hirveästi näy, varmaan saat täällä tupla hinnan. (tosin kaulaa et ole siitäkään irti ruuvaamassa)

aattelin tosiaan että otan kunnon kovan laukun ja meneekö se sitten ruuman vai minne?
otetaan riskiä sitten tullin kanssa, se i pelaa joka pelkää =)

DIT: sinäpäs kivan näkönen greco. hintaa 74000 jeniä.
http://www.ishibashi.co.jp/u-box/image/14/14-315655702.jpg
Artist
09.03.2005 22:18:24

Mulla on, voin toki myydä jos siitä tuplahinnan saa. :) Ja mun yksilöstä saa kaulankin ruuvattua irti...kaipaa tosin hiukka kunnostusta.

Joo, sori off-topic.
LaXu
09.03.2005 23:22:15
jumalauta...tää on pakko saada =)
http://www.ishibashi.co.jp/u-box/image/05/05-316041402-1.jpg

Halpiskepukka hienoilla maalauksilla, jos oikein muistan.

Kannattaa tosiaan kattella malleja ja merkkejä, joita ei muualta saa helpolla. Edwards, Crews, Killer, Van Zandt, Ornetts..noitahan riittää. Täältä voi kuolailla: http://www.ikebe-gakki.com/shopping_00.php?state=1
Ben_D
09.03.2005 23:23:17

Eiks Nipponista saa Jacksonin Stars keppejä?
LaXu
09.03.2005 23:26:29
Eiks Nipponista saa Jacksonin Stars keppejä?

Saapa hyvinkin. Niitä kalliimpia (jenkkijaskojen spekseillä varustettuja) en tosin bongannut, pelkästään halvempia pikimustia (yäk!) malleja.
elbowski
10.03.2005 00:06:01
Paljonko on yksi jeni euroissa?
Listen to Black Sabbath or DIE!!
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
rockitsb
10.03.2005 00:11:36
...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)