Les Paul 09.03.2005 17:33:01 | |
---|
jos te viisaamaat voisitte kertoa sen että miten saa tuollaisen järkevän kuuloisen the edge-delayn..? elikkä mitä pedaaleita ja miten säädöt..itse olen yrittänyt saada aikaan, mutta ei onnistu millään.. |
Jostain luin, että on monta delayta peräkkäin. Merkeistä ei mitään tietoa. Tuskin on Line6:sta ainakaan. |
otto_t 09.03.2005 19:35:48 (muokattu 09.03.2005 19:40:20) | |
---|
Jostain luin, että on monta delayta peräkkäin. Merkeistä ei mitään tietoa. Tuskin on Line6:sta ainakaan. Kyllä siellä näyttäisi olevan sitäkin seassa. :) www.monotec.org/tmp/edge.jpg EDIT: Tossa vielä toinen kuva mistä saa jotain käsitystä että paljon kyseisellä sankarilla tota roinaa käytössä on. www.monotec.org/tmp/edge2.jpg E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
Exhausted 09.03.2005 20:22:27 (muokattu 09.03.2005 20:23:45) | |
---|
Nykyisin Edge taitaa olla line6 miehiä, mutta aluksi käytössä taisi olla vain Electro-Harmonix Memory Man. Räkkipelien yleistyessä The Edgekin taisi siirtyä Korgin käyttäjäksi. Niistä saatava Stereodelayhän se on se The Edgen tavaramerkki. Mutta kai tavallisellakin delaylla saa saman efektin aikaan. Periaatteessa jos vähän tietää mitä ne nappulat tekee niin on vain kyse pienestä säätämisestä. Ja perussaundiksi tietty Strato ja Vox AC30 |
konehes 09.03.2005 21:00:07 | |
---|
Ja perussaundiksi tietty Strato ja Vox AC30 Kyllä se keikalla tuntuu vaihtavan kitaraa joka biisin välissä. Käytössä ainakin Explorer, Tele, Strato ja SG. |
trih 09.03.2005 21:14:02 | |
---|
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
ReBeat 09.03.2005 22:23:12 (muokattu 09.03.2005 22:49:41) | |
---|
Mun mielestä Edgen räkissä näkyi 2kpl TC2290:a viimeks kun näin telkasta niiden live-taltioinnin. Melkein voisin lyödä vetoa, että niitä sillä on ollut käytössä vaikkei niitä taidettu mainitakaan aiemmissa linkeissä. Edit: Onhan sillä noita käytössä, mutta kyllä se mainittu Rolandi taitaa olla Edgen "päädelay". Tossa kans joku (argentiinalainen?) Edgen kamasivu: http://www.guitarraonline.com.ar/set%20the%20edge.htmIhmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
otto_t 09.03.2005 22:47:07 | |
---|
Mun mielestä Edgen räkissä näkyi 2kpl TC2290:a viimeks kun näin telkasta niiden live-taltioinnin. Melkein voisin lyödä vetoa, että niitä sillä on ollut käytössä vaikkei niitä taidettu mainitakaan aiemmissa linkeissä. Kyllähän 2290:aa on kehuttu tämän planeetan parhaaksi delayksi. Kelpaisi itsellenikin. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
Shaft 10.03.2005 10:29:06 | |
---|
Kahdella E-H Memory Manilla peräkkäin pitäisi kai päästä hyviin tuloksiin. Ehkä joku Line6-delaykin ajaa asian. The Edgen perussoundi ei ole kamojen puolesta erityisen vaikeasti järjestettävissä, vaikka signaalipolun täydellinen kopiointi olisikin erittäin hankalaa ja kallista. |
thejmh 11.03.2005 01:15:54 | |
---|
Saahan sen saundin millä tahansa delaylla, delayn volume vaan niin isolle että se kuuluu yhtä lujaa kuin itse kuiva singnaalikin ja tempo oikeaksi ja senku soittaa... Onhan se soittotyylistäkin kyllä aika paljon kiinni. |
Jirka 11.03.2005 09:59:47 (muokattu 11.03.2005 10:00:49) | |
---|
Nojjoo. Luulenpa tietäväni edgen delaysta seuraavaa. Alunperinhän (Boy, October levyt) delayna toimi pääasiaalisesti memory man. Sitten Unfortagettable Fire levyllä kuvaan astui "mullistava" Korg SDD-3000, jonka hienous on etuaste, joka ajaa putkivahvistinta hienosti ryyditettynä modulaatio delaylla. Laitteen omistaja voin sanoa, että siinä pelissä on "sitä jotain" mitä muissa ei vaan ole. Noh sen heikkous on se, että se ei ole midi ohjattava ja siinä on vaan 10 muistipiakkaa. Edge tuntuu ratkaisseen asian niin, että lisäsi joshua treen aikoihin räkkiin useita TC 2290 delayta, jotka ovat erittäin "kliinisiä" ja loistavia ohjalmoitavuudellaan (esim. 5 looppia ja jopa master volume on ohjelmoitavissa). Sittemminhän tuo sen "perussoundihan" ei minusta ole sen kummemmin siltä osin muuttunutkaan. Eli Korg SDD buustaa ja 2290 hoitelee delayn ja modulaation....ainakin keikka olosuhteissa (luulen...varmahan ei tietenkään voi olla...). Line 6 delay modeleriahan se käytti pianoon viemekiertueella esim. New Years day biisissä., ainakin semmonen oli sähköpianon päällä kuvissa...). Uusinta live-räkkiä en ole noita edellisiä kuvia paremmin vielä itse nähnyt, mutta näkyihän tuolla se vihreä delay-modeller olevan...saahan nähdä. Niko Solehmainen |
otto_t 04.04.2005 19:35:12 | |
---|
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! |
maelstorm 04.04.2005 22:20:29 (muokattu 04.04.2005 22:21:22) | |
---|
mä olen lukenut edgestä sen verran, että se on aika pedantti mies soundiensa suhteen siinä mielessä, että sillä on kiertueilla ollut aina mukana jokaista biisiä varten se sama identtinen setuppi jolla se on kappaleen alunperin äänittänytkin, eli on saattanut olla aika hikistäkin hässäkkää vaihdella kitaroita ja eri aikakausien laitteita kun kappaleet vaihtuvat. Ja paljon romua mukana, mutta mikäs siinä kun ei itse tarvitse kantaa :) Edgellä on aikojen saatossa ollut kaikenlaisia soundeja käytössä, ketjun aloittajan toivoisin vielä alleviivan että mitä niistä haetaan? Itse voisin sellaisen vinkin antaa, että laita tosiaan sellainen delay jossa on monta vahvaa toistoa, siis niin että ainakin vielä ensimmäinen delay on ihan yhtä kovilla volumeilla kuin soittoäänikin.. Sitten kun sulla on tällainen soundi, ihan mistä vermeestä vaan, niin yritä itseksesi 'svengata' sen delayn kanssa, koita tavoittaa soittelullasi sen delayn rytmi ja siitä sitten pikkuhiljaa lähdet varioimaan, malliin puolinopeus suhteessa delayhin, tuplanopeus suhteessa jne. sitten pikkuhiljaa pukkailet jotain pieniä riffinpätkiä ja sellaisia tämän asetuksen kanssa. good luck! the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
ReBeat 09.01.2007 18:51:48 | |
---|
|
Fonisoul_ 10.01.2007 10:36:37 | |
---|
Jos on vaikkapa tuo DL-4 käytössä, niin kokeileppa laittaa kaiun pituudeksi pisteellinen neljäsosa. And the streets have no name... Soul with a capital "S"... |
Sammo 10.01.2007 12:38:01 | |
---|
Unfortagettable Fire levyllä kuvaan astui "mullistava" Korg SDD-3000, jonka hienous on etuaste, joka ajaa putkivahvistinta hienosti ryyditettynä modulaatio delaylla. Tää on vähän apropos-osastoa, mutta Psionic Audio valmistaa SDD-3000:n etuasteeseen perustuvaa, miten sen nyt sanoisi, boosteria/aktiivista efektilenkkiä, jonka kanssa voi emuloida SDD-3000 soundia erilaisilla muilla, usein halvemmilla/helpommin saatavilla/ohjelmoitavilla delaylla: http://www.psionicaudio.com/main/triad_overview1.htm (se SDD-osuus käy helpommin esiin vaikka täältä): http://www.hugeracksinc.com/board/v … php?t=22007&highlight=sdd+triad "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
tomukka 10.01.2007 12:43:45 | |
---|
jos te viisaamaat voisitte kertoa sen että miten saa tuollaisen järkevän kuuloisen the edge-delayn..? elikkä mitä pedaaleita ja miten säädöt..itse olen yrittänyt saada aikaan, mutta ei onnistu millään.. Liekkö tämä stage setup sitten vuosia vanha, mutta kitaranörtti sivusto kertoo Edgen soundin salaisuudeksi: http://guitargeek.com/rigview/594/ |
Marzi 12.01.2007 00:58:57 | |
---|
Jos on vaikkapa tuo DL-4 käytössä, niin kokeileppa laittaa kaiun pituudeksi pisteellinen neljäsosa. And the streets have no name... Tap-tempon kanssa naputa tat-ta tahdin sisään. "tat-ta-bum" tat on ykkönen, ta toinen naputus ja toi bum on jo kakkonen jota ei tapata. Eli vähänku ykka-ko, jossa yk on yksi ja ko on kaksi. Eli jos jaat iskujen välin neljään kahdeksasosaan, niin tappaa 1. ja 4. 8-osa ekaksi iskut(yks nol nol nol kaks nol nol nol jne) tokaksi ne 8:s -osat alimpana T= tap o= ei tap 1000 2000 3000 4000 1234 1234 1234 1234 TooT ooTo oToo TooT Y ka ko NE y ka KO ne y KA ko ne Y ka ko NE tai sitten ykköselle blues-riffityyliin tat-ta tat-ta tat-ta tat-ta, koska tap-tempo ottaa kaks viimeistä napausta yleensä. Onko se nyt suffle-komppi tms. Ristus kun on mukamas hankala selittää. Olis pitäny lukia eikä lasketella. :D Ja delaylle vaan yks toisto, vähän lujempaa kuin orkkis signaali. Soita silleen vähän dempaten, cliini soundi ja kaulamikki(tai esim. kaula ja keskimikki, jos strato). Sit soitat 8-osia ja delay tekee sinne väliin toiset 8-osat, eli lopputulos on 16-osia. Vähän chorusta ja kompuraa ja pop. :D Eli siis pisteellisiä neljäsosia haetaan. :D Hassua sinänsä, en oo saanu efektivehkeiden U2 tai Edge tai on the Edge tms. nimetyistä tehdaspreseteistä koskaan mitään tonne päinkään, ts. ne on tehty usein parilla eri delaylla tai ping-pong delaylla. Ei lähde Uukakkoset lentoon noilla. En vaan osaa. :D Mut toi perus stereodelay toimii aina. Sen kun naputtaa vaan tat-ta kerran. Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |