Tuomas 08.03.2005 09:10:39 | |
---|
Hei, onko joku muu huomannut tuon muistuttavan erehdyttävästi sitä Irinan hittiä?? Melkeinpä plagiaatti sanoisin. Ai sitä "musiikki yksin soi mä en haluu mennä enää sitä kuulemaan"? Voipa ollakin. Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist!
Fry: (gasp) But existing is basically all I do!
Kristallipallo |
paavi 08.03.2005 09:15:27 | |
---|
Ai sitä "musiikki yksin soi mä en haluu mennä enää sitä kuulemaan"? Voipa ollakin. Juuri se. :) Tätä efektiä lisää tietenkin se, että tytöt laulaa varsin samanlaisella äänellä ja biisit taitaa mennä aika samasta sävellajista. karpela diem (tartu tanjaan) |
Tuomas 08.03.2005 09:24:43 | |
---|
Juuri se. :) Tätä efektiä lisää tietenkin se, että tytöt laulaa varsin samanlaisella äänellä ja biisit taitaa mennä aika samasta sävellajista. Näitähän nyt löytyy muutenkin. Hauskaa on kuunnella CMX:n G ja Zen Cafen Todella kaunis peräkkäin. Veljesbiisejä. Joo, ja mitä tuosta suomirock-määritteestä tuli mieleen, niin jos siitä puhutaan kärjistäen negatiivisesti niin sitten se on sellaista laimeaa iskelmään nojaavaa rokpoppia. Mutta mieluummin käytän sitä ilmausta laajemmin niin että sen rajaamaan genreen tulee myös hyvää musiikkia :) Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist!
Fry: (gasp) But existing is basically all I do!
Kristallipallo |
superfly 08.03.2005 09:48:54 | |
---|
Ainahan kaiken nykytila on mahdollisimman perseestä. Jeps, aina pitää kiukutella nykytilasta ja se on rasittavaa se. Suomipopilla ja -rokilla menee aivan loistavasti nykyään. Piste. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Kapane 08.03.2005 20:48:38 (muokattu 08.03.2005 20:49:04) | |
---|
69 EYES, THE: Feel Berlin. Mielestäni ei varsinaista suomirokkia vaan jotain hevin poikasta. KOTITEOLLISUUS: Vieraan sanomaa. Aika heviä... CMX: Olet tässä. Aika rajoilla, mutta kuitenkin oman tiensä kulkija ja ollut yleensä erossa tästä suomirock skenestä. VIIKATE: Pohjoista viljaa. Sama. YUP: Minä en tiedä mitään. Sama. NEGATIVE: Until You're Mine. Ulkomaiset lähtökohdat väärä kieli. DISCO ENSEMBLE: We Might Fall Apart. Sama LAB: When Heaven Gets Dirty. Sama ZEN CAFE: Laiska, tyhmä ja saamaton LIEKKI: Veljet Näitä voisi jo kutsua mielestä SUOMIROKIKSI, vaikka rönsyilyä on aika paljon. Kuitenkin bändit ovat poppia/rokkia ja eivötkä niinkään heviä. APULANTA: Pahempi toistaan. Nyt on kyllä hieman vaikea sanoa. Apulantahan on periaatteessa sieltä päin lähtöisin, mistä Eppu Normaalikin. Nykyään kyllä kovinkin erilainen, mutta välissähän apulanta hipoili ihan oikeatakin suomirokkia, mutta mukaan on sekoittunut likaa ehkä nu-metal rytkettä. Sama kyllä happoradiolla.... Kun nyt ei tunnu olevan selvää, niin: Suomirock, jota käsittelen ei ole kaikki suomessa tehty rock pohjainen musiikki, vaan hyvin suppea tietyn aikaa vallalla ollut suuntaus, joka ei ole sen suurempi Suomessa, kuin 77 punk tai thrash metal! |
Hot RedX 09.03.2005 09:36:01 | |
---|
äääh menee liian vaikeeks ;) So What? Who Cares? |
Feggy 09.03.2005 09:37:38 | |
---|
Tänään muuten Helsingin sanomissa Kauko Röyhkä puhuu asiaa suomirockin nykytilasta... Less is more. |
PL 09.03.2005 09:38:36 | |
---|
Kun nyt ei tunnu olevan selvää, niin: Suomirock, jota käsittelen ei ole kaikki suomessa tehty rock pohjainen musiikki, vaan hyvin suppea tietyn aikaa vallalla ollut suuntaus, joka ei ole sen suurempi Suomessa, kuin 77 punk tai thrash metal! Jos tuolta pohjalta lähdet, niin SE suomirock kuoli 80-luvulla. |
Exhausted 09.03.2005 13:28:42 | |
---|
ennemmästi niin että suomirock on kehittynyt niin ettei sen enää tarvitse kuulostaa eppu normaalilta |
funkyboss11 09.03.2005 14:16:33 | |
---|
Räppiä tungetaan joka reiästä Tuo on kyllä tosi. Hiphop-musiikin suurena ystävänä täytyy minun sanoa, että kyllä se on helvetin typerää, kun joka ikinen Apollo ja Cheek saa levytyssopimuksen ja keikkuu sitten listoilla viikkokaupalla. Tollaiset Apollon ja Cheekin tapaiset pellet tekee vaan hallaa laadukkaalle hiphopille*. No. Kai se on niin, että se musa mikä on pinnalla täytyy kuluttaa puhki. Niin ollaan aina tehty. Ja sekin on kyllä ihmeellistä, miten jopa joillain iskelmätähdillä alkaa olemaan hiphop/r'n'b-vaikutteita musiikissaan. Siinä vaiheessa meinaa jo itku tulla. Hiphop-musiikin inflaation näkee/kuulee jo Popstars-bändienkin musiikissa. Vrt. Gimmel ja Jane: Gimmelillä oli selkeämmin pop/rock-taustat biiseissä, mutta pari vuotta myöhemmin nousee kollektiiviseen tietoisuuteemme maksalaatikko-bändi nimeltä Jane, jonka musiikissa kuulemme vahvoja hiphop/r'n'b-vaikutteita. Myös Indx-bändi on osallistunut samaan rintamaan hiphopin puhkikuluttamiseksi. (* laadukkaalla hiphopilla tarkoitan tässä tapauksessa sellaisia kekseliäitä ryhmiä/artisteja kuten Ceebrolistics, Ritarikunta, Juhani, Paleface jne. jne.) "Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski- |
Pluto 09.03.2005 15:20:32 | |
---|
Paskaa! Kaikki nykymusiikki on paskaa! Kyllä kaikki oli paremmin sillon 70-luvulla kun Alwari Tuohitorvi oli voimissaan. Silloin miehet oli vielä miehiä, ja niin olivat muuten itä-saksalaiset kuulantyöntäjänaisetkin! Dillon, you son of a bitch! |
...And Justice For All 09.03.2005 17:45:49 | |
---|
Tuo on kyllä tosi. Hiphop-musiikin suurena ystävänä täytyy minun sanoa, että kyllä se on helvetin typerää, kun joka ikinen Apollo ja Cheek saa levytyssopimuksen ja keikkuu sitten listoilla viikkokaupalla. Tollaiset Apollon ja Cheekin tapaiset pellet tekee vaan hallaa laadukkaalle hiphopille*. No. Kai se on niin, että se musa mikä on pinnalla täytyy kuluttaa puhki. Niin ollaan aina tehty. Ja sekin on kyllä ihmeellistä, miten jopa joillain iskelmätähdillä alkaa olemaan hiphop/r'n'b-vaikutteita musiikissaan. Siinä vaiheessa meinaa jo itku tulla. Hiphop-musiikin inflaation näkee/kuulee jo Popstars-bändienkin musiikissa. Vrt. Gimmel ja Jane: Gimmelillä oli selkeämmin pop/rock-taustat biiseissä, mutta pari vuotta myöhemmin nousee kollektiiviseen tietoisuuteemme maksalaatikko-bändi nimeltä Jane, jonka musiikissa kuulemme vahvoja hiphop/r'n'b-vaikutteita. Myös Indx-bändi on osallistunut samaan rintamaan hiphopin puhkikuluttamiseksi. (* laadukkaalla hiphopilla tarkoitan tässä tapauksessa sellaisia kekseliäitä ryhmiä/artisteja kuten Ceebrolistics, Ritarikunta, Juhani, Paleface jne. jne.) Tiedän, että mulle pottuillaan tästä, mutta; mä oon aina arvostanu musiikkia, missä soitetaan kunnon kitaraosuudet, hyvät rummut, bassot yms. Joten, en oikeen ymmärrä tätä räppiä (ainakaan ulkomaalasta), korviini se kuulostaa siltä että jonkun dj-biitin päälle puhutaan jotain "motherfucker fucking shit gangsta rap-yo" juttuja. En osaa arvostaa hiphoppia juuri sen takia. © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
Hei, onko joku muu huomannut tuon muistuttavan erehdyttävästi sitä Irinan hittiä?? Melkeinpä plagiaatti sanoisin. Olen huomannut, lähes sama biisi. "Komeita maalit eivät ole olleet, mutta tärkeitä siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi." - Bubi Wallenius |
Juuso. 09.03.2005 19:03:41 | |
---|
Kyllä toi suomirokki on ollut mun korvaan jo pitkään kirosana... En osaa nimetä kyllä yhtään suomirokkibändiä jota pystyisin kuuntelemaan... I wish you a broken heart and a happy new year. |
Exhausted 09.03.2005 20:20:41 | |
---|
Tiedän, että mulle pottuillaan tästä, mutta; mä oon aina arvostanu musiikkia, missä soitetaan kunnon kitaraosuudet, hyvät rummut, bassot yms. Joten, en oikeen ymmärrä tätä räppiä (ainakaan ulkomaalasta), korviini se kuulostaa siltä että jonkun dj-biitin päälle puhutaan jotain "motherfucker fucking shit gangsta rap-yo" juttuja. En osaa arvostaa hiphoppia juuri sen takia. kaikki hiphop ei ole tällaista. sitäkin voi tehdä hyvin ja huonosti, samoin kuin rokkia. vrt. metallica ja vaikka limp bizkit |
Iso D 09.03.2005 20:42:19 (muokattu 09.03.2005 20:43:40) | |
---|
Suomirock elää ja voi hyvin. Elävyydestä kertoo se, että kehitystä tapahtuu. Huolestuttavaahan se olisi jos kaikki suomenkieliset bändit kuulostaisivat Eppu Normaalilta. Itse laskisin tämän päivän suomirockiksi esim. Kotiteollisuuden ja Trio Niskalaukauksen. Kuten joku joskus osuvasti sanoi, että jos Kotiteollisuus on 2000-luvun Popeda, niin Niskalaukaus on sitten nykyajan Yö. Mielestäni itse Suomirock tarkoittaa jollain tapaa suomalaiselta kuulostavaa rock-musiikkia. Onhan esim. Viikatteen musiikissa aika vahva kansallinen vivahde. Vedestä nousee kasvi! |
Rakkikoira 10.03.2005 05:54:59 | |
---|
Ei ole viime vuosina tullut mitään hyviä bändejä. Eikä meinaa kovin montaa hyvää suomalaista rockbändiä olla enään kasassa, joten nykytila on huono. |
Tempura 10.03.2005 06:14:36 | |
---|
Onhan noita tullut paljon hyviä, toki paljon paskaakin. Ainakin Kilpeläisen Tuure kuulostaa todella hyvältä, ja kyllä meikäläinen Sadetanssia ja Happoradiotakin kuuntelee mielummin kuin partansa ajaa, vaikka niissä jotkut pikkuasiat saattavat ottaakin välillä korvaan. Pääasia ettei aina suhtaudu musiikkiin kuolemanvakavasti, kyllä hyviä ja tuoreenkuuloisia on tullut. Jere&the Universen lipunmaksurallikin kuulosti todella hyvältä, pitää tutustua herroihin tarkemmin. Saisi tulla näitä tietenkin enemmänkin, mutta markkinat estelevät senverran että niitä muita pitää sitten etsiskellä maan alta. Onneksi täällä on tuo demopuoli, monta hyvää pumppua tuntuu olevan olemassa tässäkin maassa. Plus ne miljoona joista ei kuule edes täällä. Muutama "vanha nuorikin" tuntuu jaksavan, tarkoitan ehkä eniten tällä Apulantaa, jota joskus inhosin - mutta pistetään se teiniaikojen piikkiin. Zen Cafekin vielä elää komeasti. En tiedä onko siunaus vai ei, etten aikoinani ollut innostunut 70/80-luvun suomalaisesta poppirokista, johtuen ehkä siitä että olin infantiili-iässä, mutta nykyään olen kiinnostunut kotimaisesta musiikista enemmän kuin koskaan ennen. PS.vaikkei aina tarvitsekaan ottaa musiikkia vakavasti, niin ahdistun aina henkisesti/fyysisesti kun kuulen Yötä, joitakin Eppujen kappaleita, Rasmusta ja muuta sälää mikä vituttaa välillä. Kai se on sitten niin että jos tykästyy johonkin, alkaa vaistomaisesti epätykästymään johonkin toiseen minkä näkee vastakohtana tai uhkana. |
Tupuna 10.03.2005 07:08:35 | |
---|
Tiedän, että mulle pottuillaan tästä, mutta; mä oon aina arvostanu musiikkia, missä soitetaan kunnon kitaraosuudet, hyvät rummut, bassot yms. Joten, en oikeen ymmärrä tätä räppiä (ainakaan ulkomaalasta), korviini se kuulostaa siltä että jonkun dj-biitin päälle puhutaan jotain "motherfucker fucking shit gangsta rap-yo" juttuja. En osaa arvostaa hiphoppia juuri sen takia. Anteeksi, tuo oli erittäin ahdas mielipide. Miksi sellaista pitäisi edes yrittää haukkua, josta ei tiedä mitään eikä ymmärrä? Itsehän olen sitä mieltä, että jokaisessa genressä on 95 % paskaa ja 5 % todella hyvää musiikkia, oli genre mikä tahansa. Suomessa esim. Ceebrolistics/Serkkupojat/muu murmurrecordings -materiaali rikkoo yleisestikin genrerajoja sen suhteen, kuka sitä kuuntelee... minulla on monia kitaraa ja rockia rämpyttäviä kavereita, jotka rakastavat Ceebrolisticsia. Minäkin rakastan. Ei hyvän ja omaperäisen musiikin aina tarvitse olla rockia. Näinhän se on, että rock on jo pyöritelty monta kertaa samoissa jauhoissa, muualta ne uudet ja kehitystä eteenpäin vievät jutut ovat viime aikoina löytyneet. Ceebrolisticsin 0. -ep on sitä paitsi parasta taidetta, mitä 2000-luvun alun Suomessa on tuotettu. Ugh. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Hot RedX 10.03.2005 07:17:25 | |
---|
ennemmästi niin että suomirock on kehittynyt niin ettei sen enää tarvitse kuulostaa eppu normaalilta samaa mieltä :) suomiheavy on muutes aika uusi ilmiö kuulin yks päivä radiosta biisin, joka kuulosti erehdyttävästi black sabbathilta, mutta tarkemmin kun kuunteli olikin suomeksi laulettu ja erittäin toimiva veto nääs So What? Who Cares? |