Hevimetallisti 09.03.2005 14:47:08 | |
---|
Käyttääkö kukaan muista biiseistä kuuntelemiansa komppeja niinkun minä? Olen muutaman kommppia keksiny ite..mutta ne on kyseenalaisia.. Kyllä varmaan huomaa etten ole ollut päivääkään minkäänlaisessa rumpukoulutuksessa.. HÖLKÖTIKÖLKÖTIPÖÖ. |
sepeli 09.03.2005 14:50:51 | |
---|
No, olen varastanut muiden biiseistä aika paljon noita peruskomppeja. Olen aika törkeä plagioija. "Nämä Maiden ja Metallica fanien viestit käy joka kerta vaan enemmän ja enemmän naurettavimmiksi." -Phobophile | IMIK #22 |
Kosminen 09.03.2005 15:45:36 | |
---|
Ihan biisin mukaan tulee etsittyä komppiin jotain fiilistä. En oikein osaa pitää sitä omien komppien keksimisenä, eiköhän suunnilleen kaikki kompit oo jo keksitty.. Ei oo mielestäni plagiointia jos ottaa biisiin samanlaisen kompin kuin jossain toisessa biisissä, jos se on esim. joku peruskomppi basarivariaatiolla. Kalamies#16 >-)))> |
Kompit eivät ole kenenkään yksityisomaisuutta, ne vaan leijuvat jossain eetterissä löytäjäänsä odottaen. Ja jos joku olisi patentoinut lippukompin, se kaveri olisi rikkaampi kuin Bill Gates. Eiväthän biisitkään synny tyhjästä vaan sieltä sun täältä varastetuista ideoista. Ei siis huolta tuon komppiasiankaan suhteen. Ja sinun soittamanasi se kuulostaa kuitenkin erilaiselta. (vrt. esim. "Purdie-shuffle" - "Porcaro-shuffle") Jollain Gaddin Stevelläkin on niin hienoja komppi-ideoita, että niitä olisi synti ja häpeä olla hyödyntämättä sopivissa tilanteissa. Vaikka komppi olisi selkeästi tunnistettava ("Hei, toihan on suoraan biisistä x repäisty!"), näen sen paremminkin musiikillisena viittauksena kuin plagiointina. 50 Wayssin olen tosin jättänyt suosiolla rauhaan =) Ilo ilman roudausta on teeskentelyä. |
Youni 09.03.2005 18:44:23 | |
---|
Itse pidän sitä vaikutteiden ottamisena. Kos kuulee jonkun hienon kompin/fillin, niin onhan sitä pakko kokeilla. Kun näitä osaa paljon soitto monipuolistuu, eikä fillit ole aina samanlaisia. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
hgr 09.03.2005 18:57:57 | |
---|
Itse näen asian jokseenkin niin, että populaarimusiikin alalla aika pitkälti kaikki on jo tehty. Ihan tiedostamattakin tulee keksittyä komppeja tai riffejä jotka joku on jo jossakin soittanut. Tavallaan enemmän ratkaisevaa on mielestäni musiikin toteutus eli esitys. Hyvä soittaja saa sen kompin elämään, vaikka se olisikin Gaddilta pöllitty. |
Epämuusikko 09.03.2005 22:01:28 | |
---|
50 Wayssin olen tosin jättänyt suosiolla rauhaan =) Ihan hyvä idea. Olisit voinut tosin kysyä, olisiko "setäsi" myynyt oikeudet Purdie-shuffleen? Jos ei ois tullut radiosoittoa vähään aikaan, ja ois lompsa laihtunu..... Ois se varmaan ainaki harkinnu Myytävänä Tosco 22" ride! |
hollmi-5 09.03.2005 22:24:36 (muokattu 09.03.2005 22:25:09) | |
---|
Ihan hyvä idea. Olisit voinut tosin kysyä, olisiko "setäsi" myynyt oikeudet Purdie-shuffleen? Jos ei ois tullut radiosoittoa vähään aikaan, ja ois lompsa laihtunu..... Ois se varmaan ainaki harkinnu ??? Rumpalille maksetaan tehdystä työstä, ei keksitysitä kompeista. Se on vähän sama, jos muurarille maksettaisiin ekstraa siitä, että se muuraa housuntaskut ulospäin käännettynä ja jopo sepaluksesta ulkona "norsumuurauksen". Työn jälki ostetaan, ei tekotapa. keksittyjä komppeja on hirmuisen vähän. Kaikki perityy niin kaukaa ja on rakennettu aineksista pikkuhiljaa. Ei kellään ole rusleivän patenttia. Ai miksi ei? Mika Hollström |
arse 10.03.2005 01:38:15 (muokattu 10.03.2005 01:43:51) | |
---|
Olisit voinut tosin kysyä, olisiko "setäsi" myynyt oikeudet Purdie-shuffleen? Jos ei ois tullut radiosoittoa vähään aikaan, ja ois lompsa laihtunu..... Ois se varmaan ainaki harkinnu Eipä olisi sinänsä ihme, sama kaveri on sentään studiosessioissaan levitellyt kultalevyjään lattialle, vilkuttanut neonvalokylttiä jossa lukee "another hit being made" ja vaatinut poppisbiiseistä SÄVELLYSteostoja (huom! ei sovitus-) omien komppiensa erinomaisuuden vuoksi. Ei tosin ollut naamakkain pokkaa kysellä noidenkaan huhujen todenperäisyydestä. EDIT: Epämuusikolle tiedoksi, että meikäläinen sedittelee kaikkia yli kolmevitosia. Myös huumori on minulle vieras käsite. Ja tulin muuten juuri kotiin pitkistä taidenäyttelyn avajaisista =) Ilo ilman roudausta on teeskentelyä. |
Epämuusikko 10.03.2005 22:47:02 (muokattu 10.03.2005 22:48:04) | |
---|
EDIT: Epämuusikolle tiedoksi, että meikäläinen sedittelee kaikkia yli kolmevitosia. Myös huumori on minulle vieras käsite. Ja tulin muuten juuri kotiin pitkistä taidenäyttelyn avajaisista =) Ei se mitään. Meikä SADATtelee kaikkia oikeasti hyviä rumpaleita. Kateus ei oo mulle vieras käsite. Tulin juuri treenaamaan. Myytävänä Tosco 22" ride! |