Aihe: Kauanko teillä kestäis 7 A kapulat
1 2 3
Hevimetallisti
09.03.2005 14:40:41
Ajattelin vaan ku ittellä kesti semmoset 15 min..
(NE OLI VIC FIRTHIN!!)
Sinne meni 10e!
HÖLKÖTIKÖLKÖTIPÖÖ.
Dr.Rubber
09.03.2005 14:43:25
Ajattelin vaan ku ittellä kesti semmoset 15 min..
(NE OLI VIC FIRTHIN!!)
Sinne meni 10e!

Kaksi ehdotusta, joista jo ensimmäinen saattaa korjata ongelman:

1. Lyö hiljempaa ja paremmalla tekniikalla
2. Osta paksummat kapulat
Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan. - ÄM 17.02.2005 23:37:39
Mikko/DE
09.03.2005 14:45:02 (muokattu 09.03.2005 14:50:20)

Tossa ne on 7 vuotta hyllyssä lojunu.

Mutta totta tosiaan kyllä ne kestää jos lyöt niin hiljaa ettei ne katkee :) Yksinkertaista.
ltg
09.03.2005 15:56:06
Kestäishän ne vaikka kuinka, jos ei kanttareita tulisi niin ahkerasti paukutettua. Soitankin 5 A:lla.
Groove on lämmin pissi lahkeessa.
hgr
09.03.2005 16:30:19
Multa löytyy noi Antikvariaatin 5A:t, ja mun mielestä ne on kevyemmät kuin puukapulat(hikkori). Noilla en ole peltejä saanut hajalle(kapulan sain kyllä katkaistua riden kupuun, ei ne niin kovia ole kuin voisi erehtyä luulemaan; ovat nimittäin onttoja). Huonompi soundi noissa kyllä on kuin puukepeissä, lähinnä virvelin kantti-iskuissa.

Kestävyys on kyllä ihan omaa luokkaansa. Juuri tuossa pari päivää sitten katkoin kaksi paria puukeppejä(Pro Mark 707 Phillips ja 707 Shaughnessy). Eivät kestäneet kahta viikkoa enkä edes soita joka päivä.
Antti1997
09.03.2005 17:25:26
Kestävyys on kyllä ihan omaa luokkaansa. Juuri tuossa pari päivää sitten katkoin kaksi paria puukeppejä(Pro Mark 707 Phillips ja 707 Shaughnessy). Eivät kestäneet kahta viikkoa enkä edes soita joka päivä.

Mulla on noi Shaughnessyt kestänyt ihan hyvin, paljon kauemmin kuin esim. Vic Firthin tavalliset 5B:t. Nyt on kolmas pari menossa ja näihin olen siis ollut tyytyväinen.
Njet parkering!!!
...And Justice For All
09.03.2005 17:53:52
Puoltoista vuotta kestäny tähän mennessä. Ja hyvin pelittää!
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Youni
09.03.2005 18:50:38 (muokattu 09.03.2005 18:51:09)
Älkää ostako Zildjaneja!! Minä sain yhden parin Trilok Gurtu-signatureja todella äkkiä päreiksi. Ei mitkään rokkikapulat. Sorruin ostamaan toiset, Zildjian JAZZit. Nekin ovat hyvät, mutta käytän niitä hissuttelukapuloina, kun ei nekään kestäisi. huomasin, että kanttilyönnit syövät mielettömästi Zildjianeja. Pitänee ostaa uudet kapulat, maalatut Vicit tällä kertaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
ddrum54
09.03.2005 19:34:59
Mulla kestää Vater Manhattan 7A:t keikka- ja treenikäytössä noin vuoden, jonka jälkeen ne siirretään pelkästään treenikäyttöön. Eli pirun kestäviä kapuloita ovat.
2`n 4
Tama (Royal Star)
09.03.2005 19:37:05
Älkää ostako Zildjaneja!!

nii, ostakaa suosiolla milleniumit, 2,30 pari:D. mulla kesti taman seiskat joku 5kk.... ne olikin ainoat seiskakapulat, mitä tähän mennessä olen omistanut:D
mikä ihmeen zildjian.....?
TAMAS
09.03.2005 20:20:54
mulla on olu kestavimmät kapulat vaterin los angeles 5a:at. kestivät noin 5 kuukautta
Outkast
09.03.2005 20:42:34
Raskaampaan musiikkiin hanki ehdottomasti hiilikuituset! Saundi vähän kärsii samoin kun pellit.

No ei todellakaan. Noissa hiilikuitu nailonmössöissä on painoa aivan liikaa kokoon nähden, painotus miten sattuu ja soundi niin omituinen, että ei voi hyvällä korvalla kuunnella.

Mielummin vaikka sellaset taman 7a vastaavat kepukat kun mitään tollasia hiilikuituhirviöitä.
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
temekallio
09.03.2005 20:49:31
Noin kaksi vuotta...sitten alkaa olla nupit niin neliöt, että ei sitä soundia kuuntele eskokaan!
Tekniikkaa kannattaa hioa, koskaan en ole yhtään kapulaa saanut rikki vaikka kovaakin on tullut soitettua.
Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää.
Muovinen
09.03.2005 22:26:40

Vielä toistaiseksi ne kestää haluttua vähemmän. Olen aikaisemmin aina soittanut 5A:lla mutta kun otin seiska-aat kokeiluun niin jäin koukkuun! 5A:n aiheuttama raskaskätisyys kuitenkin vielä painaa käsissä ja seiskat on aika äkkiä päreinä, mutta niillä on niin paljon mukavampi soittaa.
Kaikki hyvä tulee etupäässä peräpäästä
Bacchus
09.03.2005 22:29:13 (muokattu 09.03.2005 22:31:02)
Noin kaksi vuotta...sitten alkaa olla nupit niin neliöt, että ei sitä soundia kuuntele eskokaan!
Tekniikkaa kannattaa hioa, koskaan en ole yhtään kapulaa saanut rikki vaikka kovaakin on tullut soitettua.

Jaa, että kapulat siis kestää kaksi vuotta jos on "hyvä tekniikka"? Aika tuubaa etten sanoisi.

Kapuloita menee ja tulee, niillä kuulu soittaa eikä hiplata. Totta kai tekniikalla on vaikutusta asiaan, peltien koot ja painot sekä oman lyönniin lujuus vaikuttavat kestävyyteen kyllä paljon enemmän. Kyllä ne kapulat tulee äkkiä syödyiksi kun jotain rässiä muutamankin tunnin päivässä veivaa.

EDIT:

Niin ja lisätään vielä, että en siis käytä 7A-kokoisia kapuloita. Eihän semmoisilla tulitikuilla onnistu mikään.;) 5B:kin alkanut tuntua hieman ohuehkolta, pitänee kokeilla astetta paksumpaa.
-
Lapaluu
09.03.2005 22:33:21
Pro markin american hikkori 7A:t on itelläni vieläkin, ollu noin 1kk verran aktiivisessa käytössä.. Välillä on mukava soitella kevyemmillä niin ne käyttöön :) Normaalisti taman 5a
- lapis over and out.
Saukki
09.03.2005 22:51:24

Mulla on sellainen tunne, kun soittelen joskus harvoin taman 7a:ta vastaavilla kapuloilla enkä saa sellaisilla tikuilla iskuun voimaa, että eihän ne voi silloin hajotakkaan. Eivät ole kyllä katkenneetkaan koska en niillä juurikaan soittele. Normaalisti vetelen taman 214p kepeillä jotka on paksuudeltaan jotain 5b:n ja 7a:n väliltä.
Kestävät jokusen kuukauden jonka jälkeen nuppi halkeaa, ja kapula lentää roskiin...
Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
vapauskauppias
09.03.2005 22:52:20
Jaa, että kapulat siis kestää kaksi vuotta jos on "hyvä tekniikka"? Aika tuubaa etten sanoisi.

Kapuloita menee ja tulee, niillä kuulu soittaa eikä hiplata. Totta kai tekniikalla on vaikutusta asiaan, peltien koot ja painot sekä oman lyönniin lujuus vaikuttavat kestävyyteen kyllä paljon enemmän. Kyllä ne kapulat tulee äkkiä syödyiksi kun jotain rässiä muutamankin tunnin päivässä veivaa.

Näin itsekin näen asian.

Haluaisin ainakin uskoa, ettei minulla ole aivan niin ylettömän huono tekniikka (vaikka huono onkin), että SEN takia kapulat minulla hajoavat. Itse lyön virveli-iskut melkein aina kanttilyönteinä (tapa, josta on vaikea päästä eroon) ja sen takia niitä kapuloita menee.
Oletko jo tuotteistettu?
fmcruelty
10.03.2005 00:09:04 (muokattu 10.03.2005 00:09:30)

nii, ostakaa suosiolla milleniumit, 2,30 pari:D.

Jep... Jostain kumman syystä Milleniumin Hickorykepit(5B) on ollu tähän asti kestävimmät ikinä. Ja tää o totuus puhtaammasta päästä. Käytetty on Firthiä, B-Stickia ja Vateria, mut vähempi o kestäny.

Noi Milleniumin Hickorykepit on käsittääkseni on niitä Firthin värivammasia malleja. Suomes myydään ainaki NOVA -merkillä vastaavia.
Kirjoitan parhaillaan päättötyötä ja ressiä pukkaa... Jos huono säkä käy, niin saatan jopa käyttäytyä väkivaltaisesti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)