oltsi88 09.12.2004 13:13:29 | |
---|
Jopa pari kertaa on käyny sillä tavalla, että tullimiehen setä on halunnu kurkistaa paketin sisään Onko oikeen tullimiehen SETÄ tullu vanhainkodista kattoon sun pakettia....! Sori.....oli pakko... |
Torniojaws 09.12.2004 13:49:32 | |
---|
On kyllä tarpeettomasti "estetty" tavaran ostaminen ulkomailta, varsinkin nyt kun jenkkien dollari on Yrjö Pusikon ansiosta ennätyksellisen vähäarvoinen, niin sitten tulee tulli väliin ja vesittää tuon hyödyt. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
this1sux 09.12.2004 16:43:45 | |
---|
en mä nyt tiedä vesittääkö se sen, saathan sä sen halvemmalla, kuin esim silloin kun € ~~ $. meneekö se siis siinä järjestyksessä, että kun tilaat ja paketin hinta on posteineen vaikka $1000, niin siinä vaiheessa kun se tulee suomeen lasketaan tuosta eurohinta. sitten maksetaan tulli ja ALV? kyllä nyt voi olla hyvinkin kannattavaa tilata joku edullinen tuote jenkeistä. yksi keino tietysti on, että se ystäväsi jenkeistä tuleekin käymään suomessa ja tuo sen paketin niinkuin se olisi hänen oma ja hänellä on tarkoituksenaan viedä se takaisin. eihän sitä voida pistää alvia maksamaan jos se menee takaisin jenkkeihin sen kanssa. ei ne siellä ylös merkkaa jos ameriikan setä tulee kitara kainalossa, että sen pitää viedä se takaisinkin. lähinnä voivat pistää ilmoille terroristiuhan, ihmetellen, että mikä hirvikivääri sillä siellä on. alex |
Oz 10.12.2004 00:40:11 | |
---|
Time is never wasted when you're wasted all the time. |
rockitsb 08.03.2005 17:07:02 (muokattu 08.03.2005 17:52:56) | |
---|
Vielä vähän selvyyttä kaipaisin tähän kun ajattelin tuolta USA:sta jotain pientä. Tullin sivuilla lukee näin: Lähetyksistä, joista kannettavat verot jäävät alle 10 euron, ei kanneta tullia eikä arvonlisäveroa. Eli jos minun tavarani hinnaksi tulee 30 euroa postikuluineen, niin tulli + ALV = 0,035*30 + ((0,035*30)+30)*0,22 = 7,881 euroa, joten tästä ei siis mene veroa? Hyvä. Sitten toinen oleellinen kysymys: tuleeko tavara minulle samoilla postimaksuilla postiin tai jopa kotiin asti vai jääkö se johonkin tulliin lojumaan? E: korjausta tuohon laskelmaan ... |
sihvoh 08.03.2005 17:16:36 (muokattu 08.03.2005 17:40:52) | |
---|
Sitten toinen oleellinen kysymys: tuleeko tavara minulle samoilla postimaksuilla postiin tai jopa kotiin asti vai jääkö se johonkin tulliin lojumaan? Jos lähetyksessä on mainittu kuoressa tavaran arvo ja tulli sen uskoo niin senhän pitäisi tulla suoraan kotiin. Ainakin omat pienet ostokset ovat tulleet suoraan kotiin tai postiin noudettaviksi. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
askomiko 08.03.2005 23:56:09 | |
---|
Tuo tullin maksaminen postikuluista muuttunee aivan lähiaikoina siten, että tulli menee vain tavaran arvosta. ALV-päättömyyttä (tavara+postikulut+tulli X 1.22) se ei poista. Jospa joskus sit EU:n myötä tulis järkeä. Epäilen. |
fox 09.03.2005 00:02:29 | |
---|
Sitten toinen oleellinen kysymys: tuleeko tavara minulle samoilla postimaksuilla postiin tai jopa kotiin asti vai jääkö se johonkin tulliin lojumaan? E: korjausta tuohon laskelmaan Taas tuli ajankohtaista omaa havaintoo.. Kitara Teksasista Suomeen -> 16 vrk. Tullissa 11 vrk, viikonloppu välissä, ja piti vielä seuraavana maanantaina soittaa ja kysyä jotain selvennystä.. Postin täti kotiinkuljetti, samaan taksaan. 16 euroa ja rapiat päälle postihuolinnan kulut. Tosin olen joskus noutanu aivan itse tullikamariltakin, riippuu kaiketi, tuleeko USPS vaiko jollain muulla, esim. FedEx..
|
Trebla 09.03.2005 00:21:45 (muokattu 09.03.2005 00:29:15) | |
---|
Sitten toinen oleellinen kysymys: tuleeko tavara minulle samoilla postimaksuilla postiin tai jopa kotiin asti vai jääkö se johonkin tulliin lojumaan? Vähän riippuu... Olen joutunut hakemaan tullista, vaikka päällä onkin ollut selvitys sisällöstä ja hinta joka olisi oikeuttanut tähän 10 Euron "vapautukseen". Eivät aina usko sisältöön. Kaikki ne kerrat, kun olen tullissa käynyt, on paketti aukaistu varmuuden vuoksi. Siis itse olen aukaissut. Näin siis ainakin Tampereen seudulla. Eivät ne niitä omatoimisesti mene pöyhimään, tuskin on oikeuttakaan (normaalitilanteessa)? Ei kuulemma ilmoitus lahjasta mene läpi, kun suurin osa yksityishenkilöiden paketeista on "lahjoja". Tilasin syksyllä jotain pientä kitararompetta jenkeistä. Parin viikon päästä tuli joltakin huolintaliikkeeltä lappu, että paketti olisi meillä ja voitaisiin tehdä tullaukset minun puolesta pientä korvausta vastaan (parikymmentä euroa+ mahdolliset tullit)). Soittelin sinne ja pyysin lähettämään paikalliseen tulliin, jotta voin tehdä muodollisuudet itse. Viikko odotusta ja tullista lappu. Menin paikalle ja todettiin, että summa on senverran pieni, ettei maksettavaa tule. Paketti kainaloon ja pois. Eli ei kannata maksaa ylimääräisille tahoille jollei ihan pakko ole. EDIT: Meinasi tulla hieman lapinlisää noihin huolintakuluihin. Suurinpiirtein samaa luokkaa kuin Foxilla ne todellisuudessa oli. "Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998) |
Mikko Kankaanpää 09.03.2005 08:37:13 | |
---|
Tuosta lahjahommasta. Kerran eräs virkailija sanoi että todella isoa osa paketeista on muka lahjoja ja tuhansien eurojen tuotteiden hintoina on 10euroa. Eli eivät usko mitään mitä lähettäjä on kirjoittanut vaan vaativat todisteet, johon tosin käy jopa sähköpostiviesti jos ei muuta ole saatavilla. Eivät toki halua että paketti jää tulliin... Mikko http://www.uraltone.com |
Mitens homma toimii, jos käyn ite hakemassa kitaran jenkeistä? Kaveri olis lähdössä duuniin tuonne pidemmäksi aikaa ja aattelin, että jos kävisi morjenstamassa rapakon tuolla puolen ja samalla toisi itelle uuden kitaran. No, virallisesti tullit ja ALVit pitää maksaa vaikka kantaisi itse kitaran maahan. Entäs käytännössä? Jos laitan kitaralaukun normaalisti matkatavaroiden joukkoon ja marssin kitaralaukku kädessä vihreätä linjaa, tuleeko ongelmia? Neckthru-mallia, jollaista olisin mahdollisesti hankkimassa, ei saa edes matkalaukkuun piilotettua kuten pulttikaulaisen saisi kaula irrotettuna. Toinen juttu olis se, että mistäs noita jenkki-Jacksoneita kannattaisi katella? Käytettyjen kyttäämiseen varmaan eBay olis hyvä mesta, entäs uusien? Ei oikein noissa nettiputiikeissa (music123.com, zZsounds.com) noita USA-Jacksoneita näy (esim. SL-2). |
zorro 29.08.2005 20:55:43 | |
---|
eli onnistuisko sellanen että jos vaikka ebaystä tilaan vaikkapa 700e maksavan kitaran, ja maksan hänelle sen 700e, mutta sanon että pistää siihen paketin hinnaksi vaikkapa 300e, niin alvit olisi silloin vaan 22% tuosta 300eurosta? joutuuko tosiaan käytetystäkin soittimesta maksamaan alvin? |
ReBeat 29.08.2005 21:12:26 | |
---|
joutuuko tosiaan käytetystäkin soittimesta maksamaan alvin? Vain jos tilaat _Euroopan tullialueen ulkopuolelta_ . Sitten joutuu, mutta ei se haittaa, koska senkin jälkeen hinta voi olla edullinen verrattuna siihen mitä joku vesseli olisi vastaavasta kitarasta täällä pyytänyt. ...alvit olisi silloin vaan 22% tuosta 300eurosta? Tullissa vaativat mahdollisesti jotain printtiä esim eBay:n sivuilta mistä näkyisi että paljonko _Euroopan tullialueen ulkopuolelta_ tulevan kitaran kauppahinta on oikeasti ollut. http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityish … ran_tilaaminen_ulkomailta/index.jsp Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
zorro 29.08.2005 21:27:24 | |
---|
Vain jos tilaat _Euroopan tullialueen ulkopuolelta_ . Sitten joutuu, mutta ei se haittaa, koska senkin jälkeen hinta voi olla edullinen verrattuna siihen mitä joku vesseli olisi vastaavasta kitarasta täällä pyytänyt.
Tullissa vaativat mahdollisesti jotain printtiä esim eBay:n sivuilta mistä näkyisi että paljonko _Euroopan tullialueen ulkopuolelta_ tulevan kitaran kauppahinta on oikeasti ollut. http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityish … ran_tilaaminen_ulkomailta/index.jsp ok kiitoksia informaatiosta |
zorro 30.08.2005 16:20:12 | |
---|
jos tilaa vaikkapa mikin jenkeistä, voiko nuo maksut kiertää sillätavalla, että se mikki lähetettäisiin kirjekuoressa suoraan postilaatikkoon? |
ReBeat 30.08.2005 16:56:05 | |
---|
En usko että usalainen lähettäjä alkaa kovin herkästi lähettämään kitaramikkiä kirjekuoressa ikäänkuin kirjemateriaalina (josta ei tarvitsisi ilmoittaa mitään tietoja). Kirjekuoren muodosta näkisi, että sisällä olisi jotain muuta kuin paperia ja siitä voisi tulla lähettäjälle hankaluuksia tai ainakaan kirje ei varmaan sellaisenaan pääsisi matkaan. Tyypillisesti kaikesta muunlaisesta materiaalista lähettäjän pitää täyttää vihreä tarralappu, joka liimataan kirjekuoreen. Lappuun pitää merkitä sisällön laatu ja arvo. Tuossa yksi esimerkkilappu: http://img296.imageshack.us/img296/6460/img00012mx.jpgIhmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
fox 30.08.2005 17:05:18 | |
---|
jos tilaa vaikkapa mikin jenkeistä, voiko nuo maksut kiertää sillätavalla, että se mikki lähetettäisiin kirjekuoressa suoraan postilaatikkoon? Ei ratkaise tuo, jos tosiaan katsovat tullipostissa että tuolla on jotain..pikemminkin saattaa tuo kirjepaketti kiinnostaa enemmän, kuin jos siin olis tuo selvitys mukana.. Ja joka tapauksessa on huomattavasti helpompaa asioida tullipostin, tullikonttorin tai postihuolinnan kanssa, jos on "kaikki kunnossa" eikä oo ruvennu hirveitä virityksiä ja säätöjä tekemään... |