Aihe: Kertokaa mielipiteitänne uusista kotisivuistamme!
1 2 3 4
jussimus
08.03.2005 17:58:53
Tottakai sivut on hyvä olla englanniksi, jos kerran pändissä englanniksi lauletaan. Tyydyttääkseen enemmistön tarpeet, voi tietysti tehdä kaksikieliset sivut, jossa voi index-sivulla valita kielen. Samalla periaatteella voi tehdä sivut vaikka ugandaksi, jotta ugandalaisillakin olisi kotoisa fiilis imutella sivuilta ämpeekolmosia :) Omasta mielestäni kyllä englannin kielen pitäisi riittää. Pystyyhän jengi surffaamaan kansainvälisesti netissä muutenkin, mikä niissä enkunkielisissä pändisivuissa muka on niin vaikeaa?
jussimus
08.03.2005 18:05:42
Niijjoo, unohdin kommentoida sivuja...muuten ihan jees sivut, paitsi myrkynvihreät reunat ei miellyttänyt ollenkaan. Jäi liian ankea fiilis. Melankolinen fiilis ois jees, mutta ei ankea. Eli itse vaihtaisin ne reunakaisteleet eri värisiksi, ja niissä vois olla muutenkin jotain koristetta. Sit homma jytäis.
out of breath
09.03.2005 10:14:36

Ihmiset eivät todellakaan pysähdy "katsomaan" ponnahdusikkunan takia, vai oletko oikeasti sitä mieltä että ponnahdusikkuna on oikeasti hyvä tehokeino?

tarkotatsä sitä tk:n popuppia? -sehän nyt on ihan perseenreijästä tottakai! mut jos tarkotat ihan sitä sivua, ni se on hyvä munmielestä..

Ja ihan design-vinkkinä: jos koko selainikkunan koko ahdistaa, niin voihan senkin sisälle tehdä pienemmän layoutin.

tiedetään, mutta ei,ei,ei,ei,ei,ei!!!! päähänpinttymä (vissii)

Noiden sivujen värimaailma on vähän vaikealukuinen muutenkin, musta pohja ja noin tumma teksti sillä on todella hankalalukuista kirkkaassa huonevalossa. Pimeässä varmaan näkyy :)

käännä näyttös asetuksia ;)
Only one way to say it, so I'll say it!
Edward
09.03.2005 10:26:13

Ja ihan design-vinkkinä: jos koko selainikkunan koko ahdistaa, niin voihan senkin sisälle tehdä pienemmän layoutin. Vaikka tähän tapaan: http://www.kronik.net/

Tai näin www.edwardband.com
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Fortune
09.03.2005 15:58:05
Tai näin www.edwardband.com

Pidän väreistä. Jep, todella paljon. Hyvät sivut kyllä, mutta tekisin tuosta laatikosta ehkä sen verran isomman/skaalautuvan, että ei tarvitsisi noita scrollauspalkkeja käyttää. Rumia semmoiset.

Ja vieraskirjakin voisi ehkä avautua siihen samaan laatikkoon.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Jibbe
09.03.2005 19:48:39
No, eihän nettisivuja tietenkään käyttäjille tehdä vaan omaksi iloksi. Mutta eikös ne silloin kannattaisi jättää omalle kovolle tai lähiverkkoon :)

No, toimivat sivut nyt ovatkin ihan yliarvostettu asia.

Ihmeen usein sisältö ja toimivuus jäävät kaikenlaisen tilpehöörin alle. Tiedä sitten mistä se johtuu, eivätkö tekijät tiedosta että sivuja voidaan käyttää mitä erilaisimmilla kokoonpanoilla vai onko se vain siistiä laittaa sivut nettiin ja täyttää ne mitä turhemmilla asioilla.

Profiilistasi löytyvät bändisivut edustavat sitä ääripäätä joka on minun makuuni. Oleellisisin on pääosassa eli yhteystiedot ja ladattavia biisejä. Eivät ihmiset jää tutkimaan tuntemattoman bändin sivuja jos pääasia ei ole heti saatavana. Jos ne ärsyttävät vähänkin ja ovat splashscreenien ja huonon käyttöliittymän takana, seuraava sivusto kutsuu jo.

out of breathille vinkkinä: musanäytteen laittamisessa sivuille muussa kuin mp3-muodossa ei ole oikein perusteita.
mr_b
09.03.2005 22:18:59

vai onko se vain siistiä laittaa sivut nettiin ja täyttää ne mitä turhemmilla asioilla.

On. :-)

http://www.abandcalledstreetcar.net

86 sivua turhuutta (galleriat mukaan laskettuna) eikä loppua näy. Hauskaa on webin teko.
We have ways of making you think.
Fortune
10.03.2005 10:34:18

Profiilistasi löytyvät bändisivut edustavat sitä ääripäätä joka on minun makuuni. Oleellisisin on pääosassa eli yhteystiedot ja ladattavia biisejä. Eivät ihmiset jää tutkimaan tuntemattoman bändin sivuja jos pääasia ei ole heti saatavana. Jos ne ärsyttävät vähänkin ja ovat splashscreenien ja huonon käyttöliittymän takana, seuraava sivusto kutsuu jo.

Heh, Marvelin sivusto on kyllä vaiheessa ihan omasta syystäni, mutta hyvä pointti. Kyllä netistä etsitään lähinnä biisejä, tietoa bändistä ja keikkakalenteria. Ne pitää löytyä heti ensisilmäyksellä ja korkeintaan yhdellä klikkauksella.
Marvel
Fortune
10.03.2005 10:35:47

out of breathille vinkkinä: musanäytteen laittamisessa sivuille muussa kuin mp3-muodossa ei ole oikein perusteita.

Ja varsinkin kun otsikossa ilmoitetaan kyseessä olevan mp3-tiedoston :)
Marvel
Edward
10.03.2005 15:43:47

Pidän väreistä. Jep, todella paljon. Hyvät sivut kyllä, mutta tekisin tuosta laatikosta ehkä sen verran isomman/skaalautuvan, että ei tarvitsisi noita scrollauspalkkeja käyttää. Rumia semmoiset.

Ja vieraskirjakin voisi ehkä avautua siihen samaan laatikkoon.

Kiitosta;) Olen itsekin miettinyt tuota ulkoasun muuttelua. Ehkä tässä joku päivä jaksaisi vaivautua.. Tai sitten ihan uudet sivut flashillä..
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Fortune
10.03.2005 17:42:15
Tai sitten ihan uudet sivut flashillä..

Älä nyt hulluja puhu!

Flash on kiva standalone-animaatioiden tekoon, mutta nettisivuilla sitä ei kukaan osaa käyttää. Tai en ole ainakaan yhteenkään flash-sivuun, joka oikeasti käyttäisi flashin hyviä puolia hyödykseen JA ei nostaisi verenpainetta, törmännyt.
Marvel
sormunen
10.03.2005 17:50:04
Älä nyt hulluja puhu!

Flash on kiva standalone-animaatioiden tekoon, mutta nettisivuilla sitä ei kukaan osaa käyttää. Tai en ole ainakaan yhteenkään flash-sivuun, joka oikeasti käyttäisi flashin hyviä puolia hyödykseen JA ei nostaisi verenpainetta, törmännyt.

Sä et siis koskaan käynyt katsomassa niitä Koneiston sivuja, mistä oli viime vuonna puhetta?

Flashan on nimenomaan paitsi ylivertainen animaatio-ohjelma, myös loistava väline rakentaa toimivaa käyttöliittymää. Se on sen "hyvä puoli".

Jos sä tai joku muu ei osaa tehdä käyttöliittymää, niin eihän se ole työkalun vika.
Fortune
11.03.2005 13:52:50
Sä et siis koskaan käynyt katsomassa niitä Koneiston sivuja, mistä oli viime vuonna puhetta?

Flashan on nimenomaan paitsi ylivertainen animaatio-ohjelma, myös loistava väline rakentaa toimivaa käyttöliittymää. Se on sen "hyvä puoli".

Jos sä tai joku muu ei osaa tehdä käyttöliittymää, niin eihän se ole työkalun vika.

No ei ole, mutta minun teoriani on se, että kun on mahdollisuus käyttää kilkkeitä ja liikkuvia hässäköitä, niin se toimivan käyttöliittymän teko unohtuu kokonaan, innostutaan kun on lelu millä leikkiä.

Isoillakin bändeillä, jotkin Rushin sivut ovat ihan kaameat.

Koneistosta ei mitään tietoa, ei ko. festari juurikaan nappaa enkä muista mitään "viime vuotista", mistä lienee kyse.
Marvel
LHU
11.03.2005 14:15:03
No ei ole, mutta minun teoriani on se, että kun on mahdollisuus käyttää kilkkeitä ja liikkuvia hässäköitä, niin se toimivan käyttöliittymän teko unohtuu kokonaan, innostutaan kun on lelu millä leikkiä.

http://www.2advanced.com/ siellä on sitten kohta "portfolio" mistä pääsee katselemaan tuon ko. firman tekeleitä. En mä ainakaan noita huonoiksi menis sanomaan.
Ei vuodet, vaan kilometrit...
Jibbe
11.03.2005 16:02:33
http://www.2advanced.com/ siellä on sitten kohta "portfolio" mistä pääsee katselemaan tuon ko. firman tekeleitä. En mä ainakaan noita huonoiksi menis sanomaan.

Ei huonoja, mutta minulla meni hermot jo alkuanimaation kohdalla. Tuosta tuli mieleen lähinnä huonosti tehty DVD-käyttöliittymä. Ihan päteviä juttuja portfoliossa kyllä on ja sopivat mainostarkoitukseen eli muutaman kerran katsottavaksi, mutta jos pitäisi jatkuvasti käyttää tuollaisia sivuja niin ei kiitos.

1024x768 screen resolution
broadband connection

Flash-jutuillekin on paikkansa, mutta mielestäni ei potentiaalisia kävijöitä kannata sivuiltaan karkoittaa. Ei ne kilkkeet korvaa sisällönpuutetta. Ja tällä en tarkoita sitä, että 2advancedin pitäisi muuttaa sivujansa, vaan sitä, ettei esimerkiksi bändisivuja ole kovin järkevää Flashilla vääntää. Hyvän käyttöliittymän saa ilmankin tehtyä.

Sitten taas esim. pelkästään uuden levyn puffausta varten tehty erillinen flash-saitti voi olla hyväkin idea.
sormunen
11.03.2005 16:16:34

Koneistosta ei mitään tietoa, ei ko. festari juurikaan nappaa enkä muista mitään "viime vuotista", mistä lienee kyse.

Se oli yksi niistä lukuisista kerroista, kun sä olit sitä mieltä, että Flashilla ei voi tehdä hyvää, koska se karkottaa kävijöitä. Kysyin, kuinka monta potentiaalista Koneiston kävijää heidän Flash -käyttöliittymänsä karkottaa. Vastasit, että ne osaakin tehdä ko. välineellä.

Edelleen, sä ja monet muut "yksinkertaisuuden" kannattajat tunnutte olevan erittäin pahoja tekniikan orjia. Miten muuten voi selittää, että teille tekniikka on se, mikä määrää sisällön?

Tottakai historiallisesti tekniikan kehitys vaikuttaakin mullistavasti. Kirjapainon synty oli erittäin tekninen juttu, mikä mullisti sisällön. Mutta ei sekään mullistanut käyttöliittymän rakentamista, koska sitä on ihmiskunta tehnyt jo jonkun aikaa.
sormunen
11.03.2005 16:19:49
... ettei esimerkiksi bändisivuja ole kovin järkevää Flashilla vääntää. Hyvän käyttöliittymän saa ilmankin tehtyä.

Onkos siihen joku ISO-standardin numerokin olemassa?

Jos on järkevää tehdä Flash- tai vaikka radioamatööri- tai hellapohjainen käyttöliittymä bändin tarpeisiin, niin silloin se on järkevää. "Miksi" on se kysymys, ei "millä".

Älkää olko tekniikan orjia.
Fortune
11.03.2005 17:07:28
Onkos siihen joku ISO-standardin numerokin olemassa?

Jos on järkevää tehdä Flash- tai vaikka radioamatööri- tai hellapohjainen käyttöliittymä bändin tarpeisiin, niin silloin se on järkevää. "Miksi" on se kysymys, ei "millä".

Älkää olko tekniikan orjia.

Nyt puhut kyllä ihan kummia. Minulle on ihan yksi v:n hailee, millä se hyvä käyttöliittymä on tehty, mutta 99,9% vastaan tulevista Flashilla tehdyistä sivuista on juuri tuota animoitua, hitaasti latautuvaa ja ties mitä kilkettä silmille syöttävää multimedia-showta.

Tuo informaatiotulva on muutenkin niin riistäytynyt käsistä ettei mitään rajaa, ihminen ei kehity niin nopeasti kuin tekniikka.

Tarkoitan vain sitä, että miksi tehdä flashilla sivut, jos se ei tuo mitään lisäarvoa, vain ja ainoastaan pidentyneet latausajat, typeriä animaatioita ja vaikeutuneen tiedonetsinnän.

Minä en tykkää, haluan esim. bändisivuilta löytää _nopeasti_ ja helposti sen haluamani tiedon. Nettisivujen funktio minulle on tiedonjako, ei viihdyke. Viihdykesivuilla flash varmaan toimii ja toimiikin, mutta bändisivujen tekoon se ei oikein mielestäni sovi.
Marvel
Fortune
11.03.2005 17:09:28

Sitten taas esim. pelkästään uuden levyn puffausta varten tehty erillinen flash-saitti voi olla hyväkin idea.

Ne ovatkin sitten web-muodossa olevia mainoksia ja esityksiä.

Ei sellaisia voi verrata bändi-infosivuihin.
Marvel
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)