Aihe: Multiefekti keikalle ja kotistudioon?
1 2
Crossroad
09.03.2005 13:20:56
Ehdotus: Vox Tonelab. Testasin sitä yksi paivä ja särötsydeemit olivat ihan mallikkaat. Ja siitä varmasti löytyy kaikki ja paljon enemmänkin mitä ihmisluonto kaipaa. Varustukseen kuuluu myös etuasteputki. Maksaa omaisuuden (500 eukkoa thomannillla) ja on varmaan metrin pituinen:D, mutta toimii.

Ja saatavilla myös pöytäversiona.. Mainostavat sitä pöytäversiota ikään kuin studiolaitteena. Noista muista kuten Gee Majorista ja näistä en osaa sanoa mitään.

Lisäys: Mielenkiinto heräsi :D!! voiko sillä G-majorilla rällästää jalkapolkimenkin kanssa..? Eli sama suomeksi : Tuleeko G-majorissa jonkin sortin jalkakytkin mukana?

tuohon kallistuisin itsekkin.ensimmäinen sarjassaan johon olen tyytyväinen.(ei se ole kuin 70cm..)erittäin selkeä käyttää ja mallinnukset kuulostaa esikuviltaan.mielestäni siinä on kaikki tarvittava ja kuitenkin kaikki jonninjoutava jätetty pois.tehtaan asetukset on mitä on ,mutta saa helposti väsättyä mieleisensä soundit laidasta laitaan.ja tuhan tuo putkikin hieman muhkeutta soundiin.putkivahvistimen kanssa soundaa erinomaisesti.
Fortune
09.03.2005 13:44:27
Tämä nyt ei ole ongelma alkuunkaan. Relay-ohjaus mahdollisuuden voit saada vaikka nobelsin midiohjaimesta,jolla voit ohjata myös G-Forcea.
Säädöiltään ja ominaisuuksiltaan G-Force on monipuolisempi kuin G-Major. Itse en ole vielä käytännössä pääsyt vertaileen Forcea ja Majoria,mut kämpikselläni on Major,joten ensiviikolla voin vertailla niitä keskenään ja kertoa vaikka teille havaintoni,jos jotakuta kiinostaa.
sanotaan,että ei Force turhaan maksa n.1700e uutena.. kyllähän sen sanoo järkikin,että siinä on jotain eroa majoriin.
PS: Puukorvathan eivät huomaa edes eroa Zoom505:ssa saundeissa ja vaikkapa Triaxiksen saundeissa. :D

No niin, mutta eihän se, että ulkoisia releohjaimia on olemassa, poista sitä tosiseikkaa, että G-forcesta ne puuttuvat ja G-majorissa ne ovat. Ei kaikissa midispeduissa ole releohjausta, ei läheskään kaikissa.

Varmaan siinä jotakin muka on, mutta samat algoritmithan siellä kai on efektien osalta pääosin (?)

Järki sitä ei kerro, joten olisi kiva nähdä oikeita faktoja. Tähän mennessä ainoat paremmat ominaisuudet, joita olen kuullut ovat efektien reitityksen vapaus, fiksu pitch-shifter ja jämäkämpi rakenne esim. kytkimien suhteen. Ja puuttuva releohjaus :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
...And Justice For All
09.03.2005 13:48:25
Miksi tämä oli niin vaikea kertoa heti aluksi?

Muuten, niinpä. En oikeen itekkään tiedä. :-)
No, siinä sitä tekstiä silti.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Pluto
09.03.2005 15:05:18
Jos olisit oikea kitaristi, tarvitsisit vaan 5-wattisen putkivahvistimen, piuhan ja max 400 euron kitaran!
Dillon, you son of a bitch!
otto_t
09.03.2005 15:10:34
Järki sitä ei kerro, joten olisi kiva nähdä oikeita faktoja. Tähän mennessä ainoat paremmat ominaisuudet, joita olen kuullut ovat efektien reitityksen vapaus, fiksu pitch-shifter ja jämäkämpi rakenne esim. kytkimien suhteen. Ja puuttuva releohjaus :)

Ainakin se G-Forcessa maksaa että se on paremmista osista kasattu. Esimerkiksi nuo G-Majorin muistipaikkojen ja valikkojen selaukseen tarkoitetut ulommat pyörät toimivat omassa vehkeessäni jo 1,5 vuoden jälkeen vähän miten sattuu. Ja G-Major syö kiistattomasti enemmän soundia kuin isoveljensä, mikä luultavasti johtuu heikommista AD/DA muuntimista. Niinkuin mainittiinkin, G-Forcessa on signaalin reititysmahdollisuudet paljon vapaammat ja siitä löytyy enemmän efektejä. Jostain muistaisin jopa sellaista lukeneeni että G-Majorit valmistetaan Thaimaassa, ei Tanskassa. Mutta en mene vannomaan että asia paikkansa pitää.

Mutta tottakai, jokainen itse päättäköön että onko nuo syyt sellaisia että niiden takia kannattaa melkeen tonni enemmän efektilaitteeseen käyttää...
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
otto_t
09.03.2005 15:12:16
Jos olisit oikea kitaristi, tarvitsisit vaan 5-wattisen putkivahvistimen, piuhan ja max 400 euron kitaran!

Jos olisit oikea basisti, tarvitsisit vaan mäyräkoiran ja lainakamat. ;)
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
Crossroad
09.03.2005 15:25:56

here we go again..ei tosikitaristit tarvitse edes piuhaa välille ja kitaraksikin riittää mainiosti vanha venäläinen mandoliini ja vahvistimeksi käy hyvin rikkinäinen putkiradio..
Crossroad
09.03.2005 15:33:16 (muokattu 09.03.2005 15:34:35)
No niin just! Efekstien tarkoitushan on vaan peittää sitä tosiasiaa, ETTEI NIIDEN KÄYTTÄJÄ OSAA SOITTAA! Ei Jimmy Pagekaan käyttäny MITÄÄN efektjeä IKINÄ!

riippuu vähän millaisia soundeja efekteillä hakee..käyttäähän david gilmourkin paljon efektejä ja osaa kai jotain..ja ei se hendrixkään ihan clean soundilla soittanut..
Pluto
09.03.2005 15:34:35
riippuu vähän millaisia soundeja efekteillä hakee..käyttäähän devid gilmourkin paljon efektejä ja osaa kai jotain..ja ei se hendrixkään ihan clean soundilla soittanut..

Niin...emmää ihan tosissani ollutkaan. Täällä vaan väsynyt ihminen provoaa aikansa kuluksi.

ANteeksi.

Jatkakaa.
Dillon, you son of a bitch!
Juutas
09.03.2005 15:38:32 (muokattu 09.03.2005 15:38:54)
No niin just! Efekstien tarkoitushan on vaan peittää sitä tosiasiaa, ETTEI NIIDEN KÄYTTÄJÄ OSAA SOITTAA! Ei Jimmy Pagekaan käyttäny MITÄÄN efektjeä IKINÄ!

Ei kai täällä vain harrasteta ironiaa??? *Kaivaa esiin
äidinkielen käsikirjan ja sieltä tekstin tyylilajit* Ei kyllä
tämä on sittenkin sappitatti!
Ostan Rolandin GI-10:n - halvalla tietysti! =)
Fortune
09.03.2005 15:50:36
Ainakin se G-Forcessa maksaa että se on paremmista osista kasattu. Esimerkiksi nuo G-Majorin muistipaikkojen ja valikkojen selaukseen tarkoitetut ulommat pyörät toimivat omassa vehkeessäni jo 1,5 vuoden jälkeen vähän miten sattuu. Ja G-Major syö kiistattomasti enemmän soundia kuin isoveljensä, mikä luultavasti johtuu heikommista AD/DA muuntimista. Niinkuin mainittiinkin, G-Forcessa on signaalin reititysmahdollisuudet paljon vapaammat ja siitä löytyy enemmän efektejä. Jostain muistaisin jopa sellaista lukeneeni että G-Majorit valmistetaan Thaimaassa, ei Tanskassa. Mutta en mene vannomaan että asia paikkansa pitää.

Mutta tottakai, jokainen itse päättäköön että onko nuo syyt sellaisia että niiden takia kannattaa melkeen tonni enemmän efektilaitteeseen käyttää...

Jep, itse en normaalikäytössä näe syytä investoida 1300 euroa enemmän G-Forceen, G-major palveli uskollisesti kunnes vaihdoin räkkikamoista pois. Tuon multijogin toiminnan kyllä allekirjoitan, se oli vähän suurpiirteistä alusta saakka, mutta kyllä sen kanssa pärjäsi. Soundin syömistä en huomannut, mutta kai minä sitten olen puukorva. Ei sitä soundin syömistä muutenkaan bändisoitossa _mielestäni_ ole niin mielekästä kovin tarkkaan syynätä, ei se sieltä erotu kuitenkaan...

Ja G-major on tosiaan Kaukoidän tuote, G-forcesta ei tietoa.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
carlos
09.03.2005 17:22:08
Että äxdeetä... hohhoijaa. No, soundeja saa ihan pirusti valittua, Vahvarimallinnoksiin saa päättää myös kaapit (esim. 2x12 tai 4x10)

Hiukanx siistii, ostan heti tollasen! Kelatkaa xD nytten, et ostat jonku kämäsen (heh) punaisen laatikon, ja kylkiäisinä tulee 2x12 ja 4x10 kaapit! huhhuh! ja vielä läjä speduja! hitto mikä diili.
I can't hide but I can run for miles
...And Justice For All
09.03.2005 17:25:23
Hiukanx siistii, ostan heti tollasen! Kelatkaa xD nytten, et ostat jonku kämäsen (heh) punaisen laatikon, ja kylkiäisinä tulee 2x12 ja 4x10 kaapit! huhhuh! ja vielä läjä speduja! hitto mikä diili.

Mikä oli viestin sisältö?
Tossa mainittin kaks esimerkkiä kaapeille. Onko tarpeellista että haen podin tänne ja listaan kaikki kaappiyhdistelmät mitä löytyy?
Esim. niitten kaappiyhdistelmien soundit on todella erilaisia keskenänsä ja valittavana on eri merkkejä yms.
Varmaan joo turhaa tietoo mutta vaikuttaa soundiin.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
carlos
09.03.2005 17:28:23
Mikä oli viestin sisältö?
Sitä voi kukin nurkassaan miettiä. Siinä oli kuitenkin sitä sisältöä ;)

Onko tarpeellista että haen podin tänne ja listaan kaikki kaappiyhdistelmät mitä löytyy?
Eipä todellakaan. Olen itse todennut, kuinka kämästä se on soittaa podin kautta.
I can't hide but I can run for miles
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)