Aihe: Fostex 280 kasettiraiturin outo liitäntä
1
kiiski
08.03.2005 12:37:53
Hola!

Ostin käytettynä Fostex 280-raiturin, josta löytyy outo liitäntä. Siinä lukee "Serial port / Model MTC-1" ja liitin on itselleni tuntematon (pieni pyöreä ja 8 pinniä, ei kuitenkaan DIN).

Sain selville Internetin avulla seuraavaa: "Fostex MTC-1: MIDI time code and SMPTE time code reader and generator" Voin ilmeisesti tuon MTC-1:n avulla kirjoittaa raiturin jollekin raidalle jonkinlaisen aikakoodin ja sen avulla tahdistaa vaikka muutaman rumpukoneen raiturin kanssa? Saakohan tuommoisia enää mistään? Entä mitä tuo maininta "Serial port" liittimen vieressä tarkoittaa?

Pähkinänkuoressa: mitä kaikkea saan raituristani irti tuon liitännän avulla?
Jouni Antero
08.03.2005 13:40:56
Oisko mini-midi? Eli ihan adapteripiuha/palikka sen ja tavallisen midin väliin.

Sillä saat ohjattua synkka-koodia joko raituri masterina tai slavena (tarkista manuaali). Yleensä suositellaan, että, "tyhmempi" on master, eli vastaavissa mulla raituri on ohjannut PC:tä. Voit myös synkata useamman eri raiturin keskenään (itse harrastanut joskus sitäkin).

Okei - ei kannanottoja windows-PC:n "älykkyyteen" - eihän??

;)
kiiski
08.03.2005 14:21:11
Oisko mini-midi? Eli ihan adapteripiuha/palikka sen ja tavallisen midin väliin.

Tämä kuulostaisi loogiselta. En googlen kuvahaulla kylläkään löytänyt kuvaa.

(tarkista manuaali)

Ostin käytettynä. Perskele.

Okei - ei kannanottoja windows-PC:n "älykkyyteen" - eihän??

Mulla on Linux-PC itelläni ja voi luoja, että tämä on tyhmä äänipuolen hommissa.

Voiko tuon törkätä siis MIDI-piuhalla suoraan tietokoneeseen kiinni? Eikö kuitenkin jollekin raidalle pitäisi syöttää sitä signaalia, jonka perusteella kone näkisi missä mennään? Onnistuuko se ohjelmallisesti?
Jouni Antero
09.03.2005 13:39:41
Perskule!

Luin otsikon väärin: siis se on analoginen nauhuri! Eh - no liitin lienee silti se mini-midi ja nuo lyhenteet on synkkaus-juttuja (mtc esim: midi time code). Nyt vain en uskalla arvata kuinka tuon kanssa on tarkoitus toimia: sana "generator" nimittäin viittaisi jonkinlaiseen sisäänrakennettuun synkkaus-apuun. Villi arvaus: sieltä saa synkka-koodia, jota voi sitten äänittää nauhalle, jolloin ei tarttisi ulkoista laitetta siihen hommaan, mutta enempiä en oikein uskalla arvailla...eikö webistä löydy manuskaa?
myslique
09.03.2005 14:42:05

Koen tosin raiturin huomattavasti arvokkaammaksi kuin 20 euroa.

Kannattaa kokea, mä maksoin 280:sta aikoinaan 4500 markkaa...
manuaali _saattaa_ olla vielä tallella. Jos muistan etsiä niin ja löydän sen niin saat sen sopuhintaan.

-p
--- You must play better now.
kiiski
09.03.2005 14:44:51
Jos muistan etsiä niin ja löydän sen niin saat sen sopuhintaan.

Loistavaa! Suurkiitos avusta.
(Jos et maltakaan myydä alkuperäistä niin kopiokin käy.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)