elbowski 08.03.2005 23:00:57 | |
---|
Ei mene varmaan hirveästi ohi aiheen, jos pistää tähän Screamerin etsijöille hyvän vinkin: käytetty ENGL Screamer 50 Combo + Z-5 Custom Footswitch: 795e Ai mistäkö? www.customshop.fi Mihinkäs hintaan jengi näitä myy?? Listen to Black Sabbath or DIE!!
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25 |
msm40 08.03.2005 23:22:06 | |
---|
Mihinkäs hintaan jengi näitä myy?? Torilla oli pari päivää sitten tonnin. All you really need is your imagination... And few pedals... |
Mihinkäs hintaan jengi näitä myy?? Muistaakseni reilua 900e on pyydelty torilla. Toi Z-5 on myös aika arvokas. Joku muu varmaan tietää päivän hinnan paremmin kuin minä?! Joka tapauksessa en ole koskaan noin halvalla nähnyt myytävän kyseistä komboa :) OSTAN: Hamer USA LP/strato/tele tai jonkun basson! Muitakin malleja voit tarjota! |
Zeni 09.03.2005 00:01:42 | |
---|
Osaako joku sanoa miten tuo toimii kevyemmällä ? Kaikki näytteet mitä kuuntelin oli aika lailla rankkaa. Täytyy sanoa että olen kyllä aika myytyä miestä, taitaa Marsu jäädä ostamatta mikäli tuolla taittuu kevyempikin musiikki. Kuuntelin siis noi pätkät mitkä löytyy tuolta "hyviä vahvistimien ääninäytteitä" topicista. |
msm40 09.03.2005 07:10:45 | |
---|
Osaako joku sanoa miten tuo toimii kevyemmällä ? Kaikki näytteet mitä kuuntelin oli aika lailla rankkaa. Täytyy sanoa että olen kyllä aika myytyä miestä, taitaa Marsu jäädä ostamatta mikäli tuolla taittuu kevyempikin musiikki. Kuuntelin siis noi pätkät mitkä löytyy tuolta "hyviä vahvistimien ääninäytteitä" topicista. Mun mielestä tosta lähtee loistavat ja hyvällä dynamiikalla varustetut pikkusäröt mutta tästä on väännetty täällä kättä suuntaan jos toiseen eli eriäviäkin mielipiteitä löytyy. Puhtaat tossa taasen ovat todella hyvät ja hakkaavat varmasti Marsun vastaavat aika selkeästi. Jos mahdollista niin kokeile itse. All you really need is your imagination... And few pedals... |
päänahka 09.03.2005 09:17:59 | |
---|
Osaako joku sanoa miten tuo toimii kevyemmällä ? Kaikki näytteet mitä kuuntelin oli aika lailla rankkaa. Täytyy sanoa että olen kyllä aika myytyä miestä, taitaa Marsu jäädä ostamatta mikäli tuolla taittuu kevyempikin musiikki. Voin puhua Thunderin puolesta, joka on Screamer ilman reverbiä ja volumeboostia. Pidän melkein enemmän vahvistimen puhtaista ja varsinkin crunch-kanavasta, ainakin parin putkenvaihdon jälkeen. Crunchilla pääsee mukavasti liikkumaan kitaran volapotikan mukaan. Ja dynamiikkaa on. Screamer-combosta en pitänyt ollenkaan niin kuin tästä nupista + kaapista. Combo lisäkaapin kanssa antoi jo sen verran suuntaa, että uskalsin ostaa. Soolot on perseestä. |
Zeni 09.03.2005 11:38:52 | |
---|
Mä en nyt tarkoita cleanejä, mutta hyvä jos sellaisetkin kunnolliset löytyy. Tuo Screameri kuulosti joten paljon hevimmältä ja "sähköisemmältä" kuin Marsut. Lähinnä ajattelin tota perusrökkiä. |
askomiko 09.03.2005 12:52:25 (muokattu 09.03.2005 12:53:29) | |
---|
Tää on omatekemistä pätkistä suosikkini: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer/Engl70s.mp3 Tuo miun kajarilaatikko on jotenkin semmonen että särösoundista tulee hirmu pistävä. Pitäis hommata joskus joku jos ois rahaa. Onhan tuo Englin särö vähän kireä, mutta kyllä sillä popit taittuu. Edit: ainakin paremmin kuin DSL/TSL-marsuilla, jotka on minusta.. no.. ihan huonoja. |
kupteri 11.05.2005 12:20:01 | |
---|
No nyt on Screamer nuppi, Z-5 poljin ja Mesan 1x12" Thiele kaappi. Kaikkiaan rahaa paloi 1700e eli saman verran kuin kitaraan. On harrastukset kohillaan :-) Joo. Kyllähän tuolla pääsee melkoisiin säröihin. Loppupelissä lead hi-gainilla tulee sopivaa jälkeä jo gainit klo 12-13 asennossa, perusheviä ilman kissantappoa. Tossa tapauksessa lead lo-gain sopii rokimpaan menoon. Clean on varsin puhdas vielä gain 12 paikkeilla ja kuulostaa varsin tasapainoiselta. Crunchille en oo vielä keksinyt tekemistä, koska "välimallin rokit" soitan leadin lo-gainilla. Niin, voihan noita gaineja säätää biisien välillä, jos jotain überiä täytyy vetää :-) Säätämistähän tuossa on, ja varmasti jatkossakin. Puhtaita tarvii harvemmin, joten särö määrää enempi EQ:n paikkaa. Kyllähän se lead presence auttaa vähentämään vähän yläpäätä lead-puolelta, jos yhteistä trebleä vähän nostaa kirkastamaan puhtaita. Oisko EQ:t basso klo 10, middle klo 14 ja treble klo 11. Lead presence suurin piirtein klo 11 paikkeilla. Lead volumella balanssi kuntoon ja master siinä vähän reilu klo 9. Tokihan kaiutinelementti vaikuttaa. Tuossa Thiele-virityksessä on Celestionin 90W elementti ja jokin systeemi millä saa alapään selkeäksi. Sitä se todellakin on eikä mössöönny kuten "perus" 4x12" kaapissa. Jopa kaulamikillä voi LP:llä riffitellä. Mielenkiintoinen systeemi. Chunkkaa joo lähtee. Se tuntuu hyvälle :-) Demppaamalla saa niin mureat että hyvältä tuntuu. Ja muutenkin vahvistin artikuloi selkeästi, übersärölläkin saa vaikka minkälaisista soinnuista yläpäänkin kuulumaan. Kaiku on mallia perus, eipä sillä muuta kuin puhtaille vähän tilaa ja liideissä kiva. Lead-boosti on tosiaan pienimmilläänkin aika iso, mutta ei nyt kuitenkaan liikaa. Erottuupa bändin metelin seasta selkeästi. Ja liidisoundi on tosi hyvän kuuloinen, sellaista ei koskaan saanut säröpurkki + Peavey Classic -yhdistelmällä. Pedaali on näppärä, saapi suoraan vaihdettua kanavat enkä ole huomannut häiritsevää viivettä. Tossa pääsi jo kolmesta matolaatikosta ja erillisestä kanavanvaihtajasta eroon eli pedaalilaudalla tanssiminen väheni huomattavasti. Toki jos jotain efektejä hommaa joskus. Soittamaan ei sen paremmin oppinu vaikka soundit paranikin taas kerran :-) Jo putkivahvistimiin siirtyessä kaikki tekniikkavirheet pukkas esiin ja piti kiinnittää enempi huomiota soittamiseen. Screamer ei anna anteeksi mitään, vielä tarkempi saa olla käsiensä kanssa :-) Mutta liidi toimii paljon paremmin nyt ja soittokin kuulostaa paremmalta, jotenkin tasapainoisemmalta. Kehtaa jotain vinguttaakin :-) Tietty osansa on tuolla Mesan Thiele-kaapillakin. Ja tosiaan 1x12" riittää tuomaan ihan liikaakin chunkka-chunkkaa, ei tarvi olla 4x12". Joo. Odotellaan seuraavia treenejä :-) |
madu 11.05.2005 12:44:50 (muokattu 11.05.2005 12:48:27) | |
---|
Tervetuloa Screamer perheeseen! ;) Mulla on tällasta "tunkkaisempaa" osastoa 4x12 kaapilla eli middle, treble ja presence about klo 10-11:ssä, Basso klo 10 ja presence vielä siellä klo 11 tietämissä ja leadi (eli gain) klo9 ja klo 10 välillä. Tästä löytyy Hi-gain kanavalla semmoinen rytmijunttasoundi jota ei muut kuin engl pysty taikomaan. =) Eikä ole mikään sirkkelisoundi joita vihaan. Kunnon botnet ja kuitenkin erotteleva rytinä. Gainia tosiaan pelistä löytyy ja tuskin moni tarvii yli klo 12 eli puolen välin sitä edes vääntää. |
lapio 11.05.2005 14:26:04 | |
---|
Olen pitkän harkinnan jälkeen päätymässä itsekkin tähän screameriin. Tasapainoilen nyt vain hieman siinä välillä, että otanko kombon vai nupin. Pirun vaikeita valintoja. Kertokaapa itse hieman kuinka päädyitte omaan valintaanne kombo- ja nuppimallin välillä. |
kupteri 11.05.2005 14:35:18 | |
---|
Nuppi siksi, että saapi tuon Thiele-kaapin siihen. Kombon oma elementti olisi ollut ihan turha. |
madu 11.05.2005 14:47:58 | |
---|
Olen pitkän harkinnan jälkeen päätymässä itsekkin tähän screameriin. Tasapainoilen nyt vain hieman siinä välillä, että otanko kombon vai nupin. Pirun vaikeita valintoja. Kertokaapa itse hieman kuinka päädyitte omaan valintaanne kombo- ja nuppimallin välillä. Ehdottomasti suosittelen nuppia ja takaa suljettua kaappia. Jos on tilan (tai rahan) puutetta eikä 4x12 tai 2x12 kaapit tule kysymykseen niin vaikka suljettu 1x12 kaappi nupille kaveriksi. On nimittäin huomattavasti jämäkämpi kuin tuo combon avoin kaappi. |
askomiko 11.05.2005 15:14:24 | |
---|
Screamerin puhtaan kanavan higain-puolella on älyttömän kiva fiilistellä. Paljon kaikua, tremolopurkki väliin ja rautalankailemaan. Tykkään. Säröt on jees, mutta pitkästä aikaa tunnen hieman Gasia, Krankin suuntaan... Eek. |
Herra Rapu 11.05.2005 15:28:40 | |
---|
Screamerin puhtaan kanavan higain-puolella on älyttömän kiva fiilistellä. Paljon kaikua, tremolopurkki väliin ja rautalankailemaan. Tykkään. Säröt on jees, mutta pitkästä aikaa tunnen hieman Gasia, Krankin suuntaan... Eek. Krankki on kyllä aika murinapeli, ehkä hitusen liian sirkkeli. |
askomiko 11.05.2005 16:20:54 | |
---|
Hee, ootellaan vaan innolla Vainialan superkonetta... |
elbowski 11.05.2005 20:18:00 | |
---|
Hee, ootellaan vaan innolla Vainialan superkonetta... Joo, Vainiala on ihmemies, siitä hälle rispektiä. Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25 Ärlä #017
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
lapio 11.05.2005 20:45:14 | |
---|
Ehdottomasti suosittelen nuppia ja takaa suljettua kaappia. Jos on tilan (tai rahan) puutetta eikä 4x12 tai 2x12 kaapit tule kysymykseen niin vaikka suljettu 1x12 kaappi nupille kaveriksi. On nimittäin huomattavasti jämäkämpi kuin tuo combon avoin kaappi. Raha ei oikeastaan ole suunnaton ongelma. Meikäläisellä on kyllä tuo 4x10 kaappi olemassa, mutta se on hieman turhan iso kerrostaloon. Olen testannut tuota nuppia englin 2x12 ja 4x12 kaappien kanssa ja soundi oli kieltämättä huomattavasti jyhkeämpi kuin pelkässä kombossa. Tuollainen suljettu 1x12 kaappi nupin alle voisi olla hyvä, mutta paikallisissa musaliikkeissä ei ainakaan niiden nettisivujen perusteella ollut tuollaista. Pitääpä katsella ja kysellä jos tuollainen tulisi vastaan. Pää hajoaa :) |
novo 11.05.2005 21:26:46 | |
---|
mieki oon ryhtymässä Englin käyttäjäksi, vahvariks o tulossa kylläkin Thunder-nuppi...sitä piti kysymäni tein kokemuksista, että miltä toi saundaa 4x10-kaapin kanssa verrattuna esim 2x12:een?oon miettiny, että jos sais vaihtais ton 4x10:n 2x12:een. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
kupteri 12.05.2005 17:07:05 | |
---|
Screamerin puhtaan kanavan higain-puolella on älyttömän kiva fiilistellä. Paljon kaikua, tremolopurkki väliin ja rautalankailemaan. Tykkään. Tollaiseen se varmasti meneekin, itte vaan en tollaista soita. Niin no, jotain sieniviritystähän aina vois pistellä menemään. Juu, varsin monipuoliselta tuo Screamer vaikuttaa. Just sopiva siihen mitä itte tarvii eikä yhteinen EQ tunnu haittaavan. |