simppu 08.03.2005 18:18:34 | |
---|
Tiedättekö kätevät, onko akustisen kitaran pinnan hoitamiseen, eli puhdistamiseen ja kiillottamiseen olemassa järkeviä kotikonsteja? Asiaa vielä tutkimatta epäilen vahvasti, että musakauppojen tähän tarkoitukseen tehdyt setit ovat törkeästi ylihinnoiteltuja, eli hommaan ilmeisesti tarvitaan vain oikeanlaista kemikaalia ja sopivaa kangasta - mitä nämä voisivat olla? |
SoulMan 08.03.2005 19:35:46 | |
---|
Kokeile mikrokuitu liinaa. Sen jälkeen voit heittää kaikki kiillotus aineet mäkeen. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
Congi 08.03.2005 19:37:54 | |
---|
Olen edellisen kanssa samaa mieltä T.Congi |
simppu 08.03.2005 20:57:06 | |
---|
Tänks, sen teen! |
Kokeile sitä mikrokuituliinaa, ja aineeksi Johnson Plediä. Sitä käyttää jotkut ihan fiksutkin ihmiset soittimiinsa. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
SoulMan 08.03.2005 22:28:21 (muokattu 09.03.2005 12:23:16) | |
---|
Kokeile sitä mikrokuituliinaa, ja aineeksi Johnson Plediä. Sitä käyttää jotkut ihan fiksutkin ihmiset soittimiinsa. Tuota noin... Mikrokuituliinaan ei pitäis sotkea mitään litkuja. Se on sen idea että se ottaa rasvaiset sormen jäljet ja muut liat pois ilman mitään litkuja. Ja niiden öljyjen kanssa pitää olla varovainen akustisen kitaran kanssa, varsinkin jos se on vanha. Jos siellä on yksikään halkeama lakassa, menee siitä öljyt sisään puuhun ja se rako on sitten sen jälkeen tumma. Olen nähnyt törkeän näköisiä "öljy fixattuja" vintage akustisia, jotka joku on yrittänyt puunata myyntikuntoon jollain öljyllä. Runsaista hiuksen ohuista lakkahalkeamista on öljy imenyt itsensä sisään kanteen ja tuloksena on kuviointi joka muistuttaa verisuonia. Minds are like parachutes.
simppu 09.03.2005 09:14:06 | |
---|
Johnson Pledista olen myös kuullut kommentteja, mutta jos on öljyinen, niin voisi tosiaan luulla pääsevän halkeamista sisään. Mitäköhän on kaupallisten kitaralitkujen pohjana - ilmeisesti alkoholitkaan eivät ole hyväksi lakalle, vai mitä? |
Jouni Antero 09.03.2005 12:23:06 | |
---|
Eikä muuten sitten silikonikaan - mahdollinen uudelleen lakkaus ym menee mahdottomaksi |
SoulMan 09.03.2005 12:24:32 | |
---|
Niin kuin sanottu mikrokuituliinalla ensin, ja jos se ei vakuuta, niin johan on ihme. Minds are like parachutes.