Aihe: Multiefekti keikalle ja kotistudioon?
1 2
Keppiheikki
07.03.2005 10:31:27

Tarvitsisin multiefekti-tyyppisen laitteen ensisijaisesti äänitykseen ja kotisoitteluun, mutta miksei myös keikkailuun. Rahaa olisi käytettävissä niin paljon kuin tarvitsee. Aikaisemmin olen omistanut Bossin GT-3:n, mutta sen särösoundit eivät ole tarpeeksi hyvät mielestäni, ja laite värittää soundia ikävästi. Onhan laitteella ikääkin jo, joten kai tekniikka on tuosta kehittynyt..

Olen harkinnut POD XT Liven hankkimista, kun sen soundeja on kehuttu kotisoitteluun hyviksi, mutta.. Laitteessa ei ole luuppia etuasteelle!? Miten tuota laitetta pystyy muka hyödyntämään täysipainoisesti? Eikös osa efekteistä pitäisi saada ennen etuastetta ja osa vasta jälkeen? Säröt haluan live-käytössä ehdottomasti nupistani.

Toinen vaihtoehto olisi Bossin GT-8, laitteen saisi 4-johdon kytkennällä mukavasti pelittämään nupin kanssa. Efektitkin ovat oletettavasti Boss laatua. Toisaalta särösoundeissa esiintyy kuullemma (?) jo GT-3:sta tuttua digitaalista sirinää..

Sitten olisi olemassa vielä POD XT Pro.. onnistuuko tällä 4-johdon kytkentä ja minkälainen laite on muuten? Vai onko olemassa joku itselleni tuntematon mega-hyvä systeemi, joka pieksee sekä PODit että Bossit?:)

Lisäkysymyksenä kysyisin vielä, että onko jotenkin mahdollista vaihtaa nupista kanavaa multiefektistä polkaisemalla. Joku midi-viritys..? Miten?
Kapane
07.03.2005 10:45:01

Paras veto on, että ostat tc electronin g-majorin ja midi laudan. Sen saat ohjaamaan vahvistimen kanavaakin!
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Hanok
07.03.2005 11:44:26
Paras veto on, että ostat tc electronin g-majorin ja midi laudan. Sen saat ohjaamaan vahvistimen kanavaakin!

Niinpä... Tuntuisi aika erikoiselta sijoittaa rahaa mallintavaan etuasteeseen, jos ei kuitenkaan aio niitä mallinnuksia käyttää.
Tony Narrows
07.03.2005 13:21:27
T.C. Electronicin G-Major vois olla hyvävaihtoehto,jos efektejä kaipaat sekä studioon,että keikalle. G-majorilla onnistuu myös vahvarin kanavien vaihto relay lähtöillä joita on 2 g-majorissa. Efektien saundinlaatu on tuttua T.C electronic tasoa.
Jos taivas on kattona rahalle niin sit suosittelen lämpimästi T.C Electronicin G-Forcea.. siinä on kaikki mitä voit kuvitella,no ehkä kaikkiea :D mut kaikki mitä voisit kuvitella käyttäväs. Livenä en ole sitö itse vielä käyttänyt,mut olen kuullut sitä livenä.

Vahvarin kanavia voi kätevästi ohjata myös joillain midiohjaimilla yksikseenkin,joissa on vain relay lähdöt.Tosin vahvarissasi pitää olla sisäänmenot kanavakohtaisesti tai midiohjaus.

Sit jos haluat jotain mallintavaa niin podit on kohtuu hyviä siihen tarkoitukseen ja behkun V-Amp on kuulemma hyvä kans,mut itse en niistä varsinaisesti osaa kertoa juuri mitään. Line6 Pod II käytän vain reenaamiseen,kun vaimoke katsoo TV:tä :D Kuulokkeet päässä on joskus kätevää reenata :D
Alias Tonza
Keppiheikki
08.03.2005 10:56:40

Niinpä... Tuntuisi aika erikoiselta sijoittaa rahaa mallintavaan etuasteeseen, jos ei kuitenkaan aio niitä mallinnuksia käyttää.

Siis mallinnuksia olisi kyllä tarkoitus käyttää äänityshommissa. Siinä mielessä joku POD XT Live voisi olla ihan ok.

Ajattelin vaan että olisi mukavaa jos tämän laitteen efektejä pystyisi käyttämään keikkaillessa, ettei tarvitse hankkia erillistä multiefektilootaa (ilman mallinnuksia) tai erillisiä efektejä.

Jos joku osaa kertoa POD XT Liven tai POD XT Pron käyttökelpoisuudesta nupin kanssa, niin kertokoon..
Fortune
08.03.2005 11:07:43

Jos taivas on kattona rahalle niin sit suosittelen lämpimästi T.C Electronicin G-Forcea.. siinä on kaikki mitä voit kuvitella,no ehkä kaikkiea :D mut kaikki mitä voisit kuvitella käyttäväs. Livenä en ole sitö itse vielä käyttänyt,mut olen kuullut sitä livenä.

Mutta siitäpä puuttuu esimerkiksi se releohjaus, joka G-majorista löytyy. Itse asiassa ainoa syy, miksi normaalikäytössä voisi keksiä G-forcen ostamiselle perusteen verrattuna G-majoriin on "fiksu" pitch shifter ja vähän jämäkämpi rakenne. Toki efektien reititys yms. on vapaampaa, mutta jos on puukorva kuten minä, niissä ei edes kuule mitään eroa ;)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
app
08.03.2005 11:48:52
Sitten olisi olemassa vielä POD XT Pro.. onnistuuko tällä 4-johdon kytkentä ja minkälainen laite on muuten? Vai onko olemassa joku itselleni tuntematon mega-hyvä systeemi, joka pieksee sekä PODit että Bossit?:)

Ite pähkäilin aivan vasta saman ongelman kanssa ja päädyin ostamaan POD XT Pron. Tällä hetkellä pod on vielä postissa tulossa, joten en ole vielä päässyt kokeileen käytännössä. Itse koin tärkeäksi sen että pro-mallissa on tosi monipuolisesti liitäntöjä, joten sitä voi käyttää hyvin studio-oloissa ja vanhalla midi-laudalla livenä.

Tarkoitus olisi käyttää sitä livenä Engl 530:n ja mesan päättärin kanssa pelkkänä efektilaitteena, mutta eipä sitä kokeilematta tiedä jääkö samalla Engl tarpeettomaksi.
Tony Narrows
08.03.2005 20:35:05
Mutta siitäpä puuttuu esimerkiksi se releohjaus, joka G-majorista löytyy
Tämä nyt ei ole ongelma alkuunkaan. Relay-ohjaus mahdollisuuden voit saada vaikka nobelsin midiohjaimesta,jolla voit ohjata myös G-Forcea.
Säädöiltään ja ominaisuuksiltaan G-Force on monipuolisempi kuin G-Major. Itse en ole vielä käytännössä pääsyt vertaileen Forcea ja Majoria,mut kämpikselläni on Major,joten ensiviikolla voin vertailla niitä keskenään ja kertoa vaikka teille havaintoni,jos jotakuta kiinostaa.
sanotaan,että ei Force turhaan maksa n.1700e uutena.. kyllähän sen sanoo järkikin,että siinä on jotain eroa majoriin.
PS: Puukorvathan eivät huomaa edes eroa Zoom505:ssa saundeissa ja vaikkapa Triaxiksen saundeissa. :D
Alias Tonza
...And Justice For All
08.03.2005 20:36:53
Suosittelen Pod Xt-Liveä.
Älkää turhaan kysykö lisää, suosittelen vaan, hyvä peli. ;)
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Spez
08.03.2005 20:53:42 (muokattu 08.03.2005 20:56:53)
Suosittelen Pod Xt-Liveä.
Älkää turhaan kysykö lisää, suosittelen vaan, hyvä peli. ;)

Nii, tosipojat suosittelee ilman perusteluja, sehän se vasta ajaakin kysyjän asiaa, ehdottomasti. Käyttökokemusta varmaan on taas faijan veljen pikkuserkun koiran lenkkikaverin omistajan pojan kautta? Kerro ihmeessä jos asia on toisin. Mutta onko justice pojankloppi ikinä miettinyt, että jos sinulla olisi joskus jotain oikeaa asiaa liittyen johonkin, niin kukaan ei ota sitä enää vakavasti?
"Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni.
Ozba
08.03.2005 22:09:35 (muokattu 08.03.2005 22:15:06)
Ehdotus: Vox Tonelab. Testasin sitä yksi paivä ja särötsydeemit olivat ihan mallikkaat. Ja siitä varmasti löytyy kaikki ja paljon enemmänkin mitä ihmisluonto kaipaa. Varustukseen kuuluu myös etuasteputki. Maksaa omaisuuden (500 eukkoa thomannillla) ja on varmaan metrin pituinen:D, mutta toimii.

Ja saatavilla myös pöytäversiona.. Mainostavat sitä pöytäversiota ikään kuin studiolaitteena. Noista muista kuten Gee Majorista ja näistä en osaa sanoa mitään.

Lisäys: Mielenkiinto heräsi :D!! voiko sillä G-majorilla rällästää jalkapolkimenkin kanssa..? Eli sama suomeksi : Tuleeko G-majorissa jonkin sortin jalkakytkin mukana?
kyllä! hänkin on muuttanut hankoon
ReBeat
08.03.2005 22:33:08

Lisäys: Mielenkiinto heräsi :D!! voiko sillä G-majorilla rällästää jalkapolkimenkin kanssa..? Eli sama suomeksi : Tuleeko G-majorissa jonkin sortin jalkakytkin mukana?

Se on midi-ohjattava, eli siihen saa minkä tahansa midi-pedaalin kiinni.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
HeavyMachinery
08.03.2005 23:01:40

Ehdotus: Vox Tonelab. Testasin sitä yksi paivä ja särötsydeemit olivat ihan mallikkaat. Ja siitä varmasti löytyy kaikki ja paljon enemmänkin mitä ihmisluonto kaipaa. Varustukseen kuuluu myös etuasteputki. Maksaa omaisuuden (500 eukkoa thomannillla) ja on varmaan metrin pituinen:D, mutta toimii.

Tuota komppaan ja kovasti. Se on tosiaan metrin pituinen yllätyin kun pakein sain. Vermeestä löytyy insertti piste johon voi tuupata mitä haluaa itselläni siinä on räkki kamat jotka on taas luupperin takana jota ohjaan tonelabin midillä, helppoa ja hauskaa kuin lasten hakkaaminen.
Minä tiedän - siis pelkään !
...And Justice For All
09.03.2005 08:24:53
Nii, tosipojat suosittelee ilman perusteluja, sehän se vasta ajaakin kysyjän asiaa, ehdottomasti. Käyttökokemusta varmaan on taas faijan veljen pikkuserkun koiran lenkkikaverin omistajan pojan kautta? Kerro ihmeessä jos asia on toisin. Mutta onko justice pojankloppi ikinä miettinyt, että jos sinulla olisi joskus jotain oikeaa asiaa liittyen johonkin, niin kukaan ei ota sitä enää vakavasti?

No, mulla on tossa vieressä pod xt-live jolla soittelen joka päivä.
Se on mulla lainassa pariviikkoo tutustumismielessä.
Hyvät soundit, pelittää muutenkin. Sen takia en viittiny ruveta selittään että taas olis tullu samanlainen väittely niinkuin etu/pääte-aste topikissa.
Spez
09.03.2005 08:41:42
No, mulla on tossa vieressä pod xt-live jolla soittelen joka päivä.
Se on mulla lainassa pariviikkoo tutustumismielessä.
Hyvät soundit, pelittää muutenkin. Sen takia en viittiny ruveta selittään että taas olis tullu samanlainen väittely niinkuin etu/pääte-aste topikissa.

Kerrot suoraan miten asiat ovat, niin ei pitäisi olla aihetta piruiluun?
"Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni.
...And Justice For All
09.03.2005 08:58:28
Kerrot suoraan miten asiat ovat, niin ei pitäisi olla aihetta piruiluun?

No, kumminkin olis taas noussu jumalaton väittely, jonka aattelin jättää väliin... mutta, suosittelen silti Pod Xt-Liveä.
Sintti
09.03.2005 12:58:22
No, kumminkin olis taas noussu jumalaton väittely, jonka aattelin jättää väliin... mutta, suosittelen silti Pod Xt-Liveä.

No mikäs siitä tekeen niin hyvän sitten? Ootko testaillut paljon muitakin etusia? Ei ainakaan minulla tuollasten kommenttien perusteella tulisi ostettua.. x)
Don't be stoopid now!
...And Justice For All
09.03.2005 13:05:29
No mikäs siitä tekeen niin hyvän sitten? Ootko testaillut paljon muitakin etusia? Ei ainakaan minulla tuollasten kommenttien perusteella tulisi ostettua.. x)

Että äxdeetä... hohhoijaa. No, soundeja saa ihan pirusti valittua, Vahvarimallinnoksiin saa päättää myös kaapit (esim. 2x12 tai 4x10)
Säröjä löytyy, efektejä (hyviä molemmat), efektejä löytyy autowahit, kaiut, flangerit yms. Mallinnokset ovat aidon kuulosia. Selkeä ja helppo käyttää. Paremmat soundit kun edellisissä Podeissa.
Dumb
09.03.2005 13:09:41

soundeja saa ihan pirusti valittua, Vahvarimallinnoksiin saa päättää myös kaapit (esim. 2x12 tai 4x10)
Säröjä löytyy, efektejä (hyviä molemmat), efektejä löytyy autowahit, kaiut, flangerit yms. Mallinnokset ovat aidon kuulosia. Selkeä ja helppo käyttää. Paremmat soundit kun edellisissä Podeissa.

Miksi tämä oli niin vaikea kertoa heti aluksi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)